Animace načítání

Stránka se připravuje...


Věstník MŽP ČR, částka 10/2017

Výzva č. 17/2017

k předkládání žádostí o poskytnutí podpory

v rámci Národního programu Životní prostředí

Ministerstvo životního prostředí (dále jen „MŽP“) vyhlašuje prostřednictvím Státního fondu životního prostředí ČR (dále jen „Fond“) Výzvu pro předkládání žádostí o poskytnutí podpory (dále jen „Výzva“) dle podmínek Národního programu Životní prostředí (dále jen „Program“).

Číslo Výzvy

17/2017

Prioritní oblast

1. Voda

Podoblast

1.3 Čistota povrchových i podzemních vod

Podporované aktivity

1. 3. B Domovní čistírny odpadních vod

Cíle Výzvy

Cílem Výzvy je prevence či omezení znečištění povrchových a podzemních vod z komunálních zdrojů prostřednictvím realizace soustav domovních čistíren odpadních vod (dále jen „DČOV“) do kapacity 50 EO, a to v oblastech, kde není z technického či ekonomického hlediska výhledová možnost připojení nemovitostí ke stokové síti zakončené ČOV.

Oprávnění příjemci podpory

Obce;

Dobrovolné svazky obcí;

Obchodní společnosti vlastněné z více než 50 % majetku obcemi a městy nebo jinými veřejnoprávními subjekty;

Spolky dle §54 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), v platném znění.

Termíny Výzvy

Žádosti je možné podat v období od 16.10.2017 do 30.6.2019, nejpozději však do vyčerpání alokace.

Období realizace

Podpořené projekty budou realizovány nejpozději do 31.12.2021.

Výše podpory

Maximální výše dotace na jednu DČOV pro kapacitu:

  • 1 - 5 EO činí 100 tis. Kč;
  • 6 - 15 EO činí 170 tis. Kč;
  • 16 - 50 EO činí 240 tis. Kč.

Maximální výše podpory na realizaci jednoho monitorovacího zařízení činí 10 tis. Kč.

Minimální celková výše podpory na jeden projekt realizace monitorovacích zařízení činí 50 tis. Kč

Maximální výše podpory na jeden projekt činí 80 % z celkových způsobilých výdajů.

Alokace

200 mil. Kč

1. Popis podporovaných aktivit

V rámci této Výzvy je podporována aktivita 1. 3. B Domovní čistírny odpadních vod.

Výzva je zaměřena na podporu realizace soustav individuálních čistíren odpadních vod v podobě DČOV do kapacity 50 EO1 pro budovy využívané k trvalému rodinnému bydlení (zejména rodinné a bytové domy) a budovy ve vlastnictví dané obce, které nejsou užívány za účelem dosahování zisku, v oblastech, kde není z technického či ekonomického hlediska možné připojit nemovitosti ke stokové síti zakončené ČOV.

V rámci této Výzvy jsou podporována opatření zaměřená na:

a) realizaci soustavy DČOV, které odpovídají požadavkům dle Přílohy č. 1 tab. 1c nařízení vlády č. 401/2015 Sb. (kategorie III výrobku označovaného CE) v případě vypouštění odpadních vod do vod povrchových, případně požadavkům dle nařízení vlády č. 57/2016 Sb. v případě vypouštění odpadních vod do vod podzemních,

b) realizaci technologie pro nepřetržitý monitoring provozu DČOV provozovatelem, hlášení a evidenci poruch či závad způsobených neoprávněnou manipulací uživatele (dále jen „monitorovací zařízení“) u stávajících DČOV, v místě, kde je již systém monitoringu DČOV zavedený nebo je součástí Žádosti o poskytnutí podpory ze SFŽP ČR

2. Cíle Výzvy

Cílem Výzvy je prevence či omezení znečištění povrchových a podzemních vod z komunálních zdrojů prostřednictvím realizace soustav DČOV do kapacity 50 EO, a to v oblastech, kde není z technického či ekonomického hlediska výhledová možnost připojení nemovitostí ke stokové síti zakončené ČOV.

3. Oprávnění příjemci podpory

O finanční podporu z prostředků Fondu mohou žádat následující subjekty:

  • Obce dle zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), v platném znění;
  • Dobrovolné svazky obcí dle §49 a násl. zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), v platném znění;
  • Společnosti vlastněné z více než 50 % majetku obcemi a městy nebo jinými veřejnoprávními subjekty;
  • Spolky vzniklé za použití §54 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), v platném znění, které nesmí být založeny za účelem podnikání, a jejichž hlavní činnosti jsou v souladu s podporovanými aktivitami Výzvy (např.: provozování vodovodů a kanalizací, čištění a odkanalizování odpadních vod, apod.).

