Věstník MZd, částka 14/2020
DOTAČNÍ PROGRAM MINISTERSTVA ZDRAVOTNICTVÍ
-
REZIDENČNÍ MÍSTA PRO LEKAŘSKÉ OBORY
PRO ROK 2021
-
PROGRAM Č. 1
(dotace na specializační vzdělávání v základním kmeni)
METODIKA
PRO ŽADATELE A VÝZVA K PODÁNÍ ŽÁDOSTI O DOTACI
ZE STÁTNÍHO ROZPOČTU
1. Úvod
Ministerstvo zdravotnictví (dále jen „MZ“) v souladu se zákonem č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Rozpočtová pravidla“) a na základě ustanovení §21a odst. 4 písm. a) zákona č. 95/2004 Sb., o podmínkách získávání a uznávání odborné způsobilosti a specializované způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání lékaře, zubního lékaře a farmaceuta, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon č. 95/2004 Sb.“) vydává Metodiku dotačního řízení na rezidenční místa pro lékařské obory pro rok 2021 - Program č. 1 (dále jen „Metodika“), kterou upřesňuje podmínky pro získání dotace na rezidenční místo a dále určuje postup při poskytování dotací a vypořádání finančních prostředků se státním rozpočtem prostřednictvím ústředního orgánu státní správy - MZ.
Na poskytování dotací ze státního rozpočtu se nevztahuje usnesení vlády České republiky č. 591/2020 ze dne 1. června 2020 o Zásadách vlády pro poskytování dotací ze státního rozpočtu České republiky nestátním neziskovým organizacím ústředními orgány státní správy.
MZ si vyhrazuje právo změnit podmínky stanovené v této Metodice. Případné změny v podmínkách tohoto dotačního programu budou uveřejněny na internetových stránkách MZ.
Dle ustanovení §14 až §14q Rozpočtových pravidel upravujících poskytování dotací a návratných finančních výpomocí ze státního rozpočtu a řízení o jejich odnětí a dle ustanovení §21a odst. 1 zákona č. 95/2004 Sb. není na poskytnutí dotace z dotačního programu právní nárok.
MZ upozorňuje žadatele o rezidenční místo na nutnost a povinnost dodržování stanovených termínů v celé délce realizace dotačního programu.
2. Cíle a zaměření dotačního programu „Rezidenční místa lékaři 2021 - Program č. 1“
2.1 Zaměření projektu
Projekt je zaměřen na podporu specializačního vzdělávání lékařských zdravotnických pracovníků v základních kmenech, které jsou součástí specializačních oborů uvedených v zákoně č. 95/2004 Sb.
2.2 Vysvětlení termínů
Projekt - definuje požadovanou finanční podporu vzdělávacího procesu směřujícího ke splnění podmínek pro získání certifikátu o absolvování základního kmene formou víceleté dotace, poskytnuté ze státního rozpočtu na úhradu nákladů spojených se specializačním vzděláváním rezidenta nebo více rezidentů v jednom oboru a v jednom základním kmeni, schválené v příslušném kalendářním roce. Ke každému projektu se vydává samostatné rozhodnutí.
Ukončení projektu - nastává splněním všech požadavků stanovených vzdělávacím programem příslušného oboru, a to do jednoho roku od splnění všech požadavků stanovených příslušným vzdělávacím programem pro přistoupení ke zkoušce v základním kmeni nebo získáním certifikátu o absolvování základního kmene. V případě většího počtu rezidentů v jednom projektu je ukončen projekt splněním podmínek k získání certifikátu o absolvování základního kmene posledního rezidenta. Dalším důvodem ukončení projektu může být např. ukončení pracovního poměru, odstoupení rezidenta ze specializačního vzdělávání, úmrtí rezidenta, úmrtí školitele (u OSVČ), zánik akreditovaného zařízení apod.
Akreditované zařízení - zařízení, kterému byla udělena akreditace podle ustanovení §17 zákona č. 95/2004 Sb.
2.3 Globální cíle dotačního programu jsou:
a) finanční podpora absolventů lékařských fakult pro následné postgraduální studium lékařských oborů (specializační vzdělávání) v základním kmeni,
b) finanční podpora lékařských zdravotnických pracovníků, kteří již část specializační přípravy v základním kmeni absolvovali a dosud nezískali certifikát o absolvování základního kmene.
3. Žadatelé o dotaci
Žadatelem o dotaci se může stát zařízení akreditované podle ustanovení §13 odst. 1 písm. a) zákona č. 95/2004 Sb., které má sídlo/místo podnikání na území České republiky. Údaje o sídle právnické osoby/trvalém pobytu fyzické osoby musí odpovídat údajům uvedeným v Rozhodnutí o registraci nebo Rozhodnutí o udělení oprávnění k poskytování zdravotních služeb.
4. Finanční podmínky
Dotace ze státního rozpočtu přidělená MZ na realizaci projektu je výhradně účelově vázána a lze ji použít jen na úhradu nákladů, které jsou v souladu s dotačním programem a dále se schválenou Žádostí.
ZÁVAZEK ŽADATELE:
Dotace se poskytuje na částečnou úhradu nákladů souvisejících se specializačním vzděláváním zdravotnických pracovníků. Získáním dotace se žadatel zavazuje část nákladů spojených se specializačním vzděláváním rezidenta uhradit z vlastních zdrojů.
Účelové finanční prostředky se mohou použít pouze na spolufinancování:
mzdových nákladů na rezidenta v minimální výši 55 % z celkové výše dotace (hrubá mzda, resp. plat - dále jen „hrubá mzda“ a odvody na zdravotní a sociální pojištění za zaměstnavatele),
mzdových nákladů na školitele (zaměstnance akreditovaného zařízení) v maximální výši 20 % z celkové výše dotace - hrubá mzda a odvody na zdravotní a sociální pojištění zaměstnavatele,
příjmu školitele - určeno pro akreditovaná zařízení, která jsou fyzickou osobou (OSVČ), v maximální výši 20 % z celkové výše dotace,
úhrad povinných kurzů a stáží stanovených platnými vzdělávacími programy pro jednotlivé obory,
materiálových nákladů.
MZ poskytuje dotaci nejdéle na dobu vzdělávání v základním kmeni stanovenou zákonem č. 95/2004 Sb., což je 30 měsíců při vzdělávání v rozsahu zákonem stanovené týdenní pracovní doby (plný úvazek). Podmínky poskytnutí dotace jednotlivým žadatelům stanovuje MZ v písemném Rozhodnutí. Je-li pracovní smlouva mezi akreditovaným zařízením poskytujícím zdravotní služby, které žádá o poskytnutí dotace na rezidenční místo podle ustanovení §21a odst. 4 písm. a) zákona č. 95/2004 Sb. a účastníkem specializačního vzdělávání uzavřena v rozsahu kratším, než je stanovená týdenní pracovní doba, MZ poskytne dotaci na rezidenční místo v poměrně snížené výši na dobu poměrně delší. Písemná forma Rozhodnutí bude zaslána na konkrétní adresu uvedenou v Žádosti. Specializační vzdělávání nesmí probíhat v rozsahu nižším, než je polovina stanovené týdenní pracovní doby.
