Animace načítání

Stránka se připravuje...


Na co čekáte? Nečekejte už ani minutu.
Získejte přístup na tento text ještě dnes. Kontaktujte nás a my Vám obratem uděláme nabídku pro Vás přímo na míru.

Právní předpis byl sestaven k datu 20.04.2005.

Zobrazené znění právního předpisu je účinné od 28.10.2004 do 20.04.2005.


Vyhláška, kterou se stanoví charakteristiky, parametry a ukazatele kvality služeb poskytovaných v rámci univerzální služby držiteli telekomunikační licence

196/2000 Sb.

Ukazatele a charakteristiky kvality služeb §2
Stanovené parametry §3
Vyhodnocování ukazatelů §4
Účinnost §5
Příloha č. 1 - Stanovené parametry kvality univerzální služby v pevné telekomunikační síti
Příloha č. 2 - Stanovené parametry kvality univerzální služby v mobilní telekomunikační síti
196
XXXXXXXX
Xxxxxxxxxxxx dopravy x xxxxx
ze xxx 30. xxxxxx 2000,
xxxxxx se xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx, xxxxxxxxx x xxxxxxxxx kvality xxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxx služby xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx
Xxxxxxxxxxxx dopravy x xxxxx xxxxxxx xxxxx §109 xxxx. 2 xxxxxx x. 151/2000 Xx., x xxxxxxxxxxxxxxxx x x xxxxx xxxxxxx xxxxxx, (xxxx xxx "xxxxx") x xxxxxxxxx §29 xxxx. 3 xxxxxx:
§1
Xxx xxxxx xxxx vyhlášky xx rozumí:
x) xxxxxxxxx stanicí - xxxxxx technických, xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxxxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx,
x) xxxxxxxxxxx přípojkou - xxxxx, xxxxxxxxxx xxxxxxxxx hovorové xxxxx, xxxxxxxxx účastnické xxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx,
x) xxxxxxx integrity xxxxxx - jev, xxx xxxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxx k mimořádnému xxxxxxxx jakosti přenosu,
x) obdobím xxxxxxx xxxxxxx - období, xx xxxxxx je xxxxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxxx x hlavní xxxxxxxx xxxxxx,
e) xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx - kartový nebo xxxxxxx telefonní automat xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx služby, xxxxx xx xxxxxxxxx 24 hodin xxxxx,
x) xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx - xxxxxxxx, xxxxx je xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx stanic xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxx.
§2
Xxxxxxxxx x charakteristiky xxxxxxx xxxxxx
Xxxxxxxxx a xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxx:
a) xxxx xxxxxxxx xxx zřízení xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx pevné xxxxxxxxxxxxxxx xxxx je xxxx xx xxxxxxxxxxxxxx objednání xxxx služby zákazníkem xx okamžiku připojení xxxxxxxxxxxx telefonního xxxxxxxxx xx koncovému bodu xxxx x jeho xxxxxxxxxxx nebo do xxxxxxxx ověření xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxx x xxxx xxxxxxxxxxx x případě, že xxxxxxxxxx xxxxxxxx je x majetku xxxxxxxxxxxxx (xxxx xxxx xxxxx x pro xxxx xxxxxx pro xxxxxxxxx xxx xxxxxxxxxx telefonní xxxxxxx a vykazuje xx xx xxxxx),
x) četnost poruch xx účastnickou xxxxxxxx xx poměr xxxxx xxxxxxxx poruchových xxxxxxx, xxxxxxxx xxxxxxxxx o xxxxxxxxx této služby xxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxx, x xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx v hodnoceném xxxxxxx období (xxxxxxxxx xx poruchy xxxxxxxxx xxxxxxxx připojených xx xxxxxxxxx xxxx telekomunikační xxxx a xxxxxxx xxxxxxxxxx xx x xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx, xxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx služby),
x) xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx je xxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxx služby xx xxxxxxxx, kdy xxxx služba xxxx xxxxxxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx [xxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxx x)],
x) xxxx xxxxxxxxxxxx sestavení xxxxxxx ve veřejné xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx xx poměr neúspěšných xxxxxx x sestavení xxxxxxx k celkovému xxxxx xxxxxx x xxxxxxx x období xxxxxxx provozu xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx a xxxxxxxxx pokus x xxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxx o volání xx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxx, správně xxxxxx, xx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx do 30 xxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx poslední xxxxxxx kontrolní xxxxxxxxx xxx, xxxx. xxxxxx xxxxxxxxxx, že xxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxx, xxxx jiný xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx,
x) xxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxxx xxxxxxx xx doba xx ukončení xxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxx kontrolního xxxxxxxxxxx tónu, xxxx. xxxxxxx xxxxxxxxxxxx, že xxxxxx xxxxxxxx právě xxxxxx, xxxx jiného xxxxxxx xxxxxxxxxxxx úspěšné xxxxxxxxx xxxxxxx,
x) xxxxxxxxx xxxxxxxxxx vyúčtování xx xxxxx xxxxx xxxxxxxxx k xxxxxxxxx xxxxx všech xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx vyjádřený x xxxxxxxxxx,
x) xxxx xxxxxxxxxx obsluhy xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx služby xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx provozu xxxx xx xxxxxxxxxx podávajícím xxxxxxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxx xx xxxxxxxx vyslání xxxxxxxx xxxxxxx čísla xxxx služby až xx okamžiku, xxx xxxxxxx (xxxxxxx xxxxx) xx přihlásí volajícímu xxxxxxxxx, xxx poskytla xxxxxxxxxxx službu,
x) xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx automatů xxxxxxxxx x mincových je xxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxx stavu x celkovému xxxxx xxxxxxxxxxxxx veřejných xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx,
i) xxxx xxxxxxxx pro xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx mobilní xxxxxxxxxxxxxxx xxxx xx xxxx xx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx do xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx mobilního xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xx aktivování účastnické xxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx,
x) xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx ve xxxxxxx mobilní xxxxxxxxxxxxxxx xxxx xx podíl xxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx x xxxxxxx z mobilního xxxxxxxxx xxxxxxxx v xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx x období xxxxxxx xxxxxxx vyjádřený v xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxx xxxxx, kde xx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxx sítí xxxxxxxxxxx,
x) míra předčasného xxxxxxxx spojení nebo xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx xx xxxxx xxxxx předčasně xxxxxxxxxx xxxxxxx nebo xxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxxx zhoršení xxxxxxx xxxxxxx x celkovému xxxxx xxxxxxxxxx spojení xxxxxxxxxx 5 xxxxx x xxxxxx silného xxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx x libovolném xxxxx xxxxx, xxx xx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx sítě xxxxxxxxxxx.
§3
Stanovené xxxxxxxxx
Parametry xxxxxxx xxxxxx poskytovaných x xxxxx xxxxxxxxxxx služby xxxx xxxxxxxxx
a) x příloze č. 1 xxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxx,
x) x příloze č. 2 xxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxx.
§4
Xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx
(1) Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx provádí xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx a xxxxxx xxxxxxxxxxxxx1) xx podkladě xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx sledování x xxxxx
a) xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx XX-XXXX xx xxxxxx XXXX 32) pro xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx,
x) xxxxxx xxxxx, xx xxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx prostřednictvím xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx sítě.
(2) Poskytovatel xxxxxxxxxxx xxxxxx zahrnuje xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx podle §2 xxxx. x), x), x), x) x x) xxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx v xxxxxxxxxx xxxxxx.
(3) Xxxxxxxxxxxx univerzální xxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx §2 xxxx. d), x), x), x), j) x x) xxxxx xxxxxxx statisticky xxxxxxxxx xxxxxxx xxx. Xxxxx xxxxxxxxx, xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx x věrohodnost xxxxxxxx, xxxxxxxx požadavku xxxxxxxx xxxxxxxxx Xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx úřadem (xxxx xxx "Xxxx").
(4) X xxxxxxx krizové xxxxxxx3) xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx předkládá Xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xx zdůvodněním xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx.
§5
Xxxxxxxx
Xxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx dnem vyhlášení.
Xxxxxxx:
Xxx. Xxxxxxx v. r.
Xxxxxxx x. 1 k xxxxxxxx x. 196/2000 Sb.
Xxxxxxxxx xxxxxxxxx kvality xxxxxxxxxxx služby v xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx

Xxxxxxxx podle

Xxxx x xxxx xxxxxxxx

Xxxxxxxxx xxxxxxxx pro x. 2001-2

Xxxxxxxxx xxxxxxxx xxx r. 2003-5

§3 písm. x)

Xxxx potřebná xxx xxxxxxx telefonní xxxxxx



- v 95 % xxxxxxx

≤ 40 xxx xxx xxx 2001

≤ 10 dnů



≤ 20 xxx pro
xxx 2002



- x 99 % xxxxxxx

≤ 55 xxx xxx
xxx 2001

≤ 15 dnů



≤ 35 xxx xxx
xxx 2002



Xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx v xxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxx4)

100 %

100 %

§3 xxxx. x)

Xxxxxxx poruch xx 100 účastnických xxxxxxxx (XX) za xxx

≤ 20 xxxxxx xx 100 XX/xxx

≤ 20 xxxxxx na 100 XX/xxx

§3 písm. x)

a) Xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx poruchového xxxxx

≤ 24 xxxxx

≤ 16 xxxxx


x) Xxxx odstranění poruchového xxxxx v



- x 80 % xxxxxxx

≤ 36 xxxxx

≤ 24 xxxxx


- v 95 % xxxxxxx

≤ 48 xxxxx

≤ 36 xxxxx

§3 xxxx. x)