4. Forma a výše podpory

Podpora je poskytována formou dotace z prostředků Fondu na základě Směrnice MŽP č. 4/2015, v souladu s Programem, v souladu s touto Výzvou a dále za podmínek stanovených v Rozhodnutí ministra životního prostředí o poskytnutí finančních prostředků (dále jen „Rozhodnutí“) a ve Smlouvě o poskytnutí podpory ze Státního fondu životního prostředí ČR (dále jen „Smlouva“).

a) Maximální výše podpory na realizaci jedné DČOV činí:

  • kapacita DČOV 1 - 5 EO: 100 tis. Kč;
  • kapacita DČOV 6 - 15 EO: 170 tis. Kč;
  • kapacita DČOV 16 - 50 EO: 240 tis. Kč.

b) Maximální výše podpory na realizaci jednoho monitorovacího zařízení činí 10 tis. Kč, minimální celková výše podpory na jeden projekt realizace monitorovacích zařízení činí 50 tis. Kč.

Maximální výše podpory na jeden projekt činí 80 % z celkových způsobilých výdajů.

V případě naplnění definičních znaků veřejné podpory bude v rámci této Výzvy poskytována podpora v režimu pravidel pro veřejnou podporu, jejíž podmínky upravuje Směrnice MŽP č. 4/2015.

5. Termíny Výzvy

Termín pro předkládání Žádostí o poskytnutí podpory (dále jen „Žádost“) v rámci této Výzvy:

Zahájení příjmu Žádostí: 16.10.2017

Ukončení příjmu Žádostí: 30.6.2019 ve 14 hodin, nejpozději však do vyčerpání alokace.

Žádosti doručené po tomto termínu nebudou přijaty k dalšímu zpracování.

Žádosti budou podpořeny maximálně do výše disponibilní alokace Výzvy. V případě překročení alokace bude o podpoře Žádosti rozhodovat datum přijetí na Fond.

6. Alokace prostředků pro Výzvu

Pro Výzvu je alokováno celkem 200 mil. Kč.

7. Období realizace

Podpořené projekty budou realizovány nejpozději do 31.12.2021.

8. Způsobilé výdaje

Jedná se o ty výdaje projektu, které zakládají nárok na čerpání podpory, tj. mohou být spolufinancovány v rámci této Výzvy z rozpočtu Fondu. Veškeré výdaje musí být realizovány bezhotovostním převodem a prokázány bankovním výpisem. Výdaje musí být skutečně, účelně, efektivně, oprávněně a nezbytně vynaložené a musí být vzniklé a uhrazené v období realizace projektu (tj. po zahájení projektu a před dokončením projektu), nejdříve však po dni akceptace Žádosti, s výjimkou výdajů na projektovou přípravu, které mohou být uznány způsobilými výdaji, pokud vznikly a byly uhrazeny nejdříve po dni vyhlášení této Výzvy.

Daň z přidané hodnoty (DPH) může být způsobilým výdajem, pouze pokud příjemce plnění nemá nárok na odpočet daně na vstupu.

Způsobilé jsou výdaje na:

a) Náklady na realizaci zařízení DČOV zahrnující:

i. Nákup zařízení DČOV (biologická DČOV, biologická DČOV s SBR, DČOV s membránami) - typ a dosahované provozní parametry musí být v souladu s požadavky vodoprávního úřadu a zároveň v souladu s podmínkami dle kapitoly 1 této Výzvy;

ii. Instalaci a zprovoznění zařízení, zahrnující:

  • Realizace souvisejících stavebních prací a dodávek nezbytných pro instalaci a zprovoznění DČOV (např. zemní práce, zejména přívod odpadní vody2, odtok vyčištěné odp. vody do recipientu, opatření pro zasakování vyčištěných odpadních vod, vybudování přípojky elektrické energie pro zařízení DČOV včetně příslušného jištění a případného samostatného měření);
  • Technologie pro nepřetržitý monitoring provozu všech DČOV provozovatelem, pro hlášení a evidenci poruch či závad způsobených neoprávněnou manipulací uživatele, včetně napojení všech realizovaných DČOV na tento systém;
  • Proškolení obsluhy zařízení DČOV i systému provozovatele;

