XXŘ&Xxxxxx;XXX&Xxxxxx; XXXXXX (XX) č. 228/2011
ze xxx 7. xřxxxx 2011,
xxxx&xxxxxx;x xx xěx&xxxxxx; xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx; Xxxxxxx&xxxxxx;xx parlamentu x Xxxx (XX) č. 1222/2009, xxxxx xxx x zkušební metodu xxx zjištění xřxxxxxxxxx xx mokra x xxxxxxxxx xř&xxxxxx;xx X1
(Xxxx x x&xxxxxx;xxxxxx xxx XXX)
XXXXXXX&Xxxxxx; XXXXXX,
x xxxxxxx xx Xxxxxxx o xxxxxx&xxxxxx;x&xxxxxx; Evropské xxxx,
x xxxxxxx xx xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx; Xxxxxxx&xxxxxx;xx parlamentu x Xxxx (XX) č. 1222/2009 xx xxx 25. listopadu 2009 x xxxxčxx&xxxxxx;x&xxxxxx; xxxxxxxxx x xxxxxxx xx xxxxxxxxx účinnost x xxx&xxxxxx; důležité xxxxxxxxx (1), x xxxx&xxxxxx;xx xx čx. 11 x&xxxxxx;xx. x) xxxxxx&xxxxxx;xx xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx;,
vzhledem x xěxxx xůxxxůx:
(1) |
X xxxxxxx s xř&xxxxxx;xxxxx X č&xxxxxx;xx&xxxxxx; B xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx; (XX) č. 1222/2009 xx xxxxx xřxxxxxxxxx xx mokra x xxxxxxxxx xř&xxxxxx;xx X1 stanoví xxxxx xřxxxxxx XXX XXX č. 117 xx xxěx&xxxxxx; pozdějších xřxxxxxů. X&xxxxxx;xxxxxx xxůxxxxx xxxx&xxxxxx;xě xxxxxxxxxxx revidovanou zkušební xxxxxx xxx zjištění xřxxxxxxxxx xx xxxxx xx x&xxxxxx;xxxxě přílohy 5 xřxxxxxx EHK XXX č. 117, xxxx&xxxxxx; x&xxxxxx;xxxxě xxx&xxxxxx;xxx xřxxxxxx výsledků xxxx&xxxxxx;xx. |
(2) |
Xřxxxxxx x&xxxxxx;xxxxxů zkoušek je xx&xxxxxx;čxx&xxxxxx;x faktorem pro xxxxxxxx&xxxxxx; xř&xxxxxx;x přilnavosti xx mokra u xxxxxxxxx. Je x&xxxxxx;xxxxx xxxxxxxxxx&xxxxxx;xx srovnání xxxxxxxxx xx xůxx&xxxxxx;xx xxxxxxxxxů. Xxxxě xxxx xřxxxxxx xěřxx&xxxxxx; xxxxxňxxx xxxx, xxx xxxxxxxxxx xxxx xxřxxxxx do x&xxxxxx;xx xxž xxxx&xxxxxx; xř&xxxxxx;xx, x xxxžxxx xxxxxx, žx xxx&xxxxxx;xx xxxěřxx&xxxxxx; xxxxxxx nad trhem x&xxxxxx;xxxx&xxxxxx; xxxx&xxxxxx;xx&xxxxxx; x&xxxxxx;xxxxxx xxxx&xxxxxx;xx v porovnání x výsledky xxxx&xxxxxx;&xxxxxx;xx&xxxxxx;xx xxxxxxxxxx pouze x xůxxxx nespolehlivé xxx&xxxxxx;xxx&xxxxxx; xxxxxx. |
(3) |
Xx xxxxx xřxxx xxxxxxxxxxxx xxx&xxxxxx;xxx&xxxxxx; metodu xxx xxx&xxxxxx;xěx&xxxxxx; xřxxxxxxxxx xx xxxxx za &xxxxxx;čxxxx xx&xxxxxx;&xxxxxx;xx&xxxxxx; přesnosti x&xxxxxx;xxxxxů xxxx&xxxxxx;xx u xxxxxxxxx. |
(4) |
Xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx; (XX) č. 1222/2009 by xxxxx xěxx x&xxxxxx;x odpovídajícím xxůxxxxx xxěxěxx. |
(5) |
Opatření xxxxxxxx&xxxxxx; x&xxxxxx;xxx xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx;x xxxx x xxxxxxx xx xxxxxxxxxxx x&xxxxxx;xxxx xř&xxxxxx;xxx&xxxxxx;xx xx x&xxxxxx;xxxxě čx&xxxxxx;xxx 13 xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx; (XX) č. 1222/2009, |
PŘIJALA XXXX XXŘ&Xxxxxx;XXX&Xxxxxx;:
Čx&xxxxxx;xxx 1
Změna xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx; (XX) č. 1222/2009
Xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx; (XX) č. 1222/2009 xx mění takto:
1) |
V xř&xxxxxx;xxxx X v č&xxxxxx;xxx B xx xxxx&xxxxxx; xěxx xxxxxxxxx x&xxxxxx;xxx: &xxxxx;Xř&xxxxxx;xx xřxxxxxxxxx za xxxxx x pneumatik xř&xxxxxx;xx X1 xx xxxxxx&xxxxxx; xx x&xxxxxx;xxxxě xxxxxx přilnavosti za xxxxx (G) podle x&xxxxxx;žx uvedené stupnice xx X xx X x měří xx xxxxx přílohy X.&xxxxx; |
2) |
Xxěx&xxxxxx; uvedené v xř&xxxxxx;xxxx xxxxxx xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx; xx doplňuje xxxx xř&xxxxxx;xxxx X. |
Čx&xxxxxx;xxx 2
Xxxxx x xxxxxxxx
Xxxx nařízení xxxxxxxx x xxxxxxxx dvacátým xxxx xx vyhlášení x &Xxxxxx;řxxx&xxxxxx;x věstníku Xxxxxxx&xxxxxx; xxxx.
Xxxx xxxxxxxx je xxxxxxx x xxxxx xxxx xxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxx státech x xxxxxxx se Xxxxxxxxx.
X Xxxxxxx xxx 7. xxxxxx 2011.
Xx Xxxxxx
Xxxx Xxxxxx XXXXXXX
xxxxxxxx
(1) Úř. xxxx. L 342, 22.12.2009, x. 46.
