XXXXXXXXX ROZHODNUTÍ XXXXXX (XX) 2022/1847
xx dne 28.&xxxx;xxxx 2022
xxxxxxxx se xxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx „Xxxxxx problematiky specifických xxxxxx učení xx xxxxxx EU“ xxxxx xxxxxxxx Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x&xxxx;Xxxx (XX) 2019/788
(xxxxxxxx xxx xxxxxx X(2022) 6901)
(Pouze xxxxxxxx xxxxx xx xxxxxxx)
XXXXXXXX XXXXXX,
x&xxxx;xxxxxxx na Xxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxx Xxxxxxxx xxxx,
x&xxxx;xxxxxxx xx nařízení Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x&xxxx;Xxxx (XX) 2019/788 xx dne 17.&xxxx;xxxxx&xxxx;2019 x&xxxx;xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx&xxxx;(1), x&xxxx;xxxxxxx xx xx.&xxxx;6 xxxx.&xxxx;2 a 3 xxxxxxxxx nařízení,
vzhledem k těmto xxxxxxx:
(1) |
Xxx 1.&xxxx;xxxxx&xxxx;2022 byla Xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxx „Xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx poruch xxxxx xx úrovni XX“. |
(2) |
Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxx: „Xxxxx xxxx iniciativy xx xxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxxx poruchami xxxxx (xx. xxxxxxxx, dyskalkulií, xxxxxxxxx) přístup xx xxxxxxxxxx. Studenti s těmito xxxxxxxxx xx xxx xxxxxx vzdělávání xxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxx xxxxx nedostatečným xxxxxxxxx x&xxxx;xxxxx tématu, xxxxxxxxxxx odpovídajících xxxxxxxxxx xxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxx. Ačkoli členské xxxxx tuto problematiku xxxxxxxxxxxx xxxx, xxxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxxx poruch xxxxx x&xxxx;xxxxxxx xxxxxx jejich xxxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxx xxxxxxxxx xxxx jednotlivými zeměmi xxxxxxx. Xxxxx xxxx xxx xx xxxxxxxx x&xxxx;xxxxxx xxxxxxxxx státech xxxxxxxxx xxxxxxx, což xx xxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxx xx xxxxx xxxxx zaručenému Xxxxxxxxx x&xxxx;xx xxxxxxxx xxx xxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx. Tímto xxxxxx Komisi, xxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx Xxxx xxxxx xx.&xxxx;165 xxxx.&xxxx;4 xxxxx odrážky XXXX se xxxxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxx xxxxxxxxx států xxxxxxx xxxx, jak xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx x&xxxx;xxxxx. Lepší xxxxxxxxx xxxx x&xxxx;xxxxxxxxx xxxxx xx vzdělávacího xxxxxxx xx představovalo xxxxxxxx xxxx x&xxxx;xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx pro xxxxxxx xxxxxx XX.“ |
(3) |
Xxxxx podrobnosti x&xxxx;xxxxxxxx, xxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx obsahuje xxxxxxx xxxxxxxxxx, x&xxxx;xxx xxxx xxxxxxx a podrobně xxxxxxx xxxxxx xxx její xxxxxxx. V příloze xxxx xxxxxxxxxx následující xxx xxxx xxxxxxxxxx, totiž 1) xx xxxx xxxxxxxxx globální povahu xxxx problematiky x&xxxx;xxxxxxx xxxxx xx xx xxxxxxxx xxxxxx, 2) xx Xxxxxx může xxxxxxx x&xxxx;xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxx s využitím xxxxx xxxx xxxxxxxxx x&xxxx;xxxxx perspektivy, pokud xxx o právní xxxxxxxx xxxxxxxxx států, přičemž xxxxx výzkum by xx xxx zaměřit xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx specifických xxxxxx xxxxx x&xxxx;xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx, x&xxxx;3) xx xxxxxxxxxx xxxx zdůraznit xxxxxx využívání nových xxxxxxxxxxx x&xxxx;xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxx. |
(4) |
X&xxxx;xxxxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxx dokument, xxxxx obsahuje xxxxxxxxxx xxxxxx o dyslexii v celé Xxxxxx. |
(5) |
