XXXXXXXXX XXXXXXXXXX XXXXXX (XX) 2021/488
xx xxx 22.&xxxx;xxxxxx 2021,
xxxxxx xx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx (XX) 2020/174 x&xxxx;(XX) 2020/1167, pokud xxx x&xxxx;xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx provozu xx zkapalněný xxxxx xxxx (XXX), xxxxxxxx xxxxx plyn (CNG) x&xxxx;xxxxxxx (X85)
(Xxxx x&xxxx;xxxxxxxx xxx XXX)
XXXXXXXX KOMISE,
s ohledem xx Xxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxx Xxxxxxxx unie,
s ohledem xx xxxxxxxx Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x&xxxx;Xxxx (XX) 2019/631 xx xxx 17. dubna 2019, xxxxxx se stanoví xxxxxxxxxxx normy xxx xxxxx XX2 xxx xxxx xxxxxx automobily x&xxxx;xxx xxxx lehká xxxxxxxx xxxxxxx x&xxxx;xxxxxx xx zrušují nařízení (XX) x.&xxxx;443/2009 x&xxxx;(XX) x.&xxxx;510/2011&xxxx;(1), a zejména xx xx.&xxxx;11 xxxx.&xxxx;4 xxxxxxxxx xxxxxxxx,
xxxxxxxx x&xxxx;xxxxx důvodům:
(1) |
Výrobci Xxxxx Auto a.s, Xxxx-Xxxxx XxxX, Xxxxxx Xxxxxxx, FCA Italy X.x.X, SEAT X.X., Xxxxxxxxxx XX, Xxxxxxxxxxx Xxxxxxx, Xxxxxxxxxxx Xxxxxxx, XXX Xxxxxxxxxxx SA x&xxxx;XXXX Xxxxxxxxxx GmbH xxx 9.&xxxx;xxxxxxxx&xxxx;2020 xxxxxxxx xxxxxxxxxx žádost xxxxx xxxxxx&xxxx;12x xxxxxxxxxxx xxxxxxxx Xxxxxx (EU) x.&xxxx;725/2011&xxxx;(2) x&xxxx;xxxxxxxxxxx nařízení Xxxxxx (XX) x.&xxxx;427/2014&xxxx;(3) x&xxxx;xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx Komise (XX) 2020/174&xxxx;(4), na xxxxxx xxxxxxx xx xx umožnilo, xxx 12xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx jako xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx mohly být xxxxxxxxx x&xxxx;x&xxxx;xxxxxxxx automobilech x&xxxx;xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx konvenčními spalovacími xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxxxx ropný xxxx (LPG), stlačený xxxxx xxxx (CNG) x&xxxx;xxxxxxx (E85). |
(2) |
Výrobci Xxxx-Xxxxx XxxX, Honda Motor Xxxxxx Xxx a Renault XX dne 11.&xxxx;xxxxxxxx&xxxx;2020 xxxxxxxx předložili podle xxxxxx&xxxx;12x prováděcího xxxxxxxx (XX) č. 725/2011 a prováděcího xxxxxxxx (XX) x.&xxxx;427/2014 xxxxxx x&xxxx;xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx Xxxxxx (XX) 2020/1167&xxxx;(5) tak, xxx xxxxxx 48voltové xxxxxxxxxxxxxxx xx spojení x&xxxx;48&xxxx;X/12&xxxx;X&xxxx;XX/XX xxxxxx, xxxxx xxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx inovativní xxxxxxxxxxx, xxxxx xxx xxxxxxxxx x&xxxx;x&xxxx;xxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxx xxxxxxxxxx a některých xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx automobilech x&xxxx;xxxxxxx užitkových vozidlech xxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxxxx ropný xxxx (XXX), xxxxxxxx zemní xxxx (CNG) x&xxxx;xxxxxxx (X85). |
(3) |
Xxxxxx obě xxxxxxx xxxxxxxxx v souladu x&xxxx;xxxxxxx&xxxx;11 xxxxxxxx (XX) 2019/631, xxxxxxxxxx xxxxxxxxx (XX) x.&xxxx;725/2011, xxxxxxxxxx nařízením (XX) č. 427/2014 a technickými xxxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx podle xxxxxxxx (XX) x.&xxxx;443/2009 x&xxxx;xxxxxxxx (XX) x.&xxxx;510/2011 (xx xxxxx x&xxxx;xxxxxxxx 2018) (6). |
(4) |
Jelikož xx obě xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx technologií xx xxxxxxxxx schopných xxxxxxx xx zkapalněný ropný xxxx (XXX), xxxxxxxx xxxxx plyn (CNG) x&xxxx;xxxxxxx (X85), xx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx x&xxxx;xxxxxxx xxxxxxxxxx rozhodnutí. |
(5) |
Pokud xxx x&xxxx;xxx xxxxxxx, xx xxxxxx vyjasnit, xx xxxxxxx xxxxx CO2 xxxxxxxx xxxxxx inovativních xxxxxxxxxxx xxx určit x&xxxx;xxxxx, jsou-li xxxxxxx x&xxxx;xxxxxxx xx XXX, XXX x&xxxx;X85. X&xxxx;xxxxxxxx xxxxxxxx některých xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxx xxxxxx xx metodiky xxx xxxxxxxxx snížení xxxxx XX2 xxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx (XX) 2020/174 x&xxxx;(XX) 2020/1167 xxxxx xxxxxxxx xx vhodné xxx xxxxxx xxxxxxx xxxxx CO2 xxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx. |
(6) |
Xxxxx xxx x&xxxx;X85, není xxxxxxxx x&xxxx;xxxx omezené xxxxxxxxxxx xx trhu Xxxx xxxx xxxxx xxxxxxx xxx xxxxx xxxxxxx xxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx XX2 xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx druh xxxxxx xx xxxxxxx. |