Příjemce dotace je povinen prokazatelně a doložitelným způsobem vést evidenci pracovní doby rezidenta.
5. Žádost o poskytnutí dotace (dále jen „Žádost“)
5.1 Způsob a podmínky podání žádosti
O dotaci na rezidenční místo podle ustanovení §21aa zákona č. 95/2004 Sb. může akreditované zařízení požádat, pokud účastník specializačního vzdělávání zahájí specializační vzdělávání u tohoto akreditovaného zařízení a současně má akreditované zařízení s účastníkem specializačního vzdělávání uzavřenu pracovní smlouvu v rozsahu minimálně poloviny stanovené týdenní pracovní doby a minimálně na dobu délky základního kmene.
Žádosti o dotaci na kmen se podávají elektronicky, prostřednictvím Jednotného dotačního portálu RISPF na internetové adrese:
http://isprofin.mfcr.cz/rispf
Manuál k vyplnění online Žádosti je přílohou č. 3 Metodiky.
Žádost může být podána po zveřejnění Metodiky pro žadatele a výzvy k podání žádosti o dotaci včetně všech příloh na internetových stránkách MZ, nejdříve však po zpřístupnění portálu RISPF pro podávání žádostí. Žádosti se podávají v průběhu celého roku. Na Žádosti o poskytnutí dotace na rezidenční místo podle ustanovení §21a odst. 4 písm. a) zákona č. 95/2004 Sb. podané po 31. říjnu bude poskytnuta dotace na rezidenční místo nejdříve od 1. ledna 2022.
Dotace na rezidenční místo se poskytuje za celé kalendářní měsíce, kdy jsou splněny podmínky pro její poskytnutí. Ke splnění podmínek pro poskytnutí dotace za celý kalendářní měsíc musí být Žádost podána k 1. dni příslušného měsíce. V případě podání Žádosti v pozdějším termínu bude přiznána dotace od 1. dne následujícího měsíce. Podáním se rozumí elektronické odeslání žádosti v systému RISPF, za předpokladu, že listinná podoba žádosti byla doručena administrátorovi programu (IPVZ) do 5 pracovních dnů.
Nejpozději k 1. dni příslušného měsíce musí být sjednán vznik pracovního poměru s účastníkem specializačního vzdělávání (viz §36 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů), rezident musí být zařazen do oboru a musí být zahájeno specializační vzdělávání.
Rezident musí být zařazen do příslušného oboru po 30. 6. 2017.
Dotace nebude poskytována na vzdělávání rezidentů, kteří byli v minulosti zařazeni do jiného základního kmene, než ke kterému se vztahuje žádost o dotaci, a čerpali dotaci po dobu minimálně jednoho roku; jejich vzdělávání bylo podpořeno dotací na rezidenční místo a toto vzdělávání nebylo dokončeno. Tuto skutečnost rezident potvrzuje prostřednictvím čestného prohlášení.
V průběhu čerpání dotace není možné měnit základní kmen, na který je dotace poskytována. V případě, že u rezidenta dojde ke změně základního kmene, bude dotace ukončena. Akreditované zařízení může požádat o novou dotaci na základní kmen za předpokladu splnění všech podmínek pro její poskytnutí.
Žádá-li akreditované zařízení o dotaci na rezidenční místo pro více základních kmenů, je nutné podat Žádost pro každý základní kmen zvlášť. V případě, že akreditované zařízení žádá o rezidenční místa v jednom základním kmeni pro více organizačních složek (např. odštěpných závodů, středisek apod.), podává souhrnnou Žádost, v níž budou obsaženy všechny požadavky na poskytnutí dotace na rezidenční místa pro jeden požadovaný základní kmen specializačního vzdělávání. Jednu Žádost lze však s ohledem na technické parametry elektronického systému použít maximálně pro dvě školící místa, přičemž v rámci jednoho školícího místa lze vyplnit požadavek maximálně na dva rezidenty.
V případě požadavku na více rezidentů, případně školících míst, je nutno vyplnit další Žádost. Každé akreditované zařízení může podat Žádosti pro více základních kmenů specializačního vzdělávání.
V případě, kdy akreditované zařízení žádá o dotaci na rezidenční místo pro některou ze svých organizačních složek, musí v Žádosti uvést její název a adresu místa poskytování zdravotních služeb.
Podmínky poskytnutí dotace jednotlivým žadatelům stanovuje MZ v písemném Rozhodnutí. Vzor podmínek je přílohou č. 4 Metodiky.
5.2 Formální náležitosti Žádosti a přílohy k Žádosti
Žádosti se podávají elektronicky prostřednictvím jednotného dotačního portálu RISPF.
V Žádosti je nutné vyplnit všechny položky, a to v českém jazyce. V případě, že Žádost nebude splňovat některou z náležitostí nebo bude trpět jinými vadami, bude akreditované zařízení vyzváno (výhradně prostřednictvím elektronické adresy uvedené v Žádosti) k doplnění nebo odstranění vad. V takovém případě bude žadateli poskytnuta přiměřená lhůta k nápravě, která se nezapočítává do lhůty stanovené poskytovateli dotace dle ustanovení §21ab odst. 1) zákona č. 95/2004 Sb., ve které má rozhodnout o poskytnutí dotace. Posuzována bude pouze kompletní Žádost.
Povinné přílohy k Žádosti:
kopie pracovní smlouvy uzavřené s účastníkem specializačního vzdělávání v rozsahu minimálně poloviny stanovené týdenní pracovní doby a minimálně na dobu délky specializačního vzdělávání v základním kmeni,
kopie Rozhodnutí o udělení akreditace na příslušný základní kmen,
kopie smlouvy s akreditovaným zařízením, pokud je některá část vzdělávání zajišťována smluvním zařízením,
kopie dokladu o právní osobnosti (subjektivitě) - výpis z veřejného rejstříku ne starší 3 měsíce u právnických osob; zřizovací listina u příspěvkových organizací,
kopie dokladu o registraci nebo rozhodnutí o udělení oprávnění k poskytování zdravotních služeb,
životopis školitele,
informace o vlastnické struktuře, jde-li o právnickou osobu,
čestné prohlášení rezidenta dle bodu 5.1,
vzdělávací plán pro každého rezidenta samostatně.
Metodika pro žadatele o dotaci ze státního rozpočtu na rezidenční místo je jak pro poskytovatele dotace (tj. MZ), tak pro příjemce dotace, závazná. MZ upozorňuje žadatele, že podáním Žádosti vyslovuje s touto závazností souhlas.