XXXXXXX
XXXXXXX X
Xxxxxxxx metoda xxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx (X) x xxxxxxxxx xxxxx X1
1.&xxxx;&xxxx;&xxxx;XXXXXXX XXXXXXXXX
Xxxxxxx xx následující xxxxxxxxx.
1) |
XXXX X 303-93 (xxxxxxxx xxxxxxxxx v xxxx 2008), Standard Xxxx Xxxxxx xxx Xxxxxxxxx Xxxxxxx Frictional Xxxxxxxxxx Xxxxx xxx Xxxxxxx Xxxxxxxx Xxxxxx; |
2) |
XXXX E 501-08, Standard Specification xxx Xxxxxxxx Rib Xxxx xxx Pavement Xxxx-Xxxxxxxxxx Tests; |
3) |
ASTM E 965-96 (opětovně xxxxxxxxx x xxxx 2006), Xxxxxxxx Test Method xxx Measuring Xxxxxxxx Xxxxxxxxxxxx Depth Xxxxx x Xxxxxxxxxx Technique; |
4) |
ASTM X 1136-93 (xxxxxxxx xxxxxxxxx x roce 2003), Xxxxxxxx Xxxxxxxxxxxxx xxx x Xxxxxx Xxxxxxxx Reference Test Xxxx (SRTT14″); |
5) |
ASTM X 2493-08, Xxxxxxxx Xxxxxxxxxxxxx xxx x Xxxxxx Xxxxxxxx Xxxxxxxxx Test Xxxx (SRTT16″). |
2. DEFINICE
Pro xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx za xxxxx x xxxxxxxxx xxxxx X1 xx xxxxxxx xxxx xxxxxxxx:
1) |
„xxxxxxxx xxxxxx“ xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx po xxxxx xxxxxxx zkušební dráhy; |
2) |
„zkušební xxxxxxxxxxx / xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx“ xx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx kontrolní xxxxxxxxxx xx xxxx xxxxxxxxx, xxx xxxx xxxxxxx x xxxxx xxxxxxxx xxxxx; |
3) |
„xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx / zkoušenými pneumatikami (X)“ xx xxxxxx xxxxxxxxxx či xxxx xxxxxxxxx, xxxxx xxxx xxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxx xxxxxx přilnavosti xx xxxxx; |
4) |
„xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx / xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx (X)“ se rozumí xxxxxxxxxx či xxxx xxxxxxxxx, xxxxx mají xxxxxxxxxx xxxxxxx x XXXX F 2493-08 x xxxx xxxxxxxxxx xxxx 16xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx (XXXX16″); |
5) |
„xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx / xxxxxxxxxxx pneumatikami (X)“ xx xxxxxx náhradní xxxxxxxxxx xx sada xxxxxxxxxx pneumatik, které xxxx použity v xxxxxxx, že zkoušená x xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxx xxxxxxxx xx stejném xxxxxxx; |
6) |
„xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx“ xx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxx vyjádřená x xxxxxxxxx, xxx xx výsledkem xxxxxxxx xxxxxxx; |
7) |
„xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxx (XXX)“ se xxxxxx poměr xxxxxx xxxx vůči xxxxxxxx xxxxxxxx; |
8) |
„xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx brzdné xxxx xxxxxxxxxx“ xx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxx, xxxxx je xxxxxxxx před zablokováním xxxx xxx postupném xxxxxxxxx brzdného xxxxxxx; |
9) |
„xxxxxxxxxxxx xxxx“ xx xxxxxx xxxx, xxx xx xxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxx své osy xxxxx nule a xxx xx xxxxxxxxx xxxx xxxxxxx x xxxxxxxx brzdného momentu; |
10) |
„svislým xxxxxxxxx“ xx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxx x xxxxxxx xxxxxxx; |
11) |
„xxxxxxxx, na xxxx xx prováděna xxxxxxx xxxxxxxxx“ se xxxxxx vozidlo xxxxxxxxx xxx zvláštní účely, xxxxx disponuje xxxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxx x podélných xxx xxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx během xxxxxxx. |
3.&xxxx;&xxxx;&xxxx;XXXXXX XXXXXXXX XXXXXXXX
3.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxxx xxxxx
Xxxxxxxx dráha xxxx xxx xxxx xxxxxxxxxx:
1) |
Xxxx xxx povrch x xxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxx sklon xx xxxxx xxx 2&xxxx;% x xxx xxxxxxxx xx použití xxxxxxxxxx xxxxxxxx o xxxxx 3&xxxx;x xx nesmí xxxxxxxx xxxx než x 6 mm. |
2) |
Povrch xxxx xxx xx xxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxx, xxxxxxx a xxxxxxxxxx. Xxxxxxxx xxxxxx nesmí xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx x xxxxx jiného xxxxxxxxx. |
3) |
Xxxxxxxxx xxxxxx zrna xxxx být 10 mm (x xxxxxxxxx xxxxxxxxx 8 xx 13&xxxx;xx). |
4) |
Xxxxxxx xxxxxxxxx povrchu xxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxx xxx 0,7 ± 0,3 mm. Musí xxx xxxxxx x xxxxxxx x xxxxxx XXXX X 965-96 (xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxx 2006). |
5) |
Xxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxx xx xxxx buď xxxxxxx uvedenou x xxxxxxx x) xxxx x) x xxxxxx 3.2. |
3.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxx xxxxxxxxx k xxxxxx třecích xxxxxxxxxx x mokrého povrchu
a) Metoda XXX („Xxxxxxx pendulum xxxxxx“) xx xxxxxxx xxxxxxx
Xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxx musí odpovídat xxxxx XXXX E 303-93 (opětovně schválené x roce 2008).
Xxxxxxx x fyzikální xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxx x xxxxxxx x xxxxxx XXXX X 501-08.
Průměrná xxxxxxx XXX xxxx xxx xxxx 42 x 60 XXX xx xxxxxxx xx xxxxxxx. Xx třeba xxxxxxxxxx xxxxx způsobem:
BPN xx koriguje xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx silnice. Xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxx výrobce xxxxxxx, xxxxxxx xx xxxx xxxxxxx:
XXX = BPN (xxxxxxxx hodnota) + xxxxxxx xx xxxxxxx
xxxxxxx xx teplotu = – 0,0018 x 2 + 0,34 x – 6,1
xxx „x“ xx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxx Xxxxxx.
Xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx: Xxxxxxxx musí být xxxxxxxxxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx okraje xxxxxxx xxxxxxx 3,2&xxxx;xx x xxxxxx slideru nebo 1,6&xxxx;xx xxxxxx xx xxx v souladu x xxxxxxx 5.2.2 x xxxxxxxx 3 xxxxx XXXX X 303-93 (xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxx 2008).
Xxx xxxxx xxxxxxxx souladu xxxxxxx xxxxx x XXX při xxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx přístroji: xxxxxxx XXX xxxxxxxx dráhy xx x průběhu xxxx xxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxx, xxx xx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx. Xxxxx xxxxxxxxxx u xxxxxxx xxxxxxx xx měří x xxxxxx xxxx xxxxxx XXX pětkrát xx každých xxxxxx xxxxxxx x variační xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx hodnot XXX xxxxx xxxxxxxxxx 10&xxxx;%.
x)&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx pneumatiku (XXXX14″) xxxxx normy XXXX X 1136
Xxxxxxxx xx xxxx 4 oddílu 2 xxxxxxx tato xxxxxx xxxxxxxxxx pneumatiku, xxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxx v xxxxx XXXX E 1136-93 (xxxxxxxx xxxxxxxxx v xxxx 2003) x xx xxxxxxxxxx xxxx XXXX14″&xxxx;(1).
Xxxxxxxx koeficient xxxxxxxxx xxxxxx síly (μ xxxx,xxx) xxxxxxxxxx XXXX14″ xx pohybuje mezi 0,7&xxxx;± 0,1 při 65&xxxx;xx/x.
Xxxxxxxx koeficient maximální xxxxxx xxxx (μ xxxx,xxx) pneumatiky XXXX14″ xx xxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxx mokrého xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx:
xxxxxxxxxx maximální xxxxxx xxxx (μ peak,ave) = xxxxxxxxxx maximální xxxxxx síly (xxxxxxxx) + xxxxxxx xx xxxxxxx |
xxxxxxx na xxxxxxx = 0,0035 × (x – 20) |
xxx „x“ xx teplota xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxx Celsia.
3.3 Meteorologické xxxxxxxx
Xxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxx narušeno xxxxxx (xx možno xxxxxx xxxxx proti xxxxx).
Xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxx xxxxx xxxx xxx v xxxxxxx xx 2&xxxx;°X xx 20&xxxx;°X u xxxxxxxxx xxx xxxxx xx xxxxx x x xxxxxxx xx 5 °C xx 35&xxxx;°X u xxxxxxx xxxxxxxxx.
Xxxxxxx navlhčeného xxxxxxx xx xxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxx x xxxx xxx 10&xxxx;°X.
Xxxxxxx xxxxx xx xxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx; rozdíl xxxx xxxxxxxx xxxxx x teplotou xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxx xxxxx xxx 10 °C.
4. ZKUŠEBNÍ XXXXXX XXXXXX XXXXXXXXXXX XX MOKRA
Při výpočtu xxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx (X) zkoušené xxxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxx na xxxxxx xxxxxxx zkoušené xxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxx referenční xxxxxxxxxx x xxxxxxx jedoucího xxxxxx xxxxxx po xxxxxx xxxxxx xxxxxxx. Xxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx xx měří xx pomoci jedné x xxxxxx xxxxx:
— |
xxxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx; |
— |
xxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx nebo xxxxxxx, na xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx x xxx xx xxxxxxxx zkušební xxxxxxxxxxx / xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx. |
4.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx metoda xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx
4.1.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxx
Xxxxxxxx metoda zahrnuje xxxxxx měření xxxxxxxxxx xxxxxxxxx X1, pokud xxx o zpomalení xxx xxxxxxx, v xxxxx xxxxx xx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx protiblokovacím xxxxxxxx xxxxxxxx (ABS), xxxxxxx „xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx“ se rozumí xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxx xxxxx této zkušební xxxxxx, xxxxxxxx x xxxxxx 4.1.2.2. Xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx rychlosti xx x xxxxxxxxxxx xxxxx xx xxxxx xxxxxxx xxxxxx současně xxxxxxx brzdy, xxxx xx xxxxxxxxx protiblokovací xxxxxxx systém. Xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx se xxxxxxx xxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx.
4.1.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx
4.1.2.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxx xxxxx částí osobního xxxxxxxxxx jsou následující:
— |
změny xxxxxxxxxx zvýšení xxxxx xxxxxxxxx pneumatik, xxx xxx namontovat xx xxxxxxx, |
— |
xxxxx umožňující automatickou xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx, xxx xx xxx xxxxxxxxxxx. |
Xxxxxxxxx jakýchkoli xxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xx zakázáno.
4.1.2.2
Xxxxxxx xxxx xxx vybaveno xxxxxx vhodným x xxxxxx rychlosti xx xxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxxxx dosažené xxxx xxxxx rychlostmi.
K měření xxxxxxxxx xxxxxxx musí xxx xxxxxxx xxxx xxxx nebo xxxxxxxxxxxx xxxxxx pro xxxxxx xxxxxxxxx.
4.1.3&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxxxx zkušební xxxxx x xxxxxxxx vlhčení
Zkušební xxxxxx xxxx být xxxxxxx půl xxxxxx xxxx zkouškou xxxxxxxx, xxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx povrchu x xxxx. Xxxxxxx xxxxxxxx xx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxx. X xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx úseku xxxx xxx xxxxxxx xxxx, xxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxx vozovky, x xxxxxxx 1,0&xxxx;±&xxxx;0,5&xxxx;xx.
Xxxxxxxx xxxxx xx xxxx xxxx xxx stabilizována xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxx xxxxxxxxx 90&xxxx;xx/xxx za xxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx.
4.1.4&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxxx a ráfky
4.1.4.1
Xx xxxxxxxxxx pneumatik xx xxxxxxxx veškeré xxxxxxxx xx xxxxxxx běhounu xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx, xxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx.
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx namontují xx xxxxxxxx ráfek xxxxx výrobcem xxxxxxxxxx.
Xx xxxxxxx vhodného xxxxxx xx třeba xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx sedlo xxx xxxxx xxxxxx. Xx xxxxx se xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx, xxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxx xxxx.
Xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx / xxxxx xx xxxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxx hodiny, xxx, xxx xxxx xxxxxxxxx zkoušky xxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx okolnímu prostředí. Xxxx xxxxxxx xx xxxx být chráněny xxxxx xxxxxx, xxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx.
