XXŘ&Xxxxxx;XXX&Xxxxxx; XXXXXX (XX) č. 228/2011
ze dne 7. xřxxxx 2011,
xxxx&xxxxxx;x xx mění nařízení Xxxxxxx&xxxxxx;xx xxxxxxxxxx x Xxxx (ES) č. 1222/2009, xxxxx xxx x zkušební xxxxxx xxx zjištění xřxxxxxxxxx xx mokra u xxxxxxxxx xř&xxxxxx;xx X1
(Text x x&xxxxxx;xxxxxx xxx XXX)
XXXXXXX&Xxxxxx; XXXXXX,
s xxxxxxx xx Xxxxxxx x xxxxxx&xxxxxx;x&xxxxxx; Xxxxxxx&xxxxxx; xxxx,
x xxxxxxx na xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx; Xxxxxxx&xxxxxx;xx xxxxxxxxxx x Xxxx (ES) č. 1222/2009 ze xxx 25. xxxxxxxxx 2009 x xxxxčxx&xxxxxx;x&xxxxxx; xxxxxxxxx x xxxxxxx xx xxxxxxxxx &xxxxxx;čxxxxxx x xxx&xxxxxx; xůxxžxx&xxxxxx; parametry (1), x zejména xx čx. 11 písm. x) xxxxxx&xxxxxx;xx xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx;,
vzhledem x těmto důvodům:
(1) |
V xxxxxxx x xř&xxxxxx;xxxxx X č&xxxxxx;xx&xxxxxx; B xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx; (XX) č. 1222/2009 xx xxxxx xřxxxxxxxxx za xxxxx x xxxxxxxxx třídy X1 xxxxxx&xxxxxx; xxxxx xřxxxxxx XXX XXX č. 117 xx xxěx&xxxxxx; xxxxěx&xxxxxx;&xxxxxx;xx xřxxxxxů. X&xxxxxx;xxxxxx průmyslu xxxx&xxxxxx;xě xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxx&xxxxxx;xxx&xxxxxx; xxxxxx xxx xxx&xxxxxx;xěx&xxxxxx; xřxxxxxxxxx za xxxxx xx x&xxxxxx;xxxxě xř&xxxxxx;xxxx 5 xřxxxxxx XXX XXX č. 117, xxxx&xxxxxx; x&xxxxxx;xxxxě zvyšuje xřxxxxxx x&xxxxxx;xxxxxů xxxx&xxxxxx;xx. |
(2) |
Xřxxxxxx x&xxxxxx;xxxxxů zkoušek je xx&xxxxxx;čxx&xxxxxx;x xxxxxxxx xxx xxxxxxxx&xxxxxx; xř&xxxxxx;x xřxxxxxxxxx xx xxxxx u xxxxxxxxx. Je x&xxxxxx;xxxxx xxxxxxxxxx&xxxxxx;xx srovnání pneumatik xx různých dodavatelů. Xxxxě xxxx xřxxxxxx xěřxx&xxxxxx; zabraňuje xxxx, xxx xxxxxxxxxx byla xxřxxxxx xx x&xxxxxx;xx xxž xxxx&xxxxxx; xř&xxxxxx;xx, x xxxžxxx riziko, žx orgány pověřené xxxxxxx xxx trhem x&xxxxxx;xxxx&xxxxxx; rozdílné výsledky xxxx&xxxxxx;xx v xxxxxx&xxxxxx;x&xxxxxx; x x&xxxxxx;xxxxxx nahlášenými xxxxxxxxxx xxxxx z xůxxxx nespolehlivé zkušební xxxxxx. |
(3) |
Xx xxxxx xřxxx xxxxxxxxxxxx xxx&xxxxxx;xxx&xxxxxx; metodu xxx zjištění xřxxxxxxxxx xx xxxxx xx &xxxxxx;čxxxx xx&xxxxxx;&xxxxxx;xx&xxxxxx; xřxxxxxxx x&xxxxxx;xxxxxů xxxx&xxxxxx;xx x xxxxxxxxx. |
(4) |
Xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx; (XX) č. 1222/2009 by xxxxx xěxx x&xxxxxx;x xxxxx&xxxxxx;xxx&xxxxxx;x&xxxxxx;x xxůxxxxx změněno. |
(5) |
Xxxxřxx&xxxxxx; xxxxxxxx&xxxxxx; x&xxxxxx;xxx xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx;x xxxx x xxxxxxx se xxxxxxxxxxx x&xxxxxx;xxxx xř&xxxxxx;xxx&xxxxxx;xx xx základě čx&xxxxxx;xxx 13 xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx; (XX) č. 1222/2009, |
XŘXXXXX XXXX XXŘ&Xxxxxx;XXX&Xxxxxx;:
Čx&xxxxxx;xxx 1
Změna nařízení (XX) č. 1222/2009
Xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx; (XX) č. 1222/2009 xx xěx&xxxxxx; xxxxx:
1) |
V xř&xxxxxx;xxxx X x č&xxxxxx;xxx B se xxxx&xxxxxx; věta xxxxxxxxx x&xxxxxx;xxx: &xxxxx;Xř&xxxxxx;xx xřxxxxxxxxx za xxxxx u xxxxxxxxx xř&xxxxxx;xx X1 se xxxxxx&xxxxxx; xx x&xxxxxx;xxxxě xxxxxx přilnavosti xx xxxxx (X) xxxxx x&xxxxxx;žx xxxxxx&xxxxxx; xxxxxxxx xx A do X x xěř&xxxxxx; xx xxxxx přílohy X.&xxxxx; |
2) |
Xxěx&xxxxxx; uvedené v xř&xxxxxx;xxxx tohoto nařízení xx xxxxňxxx xxxx xř&xxxxxx;xxxx X. |
Čx&xxxxxx;xxx 2
Xxxxx x xxxxxxxx
Xxxx xxř&xxxxxx;xxx&xxxxxx; xxxxxxxx x xxxxxxxx xxxx&xxxxxx;x&xxxxxx;x xxxx xx xxxx&xxxxxx;&xxxxxx;xx&xxxxxx; x &Xxxxxx;řxxx&xxxxxx;x xěxxx&xxxxxx;xx Xxxxxxx&xxxxxx; xxxx.
Xxxx nařízení je xxxxxxx x xxxxx xxxx rozsahu x xxxxx použitelné x xxxxxxxxx státech x xxxxxxx se Smlouvami.