5.2.1 Vzdělávací plán rezidenta
Pro každého rezidenta je nutné doložit vyplněný individuální vzdělávací plán pro příslušný kmen, odpovídající platnému vzdělávacímu programu. Při zpracování tabulky je nutné doplnit, v jakém akreditovaném zařízení poskytujícím zdravotní služby a v jakém termínu (je třeba uvést rok a konkrétní měsíc) jednotlivé vzdělávací aktivity proběhnou.
Vzdělávací plán bude podepsán současně rezidentem a jeho školitelem.
Vzdělávací plán je možné měnit prostřednictvím žádosti o změnu. Ve výjimečných případech je možné vzdělávací plán aktualizovat, a to do 31. ledna (pokud aktualizace neovlivní čerpání finančních prostředků). Tato aktualizace může zohledňovat změny proběhlé v předešlém roce nebo změny, které se týkají roku následujícího. Aktualizaci vzdělávacího plánu zašle akreditované zařízení elektronicky na e-mailovou adresu kubova@ipvz.cz.
5.3 Administrátor
Administraci provádí Institut postgraduálního vzdělávání ve zdravotnictví, oddělení rezidenčních míst, na adrese: Ruská 85, 100 05 Praha 10.
6. Rozhodnutí MZ o poskytnutí dotace
MZ rozhodne o poskytnutí dotace na rezidenční místo do 60 dnů ode dne obdržení Žádosti.
7. Způsob poskytování a podmínky čerpání dotace a povinnosti akreditovaného zařízení s rezidenčním místem
7.1 Podmínky čerpání dotace
MZ finanční prostředky poskytne na specializační vzdělávání v základním kmeni u oborů specializačního vzdělávání, a to nejdéle na dobu 30 měsíců při vzdělávání v rozsahu stanovené týdenní pracovní doby. Výše měsíční dotace pro příslušný obor specializačního vzdělávání v základním kmeni je uvedena v Příloze č. 1 této Metodiky. Dotace na rezidenční místo se akreditovanému zařízení poskytuje za celé kalendářní měsíce, kdy jsou splněny podmínky pro její poskytnutí. Toto ustanovení se vztahuje obdobně na zahájení, ukončení i přerušení specializačního vzdělávání jak ze strany rezidenta, tak ze strany akreditovaného zařízení, které je příjemcem dotace. Dotaci na rezidenční místo nelze poskytnout zpětně za kalendářní měsíce, které předcházely podání Žádosti.
Finanční prostředky budou MZ uvolňovány 1x ročně. Prvnímu uvolnění prostředků předchází vydání Rozhodnutí o poskytnutí dotace. Finanční prostředky budou převedeny na číslo účtu akreditovaného zařízení poskytujícího zdravotní služby s rezidenčním místem, které bude uvedeno v Žádosti. V případě, že zřizovatelem akreditovaného zařízení s rezidenčním místem je kraj nebo obec, uvede žadatel (akreditované zařízení s rezidenčním místem) v Žádosti číslo účtu zřizovatele a prostředky budou těmto akreditovaným zařízením poskytnuty prostřednictvím zřizovatele.
7.2 Přerušení poskytování dotace
MZ přeruší poskytování dotace na rezidenční místo po dobu přerušení specializačního vzdělávání rezidenta. Celková doba přerušení nesmí přesáhnout 5 let.
V případě zahájení a ukončení přerušení specializačního vzdělávání rezidenta v akreditovaném zařízení s rezidenčním místem příjemce dotace o této skutečnosti uvědomí MZ prostřednictvím administrátora, a to nejpozději do 10 kalendářních dnů ode dne, kdy tato skutečnost nastala, pomocí formuláře Žádost o změnu, který je uveřejněn na internetových stránkách MZ v sekci Rezidenční místa.
7.3 Změna akreditovaného zařízení
Pokud rezident v průběhu kalendářního roku uzavře pracovní poměr za účelem specializačního vzdělávání, na které se poskytuje dotace na rezidenční místo podle ustanovení §21a odst. 4 písm. a) zákona č. 95/2004 Sb., s jiným akreditovaným zařízením, může toto akreditované zařízení požádat o poskytnutí dotace na rezidenční místo podle ustanovení §21a odst. 4 písm. a) zákona č. 95/2004 Sb. Pro takto žádající akreditovaná zařízení platí všechna ustanovení této Metodiky.
7.4 Změny žádosti o poskytnutí dotace
Příjemce dotace je povinen hlásit ministerstvu změny údajů uvedených v žádosti o dotaci na rezidenční místo ovlivňující čerpání dotace (změny v odsouhlasených vzdělávacích a finančních plánech rezidentů, skončení pracovního poměru rezidenta, ukončení specializačního vzdělávání rezidenta a další změny, např. změna jména rezidenta, změna čísla bankovního spojení, změna člena statutárního orgánu), a to do 15 kalendářních dnů ode dne, kdy uvedené skutečnosti nastaly.
Žádost o změnu se podává na formuláři, který je zveřejněn na internetových stránkách MZ, a to prostřednictvím administrátora. Přílohou Žádosti o změnu musí být doklady prokazující oprávněnost požadované změny. V případě žádosti o změnu školitele, doloží příjemce dokladem prokazujícím, že daná osoba je vedena Ministerstvem zdravotnictví u příjemce dotace jako školitel v příslušném oboru.
V případě žádosti o změnu vzdělávacího plánu školence bude součástí žádosti nový vzdělávací plán podepsaný rezidentem a jeho školitelem.
Žádost o změnu bude MZ posouzena a v případě, že změna bude schválena, vydá se změnové Rozhodnutí. Jestliže změna nebude vyžadovat vydání změnového Rozhodnutí, bude příjemci dotace zasláno oznámení, zda změna byla akceptována.
O případnou změnu v čerpání finančních prostředků (stanovených v Rozhodnutí) v průběhu rozpočtového roku je příjemce dotace povinen písemně požádat prostřednictvím administrátora, a to nejpozději do 15 pracovních dnů ode dne, kdy změna nastala. V posledním čtvrtletí kalendářního roku je nutné žádost o změnu zaslat nejpozději do 15. listopadu, v případě organizační složky státu nejpozději do 15. října. Žádost o změnu bude MZ posouzena a v případě, že změna bude schválena, bude vydáno změnové Rozhodnutí.
Součástí oznámení o změně bude požadavek na vydání změnového Rozhodnutí pro případy, kdyby poskytovatel vyhodnotil změny jako změny mající vliv na Rozhodnutí o poskytnutí dotace.