iii. Náklady na zajištění servisu, pravidelné údržby a servisního monitoringu (nevztahuje se na povinnost kontroly jakosti vypouštěné odpadní vody dle povolení dle §38 vodního zákona), pro zajištění udržitelnosti projektu (po dobu 10 let od ukončení realizace projektu) příjemcem podpory budou-li součástí pořizovací ceny DČOV. Nebudou-li tyto výdaje zahrnuty do ceny za pořízení DČOV, jejich úhradu zajistí žadatel z vlastních prostředků;

b) Náklady na realizaci monitorovacího zařízení:

i. Nákup monitorovacího zařízení;

ii. Instalaci a zprovoznění monitorovacího zařízení;

c) Náklady na projektovou přípravu3 (maximálně však do 10 % z celkových způsobilých výdajů), např.:

i. Projektová dokumentace;

ii. Zadávací dokumentace;

iii. Odborný posudek ve smyslu §4 odst. 3 zákona ČNR č. 388/1991 Sb., resp. čl. 4 odst. 2 Směrnice MŽP č. 4/2015;

iv. Odborný posudek ve smyslu §38 odst. 7 zákona č. 254/2001 Sb. v případě vypouštění odpadních vod do vod podzemních - v případě aktivity 1. 3. B a).

d) Publicitu projektu dle čl. 13.5 této Výzvy, maximálně však 5 tis. Kč (bez DPH).

9. Místo realizace projektu

Všechny podpořené projekty budou realizovány na území České republiky.

10. Způsob podání Žádostí

Žádosti budou přijímány průběžně počínaje prvním dnem zahájení příjmu Žádostí do ukončení příjmu Žádostí dle čl. 5. Žádost bude zpracovaná v českém jazyce v předepsaném formátu a předpokládaný rozpočet bude uveden v Kč.

Žádosti je nutné doručit prostřednictvím doručovatelských služeb nebo osobně do podatelny Fondu v uzavřených obálkách s označením:

Jméno a příjmení žadatele

Adresa žadatele

Žádost o poskytnutí podpory z NPŽP podoblast podpory 1. 3. B Domácí čistírny odpadních vod

Státní fond životního prostředí ČR

Odbor realizace Národního programu

Olbrachtova 2006/9

140 00 Praha 4

Žádosti mohou být předkládány také prostřednictvím datových zpráv (ID datové schránky: favab6q), přičemž datová zpráva musí být označena jako Žádost z NPŽP - 1. 3. B - Výzva č. 17/2017 a musí být opatřena platným elektronickým podpisem žadatele. V případě územně samosprávných celků musí být žádost opatřena platným elektronickým podpisem statutárního zástupce. V odůvodněných případech může být žádost podepsána osobou zmocněnou na základě speciální plné moci, která je v případě územně samosprávných celků rovněž schválena kompetentním orgánem.

Příjem Žádostí končí 30.6.2019 ve 14 hod., nejpozději však do vyčerpání alokace. Rozhoduje datum doručení na Fond, nikoliv datum předání poštovní přepravě. Později nebo jiným způsobem doručené Žádosti nebudou přijaty do dalšího administrativního procesu.

Žádosti se předkládají v jednom vyhotovení ve formě originálu, včetně příloh a zároveň elektronicky na datovém nosiči. Elektronická verze Žádosti musí být zpracována v obvyklých formátech (Microsoft Word, PDF, Excel, případně Open Office).

11. Administrace Žádostí

Výzva je vyhlášena jako jednokolová, nesoutěžní. Žádosti budou administrovány průběžně, a to v pořadí v jakém byly doručeny na Fond. Podpořeny budou pouze úplné a formálně správné Žádosti, které splní požadavky dané Směrnicí MŽP č. 4/2015, Programem a touto Výzvou, maximálně však do výše disponibilní alokace Výzvy (rozhoduje datum přijetí na Žádosti na Fond).

Žádosti podléhají kontrole úplnosti a formální správnosti a poté kontrole přijatelnosti. Kontrolou přijatelnosti se rozumí posouzení věcné správnosti a vyhodnocení splnění podmínek Programu a Výzvy. Je-li Žádost formálně úplná a je posouzena jako přijatelná z hlediska splnění podmínek pro přijetí Žádosti, je akceptována. O akceptaci Žádosti je žadatel Fondem písemně informován.

Administrace Žádostí, které nebudou v souladu s podmínkami Programu a Výzvy, bude ukončena.

Žádosti, které byly akceptovány a budou kryty disponibilní alokací Výzvy, budou následně předloženy k projednání Radě Fondu a k vydání Rozhodnutí.