V Xxxxxxx xxx 7. xxxxxx 2011.
Xx Komisi
José Xxxxxx BARROSO
předseda
(1)&xxxx;&xxxx;Xx. xxxx. X 342, 22.12.2009, x. 46.
XXXXXXX
XXXXXXX V
Zkušební xxxxxx xxx měření indexu xxxxxxxxxxx xx mokra (X) u xxxxxxxxx xxxxx X1
1.&xxxx;&xxxx;&xxxx;XXXXXXX XXXXXXXXX
Xxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.
1) |
XXXX X 303-93 (xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxx 2008), Xxxxxxxx Xxxx Xxxxxx xxx Xxxxxxxxx Xxxxxxx Frictional Properties Xxxxx the British Xxxxxxxx Tester; |
2) |
ASTM X 501-08, Xxxxxxxx Specification xxx Standard Xxx Xxxx xxx Xxxxxxxx Xxxx-Xxxxxxxxxx Tests; |
3) |
ASTM X 965-96 (opětovně xxxxxxxxx x xxxx 2006), Xxxxxxxx Xxxx Method xxx Measuring Pavement Xxxxxxxxxxxx Depth Xxxxx x Xxxxxxxxxx Xxxxxxxxx; |
4) |
XXXX X 1136-93 (xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxx 2003), Xxxxxxxx Specification xxx x Xxxxxx Xxxxxxxx Reference Xxxx Xxxx (SRTT14″); |
5) |
ASTM X 2493-08, Xxxxxxxx Xxxxxxxxxxxxx xxx x Xxxxxx Xxxxxxxx Reference Test Xxxx (XXXX16″). |
2.&xxxx;&xxxx;&xxxx;XXXXXXXX
Xxx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx x xxxxxxxxx xxxxx X1 xx xxxxxxx tyto xxxxxxxx:
1) |
„xxxxxxxx xxxxxx“ xx xxxxxx xxxxxxxxxx přejezd xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxx; |
2) |
„xxxxxxxx xxxxxxxxxxx / zkušebními xxxxxxxxxxxx“ se rozumí xxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxx xxxxxxxxx, xxx jsou xxxxxxx v xxxxx xxxxxxxx xxxxx; |
3) |
„xxxxxxxxx pneumatikou / xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx (X)“ se xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxx xxxxxxxxx, xxxxx xxxx xxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx; |
4) |
„xxxxxxxxxx pneumatikou / referenčními xxxxxxxxxxxx (X)“ se xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxx xxxxxxxxx, xxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx x XXXX F 2493-08 x jsou označovány xxxx 16palcové xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx (XXXX16″); |
5) |
„xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx / xxxxxxxxxxx pneumatikami (X)“ xx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx či xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx, které xxxx xxxxxxx x xxxxxxx, že xxxxxxxx x referenční pneumatika xxxxxxx být xxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxx; |
6) |
„xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx“ xx xxxxxx podélně xxxxxxxx xxxx vyjádřená x xxxxxxxxx, xxx xx výsledkem brzdného xxxxxxx; |
7) |
„xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxx (XXX)“ se xxxxxx poměr xxxxxx xxxx vůči xxxxxxxx xxxxxxxx; |
8) |
„xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx brzdné xxxx xxxxxxxxxx“ xx xxxxxx maximální xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxx, xxxxx je xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxx xxx postupném xxxxxxxxx brzdného xxxxxxx; |
9) |
„xxxxxxxxxxxx xxxx“ xx xxxxxx xxxx, xxx se xxxxxxxx xxxxxx kola xxxxx xxx xxx xxxxx nule x xxx xx xxxxxxxxx xxxx xxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxx momentu; |
10) |
„svislým xxxxxxxxx“ se xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxx vyvinuté na xxxxxxxxxx kolmo x xxxxxxx xxxxxxx; |
11) |
„xxxxxxxx, xx xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx“ xx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxx xxxxxxxx xxxxx, xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxx xxx xxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxx pneumatiku xxxxx xxxxxxx. |
3.&xxxx;&xxxx;&xxxx;XXXXXX XXXXXXXX XXXXXXXX
3.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxxx xxxxx
Xxxxxxxx dráha xxxx xxx xxxx xxxxxxxxxx:
1) |
Xxxx xxx xxxxxx x xxxxxxx xxxxxxx a xxxxxxxx sklon ne xxxxx než 2&xxxx;% x xxx xxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx o xxxxx 3&xxxx;x se xxxxx xxxxxxxx více xxx x 6&xxxx;xx. |
2) |
Xxxxxx xxxx xxx xx xxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxx, xxxxxxx x xxxxxxxxxx. Xxxxxxxx xxxxxx nesmí xxxxxxxxx xxxxx materiál x xxxxx xxxxxx xxxxxxxxx. |
3) |
Xxxxxxxxx xxxxxx zrna xxxx být 10 mm (x povolenou xxxxxxxxx 8 až 13&xxxx;xx). |
4) |
Xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxx xxx 0,7 ± 0,3 mm. Xxxx xxx xxxxxx x xxxxxxx x xxxxxx XXXX X 965-96 (xxxxxxxx schválenou x xxxx 2006). |
5) |
Xxxxx xxxxxxxxxx x mokrého povrchu xx xxxx xxx xxxxxxx uvedenou v xxxxxxx x) nebo x) x xxxxxx 3.2. |
3.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxx třecích xxxxxxxxxx x mokrého xxxxxxx
x)&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxx XXX („Xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx“) xx použití xxxxxxx
Xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxx xxxx odpovídat xxxxx XXXX E 303-93 (xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxx 2008).
Složení x fyzikální xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxx v xxxxxxx s xxxxxx XXXX X 501-08.
Xxxxxxxx xxxxxxx XXX xxxx xxx mezi 42 x 60 BPN xx korekci xx xxxxxxx. Xx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx:
XXX xx koriguje teplotou xxxxxxx povrchu xxxxxxx. Xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx, xxxxxxx xx xxxx xxxxxxx:
XXX = XXX (xxxxxxxx xxxxxxx) + xxxxxxx xx xxxxxxx
xxxxxxx xx teplotu = – 0,0018 x 2 + 0,34 x – 6,1
kde „x“ xx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xx stupních Xxxxxx.
Xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx: Xxxxxxxx xxxx xxx xxxxxxxxxx xxx maximálním xxxxxxxxxx, xxxx opotřebení xxxxxxxxxx okraje xxxxxxx xxxxxxx 3,2&xxxx;xx v xxxxxx xxxxxxx nebo 1,6&xxxx;xx xxxxxx xx xxx v souladu x xxxxxxx 5.2.2 x xxxxxxxx 3 xxxxx XXXX X 303-93 (xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxx 2008).
Pro xxxxx kontroly xxxxxxx xxxxxxx xxxxx s XXX xxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx: xxxxxxx XXX xxxxxxxx dráhy xx v xxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxx, xxx xx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx. Třecí xxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxx se měří x xxxxxx xxxx xxxxxx XXX xxxxxxx xx xxxxxxx deseti xxxxxxx a xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx XXX xxxxx xxxxxxxxxx 10&xxxx;%.
x)&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxx xxxxxxxxxxx referenční xxxxxxxx pneumatiku (XXXX14″) xxxxx xxxxx XXXX X 1136
Odchylně xx xxxx 4 oddílu 2 xxxxxxx xxxx xxxxxx referenční xxxxxxxxxx, xxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxx XXXX E 1136-93 (xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxx 2003) x xx xxxxxxxxxx xxxx XXXX14″&xxxx;(1).
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx síly (μ xxxx,xxx) pneumatiky SRTT14″ xx pohybuje mezi 0,7&xxxx;± 0,1 xxx 65&xxxx;xx/x.
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx síly (μ xxxx,xxx) pneumatiky SRTT14″ xx xxxxxxxx xxxxxxxx x teplotě xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx:
xxxxxxxxxx maximální xxxxxx xxxx (μ xxxx,xxx) = xxxxxxxxxx maximální xxxxxx xxxx (naměřený) + xxxxxxx xx xxxxxxx |
xxxxxxx na xxxxxxx = 0,0035 × (x – 20) |
xxx „x“ xx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx silnice xx xxxxxxxx Celsia.
3.3 Meteorologické xxxxxxxx
Xxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxx narušeno větrem (xx xxxxx xxxxxx xxxxx xxxxx xxxxx).
Xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxx okolí xxxx xxx v xxxxxxx xx 2 °C xx 20&xxxx;°X u xxxxxxxxx xxx jízdu xx xxxxx a x xxxxxxx od 5&xxxx;°X xx 35&xxxx;°X u xxxxxxx xxxxxxxxx.
Xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xx během xxxxxxx nesmí změnit x xxxx xxx 10&xxxx;°X.
Xxxxxxx xxxxx xx xxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx; rozdíl xxxx xxxxxxxx xxxxx x teplotou xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx být xxxxx než 10&xxxx;°X.
4.&xxxx;&xxxx;&xxxx;XXXXXXXX XXXXXX XXXXXX XXXXXXXXXXX XX MOKRA
Při xxxxxxx xxxxxx přilnavosti za xxxxx (G) xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxx xx mokrém xxxxxxx zkoušené pneumatiky xxxxxxxx s brzdným xxxxxxx xx mokrém xxxxxxx referenční pneumatiky x xxxxxxx jedoucího xxxxxx xxxxxx po xxxxxx xxxxxx xxxxxxx. Xxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx xx měří xx xxxxxx xxxxx x xxxxxx xxxxx:
— |
xxxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxx pneumatik xxxxxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx; |
— |
xxxxxxxx metodou x využitím xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx nebo xxxxxxx, xx xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx a xxx xx xxxxxxxx zkušební xxxxxxxxxxx / zkušebními xxxxxxxxxxxx. |
4.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx
4.1.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxx
Xxxxxxxx metoda zahrnuje xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx C1, xxxxx xxx x xxxxxxxxx xxx xxxxxxx, x xxxxx xxxxx xx xxxxxxxx osobní automobil xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx brzdovým xxxxxxxx (XXX), přičemž „xxxxxxx automobilem xxxxxxxxx xxxxxxxxx“ xx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx zařízením xxx xxxxx xxxx zkušební xxxxxx, xxxxxxxx x xxxxxx 4.1.2.2. Xxx xxxxxxxxx počáteční rychlosti xx x dostatečnou xxxxx xx xxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxx, xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx. Xxxxxxxx xxxxxxx zpomalení xx xxxxxxx mezi dvěma xxxxxx stanovenými xxxxxxxxxx.
4.1.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx
4.1.2.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx jsou xxxxxxxxxxx:
— |
xxxxx xxxxxxxxxx zvýšení počtu xxxxxxxxx pneumatik, xxx xxx namontovat xx xxxxxxx, |
— |
xxxxx xxxxxxxxxx automatickou xxxxxxxx xxxxxxxx zařízení, xxx xx být xxxxxxxxxxx. |
Xxxxxxxxx jakýchkoli xxxxxxx xxxx brzdového xxxxxxx xx zakázáno.
4.1.2.2
Vozidlo xxxx být xxxxxxxx xxxxxx vhodným x xxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxx a xxxxxxxxxxx dosažené xxxx xxxxx xxxxxxxxxx.
X xxxxxx xxxxxxxxx vozidla xxxx xxx xxxxxxx xxxx xxxx nebo xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxxx xxxxxxxxx.
4.1.3&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx x xxxxxxxx xxxxxxx
Xxxxxxxx xxxxxx musí být xxxxxxx xxx xxxxxx xxxx zkouškou navlhčen, xxx se xxxxxxxxx xxxxxxx povrchu a xxxx. Xxxxxxx xxxxxxxx xx xxxx pokračovat xxxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxx. V rámci xxxxxx zkušebního xxxxx xxxx xxx xxxxxxx xxxx, měřená od xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxx, x rozmezí 1,0&xxxx;±&xxxx;0,5&xxxx;xx.
Xxxxxxxx xxxxx xx poté xxxx xxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxx xxxxxxxxx 90 km/hod xx xxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx.
4.1.4&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxxx a xxxxx
4.1.4.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xx xxxxxxxxxx pneumatik xx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xx povrchu xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx, případně otřepy xx vylisovaných xxxxxxx.
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx namontují xx xxxxxxxx xxxxx xxxxx výrobcem xxxxxxxxxx.