Xxxxx xxx x xxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxxxxx se xxx xxxxxxxx jízdy xx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxx.
4.1.4.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxx xxxxxxxx pneumatiky xx xxxxx xxxxxxx xxxx xxx v rozmezí 60&xxxx;% až 90&xxxx;% xxxxxxxx xxxxxx zkoušené xxxxxxxxxx. Zatížení pneumatik xx téže xxxxxxx xx xx xxxxxx xxxxx o více xxx 10&xxxx;%.
4.1.4.3&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xx xxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxx xxxx v xxxxxxxxxxxx 220&xxxx;xXx (u xxxxxxxxx xxx běžné xxxxxxxx a pneumatik xxx xxxxxx xxxxxxxx). Xxxx v pneumatikách xx xxx xxx xxxxxxxxxxxxx před xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxx upraven při xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx.
4.1.5&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxx
4.1.5.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
X každé xxxxxxxx jízdy xx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx:
1) |
Xxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxx xx 85&xxxx;±&xxxx;2&xxxx;xx/x. |
2) |
Xxxxxxx xxxxxx automobil xxxxxxx xxxxxxxxx 85&xxxx;±&xxxx;2&xxxx;xx/x, brzdy xxxx xxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx „xxxxxxx bod brzdění“, x xxxxxxxxx podélnou xxxxxxxxx 5&xxxx;x x xxxxxxxxx xxxxxxx odchylkou 0,5&xxxx;x. |
3) |
Xxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxx xxxxxxxxxxx, nebo xxxxx.
|
4) |
Průměrná xxxxxxx zpomalení xx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx 80&xxxx;xx/x and 20&xxxx;xx/x. |
Xxxxxxxx x xxxxx zkušební xxxxx nejsou xxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx (xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxx, xxxxxxx a xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxx xxxxxxx x xxxx xxxxxxx), xxxxxx xx xxxxxx x úvahu x provede se xxxx xxxxxxxx xxxxx.
4.1.5.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xx xxxxxxx následujícího xxxxxxx se xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxx xx účelem xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx za xxxxx x xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (X), xxxxxxx každá xxxxxxxx xxxxx xx provede xx xxxxxxx xxxxx x x xxxxx xxxxx zkušebního xxxxx xx xxxxx xxxxx xx xxx xxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx:
1) |
Xxxxxxx xx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx. |
2) |
Xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxx x xxxxxxx 4.1.5.1 xx xxxx referenčních pneumatik xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx. |
3) |
Xx provedení xxxxx xxxxxxxx měření zkoušených xxxxxxxxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxx xxx xxxxxxxxxx pneumatik. |
4) |
Zkušební xxxxxx xx xxxxxxx xxxxx dalšími platnými xxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx pneumatik xxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx. |
XXXXXXXX:
— |
Xxxx zkušebního xxxxx xxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (X1 xx X3) a sady xxxxxxxxxxxx pneumatik (X) xxxxxx xxxxx: X-X1-X2-X3-X |
— |
Xxxx zkušebního xxxxx pěti xxx xxxxxxxxxx pneumatik (X1 xx X5) a xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx (X) vypadá xxxxx: X-X1-X2-X3-X-X4-X5-X |
4.1.6&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx
4.1.6.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;(XX)
Xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx (AD) xx vypočítá u xxxxx platné zkušební xxxxx v m.s– 2 xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx:
xxx:
Xx xx konečná xxxxxxxx x m·s– 1; Xx = 20&xxxx;xx/x = 5,556 m.s– 1 |
Si xx xxxxxxxxx rychlost x m·s– 1; Xx = 80&xxxx;xx/x = 22,222 m.s– 1 |
d je xxxxxxxxxx v xxxxxxx xxxx Si x Xx . |
4.1.6.2
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx AD xx vypočítá xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx:
(xxxxxxxxxx xxxxxxxx / xxxxxx)&xxxx;×&xxxx;100
X xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx (X): Xxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx AD xxxxxxxxxx xxxx xx xxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxxxxxxx xxxx xxxx xxxxxxxxxxxx pneumatik xxxxx než 3&xxxx;%, xxxxx xxxxx se xxxxxxx v xxxxx x xxxxxxx je xxxxx xxxxxxx znovu x xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (zkoušených i xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx).
X xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (X): Variační xxxxxxxxxxx AD se xxxxxxxxxx x každé xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxxx xx xxxxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxx xxx 3 %, všechny xxxxx je xxxxx xxxxxxx x xxxxxxx xx xxxxx x xxxxxxx sady xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx.
4.1.6.3&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xx)
(Xxxxxxxx xxxxxxxxx (XX) xxxx referenčních pneumatik xxxxxxxxx xxx výpočet xxxxxxxxxxx brzdné síly xx upraveno x xxxxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxx xxxx zkoušených xxxxxxxxx v xxxxx xxxxxxxxx xxxxx.
Xxxx upravené XX xxxxxxxxxx pneumatiky (Xx) xx xxxxxxxx x m.s– 2 podle xxxxxxx 1, xxx X1 xx xxxxxxxx hodnot XX xxxxxxxxxxxxx xxx xxxxx xxxxxxx xxxx referenčních xxxxxxxxx (X) a X2 xxxxxxxx xxxxxx XX zaznamenaných x xxxxx xxxxx xxxxxxx stejné xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx (X).
Xxxxxxx 1
Xxxxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx v xxxxx xxxxxxx zkušebního xxxxx |
Xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx |
Xx |
1 (X1 -T1-R2 ) |
X1 |
Xx = 1/2 (X1 + X2 ) |
2 (X1 -X1-X2-X2 ) |
X1 |
Xx = 2/3&xxxx;X1 + 1/3&xxxx;X2 |
X2 |
Xx = 1/3 R1 + 2/3&xxxx;X2 |
|
3 (X1 -X1-X2-X3-X2 ) |
X1 |
Xx = 3/4&xxxx;X1 + 1/4&xxxx;X2 |
T2 |
Ra = 1/2 (R1 + X2 ) |
|
X3 |
Xx = 1/4&xxxx;X1 + 3/4 R2 |
4.1.6.4&xxxx;&xxxx;&xxxx;(BFC)
Koeficient xxxxxx xxxx (XXX) xx xxxxxxxx u xxxxxxx xx xxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxx 2, xxx Ta (a = 1, 2 xxxx 3) je xxxxxxxx hodnot XX x xxxxx xxxx xxxxxxxxxx pneumatik (X), xxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx.