Žádosti o změnu se podávají výhradně v listinné podobě na adresu administrátora dotačního programu:
Institut postgraduálního vzdělávání ve zdravotnictví
Ruská 85
100 02 Praha 10
7.5 Zastavení poskytování dotace
MZ zastaví poskytování dotace na rezidenční místo, pokud:
a) je ukončeno specializační vzdělávání rezidenta v základním kmeni v oboru, pro který je dotace na rezidenční místo poskytována,
b) je skončen pracovní poměr rezidenta u akreditovaného zařízení poskytujícího zdravotní služby, kterému je poskytována dotace,
c) akreditované zařízení poskytující zdravotní služby poruší povinnosti podle ustanovení §18 a §21d zákona č. 95/2004 Sb., nebo
d) přerušení specializačního vzdělávání rezidenta přesáhne 5 let.
V případě předčasného ukončení specializačního vzdělávání rezidenta nebo v případě ukončení pracovního poměru rezidenta u akreditovaného zařízení s rezidenčním místem příjemce dotace o této skutečnosti uvědomí MZ prostřednictvím administrátora, a to nejpozději do 15 kalendářních dnů ode dne, kdy uvedená skutečnost nastala, pomocí formuláře Žádosti o změnu, který je uveřejněn na internetových stránkách MZ v sekci Rezidenční místa. MZ poté zastaví poskytování dotace.
Akreditované zařízení je dále povinno dodržovat podmínky stanovené v ustanovení §18 a §21d zákona č. 95/2004 Sb.
7.6 Další podmínky poskytování dotace
Poskytnutá dotace bude MZ uvolňována 1x ročně podle Rozhodnutí a v souladu s regulací výdajů státního rozpočtu na rok 2021 stanovenou Ministerstvem financí ČR. V případě, že vláda ČR rozhodne o vázání rozpočtových prostředků v souladu s Rozpočtovými pravidly, může MZ prostřednictvím Rozhodnutí stanovenou částku dotace snížit.
Příjemce dotace je povinen vypořádat přednostně, před případným zánikem organizace, vztahy se státním rozpočtem.
Příjemce dotace je povinen vrátit nevyčerpané prostředky spolu s vypořádáním dotace nejpozději do 30 dnů od oznámení o odstoupení od projektu nebo jeho ukončení, pokud se projekt neuskuteční nebo je předčasně ukončen. V takovém případě je příjemce dotace povinen finanční prostředky vrátit na výdajový účet MZ, ze kterého mu byla dotace poskytnuta. Jestliže příjemce dotace není schopen projekt vůbec zrealizovat, a z tohoto důvodu čerpat dotaci, je povinen oznámit tuto skutečnost písemnou formou MZ (prostřednictvím administrátora) nejpozději do 15 kalendářních dnů od doručení Rozhodnutí.
Vyplacené mzdové prostředky (popř. příjem školitele u OSVČ) musí být podloženy prvotními doklady umožňujícími kontrolu skutečně provedené práce. Příjemce dotace je povinen jednoznačně prokazatelným a doložitelným způsobem vést evidenci pracovní doby rezidenta.
Příjemce dotace je povinen umožnit poskytovateli (správci rozpočtu) kontrolu ve vztahu k přiděleným finančním prostředkům. Kontrolní systém je zaveden a nastaven v souladu se zákonem č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a zákonem č. 255/2012 Sb., o kontrole. Nedodržení (porušení) daných podmínek pro poskytnutí dotace a nedodržení podmínek pro použití těchto finančních prostředků je klasifikováno jako neoprávněné použití prostředků státního rozpočtu, resp. prostředků poskytnutých ze státního rozpočtu (ustanovení §3 písm. e) Rozpočtových pravidel).
Příjemce dotace je povinen postupovat v souladu se zákonem č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, pokud použije prostředky státního rozpočtu k úhradě zakázky, která je veřejnou zakázkou.
Ministerstvo zdravotnictví upozorňuje na situaci, při které dojde k zániku akreditovaného zařízení v důsledku změny právní formy žadatele - akreditovaného zařízení v průběhu specializačního vzdělávání (např. žadatel - podnikající fyzická osoba (OSVČ) má v úmyslu se transformovat na právnickou osobu, např. s.r.o.). V těchto případech je nutné upozornit na skutečnost, že v případě, že bude v souvislosti s výše uvedeným ukončen pracovní poměr rezidenta, dojde k zastavení poskytování dotace, poněvadž dotace se poskytuje subjektu, který o dotaci požádal. Změna subjektu v průběhu čerpání dotace tak není možná, neboť se po právní stránce nejedná o právního nástupce, nýbrž nový subjekt.
Určitá výjimka by mohla existovat v případě §14a odst. 1) Rozpočtových pravidel, kdy příjemce dotace, který má právní formu obchodní společnosti nebo družstva, se chce zúčastnit fúze, rozdělení nebo převodu jmění na společníka jako zanikající obchodní společnost nebo zanikající družstvo, a má zájem, aby na právního nástupce přešly práva a povinnosti z rozhodnutí o poskytnutí dotace (dále jen „žadatel“). V tomto případě je žadatel povinen nejpozději 60 dnů přede dnem zveřejnění projektu fúze, rozdělení nebo převodu jmění na společníka požádat o souhlas s přechodem práv a povinností z rozhodnutí o poskytnutí dotace toho, kdo mu dotaci poskytl (v tomto případě MZ). Upozorňujeme, že v takových případech jsou poskytnuté prostředky způsobilé pouze za situace, že subjekt, na který se dotace převádí, je v době, kdy na jejím pracovišti probíhá specializační vzdělávání, akreditovaným zařízením podle §14 zákona č. 95/2004 Sb.
8. Hodnocení a realizace projektu
8.1 Průběžná zpráva za rozpočtový rok u víceletého projektu
Příjemce dotace je povinen MZ (prostřednictvím administrátora) předkládat v řádných termínech na stanoveném formuláři Průběžné zprávy o plnění programu „Rezidenční místa pro lékařské obory pro rok 2021 - Program č. 1“, zahrnující přehled absolvovaných částí v daném roce, přehled zbývajících částí stanovených vzdělávacím programem a finanční vyúčtování (výkaz o čerpání finančních prostředků s komentářem k čerpání poskytnutých dotačních finančních prostředků v členění podle Rozhodnutí pro příslušný rozpočtový, tj. kalendářní rok). Tato povinnost platí i v případě, že MZ přerušilo poskytování dotace na rezidenční místo po dobu přerušení specializačního vzdělávání rezidenta. Formulář Průběžné zprávy se předkládá za každé Rozhodnutí samostatně.
Formulář Průběžné zprávy o plnění programu „Rezidenční místa kmen 2021“ spolu s dalšími instrukcemi bude uveřejněn na internetových stránkách MZ. Konečný termín pro odeslání Průběžné zprávy za rok 2021 na MZ je 31.1.2022, nebude-li stanoveno v Rozhodnutí jinak.