Xxxxx neúspěšných pokusů x xxxxxxx k xxxxxxxxx xxxxx pokusů x xxxxxxx x xxxxxx silného xxxxxxx5) xxxxxxxxx x procentech




x) xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx reálného provozu x xxxxxxxx telefonním xxxxx

≤ 4 %

≤ 3 %


x) xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx provozu x xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx styku6)

≤ 8 %

≤ 6 %

§3 xxxx. e)

Xxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxx sestavení xxxxxxx



- x xxxxxxxx xxxxx

≤ 15 x

≤ 10 x


- x xxxxxxxxxxxx xxxxx6)

≤ 15 x

≤ 10 x


Xxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxxx 95 % xxxxxxx



- v xxxxxxxx xxxxx

≤ 23 x

≤ 18 x


- x xxxxxxxxxxxx xxxxx6)

≤ 23 s

≤ 18 x

§3 xxxx. f)

Xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx

≤ 0,5 %

≤ 0,5 %

§3 xxxx. x)

Podíl xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx do 20 x x celkovému xxxxx volání xx



x) xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx

≥ 99 %

≥ 99 %


x) na xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx vyjádřený x procentech

≥ 98 %

≥ 98 %


xxxxxxxx xxxx přihlášení xxxxxxx xxxxxxxxxx



a) ohlašovnách xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx

≤ 12 x

≤ 12x


x) xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx

≤ 15 s

≤ 15 x

§3 xxxx. x)

Xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx automatů xxxxxxxxx x xxxxxxxxx

≥ 98,5 %

≥ 98,5 %
Xxxxxxx č. 2 k xxxxxxxx x. 196/2000 Xx.
Xxxxxxxxx xxxxxxxxx kvality xxxxxxxxxxx služby x xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx

Xxxxxxxx podle

Xxxx x xxxx xxxxxxxx

Xxxxxxxxx xxxxxxxx xxx x. 2001-2

Stanovený xxxxxxxx xxx x. 2003-5

§3 písm. x)

Xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx telekomunikačních poplatků

≤ 0,5 %

≤ 0,5 %

§3 písm. x)

Xxxxx počtu xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xx 20 s x xxxxxxxxx počtu volání xx



x) xxxxxxxxxxx meziměstského x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx

≥ 99 %

≥ 99 %


b) xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx informace xxxxxxxxx x procentech

≥ 98 %

≥ 98 %


xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx obsluhy xxxxxxxxxx



x) xxxxxxxxxxx meziměstského x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx

≤ 12 x

≤ 12 x


x) na xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx

≤ 15 s

≤ 15 s

§3 xxxx. x)

Xxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxx služby



xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx sítě



- v 95 % případů

≤ 3 xxx

≤ 3 xxx


- v 99 % xxxxxxx

≤ 5 dnů

≤ 5 xxx


Xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx v xxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxx

100 %

100 %

§3 xxxx. x)

Podíl xxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxx x celkovému xxxxx xxxxxx x xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx5) xxxxxxxxx x procentech

&xx; 3 %

&xx; 3 %

§3 xxxx. x)

Míra xxxxxxxxxxx xxxxxxxx spojení xxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx

< 3 %

&xx; 3 %

Xxxxxxxxx
Xxxxxx xxxxxxx č. 196/2000 Sb. nabyl xxxxxxxxx xxxx 19.7.2000.
Xx znění xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxx x xxxxxxxx uskutečněné xxxxxxx xxxxxxxxx x:
550/2004 Xx., xxxxxx se mění xxxxxxxx x. 196/2000 Xx., xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx, xxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxx univerzální služby xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx
x xxxxxxxxx xx 29.10.2004 a xxxxxxx xx dnem xxxxxx účinnosti xxxxxx x elektronických xxxxxxxxxxxx x o xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx zákonů (xxxxx o xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx)
Xxxxxx xxxxxxx x. 196/2000 Xx. byl xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx č. 127/2005 Sb. x xxxxxxxxx xx 1.5.2005.
Znění xxxxxxxxxxxx právních norem xxxxxx xxxxxxxx předpisů x odkazech xxxx xxxxxxxxxxxxx, xxxxx se xxxx netýká xxxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx.
1) §34 xxxx. 2 písm. x) xxxxxx č. 151/2000 Sb., x xxxxxxxxxxxxxxxx x x xxxxx dalších xxxxxx.
2) Xxxxxxxx Xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx x. 13/1999 Xx., x xxxxxxxx klasifikace xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx jednotek.
3) §87 xxxx. 1 xxxxxx x. 151/2000 Xx.
4) Xxxx xxxxxxxxx nepřekračující však xxxxxxxxx xxxxxxxxx pro xxxx xxxxxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx.
5) Vykazuje xx xxxxxxxx hodnocení xxxxxxxx xxxxxxx v xxxxxxxxx síti.
6) Xxxxxxx xxxxxxx xxx mezinárodní xxxx jsou doporučené.