Xxxxxxx 2
Zkoušená xxxxxxxxxx |
Xxxxxxxxxx xxxxxx xxxx |
Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx |
XXX(X) = Ta/g |
Zkoušená xxxxxxxxxx |
XXX(X) = |Xx/x| |
x xx gravitační xxxxxxxxx, x = 9,81&xxxx;x·x–2 |
4.1.6.5&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx (X(X)) xx xxxxxxxx xxxxx:
xxx:
— |
x xx xxxxxxx mokrého xxxxxxx silnice xx xxxxxxxx Xxxxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxx zkušební xxxxxxxxxx (T) |
— |
t0 xx podmínkou xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx povrchu, x0 = 20&xxxx;°X u xxxxxxx xxxxxxxxx x t0 = 10&xxxx;°X x xxxxxxxxx pro jízdu xx xxxxx |
— |
XXX(X0) xx xxxxxxxxxx xxxxxx síly x referenčních xxxxxxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx, XXX(X0) = 0,68 |
— |
x = –0,4232 x b = –8,297 u běžných xxxxxxxxx, a = 0,7721 x b = 31,18 x xxxxxxxxx xxx xxxxx xx xxxxx |
4.1.7&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx přilnavosti xx xxxxx xxxxxxxx x referenční xxxxxxxxxx xx použití kontrolní xxxxxxxxxx
4.1.7.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xx velikosti xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxx xxxxxxxx xx tomtéž xxxxxxx automobilu xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx být xxxxx. X xxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxxx pneumatika, xxxxxxxxxx x xxxx 5 xxxxxx 2.
4.1.7.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxx xxxxxxx v xxxxxxx sady kontrolních xxxxxxxxx x dvou xxxxxxx osobních xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx v xxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.
Xx xxxxx xxxxxx automobil vybavený xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xx xxx xxxxxxxxx xxxx kontrolních xxxxxxxxx, x xx xxxxx xxxxxxxxx xx namontována xxxx kontrolních xxxxxxxxx, xx níž následuje xxxx xxxxxxxxxx pneumatik.
Použijí xx xxxxxxxxxxx uvedené x oddílech 4.1.2. xx 4.1.4.
X xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx pneumatik xx sadou xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.
X xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx cyklu je xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx pneumatik a xxxx xxxxxxxxxxx pneumatik. Xxxxx cyklus probíhá xx xxxxxx zkušební xxxxx x x xxxxxx xxx xxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxx. Xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxx pohybovat x rozmezí ± 5&xxxx;°X x xxxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx. Xxx xxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxx xxxxx se xxxxxxx xxxxxx sada xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.
Xxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx zkoušené xxxxxxxxxx (X(X)) xx xxxxxxxx xxxxx:
X(X) = X 1 × X 2
xxx:
— |
X 1 xx relativní index xxxxxxxxxxx za xxxxx xxxxxxxxx pneumatiky (C) xxxxxxxx s xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx (X), jenž xx xxxxxxxx následujícím xxxxxxxx: |
— |
X 2 xx xxxxxxxxx xxxxx přilnavosti xx xxxxx zkoušené xxxxxxxxxx (X) xxxxxxxx x kontrolní xxxxxxxxxxx (X), jenž xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx: |
4.1.7.3&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Je xxxxxxxx, xxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xx sady xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxx. Xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx prošla xxxxxxxx, x xxxxxx xxxxx xxxx xxxxxxxxx srovnání x referenční xxxxxxxxxxx, xxxxxxx xx specifické xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x XXXX E 1136-93 (xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxx 2003).
4.1.7.4&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxxxx se xxxxxx xxxxxxxxxxx, xxxxx xxx xxxxxxx xxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx nebo poškození, xxxx xxxxx xx xxxxxxxxxx xxxx xx xxxxxxxx xxxxxxx.
4.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx metoda x xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx vozidlem nebo xxxxxxx, xx xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx
4.2.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxx
Xxxxxx xx xxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx (xxxx xxx xxxxx xxxxxxx) xxxx na xxxxxxx, xx xxxx je xxxxxxxxx zkouška xxxxxxxxx. Xxxxx xx zkušební xxxxxx se xxxxx xxxxxx, xxxxx se xxxxxxxx dostatečný xxxxxx xxxxxx k xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx síly, xxxxx se objeví xxxx zablokováním xxxx xxx zkušební xxxxxxxxx 65&xxxx;xx/x.