8.2 Závěrečná zpráva po ukončení celého víceletého projektu
Na konci projektu je příjemce dotace povinen MZ (prostřednictvím administrátora) předložit Závěrečnou zprávu o plnění programu „Rezidenční místa pro lékařské obory pro rok 2021 - program č. 1“ zahrnující popis a zhodnocení realizace odborné části projektu, finanční vyúčtování (výkaz o čerpání finančních prostředků s komentářem k čerpání poskytnutých dotačních finančních prostředků v členění podle Rozhodnutí), a to nejpozději do 31.1. následujícího roku po roce, ve kterém byl celý projekt ukončen řádným splněním podmínek pro získání certifikátu o absolvování základního kmene příslušného oboru specializačního vzdělávání posledního rezidenta. Formulář Závěrečné zprávy o plnění programu „Rezidenční místa kmen 2021“ spolu s dalšími instrukcemi bude uveřejněn na internetových stránkách MZ.
Závěrečnou zprávu musí předložit i příjemci dotace, u kterých došlo k ukončení pracovního poměru rezidenta, a tím k předčasnému skončení absolvování základního kmene specializačního vzdělávání.
9. Vypořádání vztahů se státním rozpočtem
Příjemce dotace je povinen dle §75 zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla) provést za každý rok trvání projektu finanční vypořádání dotace v souladu s vyhláškou č. 367/2015 Sb., o zásadách a lhůtách finančního vypořádání vztahů se státním rozpočtem, státními finančními aktivy a Národním fondem (vyhláška o finančním vypořádání), ve znění pozdějších předpisů a to do 15.2. následujícího kalendářního roku včetně poukázání nespotřebované částky dotace na účet cizích prostředků MZ ČR č. 6015-2528001/0710 u České národní banky. Vrácené prostředky z dotací poskytnutých pro rok 2021 musí být odepsány z účtu příjemce nejpozději do 15. února 2022.
Finanční vypořádání se státním rozpočtem provede příjemce dotace na formuláři, který je přílohou uvedené vyhlášky. Formulář k finančnímu vypořádání dotace bude uveřejněn na internetových stránkách MZ spolu s pokyny k vyplnění a termínem pro doručení.
Organizace, jejichž zřizovatelem je obec nebo kraj, provedou vypořádání se státním rozpočtem prostřednictvím kraje, jemuž předloží podklady do 5.2.2022 (na tiskopise, který je přílohou vyhlášky č. 367/2015 Sb.) a současně převedou ke stejnému datu na účet kraje případnou vratku dotace.
Pokud dojde k porušení rozpočtové kázně ve smyslu ustanovení §44 Rozpočtových pravidel (tzn., že prostředky státní dotace budou využity neoprávněně nebo zadrženy a jejich nespotřebovaná část nebude vypořádána podle uvedeného zákona a vrácena na účet MZ do 15.2.), podléhají subjekty, kterým byla státní dotace poskytnuta, sankcím ve smyslu ustanovení §44a Rozpočtových pravidel.
Pokud budou skutečné náklady za kalendářní rok nižší, než je uvolněná částka pro daný rok dle Rozhodnutí, musí příjemce dotace zbývající finanční prostředky vrátit do státního rozpočtu převodem na účet cizích prostředků MZ číslo účtu 6015-2528001/0710 u České národní banky, a to nejpozději do 15.2. následujícího roku (k tomuto dni musí být finanční prostředky připsány na účet MZ). To ustanovení neplatí pro organizační složky státu. Organizační složky státu nespotřebované finanční prostředky obdržené formou rozpočtového opatření nevracejí a nechávají si je v nárocích z nespotřebovaných výdajů pro případné použití v dalším období pro pokračování financování dle stejného Rozhodnutí.
Při převodu nespotřebované části dotace příjemci dotace uvedou jako variabilní symbol kód 5222 (spolky), 5223 (církevní subjekty), 5221 (obecně prospěšné společnosti), 5229 (ostatní neziskové organizace, zejména fundace a ústavy), 5212 (fyzické osoby), 5213 (ostatní právnické osoby - a.s., s.r.o. atp.), 5321 (organizace zřízené obcemi), 5323 (organizace zřízené krajem), 5332 (VŠ), 5336 (příspěvkové organizace MZ) a článek 4331 (např. 53234331).
10. Kontrolní zpráva
Na konci projektu provede kontrolu nezávislý kontrolní orgán. Tímto orgánem se rozumí daňový nebo ekonomický poradce nebo účetní kancelář, kteří nezpracovávali účetnictví. Tato kontrolní zpráva bude předložena do 30.6. následujícího roku, ve kterém došlo k ukončení projektu.
Pokud celková výše obdržené dotace na projekt překročí dvojnásobek nejvyšší celkové dotace na 1 rezidenta na celé specializační vzdělávání u vybraného základního oboru, kde je stanovena nejvyšší výše dotace, příjemce dotace předloží kontrolní zprávu vypracovanou externím kontrolním orgánem (jedná se o fyzickou nebo právnickou osobu zapsanou do seznamu auditorů; externí auditor musí být nezávislý jak na státních orgánech, tak na vedení auditované společnosti nebo fyzické osoby i na ostatních zájmových skupinách).
V kontrolní zprávě je nezbytné výslovně uvést:
zda čerpání dotace za příslušný projekt probíhalo v souladu s Rozhodnutím č.j. ……………….. /21XX/VLP/RM/ROZ, o poskytnutí dotace na rezidenční místo vydaným MZ dne ... a dále,
zda čerpání probíhalo v souladu se zásadami stanovenými ústředním orgánem státní správy - MZ.
Kontrolní zprávu podepíše zpracovatel.
11. Kontaktní údaje
Kontaktní osoby pro lékařské zdravotnické obory:
Ing. Miroslav Jindřich, CSc.
Tel: 224 972 331
E-mail: miroslav.jindrich@mzcr.cz
Ing. Jana Klečková
Tel.: 224 972 126
E-mail: jana.kleckova@mzcr.cz
Kontaktní adresa:
Ministerstvo zdravotnictví ČR
Odbor vědy a lékařských povolání
Palackého náměstí 4
128 01 Praha 2
www.mzcr.cz
Kontaktní adresa administrátora projektu:
Institut postgraduálního vzdělávání ve zdravotnictví
Ruská 85
100 05 Praha 10
Kontaktní osoba administrátora projektu:
Bc. Jana Kubová, DiS.