12. Sledované indikátory

Přehled závazných indikátorů je uveden v následující tabulce. Žadatel předloží v žádosti výčet závazných indikátorů, které jsou v rámci předkládaného projektu relevantní.

Název indikátoru

Měrná jednotka

Počet realizovaných čistíren odpadních vod (pouze pro aktivitu 1. 3. B a)

ks

Počet bytových jednotek, které budou připojeny k nově realizované DČOV (pouze pro aktivitu 1.3.B a)

ks

Počet dalších budov (mimo budovy užívané k trvalému rodinnému bydlení), které budou připojeny k nově realizované DČOV (pouze pro aktivitu 1. 3. B a)

ks

Celková kapacita nově realizovaných DČOV (pouze pro aktivitu 1. 3. B a)

Počet EO

Počet realizovaných monitorovacích zařízení (pouze pro aktivitu 1. 3. B b)

ks

Plnění vybraných indikátorů je pro žadatele, resp. příjemce podpory závazné, v případě odchylky oproti uvedené hodnotě indikátoru, dojde ke krácení podpory.

13. Podmínky Výzvy

13.1 Podmínky pro poskytnutí podpory

13.1.1 Příjemce podpory je povinen zajistit řádný a odborný provoz všech podpořených DČOV v souladu s jejich platným provozním řádem. Nedílnou součástí provozu je zajištění vzdáleného monitoringu všech podpořených DČOV, který bude v reálném čase hlásit a evidovat případné poruchy či závady, včetně neoprávněné manipulace, a to minimálně po celou dobu udržitelnosti definovanou dále v této Výzvě, Příjemce podpory uzavře s vlastníkem objektu, pro který je realizován předmět podpory, smluvní vztah (konkrétní forma smluvního vztahu podléhá rozhodnutí příjemce podpory) vymezující práva a povinnosti související s realizací a provozem předmětu podpory.

13.1.2 Příjemce podpory zodpovídá za plnění podmínek dle všech jednotlivých povolení k nakládání s vodami vztahujícímu se k předmětu podpory.

13.1.3 V případě realizace DČOV v rodinných domech s více bytovými jednotkami či v bytových domech, jsou podporována pouze komplexní řešení likvidace odpadních vod pro všechny bytové jednotky v domě, tj. instalace DČOV pro všechny bytové jednotky v rámci celého rodinného či bytového domu. DČOV určené pouze pro část bytových jednotek v domě nejsou podporovány.

13.1.4 V případě realizace DČOV musí navržená soustava řešit napojení minimálně 30 % z celkového počtu EO v rámci řešeného území. Základem pro určení splnění této podmínky se rozumí celkový počet EO v domech užívaných pro trvalé rodinné bydlení (tj. zejména v rodinných a bytových domech), které nejsou připojeny ke stokové síti zakončené ČOV a nemají instalován systém individuálního čištění odpadních vod. Volba řešeného území, včetně určení celkového počtu EO, musí být zdůvodněna v odborném posudku (dle vzoru v Příloze č. 2).

13.1.5 Příjemce podpory je povinen zajistit řádné nevratné a bezpečné odpojení původních jímek či septiků u nemovitostí, jež budou napojeny na novou DČOV.

13.1.6 Příjemce podpory je povinen vypracovat 1x za rok souhrnnou roční zprávu o provozu všech podpořených DČOV, kterou předloží Fondu vždy do 31.1. následujícího kalendářního roku, a to po celou dobu udržitelnosti (viz čl. 13.1.21). Součástí zprávy je zejména posouzení stavu jednotlivých DČOV, konstatování naplnění podmínek stanovených příslušným vodoprávním úřadem a souhrnné výsledky provedených rozborů vzorků vody (jsou-li předepsány) a případných revizí. Bude-li zjištěno neplnění deklarovaných technických parametrů uvedených v Žádosti, bude příjemce podpory vyzván k nápravě a k předložení aktualizované zprávy o provozu DČOV ve lhůtě stanovené Fondem. Opakovaného neplnění technických parametrů DČOV bude považováno za porušení podmínek Výzvy dle čl. 13.1.24.

13.1.7 Řešené území se nachází v oblasti, kde není z technického či ekonomického hlediska výhledová možnost připojení ke stokové síti zakončené ČOV (dle strategických dokumentů: PRVKÚK4), což žadatel prokáže předložením stanoviska příslušného krajského úřadu s doporučením k realizaci daného projektu5, viz čl. 13.3 a). Pro účely této Výzvy je za řešené území považováno území celé obce či prostorově oddělené části obce.