4.2.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx
4.2.2.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
— |
Xxxxx xxxxxxx nebo xxxxxxx, xx xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx, xxxx xxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx 65&xxxx;± 2&xxxx;xx/x x xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxx. |
— |
Xxxxxx xxxx xxxxxxx, na němž xx prováděna xxxxxxx xxxxxxxxx, xxxx být xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx, xx xxxx xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx pro xxxxx xxxxxx, dále xxx „xxxxxxxx xxxxxx“, x xxxxx xxxxxxxxxxxxxx:
|
— |
Xxxxxxxxx změna sbíhavosti x xxxx xxxxxxx x zkušební xxxxxx xxxx xxx ± 0,5° xx maximálního xxxxxxxx xxxxxxxx. Xxxxxx xxxxxx x xxxxx xxxx xxx xxxxxxxxxx xxxxx, xxx xx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx x xxx xx xxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxxxxxxx působení xxxxxxxx xxx. Systém xxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx a musí xxx navržen tak, xxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx. |
— |
Xxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx typickým xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx, xxxxx xxxx xxxxxxxx dostatečný xxxxxx xxxxxx k xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxx síly x xxxxxxxx pneumatiky xx xxxxxxxxxxx podmínek. |
— |
Brzdový xxxxxx xxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx brzděním x xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx, xxx je xxxxxxxxx v xxxxxx 4.2.7.1. |
— |
Xxxxxx nebo xxxxxxx, xx xxxx xx xxxxxxxxx zkouška pneumatik, xxxx xxx navrženy xxx xxxxxxx všech xxxxxxxxx zkoušených pneumatik. |
— |
Přívěs xxxx vozidlo, xx xxxx xx prováděna xxxxxxx xxxxxxxxx, xxxx xxx vybavení xxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx podle xxxxxxxx 4.2.5.2. |
4.2.2.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
— |
Xxxxxxxx xxxx xx xxxxxxx nebo xxxxxxx, xx xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx x rotačním xxxxx x snímači xxxxxxxx x xxxxxx xxxxxx xxxx a svislého xxxxxxxx xxxxxxxxxx kola. |
— |
Obecné xxxxxxxxx na xxxxxx xxxxxx: Xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx při xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxx 0&xxxx;°X x 45&xxxx;°X:
|
— |
Rychlost xxxxxxx: X xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx musí xxx xxxxxxx xxxx xxxx xxxx bezkontaktní systém xxx xxxxxx měření xxxxxxxxx. |
— |
Xxxxxx síly: Xxxxxxx xxxxxx k měření xxxxxxxx sil xxxx xxxxxxxx sílu vyvíjenou xx xxxxxxxx xxxxxxxxx x silnice x xxxxxxxx xxxxxxx brzd x xxxxxxx 0&xxxx;% xx xxx. 125&xxxx;% xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx. Xxxxxxxxxx a xxxxxxxx xxxxxxx musí xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx a xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx způsobenou xxxxxxxxx. |
— |
Xxxxxx xxxxxxxx: Xxxxxx xxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxx zatížení xxxx xxxxx svislé zatížení xx zkušební xxxxxx xxx brzdění. Na xxxxxx se xxxxxxxx xxxxxxxxxxx, xxxxx xxxx xxxxxxx xxxx. |
— |
Xxxxxx stabilizace xxxxxxx a xxxxxx xxx záznam: Veškerá xxxxxxxx xxx stabilizaci xxxxxxx x záznamová xxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxx, xxx xxxx splněny xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx výše. Xxxxx xxxx xxxxx xxxx xxxxxxxxx:
|
4.2.3 Stabilizace xxxxxxxx xxxxx
Xxxxxxxx dráha xx měla xxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx jízd xxx xxxxxxxxx 65 ± 2&xxxx;xx/xxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx, které nejsou xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx.
4.2.4&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx xxxxxxx
Xxxxx xxxxxxx a xxxxxx xxxx xxxxxxx, xx němž je xxxxxxxxx xxxxxxx pneumatik, xxxxx xxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx pro xxxxxxx vozovky, kromě xxxxxx, xxxxx xx x případě přívěsu xxxxxxxxxxx na tažné xxxxxxx. Xxxx xxxx xxx aplikována na xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxx, aby bylo xxxxxxxxx, že vodní xxxxxx, která přijde xx xxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx, xx xxx zkušební xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx, x xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxx.
Xxxxxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxx musí být xxxxxx, xxx xxxx xxxxxxxxx, xx xxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxx namířeny x vozovce xxx xxxxx 20° xx 30°.
Xxxx xxxx xxxxxxx xx vozovku v xxxxxxx xx 0,25 xx 0,45 m xxxx xxxxxxx xxxxxxx plochy xxxxxxxxxx. Xxxxxx xxxx xxx xxxxxxxx xx xxxxx 25&xxxx;xx xxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxx xxxxxx, aby xx vyhnula překážkám, xxxxx xx x xxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxx, v xxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxx xxx xxxxxxxx xxxx xxx 100&xxxx;xx nad xxxxxxxx.
Xxxxx xxxxxx xxxx xxx xxxxxxx x 25&xxxx;xx xxxxx xxx xxxxxx zkoušené xxxxxxxxxx x musí xxx xxxxxxxxxx xxx, xxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xx středu mezi xxxxxx. Xxxxxxxx xxxx xxxx xxx dostatečné x xxxx, xxx xxxxxx xxxx xxxx xxxxxxx 1,0&xxxx;± 0,5&xxxx;xx, x xxxx xxx xxxxx zkoušky xxxxxxxxxxx x xxxxxxx ±10&xxxx;%. Xxxxxxxx xxxx xx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxx xxx xxxxx xxxxxx zkušební xxxxxxxxx. Xxxxxxxx xxxx xxxxxxx xxx xxxxxxxxx 65&xxxx;xx/x xx 18 l·s-1 xx metr xxxxx xxxxxxxxx povrchu v xxxxxxx, xx xx xxxxxxx xxxx 1,0&xxxx;xx.
4.2.5&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxxx x xxxxx
4.2.5.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Ze zkušebních xxxxxxxxx xx odstraní xxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxx běhounu xxxxxxxxx xxxxxxxx větracích xxxxxx, xxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx.
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx namontuje xx xxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx.
Xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx sedlo pro xxxxx xxxxxx. Je xxxxx xx vyhnout xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx, xxx může způsobit xxxxxxxxxx pneumatiky po xxxxx kola.
Sestavy xxxxxxxxxx xxxxxxxxx / ráfků xx xxxxxxxx xx xxxxxxxxxx místě xxxxxxxxx xxx hodiny, xxx, xxx xxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx. Tyto xxxxxxx by xxxx xxx chráněny xxxxx xxxxxx, xxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx.
Xxxxx xxx x xxxxxxx pneumatik, xxxxxxxx se xxx xxxxxxxx jízdy xx xxxxxx ověření xxxxxxxxx xxxx xxx zatížení, xxxxx x rychlosti, xxx je xxxxxxx x xxxxxxxx 4.2.5.2, 4.2.5.3 x 4.2.7.1.
4.2.5.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx 75 ± 5&xxxx;% xxxxxxxxx xxxxxxxxxx.
4.2.5.3&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Tlak xx xxxxxxxx pneumatice xx xxxxxxx je 180&xxxx;xXx x xxxxxxxxx xxx xxxxx xxxxxxxx. U xxxxxxxxx pro vysoké xxxxxxxx xx xxxx xx xxxxxxx 220 kPa.
Tlak x xxxxxxxxxxxx xx xxx xxx bezprostředně xxxx xxxxxxxx zkontrolován x podle xxxxxxx xxxxxxx při xxxxxxx xxxxxxxxxxxx okolnímu xxxxxxxxx.
4.2.6&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx a xxxxxxx xxxx vozidla, xx němž xx xxxxxxxxx xxxxxxx pneumatik
4.2.6.1
U xxxxxxx s xxxxxx xxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxxx zařízení x xxxxxx xxxxxx upraví, xxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxx zkušebního xxxxxxxx, xxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx. Podélná xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx musí xxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx „xxxxx xxxxxxxxxx zařízení“ xxxx „xxxxx xxxxxxxxxxx zařízení (xxxxxxxxxx zařízení)“.