Tel.: 271 019 571
E-mail: kubova@ipvz.cz
12. Přílohy
1. Výše dotace na základní kmen - Program č. 1
2. Formuláře pro online Žádost o poskytnutí dotace - Program č. 1
3. Manuál k vyplnění online Žádosti o poskytnutí dotace - Program č. 1
4. Vzor Podmínek rozhodnutí o poskytnutí dotace - Program č. 1
V Praze dne 25. 11.2020
prof. MUDr. Aleksi Šedo, DrSc.
náměstek pro zdravotní péči
Příloha č. 1
Výše dotace na základní kmen RM 2021 - program č. 1
RM pro základní kmeny specializačního vzdělávání lékařských oborů |
||
Základní kmeny |
Minimální délka specializačního vzdělávání v základním kmeni |
Výše dotace za 1 měsíc (na 1 rezidenta) |
Anesteziologický |
30 |
10 000 |
Dermatovenerologický |
30 |
10 000 |
Gynekologicko-porodnický |
30 |
10 000 |
Hygienicko-epidemiologický |
30 |
10 000 |
Chirurgický |
30 |
10 000 |
Interní |
30 |
20 000 |
Kardiochirurgický |
30 |
10 000 |
Maxilofaciálněchirurgický |
30 |
10 000 |
Neurochirurgický |
30 |
10 000 |
Neurologický |
30 |
10 000 |
Oftalmologický |
30 |
10 000 |
Ortopedický |
30 |
10 000 |
Otorinolaryngologický |
30 |
10 000 |
Patologický |
30 |
10 000 |
Pediatrický |
30 |
10 000 |
Psychiatrický |
30 |
10 000 |
Radiologický |
30 |
10 000 |
Urologický |
30 |
10 000 |
Všeobecné praktické lékařství |
30 |
10 000 |
Příhola č. 2
Žádost o poskytnutí dotace na základní kmen RM 2021 - program č. 1
Žádost o poskytnutí dotace na základní kmen RM 2021 - program č. 1
Žádost o poskytnutí dotace na základní kmen RM 2021 - program č. 1
Příloha č. 3
Manuál
k vyplnění online žádosti o dotaci na specializační vzdělávání lékařů v základním kmeni pro rok 2021
(Program č. 1)
1. Registrace a přihlášení
Na webu Jednotný dotační portál RISPF pod záštitou Ministerstva financí (http://isprofin.mfcr.cz/rispf) vytvořte registraci kliknutím na tlačítko Registrace (viz obr. 1). Pokud jste tak již učinili, tento krok přeskočte a přejděte rovnou k přihlášení na portál (obr. 2).
DOPORUČENÍ:
Doporučujeme, aby registraci provedl pracovník, který administruje rezidenční místa.
Obr. 1 Tlačítko registrace
Obr. 2 Tlačítko přihlášení na portál
Pro registraci je nutné vyplnit následující položky: e-mail, ověření e-mailu (zde napište svou emailovou adresu znovu), heslo (musí obsahovat min. 8 znaků a to písmena i číslice), ověření hesla (slouží pro ověření správnosti hesla), jméno a příjmení. Položky telefon a organizace jsou nepovinné. Po vyplnění jednotlivých položek klikněte na možnost Registrovat (obr. 3).
Důležité: Abyste mohli podávat žádosti v rámci webového portálu, je nutné se zaregistrovat.
Obr. 3 Okno pro registraci uživatele
Po úspěšném dokončení registrace Vám systém oznámí, že Vám byl zaslán potvrzovací e-mail (obr. 4).
Obr. 4 Oznámení o správném průběhu registrace
Na Vaši e-mailovou adresu obratem dorazí notifikační e-mail s odkazem pro aktivaci Vašeho účtu. Klikněte na možnost Aktivovat účet (obr. 5).
Obr. 5 Potvrzovací e-mail
Po aktivaci účtu se přihlaste, viz Obr. 2 Tlačítko přihlášení na portál na straně 2.
Důležité: Pokud neprovedete první přihlášení do 24 hodin, bude Váš účet automaticky zablokován! Pro opětovné zaslání aktivačního e-mailu je nutné požádat správce.
2. Žádost
Po přihlášení do Vašeho účtu klikněte na tlačítko Vytvořit novou žádost (obr. 6).
Obr. 6 Vytvoření nové žádosti
V sekci Poskytovatel následně vyberte možnost Ministerstvo zdravotnictví (obr. 7).
Obr. 7 Výběr poskytovatele
V sekci Typ výzvy vyberte možnost MZ ČR - dotace na specializační vzdělávání lékařů v základním kmeni (obr. 8).
Obr. 8 Typ výzvy
2.1 Identifikace žadatele / akce
Do textového pole pro název projektu uveďte název zdravotnického zařízení, oboru a kmene (např. FN v Motole, obor Pediatrie, kmen Pediatrický). Pole Typ výzvy je předvyplněné (obr. 9).
Obr. 9 Identifikace žadatele
V sekci Typ žadatele vyberte z možností Fyzická osoba - podnikající/Právnická osoba (obr. 10).
Obr. 10 Typ žadatele
V případě volby Fyzická osoba vyplňte v sekci Identifikace žadatele IČO viz Obr. 11 a pomocí zeleného tlačítka „Načti z ARES“ se doplní potřebné údaje. Další nevyplněné údaje (telefon, email, ...) je nutné doplnit ručně.
Obr. 11 Identifikace žadatele - fyzická osoba
V sekci Bankovní spojení vyplňte číslo svého účtu, popř. předčíslí, a kód banky (obr. 12).
Obr. 12 Bankovní spojení
Poté je nutné vyplnit adresu trvalého bydliště žadatele (obr. 13).
Obr. 13 Adresa trvalého bydliště žadatele
Je-li Vaše korespondenční adresa odlišná od adresy trvalého bydliště žadatele, zaškrtněte příslušnou kolonku (obr. 14). Následně můžete přejít na další stranu žádosti pomocí tlačítka „Další strana“.
Obr. 14 Korespondenční adresa žadatele
V případě volby Právnická osoba vyplňte v sekci Identifikace žadatele IČO viz Obr. 15 a pomocí zeleného tlačítka „Načti z ARES“ se doplní potřebné údaje. Další nevyplněné údaje je nutné doplnit ručně - konkrétně se jedná o zástupce (resp. osobu oprávněnou jednat za právnickou osobu) a kontaktní osobu.
Obr. 15 Právnická osoba - Identifikace žadatele
V sekci Bankovní spojení vyplňte číslo svého účtu, popř. předčíslí, a kód banky (obr. 12). Žadatelé, kteří jsou zřizováni obcí nebo krajem, vyplňují číslo účtu zřizovatele (obce nebo kraje).
V sekci Adresa sídla žadatele doplňte Kraj a Okres (obr. 16).
Obr.16 Adresa sídla žadatele
Je-li Vaše korespondenční adresa odlišná od adresy sídla firmy žadatele, zaškrtněte příslušnou kolonku (obr. 14). Následně můžete přejít na další stranu žádosti pomocí tlačítka „Další strana“.
2.2 Oblasti podpory
Zaškrtnutím možnosti Vyplňte oblast podpory! (obr. 17) se odkryje seznam základních kmenů dle Přílohy 1 zákona č. 95/2004 Sb., jeden vyberte.
Obr. 17 Oblast podpory
Do položky Parametry a indikátory projektu uveďte počet zbývajících měsíců do ukončení délky základního kmene u všech rezidentů (jedná se o celkový součet zbývajících měsíců u všech rezidentů) (obr. 18).