13.1.8 Předmět podpory musí řešit odvedení a čištění odpadních vod, případně jejich monitoring z budovy, která je užívána k trvalému rodinnému bydlení (tj. zejména rodinný nebo bytový dům) a budovy ve vlastnictví dané obce, která není užívána za účelem dosahování zisku.

13.1.9 Za rodinný dům pro účely Výzvy je považována stavba pro bydlení, ve které dle §2 vyhlášky č. 501/2006 Sb., o obecných požadavcích na využívání území, ve znění pozdějších předpisů, více než polovina podlahové plochy odpovídá požadavkům na trvalé rodinné bydlení a je k tomuto účelu určena a užívána, v níž jsou nejvýše tři samostatné byty a má nejvýše dvě nadzemní a jedno podzemní podlaží a podkroví. Za rodinný dům je pro účely Výzvy považován také bytový dům, v němž jsou nejvýše tři samostatné byty a obytná část zemědělské usedlosti (statku), která splňuje definici pro byt, a trvale obývaná stavba pro rodinnou rekreaci s nejvýše dvěma nadzemními a jedním podzemním podlažím a podkrovím. Za rodinný dům se pro účely Výzvy nepovažují rodinné domy, které jsou užívány v rozporu s účelem „trvalého rodinného bydlení“ (penziony, kanceláře, apod.). Stavby určené např. pro krátkodobé ubytování (hotel, penzion apod.) se pro účely Výzvy za rodinný dům nepovažují, a to ani v případě, že zde má vlastník nemovitosti trvalé bydliště.

13.1.10 Za bytový dům je pro účely této Výzvy považována stavba pro bydlení, která má čtyři a více bytových jednotek a ve které více než polovina podlahové plochy odpovídá požadavkům na trvalé rodinné bydlení a je k tomuto účelu určena a užívána. Za bytový dům se pro potřeby programu nepovažují bytové domy, které jsou užívány v rozporu s účelem „trvalého bydlení“ (ubytovny, kanceláře, rekreační ubytování apod.).

13.1.11 Byt je pro účely Výzvy definován jako místnost nebo soubor místností, které jsou částí domu, tvoří obytný prostor a jsou určeny a užívány k účelu bydlení. Bytem je tedy pouze takový prostor, který byl stavebním úřadem „určen“ k bydlení, tj. takový, který byl zkolaudován jako bytová jednotka.

13.1.12 Objekt, pro který je realizován předmět podpory, musí být v době podání Žádosti zapsán v katastru nemovitostí jako rodinný dům, bytový dům, stavba pro rodinnou rekreaci (je-li využívána vlastníkem trvale, viz čl. 13.1.9), objekt k bydlení nebo zemědělská usedlost, popř. musí být v době podání Žádosti požádáno o změnu v katastru v souladu s uvedeným; toto ustanovení neplatí u objektů, jež jsou ve vlastnictví příslušné obce.

13.1.13 Žadatel odpovídá za to, že právo nakládat s nemovitostí dotčenou realizací projektu, není jejímu vlastníkovi omezeno, např. soudcovskou či exekutorskou zástavou, není nařízena exekuce či příkaz k prodeji objektu, ke kterému je napojen předmět podpory, není předmětem insolvenčního řízení či policejního obstavení (blíže viz Zákon č. 141/1961 Sb. Trestní řád, ve znění pozdějších předpisů, oddíl čtvrtý - Zajištění věci dle §78 a násl.). Zástavy z důvodu hypotéky a půjčky pro úpravu předmětu podpory nejsou na závadu.

13.1.14 Žadatel je povinen dodržet předepsaný způsob a termín podání Žádosti.

13.1.15 Podpora je poskytována na základě Rozhodnutí a na základě řádně uzavřené Smlouvy.

13.1.16 Podklady ke Smlouvě dle čl. 13.3 písm. b) musí být doloženy nejpozději do termínu uvedeného v akceptaci Žádosti.

13.1.17 V případě, že žadatelem o podporu je územně samosprávný celek, musí mít pro potřeby Programu dle zákona č. 501/2012 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony zřízen bankovní účet u České národní banky.

13.1.18 Žadatel je povinen dodržet limit pro požadovanou podporu na jeden předkládaný projekt.

