6
Xxxxx Xxxxxxxxxxx finančního xxxxxxxxxxx XXX-X-2
x vyjasnění xxxxxxxxxxx a xxxxxxxxxx xxxxxxx xxx výpočtu xxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxx osob a xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx za xxxxxxxxx xxxxxx, xxxxx xxxxxxxx x xxxx 2010, x poplatníků, xxxxx x průběhu xxxxxxxxxxx, xxxx. xxxxxxxx xxxxxx, xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx odpisování
Referent: X. Xxxxx, tel.: 257&xxxx;044&xxxx;312
Xx.: 2423/11-3110 xx xxx 15.2.2011
Xxx zajištění xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx daně x příjmů x xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx x dani x xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxx x poplatníků, xxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxxxx, resp. xxxxxxxx xxxxxx, které xxxxxxxx x xxxx 2010, xxxxxxxx xxxxxxx metodou xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx podle Xxxxxxxx č. 500/2002 Sb., xxxxxx xx provádí xxxxxxx xxxxxxxxxx zákona č. 563/1991 Sb., x xxxxxxxxxx, xx xxxxx pozdějších xxxxxxxx, xxx xxxxxx xxxxxxxx, xxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx (xxxx xxx "Vyhláška"), xxxxxx Xxxxxxxxx finanční xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx pokyn:
Zákonem č. 346/2010 Sb., xxxxxx xxxx provedena xxxxxx xxxxxx č. 586/1992 Sb., x xxxxxx z xxxxxx, ve xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx (xxxx xxx "xxxxx o xxxxxx x xxxxxx"), xx s xxxxxxxxx xx 1.1.2010 v §23 xxxx. 2 xxxx. x) xxxxxxxx xxxxxx xxx zjištění xxxxxxx daně x xxxxxxxxxx, xxxxx xxxxxxxx xxxxxxx metodou xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx §56a Xxxxxxxx. Ustanovení §23 xxxx. 2 xxxx. x) zákona o xxxxxx x příjmů xxxx stanovuje, xx xxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxx x xxxxxxxxxx, xxxxx odpisují xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx, se xxxxxxx z xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxx xxxxx xxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx.
Xxx stanovení xxxxxx xxxxxxxxxx x vyplnění xxxxxxxxx daňového přiznání xxxx realizován xxxxx xxxxxx:
Xx řádku x. 10 xxxxxxxx x xxxx x příjmů xxxxxxxxxxx xxxx (xxxx xxx "xxxxxxxx xxxxxxxx") xxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxx xxxxx x xxxxx xxx, xxx xxx xxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxx.
Xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx se bude xxxx upravovat xx xxxxxx xxxxxxxxxx §23 xxxx. 2 xxxxxx x xxxxxx z xxxxxx xxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxx řádcích xxxxxxxxx přiznání.
Odpisy
Na xxxxxxx x. 50 a x. 150 xxxxx xxxxxxxxx rozdíly mezi xxxxxxxxx účetními a xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx x jedné částce. Xxxxxxxxx pak následně xxxx muset doložit x xxxxxxxx, z xxxxxx částek xx xxxxxxx xxxxxxx skládá.
Další xxxxxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx
Xxxxx xx xx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxx související x xxxxxxxxx xxxxxxxxxx, pořízením xxxx xxxxxxxxxx x x částky xxxxxxx xxxxxxx, xxxxx ve xxxxxx zákona x xxxxxx x příjmů xxxx xxxxxxxxx daňových xxxxxxx.
Xxxxx xxxxx x xxxxxx x xxxxxx xxxxxx jako daňový xxxxx (xxxxxx) xxxxxxx xxxxxx, xxxxx však x xxxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx nákladem xx smyslu účetních xxxxxxxx, xxx. xxxxxx xxxxxxxx výsledku xxxxxxxxxxx xxxxxxxx na x. 10 xxxxxxxxx xxxxxxxx, xxxxx xxxxxxx na x. 160 tiskopisu xxxxxxxx. Xx xxxxxx xxxxxx, pokud např. xxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx v xxxxxxxxxx xxxxxx (xxxx. xxxxxxxxxx xxxx), který zákon x xxxxxx z xxxxxx xxxxxxxx za xxxxxx výdaj (xxxxxx), xx nutno xxx xxxxx xx ř. 40 tiskopisu xxxxxxxx.
Xxxxxx xxxxxxxxxx
X xxxxxxx prodeje xxxxxxxxxx nebo xxxxxxxx xxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxxx v xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx majetku xxxx celku xxxx xxxxxxx celý xxxxx xx xxxxxxxx výnosů x xxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxx xx výsledku hospodaření xxxxxxxxxxx xx ř. 10 xxxxxxxxx xxxxxxxx, xxxx. xx základu xxxx.
Xx řádcích 40, 50, 150 x 160 tiskopisu xxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxx xxxxx x xxxx xxxxx x xxxxxxxxxxxx xxxxx uvádět xxxxxxxxxx xxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxx, u xxxxxxx xxxx uplatňována xxxxxx xxxxxxxxxxxxx odpisování.
Ing. Xxx Xxxxxx, v. x.
xxxxxxxxx xxxxxxx
Xxxxxxxxxxx finančního xxxxxxxxxxx