Větu „V případě, že není některý parametr projektu předmětem podpory, nebo není znám, uveďte nulu.“ prosím ignorujte.
Obr. 18 Parametry a indikátory projektu
Po vyplnění přejděte na další stranu žádosti pomocí tlačítka „Další strana“ (Obr. 19).
Obr. 19 Navigační prvky - Předchozí/Další strana
2.3 Přílohy
V sekci příloh zaškrtněte postupně všechny povinné položky a nahrajte k nim příslušné dokumenty (obr. 20).
Formuláře Životopis školitele (bod 3), Informace o vlastnické a ovládací struktuře právnické osoby (bod 4) a Čestné prohlášení rezidenta (bod 7) jsou přílohou č. 2 Metodiky RM 2021_Program č. 1_kmen_Formuláře pro online Žádost o poskytnutí dotace.
V případě, že o dotaci žádá fyzická osoba - podnikající, do formuláře Informace o vlastnické a ovládací struktuře právnické osoby napíše, že se jedná o fyzickou osobu, ostatní údaje nevyplňuje a formulář nahraje k bodu č. 4.
Obr. 20 Přílohy
Přílohu nahrajte kliknutím na možnost Přidat, která se zobrazí po zaškrtnutí možnosti 01 -10 (obr. 21). Formáty, které lze nahrát, jsou následující: pdf; jpg; zip.
Obr. 21 Nahrání dokumentu - přílohy
V případě potřeby lze k žádosti nahrát Ostatní přílohy, které se neřadí do žádné z výše nabízených kategorií. Ostatní přílohy nahrajete k žádosti nejprve vyplněním názvu přílohy (obr. 22) a následně kliknutím na možnost Přidat, která Vám umožní vybrat soubor z Vašeho zařízení.
Obr. 22 Ostatní přílohy
2.4 Hodnocení
V sekci Prohlášení o beztrestnosti vyberte z možností Ano/Ne (obr. 23), v případě volby možnosti Ano uveďte důvod.
Obr. 23 Prohlášení o beztrestnosti
V sekci Školící místo č. 1 vyplňte název poskytovatele zdravotních služeb včetně adresy, maximální počet školících míst, pro která má poskytovatel udělenou akreditaci, a počet účastníků specializačního vzdělávání, kteří se vzdělávají u poskytovatele v době podání žádosti (obr. 24).
Pro jedno školící místo lze z technických důvodů vyplnit požadavek maximálně na dva rezidenty, v případě požadavku na více rezidentů na jedno školící místo je třeba vyplnit další žádost.
Obr. 24 Informace o školícím místě
Po vyplnění školícího místa vyplňte údaje o rezidentovi (obr. 25).
Obr. 25 Informace o rezidentovi - 1/2
Obr. 25 Informace o rezidentovi - 2/2
Stejným způsobem jako je vyplněn Rezident č. 1 pokračujte u Rezidenta č. 2 a obdobným způsobem vyplňte školící místo 2 včetně rezidentů. Po vyplnění všech údajů pokračujte na další stranu.
2.5 Maximální výše dotace
V sekci Maximální výše dotace se zobrazí částka v Kč odpovídající výdajům do výše maximálně možné dotace (obr. 26). V této sekci nic nevyplňujete.
Obr. 26 Maximální výše dotace
Pokračujte na další stranu žádosti.
2.6 Náhled žádosti
V sekci Náhled žádosti se zobrazí shrnutí Vámi právě vyplněného formuláře (obr. 27). Pečlivě zkontrolujte uvedené informace a v případě potřeby se pomocí kolonek po pravé straně (obr. 28) vraťte do konkrétní sekce a údaje opravte.
Obr. 27 Náhled žádosti
Obr. 28 Nabídka záložek
2.7 Odeslání žádosti
V poslední části žádosti naleznete Čestné prohlášení, Souhlas se zpracováním osobních údajů a Ostatní ujednání (obr. 29).
Obr. 29 Čestné prohlášení a odeslání žádosti
Přečtěte si prohlášení a potvrďte souhlas označením zaškrtávacích políček (obr. 29).
Posledním krokem k vyplnění a odeslání on-line formuláře kliknutím na tlačítko Odeslat žádost.
Po odeslání žádosti je zobrazena informace, jakým způsobem zrealizovat podání žádosti (obr. 30):
„Po odeslání žádosti o dotaci v elektronické verzi je nutné tuto žádost vygenerovat, vytisknout (bez příloh) a podepsat statutárním zástupcem. Takto připravené materiály je nutné nejpozději do 5 pracovních dnů ode dne elektronického odeslání Žádosti doručit na adresu administrátora. Doručení je možné provést prostřednictvím datové schránky (ID datové schránky: cf2uiwg) nebo osobně v úředních hodinách na podatelně IPVZ a nebo zaslat licencovaným přepravcem listovních zásilek (platí razítko přepravce na obálce). Na Žádosti o poskytnutí dotace na rezidenční místo podané po 31.10.2021 bude poskytnuta dotace nejdříve od 1.1. následujícího kalendářního roku. V případě jakýchkoli dotazů kontaktujte referentku Bc. Janu Kubovou, DiS. na tel. čísle 271 019 572 nebo e-mailu: kubova@ipvz.cz.“
Obr. 30 Pokyny k odeslání žádosti
Důležité: Je nutné nejen vyplnit on-line formulář, ale také dodržet pokyny po odeslání tohoto formuláře (obr. 30), jinak není podání žádosti kompletní.
Příloha č. 4
Podmínky rozhodnutí o poskytnutí dotace na rezidenční místo podle §21a odst. 4 písm. a)
RM 2021
(dále jen „Podmínky“)
Tyto podmínky jsou nedílnou součástí Rozhodnutí o poskytnutí dotace.
1. Dotace je poskytována pouze po dobu vzdělávání rezidenta v základním kmeni, pro který byla dotace přiznána. Po ukončení vzdělávání rezidenta v daném základním kmeni je poskytování dotace zastaveno.
2. Celková doba vzdělávání rezidenta v základním kmeni nesmí přesáhnout 30 měsíců při rozsahu stanovené týdenní pracovní doby.
V případě, že doba studia přesáhne 30 měsíců, bude poskytování dotace zastaveno.
3. Dotace je poskytována pouze po dobu platnosti pracovního poměru rezidenta u akreditovaného zařízení, kterému je dotace poskytována.
V případě skončení pracovního poměru rezidenta u daného akreditovaného zařízení je poskytování dotace zastaveno.
4. V případě přerušení specializačního vzdělávání rezidenta v základním kmeni u akreditovaného zařízení je poskytování dotace přerušeno.
V případě, že celková doba přerušení specializačního vzdělávání v základním kmeni přesáhne dobu 5 let, je poskytování dotace zastaveno.