4.2.6.2
Xxxxxxxxxxxx páté xxxx, xx-xx xxxxxxxxx, x xxxxxxx xx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx a xxxxxxxx xx xx xxxxxxxx prostředku dráhy xxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxx, na xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx.
4.2.7&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxx
4.2.7.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
X xxxxx xxxxxxxx xxxxx xx xxxxxxx následující xxxxxx:
1) |
Xxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxx, xx xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx, xx xx xxxxxxxx xxxxx řízeno xx xxxxxx xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx 65&xxxx;± 2&xxxx;xx/x. |
2) |
Xx xxxxxxx xxxxxx xxx xxxxxx. |
3) |
Xxxx xx xx xxxxxxx xxxx zkušebními xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxx 0,5&xxxx;x před použitím xxxx (x vnitřního xxxxxxx xxxxxxx). |
4) |
Xxxxx přívěsu xxxx xxxxxxxxxx v xxxxxxx 2&xxxx;xxxxx xx xxxx měření xxxxxxx xxxxxxxxxx u xxxxxxx xxxxxxx x xxxxxx xxxxx xxxxx xxxx 4 a 5 xxxxxx 3.1. Hodnota xxxxxx xxxx musí xxx taková, xxx xx časový interval xxxx xxxxxxxxxx použitím xxxxxx síly a xxxxxxxxx podélnou xxxxx xxxxxxxxx v rozmezí 0,2&xxxx;x xx 0,5&xxxx;x. |
5) |
Xxxxxx xxx xxxxxx je xxxxxxxx. |
4.2.7.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Na xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx postupu xx xxxxxxx řada xxxxxxxxxx xxxx za účelem xxxxxx xxxxxx přilnavosti xx xxxxx u xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (X), xxxxxxx se xxxxx xxxxxxxx xxxxx provede xx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx dráhy x xx xxxxxxx směru. X rámci téhož xxxxxxxxxx xxxxx xxx xxxxx až tři xxxxxxxx xxxxxxxxxx, xx xxxxxxxxxxx, xx jsou xxxxxxx provedeny tentýž xxx.
1) |
Xxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx referenční xxxxxxxxxx. |
2) |
Xx xxxxxxxxx xxxxxxx šesti xxxxxxxx měření x xxxxxxx s xxxxxxx 4.2.7.1 xx referenční xxxxxxxxxx xxxxxxxxx zkoušenou xxxxxxxxxxx. |
3) |
Xx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx lze xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx dvou xxxxxxxxxx xxxxxxxxx. |
4) |
Xxxxxxxx cyklus xx ukončen xxxxx xxxxxxx platnými měřeními xxxxxx referenční pneumatiky xxxx na začátku xxxxxxxxxx cyklu. |
PŘÍKLADY:
— |
Sled xxxxxxxxxx xxxxx xxx zkoušených xxxxxxxxx (T1 xx X3) x referenční xxxxxxxxxx (X) xxxxxx xxxxx: X-X1-X2-X3-X |
— |
Xxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (X1 xx X5) x xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx (X) vypadá takto: R-T1-T2-T3-R-T4-T5-R |
4.2.8 Zpracování xxxxxxxx xxxxxx
4.2.8.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxxxx xxxxxxxxx brzdné xxxx xxxxxxxxxx (μxxxx) xx nejvyšší xxxxxxxx μ(x) xxxxxxxxx před xxxxxxxxxxxx, xxxxx se xxxxxxxx při xxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx. Xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xx xxxx být xxxxxxxxxx xxxxxxxxx signály. Xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx techniky xxxxxxxxxx xxxxxxx.
xxx:
μ(x) xx dynamický xxxxxxxxxx brzdné xxxx xxxxxxxxxx v xxxxxxx xxxx |
xx(x) je dynamická xxxxxx xxxx x xxxxxxx čase v X |
xx(x) xx dynamické xxxxxx xxxxxxxx v xxxxxxx xxxx x X |
4.2.8.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Variační xxxxxxxxxx μxxxx xx xxxxxxxx následujícím xxxxxxxx:
(xxxxxxxxxx xxxxxxxx / průměr) x 100
X xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx (R): Xxxxx xx variační koeficient xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx (μxxxx) xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxx 5&xxxx;%, xxxxx xxxxx xx xxxxxxx x xxxxx x xxxxxxx xx xxxxx xxxxxxx xxxxx x xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (x xxxxxxxx xxxxxxxxxx / xxxxxxxxxx pneumatik x xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx).
X zkoušené xxxxxxxxxx / xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (X).: Xxxxxxxx xxxxxxxxxx koeficientu maximální xxxxxx síly (μpeak) xx vypočítá x xxxxx zkoušené xxxxxxxxxx. Xxxxx xx některý x xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx xxx 5 %, xx třeba xxxxx xxxxxxx x xxxxxxx xx xxxxx u xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx.
4.2.8.3&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx referenční xxxxxxxxxx použitý xxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx je xxxxxxx x xxxxxxxxxx xx xxxxxxxx každé xxxxxxxx pneumatiky x xxxxx zkušebním xxxxx.
Xxxxx xxxxxxxx průměrný koeficient xxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxx pneumatiky (Ra) xx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxx 3, xxx X1 xx průměrný xxxxxxxxxx xxxxxxxxx brzdné xxxx pneumatiky xxxxxxxx x rámci první xxxxxxx xxxxxxxxxx pneumatiky (X) x X2 xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx pneumatiky v xxxxx xxxxx zkoušky xxxx referenční xxxxxxxxxx (X).
Xxxxxxx 3
Počet zkoušených xxxxxxxxx v xxxxx xxxxxxx zkušebního xxxxx |
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx |
Xx |
1 (X1 -T1-R2 ) |
X1 |
Xx = 1/2 (X1 + X2 ) |
2 (X1 -X1-X2-X2 ) |
X1 |
Xx = 2/3&xxxx;X1 + 1/3&xxxx;X2 |
T2 |
Ra = 1/3&xxxx;X1 + 2/3&xxxx;X2 |
|
3 (X1 -X1-X2-X3-X2 ) |
X1 |
Xx = 3/4&xxxx;X1 + 1/4&xxxx;X2 |
T2 |
Ra = 1/2 (R1 +X2 ) |
|
T3 |
Ra = 1/4&xxxx;X1 + 3/4&xxxx;X2 |
4.2.8.4&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxx hodnota koeficientů xxxxxxxxx xxxxxx xxxx (μxxxx,xxx ) xx xxxxxxxx podle tabulky 4, kde Ta (x = 1, 2 xxxx 3) xx průměr xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxx x xxxxx xxxxxxxx pneumatiky v xxxxx xxxxxxx zkušebního xxxxx.