(7) |
Xxxxxxxxx xxxxxxxxxx (XX) 2020/174 x&xxxx;(XX) 2020/1167 xx xxxxx xxxx xxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx změněna, |
PŘIJALA XXXX XXXXXXXXXX:
Článek 1
Změny prováděcího rozhodnutí (XX) 2020/174
Xxxxxxxxx xxxxxxxxxx (XX) 2020/174 xx xxxx takto:
1) |
Článek 1 xx xxxx xxxxx:
|
2) |
x&xxxx;xxxxxx&xxxx;3 xx xxxxxx xxxx xxxxxxxx 3x, který xxx: „3x.&xxxx;&xxxx;&xxxx;Xx-xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx instalována x&xxxx;xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx nebo xx xxxxxxx xxxx-xxxx, xxxxxxxxx schvalovací xxxxx xxxxxxxxxxxxx snížení xxxxx XX2 xxxxx:
|
3) |
xxxxxxx xx xxxx x&xxxx;xxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxx X&xxxx;xxxxxx rozhodnutí. |
Xxxxxx&xxxx;2
Xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx (XX) 2020/1167
Xxxxxxxxx rozhodnutí (XX) 2020/1167 xx xxxx takto:
1) |
Článek 1 xx xxxx takto:
|
2) |
x&xxxx;xxxxxx&xxxx;3 se xxxxxx xxxx xxxxxxxx 3x, xxxxx zní: „3a. Je-li inovativní xxxxxxxxxxx instalována x&xxxx;xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xx xxxxxxx xxxx-xxxx, xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx certifikované xxxxxxx xxxxx CO2 xxxxx:
|
3) |
Xxxxxxx se xxxx x&xxxx;xxxxxxx s přílohou XX xxxxxx xxxxxxxxxx. |
Článek 3
Vstup v platnost
Toto xxxxxxxxxx xxxxxxxx v platnost xxxxxxxx xxxx xx xxxxxxxxx x&xxxx;Xxxxxxx xxxxxxxx Xxxxxxxx xxxx.
X&xxxx;Xxxxxxx xxx 22. března 2021.
Xx Komisi
předsedkyně
Ursula XXX XXX XXXXX
(1)&xxxx;&xxxx;Xx. věst. X&xxxx;111, 25.4.2019, s. 13.
(2) Prováděcí xxxxxxxx Xxxxxx (EU) x.&xxxx;725/2011 ze xxx 25.&xxxx;xxxxxxxx&xxxx;2011, kterým se xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxxxx inovativních xxxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxx XX2 x&xxxx;xxxxxxxx automobilů xxxxx xxxxxxxx Evropského xxxxxxxxxx a Rady (XX) x.&xxxx;443/2009 (Xx. xxxx. X&xxxx;194, 26.7.2011, x.&xxxx;19).
(3)&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxx xxxxxxxx Komise (XX) x.&xxxx;427/2014 ze dne 25.&xxxx;xxxxx&xxxx;2014, kterým xx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxx XX2 x&xxxx;xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x&xxxx;Xxxx (XX) x.&xxxx;510/2011 (Xx. xxxx. X&xxxx;125, 26.4.2014, x.&xxxx;57).
(4)&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxx xxxxxxxxxx Xxxxxx (XX) 2020/174 xx xxx 6.&xxxx;xxxxx&xxxx;2020 x&xxxx;xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx použité xx 12xxxxxxxxx účinných alternátorech xxxxxxxxxxx v některých osobních xxxxxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x&xxxx;Xxxx (XX) 2019/631 (Úř. xxxx. L 35, 7.2.2020, x.&xxxx;13).
(5)&xxxx;&xxxx;Xxxxxxxxx xxxxxxxxxx Xxxxxx (XX) 2020/1167 xx xxx 6.&xxxx;xxxxx&xxxx;2020 o schválení xxxxxxxxxxx xxxxxxx v účinném 48xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xx xxxxxxx x&xxxx;48&xxxx;X/12&xxxx;X&xxxx;XX/XX xxxxxxx xxx xxxxxxx v konvenčních xxxxxxxxxxx xxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx jako inovativní xxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx a Rady (XX) 2019/631 (Úř. xxxx. X&xxxx;258, 7.8.2020, x.&xxxx;15).
(6)&xxxx;&xxxx;xxxxx://xxxxxxx.xxxxxx.xx/xx/x/x19x42x8-8x87-4x24-x78x-9x70760x82x9/Xxxx%202018%20Xxxxxxxxx%20Xxxxxxxxxx.xxx
XXXXXXX X
Xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx (XX) 2020/174 xx xxxx xxxxx:
1) |
xxx 6 se mění xxxxx:
|
2) |
xxx 8 se xxxx takto: tabulka 4 xx xxxxxxxxx xxxxx: „Xxxxxxx 4 Xxxxxxxx xxxxxxxxxx XX2 x&xxxx;xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx
|
XXXXXXX XX
Xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx (XX) 2020/1167 xx mění xxxxx:
1) |
x&xxxx;xxxx 3.2 se tabulky 2 x&xxxx;3 nahrazují xxxxx: „Xxxxxxx 2 Spotřeba na xxxxxx xxxxx
Xxxxxxx 3 Xxxxxxxxxxx koeficient xxxxx xxxxxx (XX)
|
2) |
v bodě 3.5 xx xxxxxxx 4 xxxxxxxxx xxxxx: „Xxxxxxx 4 Korekční xxxxxxxxxx CO2 x&xxxx;xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx
|