Xx xxxxxxx vhodného xxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx vytvořit sedlo xxx xxxxx xxxxxx. Xx xxxxx se xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx, xxx xxxx xxxxxxxx uklouznutí xxxxxxxxxx xx xxxxx xxxx.
Xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx / xxxxx se xxxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxx xxxxxx, xxx, xxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxx měly xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxx sestavy xx xxxx xxx chráněny xxxxx xxxxxx, aby xx zabránilo nadměrnému xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx.
Xxxxx xxx x brzdění xxxxxxxxx, provedou xx xxx zkušební xxxxx xx účelem ověření xxxxxxxxx xxxx.
4.1.4.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx na xxxxx xxxxxxx xxxx xxx x xxxxxxx 60&xxxx;% až 90&xxxx;% xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx. Zatížení xxxxxxxxx xx xxxx xxxxxxx xx se xxxxxx xxxxx x více xxx 10&xxxx;%.
4.1.4.3&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xx předních x xxxxxxx nápravách xxxx xxx xxxx x xxxxxxxxxxxx 220&xxxx;xXx (u xxxxxxxxx xxx xxxxx xxxxxxxx a xxxxxxxxx xxx vysoké xxxxxxxx). Xxxx v pneumatikách xx xxx xxx xxxxxxxxxxxxx xxxx zkouškou xxxxxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxx upraven xxx xxxxxxx odpovídající okolnímu xxxxxxxxx.
4.1.5&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxx
4.1.5.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
X každé xxxxxxxx xxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxxx zkušební xxxxxx:
1) |
Xxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxx po xxxxxx xxxxxxxxx xx 85 ± 2 km/h. |
2) |
Jakmile xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx 85 ± 2 km/h, brzdy xxxx xxxx xxxxxxxxxx xx stejném xxxxx xxxxxxxx dráhy xxxxxxxxx „xxxxxxx xxx xxxxxxx“, x xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx 5&xxxx;x a xxxxxxxxx příčnou xxxxxxxxx 0,5&xxxx;x. |
3) |
Xxxxx xxxx aktivovány xxx xxxxxxxxxxx, xxxx xxxxx.
|
4) |
Průměrná xxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxx mezi xxxxxxxxxx 80&xxxx;xx/x xxx 20&xxxx;xx/x. |
Xxxxxxxx x xxxxx zkušební xxxxx nejsou xxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx (xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxx, xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxx bodu xxxxxxx a xxxx xxxxxxx), měření se xxxxxx v úvahu x provede se xxxx xxxxxxxx jízda.
4.1.5.2
Xx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx se xxxxxxx xxxx zkušebních jízd xx účelem xxxxxx xxxxxx přilnavosti xx xxxxx x xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (X), xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxx xx xxxxxxx xx xxxxxxx xxxxx x v rámci xxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xx xxxxx xxxxx xx tři xxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx:
1) |
Xxxxxxx xx xxxx referenčních xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx. |
2) |
Xx xxxxxxxxx alespoň xxx platných xxxxxx x souladu s xxxxxxx 4.1.5.1 xx xxxx xxxxxxxxxxxx pneumatik xxxxxxxxx sadou zkoušených xxxxxxxxx. |
3) |
Xx provedení šesti xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxx xxx zkoušených pneumatik. |
4) |
Zkušební xxxxxx xx ukončen xxxxx xxxxxxx platnými xxxxxxxx stejné xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xx začátku xxxxxxxxxx xxxxx. |
XXXXXXXX:
— |
Xxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxx xxx zkoušených xxxxxxxxx (X1 xx X3) x sady xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx (R) xxxxxx takto: R-T1-T2-T3-R |
— |
Sled zkušebního xxxxx xxxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (X1 xx X5) a xxxx referenčních xxxxxxxxx (X) xxxxxx xxxxx: X-X1-X2-X3-X-X4-X5-X |
4.1.6&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxxx xxxxxxxx měření
4.1.6.1 (AD)
Průměrná xxxxxxx zpomalení (AD) xx xxxxxxxx x xxxxx platné xxxxxxxx xxxxx v x.x–&xxxx;2 xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx:
xxx:
Xx xx xxxxxxx xxxxxxxx x x·x–&xxxx;1; Xx = 20&xxxx;xx/x = 5,556&xxxx;x.x–&xxxx;1 |
Xx xx xxxxxxxxx xxxxxxxx x x·x–&xxxx;1; Xx = 80 km/h = 22,222&xxxx;x.x–&xxxx;1 |
x xx xxxxxxxxxx v xxxxxxx xxxx Si x Xx . |
4.1.6.2
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx AD xx xxxxxxxx následujícím xxxxxxxx:
(xxxxxxxxxx xxxxxxxx / xxxxxx)&xxxx;×&xxxx;100
X xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx (X): Xxxxxxxx xx xxxxxxxx koeficient XX xxxxxxxxxx dvou po xxxx xxxxxxxxxxxxx skupin xxx zkušebních xxxx xxxx referenčních pneumatik xxxxx xxx 3 %, xxxxx xxxxx xx xxxxxxx x xxxxx x zkoušku xx xxxxx provést xxxxx x všech xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (zkoušených x xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx).
X xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (T): Xxxxxxxx xxxxxxxxxxx XX xx xxxxxxxxxx x každé xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxxx xx některý x xxxxxxxxxxx xxxxx xxx 3&xxxx;%, xxxxxxx xxxxx xx xxxxx xxxxxxx x xxxxxxx xx xxxxx x xxxxxxx sady xxxxxxxxxx xxxxxxxxx opakovat.
4.1.6.3 Xx)
(Xxxxxxxx xxxxxxxxx (AD) xxxx xxxxxxxxxxxx pneumatik xxxxxxxxx pro výpočet xxxxxxxxxxx brzdné xxxx xx xxxxxxxx v xxxxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx x daném xxxxxxxxx xxxxx.
Xxxx upravené XX xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx (Xx) xx xxxxxxxx x x.x–&xxxx;2 podle xxxxxxx 1, kde X1 xx xxxxxxxx xxxxxx AD xxxxxxxxxxxxx xxx xxxxx xxxxxxx sady xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx (X) x X2 průměrem xxxxxx XX xxxxxxxxxxxxx x rámci xxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx (X).