Xxxxxxx 4
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx |
μxxxx,xxx |
Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx |
μxxxx,xxx(X) = Xx xxxx x xxxxxxx 3 |
Zkoušená xxxxxxxxxx |
μxxxx,xxx (X) = Xx |
4.2.8.5&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxx xxxxxxxxxxx xx mokra xxxxxxxx xxxxxxxxxx (G(T)) xx xxxxxxxx takto:
kde:
— |
t xx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxx Xxxxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx (X) |
— |
x0 xx referenční xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx |
— |
x0 = 20&xxxx;°X u xxxxxxx xxxxxxxxx x x0 = 10&xxxx;°X x xxxxxxxxx pro xxxxx xx xxxxx |
— |
μxxxx,xxx(X0) = 0,85 xx xxxxxxxxxx maximální xxxxxx xxxx x xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx při xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx |
— |
x = –0,4232 x x = -8,297 x xxxxxxx xxxxxxxxx, x = 0,7721 a x = 31,18 x xxxxxxxxx xxx xxxxx xx xxxxx |
Xxxxxxx X
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx se xxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx
XXXXXXX 1:&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx protokol xxxxxxxx xx indexu přilnavosti xx xxxxx xx xxxxxxx metody s xxxxxxxx xxxxxxx
Xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx: |
Xxxxx xxxxxxx: |
|
Xxx povrchu xxxxxxx: |
Xxxxxxx struktury xxxxxxx: |
|
μ xxxx (SRTT14″ X 1136): |
XXX: |
|
Xxxxxxxx (xx/x): |
Xxxxxxx xxxx (xx): |
X. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
Xxxxxxxx |
|||||||||||
Xxxxxxxx xxxxx |
|||||||||||
Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx |
|||||||||||
Xxxxx |
|||||||||||
Xxxxxx |
|||||||||||
Xxxxxxxx (X) |
|||||||||||
Xxxx (xXx) |
|||||||||||
μ xxxx |
1 |
||||||||||
2 |
|||||||||||
3 |
|||||||||||
4 |
|||||||||||
5 |
|||||||||||
6 |
|||||||||||
7 |
|||||||||||
8 |
|||||||||||
Xxxxxx |
|||||||||||
Xxxxxxxxxx xxxxxxxx σ |
|||||||||||
(σ/xxxxxx) ≤&xxxx;5&xxxx;% |
|||||||||||
Xx, xxxxxxxx |
|||||||||||
Xxxxx přilnavosti za xxxxx |
|||||||||||
Xxxxxxx povrchu (°C) |
|||||||||||
Teplota xxxxxxxx xxxxxxxxx (°C) |
|||||||||||
Poznámky |
PŘÍKLAD 2:&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxx přilnavosti xx xxxxx za xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx automobil
Řidič: |
Datum zkoušky: |
||||
Dráha: |
Osobní xxxxxxx: |
Xxxxxxxxx xxxxxxxx (xx/x): |
|||
Xxxxxxx xxxxxxxxx povrchu (mm): |
Značka: |
Konečná xxxxxxxx (xx/x): |
|||
XXX: |
Xxxxx: |
||||
Xxxxxxx vody (xx): |
Xxx: |
X. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
Xxxxxx |
Xxxxxxxx |
XXXXXXXXXX X |
XXXXXXXXXX X |
XXXXXXXXXX X |
Xxxxxxxx |
||||||
Xxxxxx |
XXXX X 2493 XXXX16″ |
XXXXXX B |
VZOREK C |
VZOREK X |
XXXX F 2493 XXXX16″ |
||||||
Xxxxxxxx |
X225/60X16 |
XXXXXXXX B |
VELIKOST X |
XXXXXXXX X |
X225/60X16 |
||||||
Xxxxxxxx xxxxx |
97X |
XX/XX |
XX/XX |
XX/XX |
97X |
||||||
Xxxxxxxxxxxx pneumatiky |
XXXXXXXXX |
YYYYYYYYY |
ZZZZZZZZZ |
NNNNNNNNN |
XXXXXXXXX |
||||||
Ráfek |
|||||||||||
Tlak xx xxxxxx nápravu (xXx) |
|||||||||||
Xxxx xx xxxxx xxxxxxx (xXx) |
|||||||||||
Xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx (N) |
|||||||||||
Teplota xxxxxxx xxxxxxx (°X) |
|||||||||||
Xxxxxx teplota (°X) |
|||||||||||
Xxxxxx xxxxxxxxxx x) |
Xxxxxxxx xxxxxxxxx (x/x2) |
Xxxxxx xxxxxxxxxx (x) |
Xxxxxxxx xxxxxxxxx (x/x2) |
Xxxxxx xxxxxxxxxx (x) |
Xxxxxxxx xxxxxxxxx (x/x2) |
Xxxxxx xxxxxxxxxx (x) |
Xxxxxxxx xxxxxxxxx (x/x2) |
Xxxxxx xxxxxxxxxx (x) |
Xxxxxxxx xxxxxxxxx (x/x2) |
||
Xxxxxx |
1 |
||||||||||
2 |
|||||||||||
3 |
|||||||||||
4 |
|||||||||||
5 |
|||||||||||
6 |
|||||||||||
7 |
|||||||||||
8 |
|||||||||||
9 |
|||||||||||
10 |
|||||||||||
Xxxxxxxx XX (x/x2) |
|||||||||||
Xxxxxxxxxx xxxxxxxx (m/s2) |
|||||||||||
Validace xxxxxxxx Xxxxxxxx koeficient (%) &xx; 3&xxxx;% |
|||||||||||
Xxxxxxxx xxxxxxxx XX xxx. xxxxxxxxxx: X x (x/x2) |
|||||||||||
XXX(X) referenční xxxxxxxxxx (XXXX16″) |
|||||||||||
XXX(X) xxxxxxxx xxxxxxxxxx |
|||||||||||
Xxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx (%) |
(1) Rozměr ASTM X 1136 XXXX xx P195/75R14.