13.1.19 Každý žadatel může v rámci této Výzvy podat pouze jednu Žádost.

13.1.20 Žadatel je povinen při zadávacích řízeních pro výběr dodavatele služeb či dodávek postupovat podle zákona o zadávání veřejných zakázek, v platném znění. V zájmu zabezpečení řádné efektivity vynakládaných prostředků jsou Fondem stanoveny zvláštní požadavky na postup žadatele při výběru dodavatele, a to i nad rámec stanovený zákonem o zadávání veřejných zakázek dle aktuálních pokynů pro zadávání veřejných zakázek, které jsou zveřejněny na www.sfzp.cz, sekce Národní program Životní prostředí - Dokumenty ke stažení - Pokyny pro zadávání veřejných zakázek. Specifické povinnosti relevantní pouze pro OPŽP 2014 - 2020 se na žadatele o poskytnutí podpory v rámci NPŽP nevztahují, např.: požadavky na označení výzvy k podání nabídky nebo oznámení výběrového řízení (popřípadě samostatné zadávací dokumentace) symbolem EU (vlajkou) spolu s odkazem na EU, odkazem na fond EU a odkazem na OPŽP, aj.

13.1.21 Žadatel, resp. příjemce podpory je povinen zajistit udržitelnost projektu po dobu 10 let od dokončení realizace projektu.

13.1.22 Žadatel, resp. příjemce podpory je povinen umožnit provádět kontroly podporovaného opatření na místě realizace (na základě smluvního vztahu s uživatelem) včetně kontroly souvisejících dokumentů osobám pověřeným Fondem případně jiným příslušným kontrolním orgánům, a to do uplynutí lhůty udržitelnosti projektu; tím není dotčena povinnost majitele DČOV podle §59 písm. k) vodního zákona.

13.1.23 Pokud poskytnutí podpory žadateli vylučuje nebo neumožňuje obecně závazný právní předpis, nelze podporu poskytnout.

13.1.24 Pokud příjemce podpory neplní podmínky stanovené touto Výzvou, Rozhodnutím a Smlouvou, má příjemce podpory povinnost vrátit Fondu poskytnutou podporu či její část ve lhůtě stanovené Fondem. Dle Smlouvy mají finanční prostředky poskytnuté Fondem charakter zálohy až do vyúčtování čerpaných prostředků provedeného Fondem v rámci Závěrečného vyhodnocení akce (dále jen „ZVA“), které příjemci finanční prostředky definitivně přiznává.

13.1.25 V případě, že dojde v průběhu realizace opatření z prostředků Fondu do doby definitivního přiznání podpory ke změně platnosti obecně platných právních předpisů nebo ke změně vlastnických vztahů, vyhrazuje si Fond právo přehodnotit přístup v jednotlivých případech, případně odstoupit od Smlouvy.

13.1.26 Na dotaci není právní nárok.

13.2 Čerpání podpory

13.2.1 Podpora je Fondem poskytována bezhotovostním převodem finančních prostředků v Kč na bankovní účet příjemce podpory uvedený ve Smlouvě, a to na základě řádně doložených a Fondem odsouhlasených dokumentů dle čl. 13.3 písm. b).

13.2.2 Fond poskytne podporu pouze na úhradu způsobilých výdajů. Výdaje musí být v souladu s pravidly této Výzvy a platné legislativy. Způsobilé výdaje jsou uvedeny v čl. 8 této Výzvy.

13.2.3 Finanční podpora na realizaci opatření může dosáhnout maximální limit celkové podpory v procentuálním vyjádření ze základu pro výpočet podpory, případně maximální pevné částky podpory uvedené v čl. 4 této Výzvy. O potenciální změnu bude upravena i výše vlastních zdrojů. V tomto procentuálním vyjádření je podpora uvolňována Fondem na bankovní účet příjemce podpory dle náležitostí stanovených Smlouvou.

13.2.4 Finanční prostředky uvolňuje Fond po ukončení realizace projektu na základě předložené Žádosti o uvolnění finančních prostředků (Příloha č. 4), včetně příloh uvedených v čl. 13.3 písm. c), a to nejpozději do 90 kalendářních dnů od ukončení realizace projektu. K Žádosti o uvolnění finančních prostředků z Fondu musí příjemce podpory předložit pouze uhrazené faktury, jejichž proplacení prokáže doložením bankovních výpisů.

