Věstník MŽP ČR, částka 8/2018
Příloha č. 8 k č.j.: MZP/2018/110/2487
Struktura revalidační zprávy
pro posouzení možnosti prodloužit certifikát „národní geopark“
Formát odevzdání:
Revalidační zpráva v rozsahu max. 20 normostran (včetně příloh) je zaslána v rozsahu max. 5MB elektronickou poštou, ve větším rozsahu přes e-úschovnu.
Termín odevzdání:
Revalidační zpráva bude přijímána nejdříve 6 a nejpozději 5 měsíců před ukončením platnosti certifikátu „národní geopark“ revalidovaného geoparku.
Závazná struktura revalidační zprávy:
1.Územní změna geoparku - jen v případě změny území geoparku do 10 %
- Velikost a základní charakteristiky nově přidaného území geoparku (v případě odebrání určitého území uvést, o které geolokality by geopark případně touto územní redukcí přišel)
- Mapa s vyznačením úpravy hranic geoparku a případným přidáním nových nebo odebráním stávajících klíčových geolokalit
- Odůvodnění navrhované změny území geoparku
2. Geologické a krajinné dědictví
- Geolokality - pokrok dosažený v jejich inventarizaci, výzkumu a nelegislativním způsobu ochrany, interpretace (současnost a záměr pro další 4 roky)
- Další přírodní a kulturní (hmotné i nehmotné) dědictví místní krajiny - pokrok dosažený v propojení jeho prezentace a interpretace s geologickým dědictvím území
- Geolog geoparku - pokrok dosažený v jeho zapojení do činnosti geoparku a případně dalších geovědně zaměřených členů týmu geoparku
- Strategičtí partneři v této oblasti - pokrok dosažený např. ve způsobu spolupráce (např. společné vzdělávací a osvětové materiály, výzkumné a vzdělávací programy a projekty, certifikační schéma atd.), v počtu strategických partnerů
3. Geoturismus
- Geoturistické produkty - pokrok dosažený v nabídce těchto produktů co do jejich počtu a způsobu propagace
- Geoturistická infras truktura - pokrok dosažený v její šíři a kvalitě
- Geoprůvodci - pokrok dosažený v počtu geoprůvodců, šíři jejich zaměření, v systému jejich školení a certifikaci
- Spolupráce s místně příslušnou organizací destinačního managementu - pokrok dosažený v míře a kvalitě této spolupráce, či ve vlastním výkonu destinačního managementu
- Strategičtí partneři v této oblasti - pokrok dosažený např. ve způsobu spolupráce (např. propagační materiály, geoturistické programy a projekt atd.), v počtu strategických partnerů
4. Environmentální osvěta (posilování a obnovování vazby člověk - Země)
- Interpretační centra (současnost a záměr pro další 4 roky)
- Osvětové publikace, akce, webová stránka geoparku, mobilní aplikace - pokrok dosažený v rámci revalidačního období (nové akce, publikace, aplikace nebo jejich aktualizace, inovace, osloveny nové cílové skupiny atd.)
- Strategičtí partneři v této oblasti - pokrok dosažený např. ve způsobu spolupráce (např. společné osvětové materiály, vzdělávací programy a projekty atd.), v počtu strategických partnerů
5. Příspěvek k udržitelnému rozvoji
- Spolupráce s obcemi na území geoparku (současnost a záměr pro další 4 roky)
- Podpora regionální produkce (současnost a záměr pro další 4 roky)
- Využívání alternativní energie (současnost a záměr pro další 4 roky)
- Strategičtí partneři v této oblasti - pokrok dosažený např. ve způsobu spolupráce (např. společné propagační a osvětové materiály, programy a projekty, certifikační schémata atd.), v počtu strategických partnerů
6. Spolupráce v komunitě geoparků
- Pokrok dosažený ve spolupráci s ostatními kandidátskými a národními geoparky (např. společné propagační a osvětové materiály, programy a projekty atd.)
- Zapojení geoparku do aktivit Rady národních geoparků - účast na zasedání a dalších akcích Rady, zapojení se do Týdne národních geoparků, do propagace geoparků na veletrzích cestovního ruchu Radou, do Týdne udržitelného rozvoje EU atd.)
- Spolupráce se zahraničními geoparky, zejména s globálními geoparky UNESCO (např. společné programy a projekty, reciproční návštěvy atd.)
7. Management a financování
- Sídlo geoparku - změny z hlediska umístění kanceláře geoparku, její vybavenosti a zázemí, dostupnosti pro veřejnost
- Způsob řízení geoparku - hodnocení případných změn v řízení geoparku během revalidačního období
- Personální zajištění geoparku v rámci revalidačního období a výhled pro další 4 roky
- Financování geoparku - financování geoparku v rámci revalidačního období, finanční plán pro další 4 roky
8. Viditelnost a marketing geoparku
- Pokrok dosažený v rámci PR, jednotného designu interpretační literatury a infrastruktury
- Pokrok dosažený v označení vstupu do geoparku - uvítací cedule na vstupních komunikacích do geoparku
- Pokrok dosažený v marketingu geoparku - webová stránka, sociální sítě, mobilní aplikace, propagační aktivity a materiály, účast na veletrzích, mediální obraz a ohlas geoparku
- Pokrok dosažený v zajištění propagace ze strany strategických partnerů