Xxxxxxx 1
Xxxxx xxx zkoušených xxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx |
Xxxx xxxxxxxxxx pneumatik |
Ra |
1 (R1 -X1-X2 ) |
X1 |
Xx = 1/2 (X1 + X2 ) |
2 (X1 -X1-X2-X2 ) |
X1 |
Xx = 2/3 R1 + 1/3 R2 |
X2 |
Xx = 1/3&xxxx;X1 + 2/3&xxxx;X2 |
|
3 (X1 -T1-T2-T3-R2 ) |
X1 |
Xx = 3/4&xxxx;X1 + 1/4&xxxx;X2 |
T2 |
Ra = 1/2 (X1 + X2 ) |
|
X3 |
Xx = 1/4&xxxx;X1 + 3/4&xxxx;X2 |
4.1.6.4&xxxx;&xxxx;&xxxx;(XXX)
Xxxxxxxxxx brzdné xxxx (XXX) se xxxxxxxx u xxxxxxx xx obou xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxx 2, xxx Xx (a = 1, 2 xxxx 3) xx xxxxxxxx hodnot XX x každé sady xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (X), xxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx cyklu.
Tabulka 2
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx |
Xxxxxxxxxx xxxxxx síly |
Referenční xxxxxxxxxx |
XXX(X) = Xx/x |
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx |
XXX(X) = |Xx/x| |
x xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx, x = 9,81&xxxx;x·x–2 |
4.1.6.5&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxx xxxxxxxxxxx xx mokra xxxxxxxx xxxxxxxxxx (X(X)) xx vypočítá xxxxx:
xxx:
— |
x xx teplota xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxx Xxxxxx naměřená xxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx (X) |
— |
x0 xx podmínkou referenční xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx, x0 = 20&xxxx;°X x xxxxxxx xxxxxxxxx x x0 = 10 °C u xxxxxxxxx pro jízdu xx sněhu |
— |
BFC(R0) xx xxxxxxxxxx xxxxxx síly x referenčních xxxxxxxxx xxx dodržení xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx, BFC(R0) = 0,68 |
— |
x = –0,4232 x x = –8,297 u xxxxxxx xxxxxxxxx, x = 0,7721 x x = 31,18 x xxxxxxxxx xxx xxxxx xx xxxxx |
4.1.7&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx přilnavosti xx xxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xx použití xxxxxxxxx xxxxxxxxxx
4.1.7.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx výrazně xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx pneumatiky, xxxxx xxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxx. X rámci xxxx zkušební metody xx využívá náhradní xxxxxxxxxx, xxxx nazývaná xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxxxxxxx x xxxx 5 xxxxxx 2.
4.1.7.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxx spočívá x xxxxxxx xxxx kontrolních xxxxxxxxx x xxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxx cyklu xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxxxxx pneumatik.
Na jeden xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xx xxx následuje xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, x na xxxxx xxxxxxxxx xx namontována xxxx kontrolních xxxxxxxxx, xx xxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx.
Xxxxxxx xx specifikace uvedené x xxxxxxxx 4.1.2. xx 4.1.4.
X rámci xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.
X rámci xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxx sady xxxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxx kontrolních xxxxxxxxx. Xxxxx cyklus probíhá xx stejné xxxxxxxx xxxxx a x xxxxxx den jako xxxxx xxxxxxxx xxxxxx. Xxxxxxx xxxxxxxxxxx povrchu xx musí xxxxxxxxx x xxxxxxx ± 5&xxxx;°X v xxxxxxxxx x teplotou xxxxxxx xxxxxxxxxx cyklu. Při xxxxxx a druhém xxxxxxxxx cyklu xx xxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.
Xxxxx přilnavosti xx mokra xxxxxxxx xxxxxxxxxx (G(T)) xx xxxxxxxx takto:
G(T) = X 1 × X 2
xxx:
— |
X 1 xx xxxxxxxxx index xxxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx (X) xxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx (R), xxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx: |
— |
X 2 xx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx (T) xxxxxxxx x xxxxxxxxx pneumatikou (X), xxxx se xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx: |
4.1.7.3&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Je nezbytné, xxx všechny pneumatiky xx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx skladovány xx týchž podmínek. Xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx, x xxxxxx xxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxxx pneumatikou, xxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x XXXX E 1136-93 (xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxx 2003).
4.1.7.4&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxxxx se xxxxxx xxxxxxxxxxx, pokud xxx xxxxxxx xxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx nebo poškození, xxxx xxxxx xx xxxxxxxxxx vliv na xxxxxxxx xxxxxxx.
4.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxxx přívěsu xxxxxxxx vozidlem nebo xxxxxxx, xx xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx
4.2.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxx
Xxxxxx xx provádí xx xxxxxxxxxx pneumatikách xxxxxxxxxxxxx na xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx (dále xxx xxxxx xxxxxxx) xxxx xx vozidle, xx xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxxx ve xxxxxxxx xxxxxx xx pevně xxxxxx, dokud se xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx x dosažení xxxxxxxxx xxxxxx xxxx, xxxxx xx objeví xxxx xxxxxxxxxxxx xxxx xxx zkušební rychlosti 65&xxxx;xx/x.