13.2.5 Fond je oprávněn uvolňovat finanční prostředky pouze na způsobilé výdaje.

13.3 Dokumenty předkládané žadatelem, resp. příjemcem podpory

Žadatel, resp. příjemce podpory je povinen v jednotlivých fázích administrativního procesu

předkládat dokumenty a podklady požadované Fondem, a to v originále nebo úředně ověřené

kopii dokumentů, není-li stanoveno jinak.

a) K Žádosti:

  • Formulář Žádosti o poskytnutí podpory (Příloha č. 1);
  • Soupis parcel dotčených realizací projektu;
  • Výpis z katastru nemovitostí z internetové aplikace (nazhlizenidokn.cuzk.cz);
  • Souhlas vlastníků nemovitostí, dotčených realizací projektu, včetně přesné identifikace nemovitosti, kde bude umístěn předmět podpory (Příloha č. 3);
  • Stanovisko krajského úřadu, zda projekt není v rozporu s PRVKÚK. Je-li projekt v rozporu s PRVKÚK, může krajský úřad v odůvodněných případech doporučit jeho realizaci (PRVKÚK není aktuální, bude aktualizován apod.);
  • Odborný posudek ve smyslu §4 odst. 3 zákona ČNR č. 388/1991 Sb., resp. čl. 4 odst. 2 Směrnice MŽP č. 4/2015 včetně projektové dokumentace a položkového rozpočtu dle požadované struktury (Příloha č. 2), zpracovaný osobou s osvědčením o autorizaci podle zákona č. 360/1992 Sb., o výkonu povolání autorizovaných architektů a o výkonu autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě, ve znění pozdějších předpisů, pro obor: „stavby vodního hospodářství a krajinného inženýrství“, případně pro obor „vodohospodářské stavby“.

b) K uzavření Smlouvy:

  • Kopie smlouvy o zřízení běžného účtu žadatele, v případě územně samosprávných celků se doklad o zřízení účtu nedokládá;
  • Kopie povolení (případně doklad o projednání) příslušného vodoprávního úřadu k vypouštění odpadních vod do vod povrchových nebo podzemních pro potřeby jednotlivých občanů (domácností) a povolení k vypouštění odpadních vod k domovní čistírně odpadních vod potřebné k takovému nakládání dle §8 odst. 1 písm. c) a §15 vodního zákona (č. 254/2001 Sb.); musí být opatřeno doložkou nabytí právní moci (pouze pro podporovanou aktivitu 1.3.B - a);
  • Kopie provozního řádu DČOV (pokud nebyl předložen jako příloha k ohlášení);
  • Kopie dokumentace k zadávacímu řízení (dle čl. 13.1.20) vč. platné smlouvy s dodavatelem stavby vč. položkového rozpočtu a/nebo faktury za dodávku a realizaci DČOV a souvisejících objektů, včetně činnosti pracovníka dohledu);
  • V případě vypouštění odpadních vod do vod povrchových kopie dokladu o skutečnosti, že použitá DČOV je výrobek označený CE podle zvláštního právního předpisu (§11 a 13 zákona č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky a o změně s doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (pouze pro podporovanou aktivitu 1.3.B - a);
  • V případě DČOV dle §15a zákona č. 254/2001 Sb. (na ohlášení) kopie ohlášení stavby s podacím razítkem příslušného vodoprávního úřadu, přičemž je žadatel vždy povinen Fondu oznámit případné výhrady vodoprávního úřadu k ohlášení stavby. 

c) K Žádosti o uvolnění finančních prostředků:

  • Formulář Žádosti o uvolnění finančních prostředků (Příloha č. 4);
  • Formulář Přehled čerpání (Příloha č. 5);
  • Kopie faktur a ostatních účetních dokladů;
  • Kopie bankovních výpisů prokazující uhrazení faktur a účetních dokladů;
  • Finanční a platební kalendář (Příloha č. 6).

d) K ZVA:

(1) Formulář ZVA (Příloha č. 7);

(2) Protokol o uvedení DČOV/monitorovacího zařízení do trvalého provozu;

(3) Fotodokumentace DČOV (pouze pro podporovanou aktivitu 1.3.B - a);

(4) Kopie kolaudačního souhlasu v případě, že realizace opatření probíhá v režimu stavebního povolení (pouze pro podporovanou aktivitu 1.3.B - a);

(5) Soulad projektu s PRVKÚK - týká se pouze těch projektů, které byly v rozporu s PRVKÚK ke dni podání Žádosti a jejichž realizaci doporučil příslušný krajský úřad;

(6) Případně další dokumenty definované ve Smlouvě.

Fond je oprávněn si vyžádat další relevantní podklady a dokumenty, které se v průběhu projektového cyklu stanou nezbytnými pro jeho řádné vyhodnocení a dokončení.