5. Příjemce je povinen oznámit změny údajů uvedených v rozhodnutí o poskytnutí dotace do 15 dnů ode dne, kdy změna nastala (den zápisu, nabytí právní moci rozhodnutí, apod.). V případě porušení této povinnosti bude příslušnými orgány stanoven odvod ve výši 0 % vyplacené dotace.
6. Žádost o změnu, kterou příjemce oznamuje změnu čerpání finančních prostředků v běžícím roce, musí být poskytovateli dotace/administrátorovi zaslána nejpozději do 15. listopadu daného roku.
V případě, že je žádost o změnu doručena poskytovateli dotace/administrátorovi později, nemusí být žádost ze strany poskytovatele dotace akceptována a příslušnými orgány bude stanoven odvod ve výši 0 % vyplacené dotace.
7. Příjemce dotace musí po celou dobu specializačního vzdělávání rezidenta v základním kmeni splňovat povinnosti stanovené §18 a §21d zákona č. 95/2004 Sb., o zdravotnických povoláních lékaře, zubního lékaře a farmaceuta (dále jen „zákon“).
V případě, že příjemce dotace nesplňuje povinnosti stanovené §18 a §21d zákona, bude příslušnými orgány stanoven odvod ve výši prostředků proplacených příjemci za období, kdy ustanovení zákona nesplňoval.
8. Příjemce dotace je povinen doložitelným způsobem vést evidenci pracovní doby rezidenta a být schopen doložit provedenou práci rezidenta i školitele.
V případě porušení této povinnosti bude příslušnými orgány vyměřen odvod ve výši finančních prostředků dotace, které byly využity na mzdu rezidenta, resp. mzdu nebo příjem školitele za období, ke kterému neexistuje průkazná evidence pracovní doby rezidenta, resp. školitele.
9. Příjemce dotace je povinen postupovat v souladu se zákonem č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, pokud použije finanční prostředky poskytnuté z dotace k úhradě zakázky, která je veřejnou zakázkou.
V případě porušení této povinnosti bude příslušnými orgány vyměřen odvod ve výši hodnoty veřejné zakázky.
10. V případě, že příjemce dotace nemůže zajistit všechny části specializačního vzdělávání v základním kmeni na vlastním pracovišti, je povinen předložit kopii smlouvy o spolupráci s jiným akreditovaným zařízením, popřípadě kopii rámcové smlouvy.
V případě porušení této povinnosti bude příslušnými orgány stanoven odvod ve výši 0 % vyplacené dotace.
11. Příjemce dotace je povinen dodržet limity pro výši mzdových nákladů rezidenta a mzdových nákladů školitele uvedené v kapitole 4. (Finanční podmínky) Metodiky pro žadatele o dotaci ze státního rozpočtu na rezidenční místo (dále jen „Metodika“).
V případě porušení této povinnosti bude příslušnými orgány stanoven odvod ve výši, o kterou se prostředky dotace využité na mzdové náklady rezidenta, resp. školitele, odlišují od limitů stanovených Metodikou.
12. Příjemce dotace je povinen předkládat poskytovateli dotace/administrátorovi Průběžnou zprávu o plnění programu, a to za každé jednotlivé Rozhodnutí o poskytnutí dotace. Průběžné zprávy je příjemce dotace povinen předložit za každý rok trvání projektu, nejpozději do 31. ledna roku následujícího.
V případě porušení této povinnosti bude příslušnými orgány stanoven odvod ve výši 0 - 1 % vyplacené dotace v příslušném roce.
13. Příjemce je povinen předložit poskytovateli dotace/administrátorovi Závěrečnou zprávu o plnění programu nejpozději do 31. ledna roku následujícího po roce, ve kterém byl celý projekt ukončen.
V případě porušení této povinnosti bude příslušnými orgány stanoven odvod ve výši 0 - 1 % poskytnuté dotace.
14. V případě, že celková výše obdržené dotace na projekt překročí dvojnásobek nejvyšší výše celkové dotace na 1 rezidenta na celé specializační vzdělávání u základního oboru, kde je stanovena nejvyšší výše dotace, je příjemce dotace povinen předložit poskytovateli dotace/administrátorovi Kontrolní zprávu podle kapitoly 10 Metodiky.
V případě porušení této povinnosti bude příslušnými orgány stanoven odvod ve výši 0 - 1 % poskytnuté dotace.
15. Příjemce dotace je povinen zaslat na vyžádání poskytovateli dotace/administrátorovi kopii průkazu odbornosti, resp. indexu (pokud ho rezident má), a to do termínu stanoveném poskytovatelem dotace/administrátorem ve výzvě k zaslání.
V případě porušení této povinnosti bude příslušnými orgány stanoven odvod ve výši 0,1 % poskytnuté dotace.
16. Příjemce dotace je povinen za účelem ověřování plnění povinností a těchto Podmínek poskytovat požadované informace a dokumentaci a umožnit ověřování souladu údajů uváděných v Žádosti o poskytnutí dotace na rezidenční místo, v Průběžných zprávách, Závěrečné zprávě, případě Kontrolní zprávě se skutečným stavem v místě vzdělávání pověřeným zaměstnancům Ministerstva zdravotnictví, příslušného finančního úřadu a dalších oprávněných orgánů státní správy, případně dalších orgánů oprávněných k výkonu kontroly.
V případě porušení této povinnosti bude příslušnými orgány stanoven odvod ve výši 0,1 - 10 % poskytnuté dotace.
17. Příjemce dotace je povinen provést za každý rok, kdy byla poskytnuta dotace, finanční vypořádání dotace v souladu s vyhláškou č. 367/2015 Sb., o zásadách a lhůtách finančního vypořádání vztahů se státním rozpočtem, státními finančními aktivy a Národním fondem (vyhláška o finančním vypořádání), tzn. je povinen odeslat poskytovateli dotace příslušný formulář finančního vypořádání, který je přílohou výše uvedené vyhlášky nejpozději do 15. února následujícího roku. Je-li příjemcem dotace subjekt, jehož zřizovatelem je obec nebo kraj, provede příjemce dotace finanční vypořádání v termínu do 5. února.
V případě nesplnění této povinnosti bude příslušnými orgány stanoven odvod ve výši 0,1 % poskytnuté dotace.
18. Příjemce dotace je povinen nespotřebované finanční prostředky za daný rok odeslat na účet poskytovatele dotace uvedený v Metodice v kapitole 9 (Vypořádání vztahů se státním rozpočtem) nejpozději do 15. února následujícího roku (částka nespotřebovaných prostředků musí být odepsána z účtu příjemce dotace nejpozději v tento den). Je-li příjemcem dotace subjekt, jehož zřizovatelem je obec nebo kraj, odešle příjemce dotace nespotřebované prostředky na účet zřizovatele v termínu do 5. února.
V případě nesplnění této povinnosti bude příslušnými orgány stanoven odvod ve výši nespotřebovaných finančních prostředků dotace, které byly předmětem finančního vypořádání.