4.2.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx
4.2.2.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
— |
Xxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxx, xx němž je xxxxxxxxx zkouška xxxxxxxxx, xxxx mít schopnost xxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx 65&xxxx;± 2&xxxx;xx/x x xxx maximálním xxxxxxxx xxxxxxxx sil. |
— |
Přívěs xxxx xxxxxxx, xx němž xx xxxxxxxxx zkouška xxxxxxxxx, xxxx xxx xxxxxxxx jedním xxxxxx, xx nějž xxx xxxxxxxxx pneumatiku pro xxxxx xxxxxx, xxxx xxx „xxxxxxxx xxxxxx“, x xxxxx xxxxxxxxxxxxxx:
|
— |
Xxxxxxxxx změna xxxxxxxxxx x xxxx xxxxxxx x zkušební xxxxxx xxxx xxx ± 0,5° xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx zatížení. Xxxxxx xxxxxx x xxxxx xxxx xxx dostatečně xxxxx, xxx xx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx x aby xx xxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxxxxxxx působení xxxxxxxx xxx. Systém zavěšení xxxx zajistit xxxxxxxxxx xxxxxxx x musí xxx xxxxxxx xxx, xxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx. |
— |
Xxxxxxxx xxxxxx se xxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx, xxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx. |
— |
Xxxxxxx systém xxxx být schopen xxxxxxxxxxx časový interval xxxx xxxxxxxxxx brzděním x xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx, xxx xx xxxxxxxxx v oddílu 4.2.7.1. |
— |
Xxxxxx xxxx vozidlo, xx xxxx xx xxxxxxxxx zkouška xxxxxxxxx, xxxx být navrženy xxx xxxxxxx všech xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx. |
— |
Xxxxxx xxxx xxxxxxx, xx xxxx xx prováděna xxxxxxx pneumatik, musí xxx vybavení potřebné x xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx 4.2.5.2. |
4.2.2.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
— |
Zkušební xxxx xx xxxxxxx xxxx xxxxxxx, xx xxxx xx xxxxxxxxx zkouška xxxxxxxxx, budou xxxxxxxx xxxxxxxx měření xxxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxx x xxxxxxx určenými x xxxxxx xxxxxx xxxx a svislého xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx. |
— |
Xxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxx: Xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxx následující xxxxxxx požadavky při xxxxxxx okolního xxxxxxxxx x xxxxxxx 0 °C x 45 °C:
|
— |
Xxxxxxxx xxxxxxx: X měření xxxxxxxxx xxxxxxx musí xxx xxxxxxx páté xxxx xxxx xxxxxxxxxxxx systém xxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx. |
— |
Xxxxxx xxxx: Snímače xxxxxx k měření xxxxxxxx xxx xxxx xxxxxxxx xxxx vyvíjenou xx rozhraní pneumatik x silnice v xxxxxxxx xxxxxxx brzd x rozmezí 0&xxxx;% xx min. 125 % xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx. Xxxxxxxxxx x umístění xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx. |
— |
Xxxxxx zatížení: Xxxxxx xxxxxxxx k měření xxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxx xx zkušební xxxxxx xxx xxxxxxx. Na xxxxxx se xxxxxxxx xxxxxxxxxxx, které xxxx xxxxxxx xxxx. |
— |
Xxxxxx stabilizace xxxxxxx x xxxxxx xxx xxxxxx: Xxxxxxx xxxxxxxx pro xxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxx výstup xxxxxxxx xxxx x rozlišení xxxxxxxxxxxx údajů, aby xxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx výše. Xxxxx xxxx xxxxx xxxx xxxxxxxxx:
|
4.2.3 Stabilizace xxxxxxxx dráhy
Zkušební xxxxx xx měla xxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx zkušebních jízd xxx xxxxxxxxx 65 ± 2&xxxx;xx/xxx za použití xxxxxxxxx, xxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx programu.
4.2.4 Podmínky xxxxxxx
Xxxxx vozidlo a xxxxxx nebo vozidlo, xx xxxx je xxxxxxxxx zkouška xxxxxxxxx, xxxxx být nepovinně xxxxxxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxx, kromě xxxxxx, xxxxx xx x případě přívěsu xxxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxx. Xxxx xxxx xxx xxxxxxxxxx na xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxx, aby xxxx xxxxxxxxx, že vodní xxxxxx, xxxxx xxxxxx xx xxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx, xx xxx xxxxxxxx rychlosti xxxxxxxxxxx, s xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxx.
Xxxxxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxx xxxx xxx xxxxxx, xxx xxxx xxxxxxxxx, xx xxxxxx xxxx směřují přímo xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x jsou xxxxxxxx x xxxxxxx pod xxxxx 20° xx 30°.
Xxxx xxxx dopadat xx xxxxxxx x xxxxxxx xx 0,25 xx 0,45&xxxx;x před xxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx. Xxxxxx xxxx xxx umístěna xx xxxxx 25 mm xxx xxxxxxxx nebo xxxxxxxxx xxx xxxxxx, xxx xx xxxxxxx překážkám, xxxxx se x xxxxx zkoušky xxxxx xxxxxxx, x xxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxx xxx xxxxxxxx xxxx xxx 100&xxxx;xx xxx xxxxxxxx.
Xxxxx vrstva musí xxx alespoň x 25&xxxx;xx xxxxx xxx xxxxxx xxxxxxxx pneumatiky x xxxx xxx xxxxxxxxxx tak, xxx xxxxxxxxxx byla xxxxxxxx xx středu xxxx xxxxxx. Množství xxxx xxxx xxx xxxxxxxxxx x xxxx, xxx xxxxxx xxxx xxxx xxxxxxx 1,0 ± 0,5&xxxx;xx, x xxxx xxx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxx ±10&xxxx;%. Xxxxxxxx xxxx na xxxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxx xxx xxxxx xxxxxx zkušební rychlosti. Xxxxxxxx xxxx xxxxxxx xxx xxxxxxxxx 65 km/h xx 18 x·x-1 xx xxxx šířky xxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxx, xx xx xxxxxxx xxxx 1,0&xxxx;xx.
4.2.5&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxxx x xxxxx
4.2.5.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xx zkušebních xxxxxxxxx se odstraní xxxxxxx xxxxxxxx na xxxxxxx xxxxxxx způsobené xxxxxxxx větracích otvorů, xxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx.
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx.
Xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xx xxxxx náležitým xxxxxxxx xxxxxxxx sedlo xxx xxxxx xxxxxx. Xx xxxxx se xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx maziva, xxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxx kola.
Sestavy xxxxxxxxxx xxxxxxxxx / xxxxx xx xxxxxxxx na xxxxxxxxxx xxxxx minimálně xxx xxxxxx, xxx, xxx měly xxxx xxxxxxxxx zkoušky xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx odpovídající xxxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxx xxxxxxx xx xxxx xxx chráněny xxxxx xxxxxx, xxx se xxxxxxxxx nadměrnému zahřívání xxxxxxxxx xxxxxxx.
Xxxxx xxx x brzdění xxxxxxxxx, xxxxxxxx xx dvě xxxxxxxx xxxxx xx xxxxxx ověření xxxxxxxxx xxxx xxx xxxxxxxx, xxxxx x rychlosti, xxx je uvedeno x xxxxxxxx 4.2.5.2, 4.2.5.3 x 4.2.7.1.
4.2.5.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx 75&xxxx;± 5&xxxx;% xxxxxxxxx pneumatiky.
4.2.5.3
Xxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx za xxxxxxx xx 180 kPa x pneumatik xxx xxxxx xxxxxxxx. X xxxxxxxxx xxx vysoké xxxxxxxx je xxxx xx xxxxxxx 220&xxxx;xXx.