13.4 Změny projektu

13.4.1 Příjemce podpory je povinen bezodkladně oznámit Fondu jakékoliv změny (identifikačních a kontaktních údajů, parametrů projektu, podmínek realizace projektu, skutečností a podmínek obsažených ve Smlouvě aj.) a to od předložení Žádosti do konce doby udržitelnosti projektu. Budou-li změny realizovány bez předchozího odsouhlasení Fondem a dojde-li v důsledku změny k nesplnění podmínek Výzvy, nebude podpora poskytnuta, resp. žadatel může ztratit nárok na její poskytnutí.

13.4.2 Fond je povinen posoudit avizované změny a jejich soulad s podmínkami Programu a změnu dle posouzení buď odsouhlasí, nebo zamítne.

13.4.3 V případě, že dojde ke změně vlastnického práva k předmětu podpory po vydání Rozhodnutí a Smlouvy (např. z důvodu zániku spolku) až do konce doby udržitelnosti, je příjemce podpory povinen právně relevantním způsobem zavázat nového vlastníka k plnění podmínek stanovených v Rozhodnutí a Smlouvě. V případě, že tak neučiní, je povinen bezodkladně vrátit Fondu poskytnutou podporu v plné výši.

13.5 Publicita

13.5.1 Příjemce podpory odpovídá za informování veřejnosti o tom, že projekt byl realizován za finanční spoluúčasti Fondu.

13.5.2 Příjemce podpory umožní pořízení fotodokumentace Fondem nebo MŽP pověřenou osobou za účelem prezentace projektů podpořených z Programu.

13.5.3 Každý nástroj k naplnění povinné publicity musí být označen povinným sdělením: „Tento projekt je spolufinancován Státním fondem životního prostředí České republiky na základě rozhodnutí ministra životního prostředí.“ a logem Fondu a MZP, která budou viditelná a doplněná o odkaz na webové stránky www.sfzp.cz a www.mzp.cz, není-li stanoveno jinak.

13.5.4 Žadatelé, resp. příjemci podpory jsou povinni umístit na vhodném veřejně dostupném místě pamětní desku obsahující povinné sdělení (viz výše), loga MŽP a Fondu, úplný název projektu, celkové způsobilé výdaje projektu, výši příspěvku Fondu, výši příspěvku žadatele a termín zahájení a ukončení realizace projektu. Příjemce podpory je povinen umístit pouze jednu pamětní desku bezprostředně po ukončení fyzické realizace projektu, a to souhrnně za všechna realizovaná opatření v rámci jedné Žádosti. Minimální velikost pamětní desky je 400 x 300 mm. Podklady pro výrobu pamětní desky budou žadateli na jeho žádost zpracovány Samostatným oddělením komunikace SFŽP ČR, e-mail: eva.stanglova@sfzp.cz.

14. Kontakty

Se svými dotazy mohou žadatelé kontaktovat pracovníky call centra Fondu, a to na telefonním čísle 800 260 500, případně prostřednictvím e-mailové adresy: dotazy@sfzp.cz.

Kontaktní osoby pro tuto Výzvu jsou:

Ing. Michal Slezák, tel.: 267 994 469, e-mail: michal.sl ezak@sfzp.cz

Ing. Romana Rajnyšová, tel.: 267 994 159, e-mail: romana.rainysova@sfzp.cz

Přílohy:

1. Formulář Žádosti o poskytnutí podpory

2. Struktura odborného posudku

3. Formulář Souhlas s realizací projektu

4. Formulář Žádosti o uvolnění finančních prostředků

5. Formulář Přehled čerpání

6. Finanční a platební kalendář

7. Formulář ZVA

V Praze dne: 12.10.2017

Mgr. Richard Brabec

ministr

1 Ekvivalentní obyvatel (EO) je definovaný produkcí znečištění 60 g BSK5 za den. Počet EO napojených na ČOV se vypočítá z bilance přítoku do ČOV v ukazateli BSK5 v kg za kalendářní rok vydělený koeficientem 18,7. Jedná se o osoby trvale žijící v řešeném území a osoby využívající budovy ve vlastnictví obce, které neslouží k dosahování zisku.

2 Mimo vnitřní rozvody a ty výdaje, které budou realizovány na budově, která je k DČOV připojena.

3 Výdaje musí být vzniklé a uhrazené žadatelem z jeho bankovního účtu.

4 Plány rozvoje vodovodů a kanalizací území krajů České republiky

5 Příslušný krajský úřad může v odůvodněných případech doporučit realizaci takového projektu, který je v rozporu s PRVKÚK (např.: PRVKÚK není aktuální, bude aktualizován apod.)