Xxxxx jde x&xxxx;xxxxxx xxx iniciativy xxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx přístup xx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxx x&xxxx;x&xxxx;xxxxxxx xxxxxxx podporováním x&xxxx;xxxxxxxxxxx xxxxxx činnosti, x&xxxx;xx xxx plném respektování xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xx obsah xxxxx x&xxxx;xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx, xx Xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx aktu xx xxxxxxx xxxxxx&xxxx;165 Xxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxx Xxxxxxxx xxxx (XXXX). |
(6) |
Xxxxx a třetí bod xxxxxxx xxxxxxxxxx jsou xxxxxx xxxxxx a podle xxxxx xxxxxxxxxx ke xxxxxxxxxx opatřením na xxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx. Ve druhém xxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx Komisi, xxx „xxxxxxxx xxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxx“, což xx xxxx xxxx přípravná xxxxxxx pro xxxxxx xxx, kterým je xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx Xxxx xxxxx xx.&xxxx;165 xxxx.&xxxx;4 xxxxx xxxxxxx XXXX s cílem xxxxxxxx xxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxx učení xxxxxxx ke xxxxxxxxxx, x&xxxx;xxxxx rámci xx Xxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx. |
(7) |
X&xxxx;xxxxxx xxxxxx xxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx mimo xxxxx xxxxxxxxx Xxxxxx, xxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxx Unie pro xxxxx xxxxxxxxx Xxxxx. |
(8) |
Xxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxxxxx, xxx by xxxx x&xxxx;xxxxx xxxxxxx xxxxxxx konkrétní xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx, xxxxx Komise xxxxxxxxx x&xxxx;xxxx, xxx xxxxxxx, xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxx. |
(9) |
Xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx, že xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx x&xxxx;xx.&xxxx;5 xxxx.&xxxx;1 x&xxxx;2 nařízení (XX) 2019/788, a určila xxxxxxxxx osoby x&xxxx;xxxxxxx x&xxxx;xx.&xxxx;5 xxxx.&xxxx;3 xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx. |
(10) |
Xxxxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx, xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxx není xxxxxx x&xxxx;xxxxxxx s hodnotami Xxxx xxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxx&xxxx;2 Xxxxxxx x&xxxx;Xxxxxxxx xxxx x&xxxx;xxxxx xxxxxxxxxx x&xxxx;Xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx Evropské xxxx. |
(11) |
Xxxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxx „Xxxxxx problematiky xxxxxxxxxxxx xxxxxx učení xx xxxxxx XX“ xx xxxxx xxxx xxx registrována. |
(12) |
Závěr, xxxx xxxxxxx, xx xxxx xxxxxxx podmínky xxx xxxxxxxxxx podle xx.&xxxx;6 xxxx.&xxxx;3 xxxxxxxx (EU) 2019/788, xxxx xxxxxxxxx, xx Xxxxxx jakýmkoli xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx obsahu iniciativy, xx xxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx. Xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx x&xxxx;x&xxxx;xxxxxx případě xxxxx xxx xx xx, xx vyjadřuje xxxxxx Xxxxxx, |
XXXXXXX TOTO ROZHODNUTÍ:
Xxxxxx&xxxx;1
Xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxx „Xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx poruch učení xx xxxxxx XX“ xx xxxxxxxxxxxx.
Článek 2
Toto xxxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x&xxxx;xxxxxx „Xxxxxx problematiky xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxx na xxxxxx EU“, xxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx paní Xxxxxxx XXXXXX a paní Nia XXXXXXXX.
V Bruselu dne 28. září 2022.
Xx Xxxxxx
Xxxx XXXXXXX
xxxxxxxxxxxxxxxx
(1)&xxxx;&xxxx;Xx.&xxxx;xxxx.&xxxx;X&xxxx;130, 17.5.2019, s. 55.