Xxxx x xxxxxxxxxxxx xx xxx xxx xxxxxxxxxxxxx xxxx zkouškou xxxxxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx.
4.2.6&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx xxxxxxx vozidla x xxxxxxx xxxx vozidla, xx němž xx xxxxxxxxx xxxxxxx pneumatik
4.2.6.1
U xxxxxxx s jednou xxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxxx zařízení x xxxxxx xxxxxx xxxxxx, xxxxxxx je zkušební xxxxxxxxxx nastavena xx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx, aby xx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx. Xxxxxxx vzdálenost xx střednice připojení xxxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxx xxx xxxxxxx desetinásobkem „xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx“ xxxx „xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx (xxxxxxxxxx xxxxxxxx)“.
4.2.6.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxxxxxx xxxx xxxx, xx-xx xxxxxxxxx, x xxxxxxx xx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxx je xx xxxxxxxx prostředku dráhy xxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxx, xx němž xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx.
4.2.7&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxx
4.2.7.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
U xxxxx xxxxxxxx jízdy xx xxxxxxx následující xxxxxx:
1) |
Xxxxx xxxxxxx xxxx vozidlo, xx xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx pneumatik, xx xx xxxxxxxx xxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxx stanovené xxxxxxxxx 65 ± 2&xxxx;xx/x. |
2) |
Xx xxxxxxx systém xxx xxxxxx. |
3) |
Xxxx xx xx xxxxxxx xxxx zkušebními xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxx 0,5&xxxx;x před xxxxxxxx xxxx (u xxxxxxxxx xxxxxxx vlhčení). |
4) |
Brzdy přívěsu xxxx xxxxxxxxxx v xxxxxxx 2&xxxx;xxxxx xx xxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxx x xxxxxx xxxxx podle bodů 4 x 5 xxxxxx 3.1. Xxxxxxx xxxxxx síly xxxx xxx xxxxxx, aby xx časový xxxxxxxx xxxx počátečním použitím xxxxxx xxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxx 0,2&xxxx;x až 0,5&xxxx;x. |
5) |
Xxxxxx xxx xxxxxx je xxxxxxxx. |
4.2.7.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xx základě xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx se xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxx za xxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (T), xxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxx xx stejném xxxxx xxxxxxxx xxxxx x xx xxxxxxx xxxxx. X xxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxx xxxxx xx xxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx, za xxxxxxxxxxx, xx xxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxx.
1) |
Xxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx referenční xxxxxxxxxx. |
2) |
Xx xxxxxxxxx alespoň šesti xxxxxxxx měření x xxxxxxx s xxxxxxx 4.2.7.1 xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx nahrazena xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx. |
3) |
Xx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx měření xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx. |
4) |
Xxxxxxxx xxxxxx xx ukončen xxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx referenční xxxxxxxxxx xxxx na xxxxxxx xxxxxxxxxx cyklu. |
PŘÍKLADY:
— |
Sled zkušebního xxxxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (X1 xx X3) x xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx (X) vypadá xxxxx: X-X1-X2-X3-X |
— |
Xxxx zkušebního xxxxx xxxx zkoušených xxxxxxxxx (X1 xx X5) x xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx (X) xxxxxx takto: R-T1-T2-T3-R-T4-T5-R |
4.2.8 Zpracování xxxxxxxx xxxxxx
4.2.8.1&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxxxx xxxxxxxxx brzdné xxxx xxxxxxxxxx (μxxxx) xx xxxxxxxx hodnotou μ(x) xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx, xxxxx xx xxxxxxxx při každé xxxxxxxx xxxxx následujícím xxxxxxxx. Xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx by xxxx xxx filtrovány xxxxxxxxx signály. Xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx.
xxx:
μ(x) xx dynamický xxxxxxxxxx xxxxxx síly xxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxx |
xx(x) je dynamická xxxxxx xxxx x xxxxxxx čase x X |
xx(x) xx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx v xxxxxxx čase v X |
4.2.8.2&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Variační xxxxxxxxxx μxxxx se xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx:
(xxxxxxxxxx xxxxxxxx / xxxxxx) x 100
U xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx (R): Pokud xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx (μpeak) xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxx 5&xxxx;%, xxxxx xxxxx xx xxxxxxx x xxxxx x xxxxxxx xx třeba xxxxxxx xxxxx x xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (u xxxxxxxx xxxxxxxxxx / xxxxxxxxxx pneumatik x xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx).
X xxxxxxxx xxxxxxxxxx / zkoušených xxxxxxxxx (T).: Xxxxxxxx xxxxxxxxxx koeficientu xxxxxxxxx xxxxxx síly (μxxxx) xx xxxxxxxx x xxxxx zkoušené xxxxxxxxxx. Xxxxx xx některý x xxxxxxxxxx koeficientů xxxxx xxx 5 %, xx xxxxx údaje xxxxxxx x zkoušku xx xxxxx x xxxxxxx zkoušené xxxxxxxxxx xxxxxxxx.
4.2.8.3&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxx koeficient xxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx použitý xxx xxxxxxx xxxxxx koeficientu xxxxxx xxxx xx xxxxxxx v xxxxxxxxxx xx umístění xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxx zkušebním cyklu.
Tento xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx (Xx) xx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxx 3, xxx X1 xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx maximální brzdné xxxx pneumatiky zjištěný x xxxxx první xxxxxxx referenční pneumatiky (X) x R2 xx průměrný xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx pneumatiky x xxxxx druhé zkoušky xxxx referenční xxxxxxxxxx (X).
Xxxxxxx 3
Xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx v xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx |
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx |
Xx |
1 (X1 -T1-R2 ) |
X1 |
Xx = 1/2 (R1 + X2 ) |
2 (X1 -X1-X2-X2 ) |
X1 |
Xx = 2/3 R1 + 1/3&xxxx;X2 |
T2 |
Ra = 1/3&xxxx;X1 + 2/3&xxxx;X2 |
|
3 (R1 -X1-X2-X3-X2 ) |
X1 |
Xx = 3/4&xxxx;X1 + 1/4&xxxx;X2 |
T2 |
Ra = 1/2 (X1 +X2 ) |
|
X3 |
Xx = 1/4&xxxx;X1 + 3/4&xxxx;X2 |
4.2.8.4&xxxx;&xxxx;&xxxx;
Xxxxxxxx xxxxxxx koeficientů xxxxxxxxx xxxxxx xxxx (μxxxx,xxx ) se xxxxxxxx xxxxx tabulky 4, xxx Ta (x = 1, 2 nebo 3) xx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxx u xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx v xxxxx jednoho xxxxxxxxxx xxxxx.
Xxxxxxx 4
Xxxxxxxx pneumatika |
μpeak,ave |
Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx |
μxxxx,xxx(X) = Xx xxxx u xxxxxxx 3 |
Xxxxxxxx pneumatika |
μpeak,ave (X) = Ta |
4.2.8.5
Xxxxx xxxxxxxxxxx za xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx (X(X)) xx xxxxxxxx xxxxx:
xxx:
— |
x xx xxxxxxx mokrého xxxxxxx silnice xx xxxxxxxx Celsia xxxxxxxx xxx zkoušení zkušební xxxxxxxxxx (T) |
— |
t0 xx referenční xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx |
— |
x0 = 20&xxxx;°X u xxxxxxx xxxxxxxxx x x0 = 10&xxxx;°X x xxxxxxxxx pro xxxxx xx xxxxx |
— |
μxxxx,xxx(X0) = 0,85 xx xxxxxxxxxx maximální xxxxxx xxxx x xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx |
— |
x = –0,4232 x b = -8,297 x xxxxxxx pneumatik, a = 0,7721 x x = 31,18 x xxxxxxxxx pro xxxxx na sněhu |
Dodatek X
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxxx za mokra
PŘÍKLAD 1:&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx protokol xxxxxxxx xx xxxxxx přilnavosti xx xxxxx za xxxxxxx metody s xxxxxxxx xxxxxxx
Xxxxx zkušebního xxxxxxxxx: |
Xxxxx xxxxxxx: |
|
Xxx povrchu xxxxxxx: |
Xxxxxxx xxxxxxxxx povrchu: |
|
μ xxxx (XXXX14″ X 1136): |
XXX: |
|
Xxxxxxxx (km/h): |
Hloubka vody (xx): |
X. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
Xxxxxxxx |
|||||||||||
Xxxxxxxx popis |
|||||||||||
Identifikace pneumatiky |
|||||||||||
Ráfek |
|||||||||||
Vzorek |
|||||||||||
Zatížení (X) |
|||||||||||
Xxxx (xXx) |
|||||||||||
μ xxxx |
1 |
||||||||||
2 |
|||||||||||
3 |
|||||||||||
4 |
|||||||||||
5 |
|||||||||||
6 |
|||||||||||
7 |
|||||||||||
8 |
|||||||||||
Xxxxxx |
|||||||||||
Xxxxxxxxxx xxxxxxxx σ |
|||||||||||
(σ/xxxxxx) ≤&xxxx;5&xxxx;% |
|||||||||||
Xx, xxxxxxxx |
|||||||||||
Xxxxx přilnavosti xx xxxxx |
|||||||||||
Xxxxxxx xxxxxxx (°X) |
|||||||||||
Xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx (°C) |
|||||||||||
Poznámky |
PŘÍKLAD 2:&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxx protokol xxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxxx xx mokra xx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx
Xxxxx: |
Xxxxx xxxxxxx: |
||||
Xxxxx: |
Xxxxxx xxxxxxx: |
Xxxxxxxxx xxxxxxxx (xx/x): |
|||
Xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx (mm): |
Značka: |
Konečná xxxxxxxx (xx/x): |
|||
XXX: |
Xxxxx: |
||||
Xxxxxxx xxxx (xx): |
Xxx: |
X. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
Xxxxxx |
Xxxxxxxx |
XXXXXXXXXX X |
XXXXXXXXXX C |
PNEUMATIKA X |
Xxxxxxxx |
||||||
Xxxxxx |
XXXX X 2493 XXXX16″ |
XXXXXX X |
XXXXXX X |
XXXXXX X |
XXXX F 2493 XXXX16″ |
||||||
Xxxxxxxx |
X225/60X16 |
XXXXXXXX X |
XXXXXXXX C |
VELIKOST X |
X225/60X16 |
||||||
Xxxxxxxx xxxxx |
97X |
XX/XX |
XX/XX |
XX/XX |
97X |
||||||
Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx |
XXXXXXXXX |
XXXXXXXXX |
XXXXXXXXX |
XXXXXXXXX |
XXXXXXXXX |
||||||
Xxxxx |
|||||||||||
Xxxx xx přední nápravu (xXx) |
|||||||||||
Xxxx xx xxxxx xxxxxxx (xXx) |
|||||||||||
Xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx (X) |
|||||||||||
Xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx (°C) |
|||||||||||
Okolní xxxxxxx (°X) |
|||||||||||
Xxxxxx vzdálenost m) |
Průměrné zpomalení (m/s2) |
Brzdná xxxxxxxxxx (x) |
Xxxxxxxx xxxxxxxxx (x/x2) |
Xxxxxx xxxxxxxxxx (x) |
Xxxxxxxx xxxxxxxxx (x/x2) |
Xxxxxx xxxxxxxxxx (x) |
Xxxxxxxx xxxxxxxxx (x/x2) |
Xxxxxx xxxxxxxxxx (x) |
Xxxxxxxx xxxxxxxxx (x/x2) |
||
Xxxxxx |
1 |
||||||||||
2 |
|||||||||||
3 |
|||||||||||
4 |
|||||||||||
5 |
|||||||||||
6 |
|||||||||||
7 |
|||||||||||
8 |
|||||||||||
9 |
|||||||||||
10 |
|||||||||||
Xxxxxxxx XX (x/x2) |
|||||||||||
Xxxxxxxxxx odchylka (x/x2) |
|||||||||||
Xxxxxxxx xxxxxxxx Xxxxxxxx koeficient (%) &xx; 3&xxxx;% |
|||||||||||
Xxxxxxxx xxxxxxxx XX ref. xxxxxxxxxx: X x (x/x2) |
|||||||||||
XXX(X) referenční xxxxxxxxxx (XXXX16″) |
|||||||||||
XXX(X) xxxxxxxx xxxxxxxxxx |
|||||||||||
Xxxxx přilnavosti xx xxxxx (%) |
(1)&xxxx;&xxxx;Xxxxxx XXXX X 1136 XXXX xx P195/75R14.