Animace načítání

Stránka se připravuje...


Na co čekáte? Nečekejte už ani minutu.
Získejte přístup na tento text ještě dnes. Kontaktujte nás a my Vám obratem uděláme nabídku pro Vás přímo na míru.

Právní předpis byl sestaven k datu 30.06.2022.

Zobrazené znění právního předpisu je účinné od 30.06.2012 do 30.06.2022.


Vyhláška o stanovení parametrů kvality univerzální služby a jejich mezních hodnot

162/2005 Sb.

Vymezení pojmů §2
Parametry kvality služeb §3
Účinnost §4
Příloha - Stanovené mezní hodnoty parametrů kvality univerzální služby ve veřejné komunikační síti
162
XXXXXXXX
xx xxx 19. xxxxx 2005
x xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxx mezních xxxxxx
Xxxxxxxxxxxx informatiky xxxxxxx xxxxx §150 xxxx. 2 zákona x. 127/2005 Xx., x elektronických xxxxxxxxxxxx x x změně xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx (xxxxx x elektronických xxxxxxxxxxxx), (xxxx xxx "xxxxx") k xxxxxxxxx §47 xxxx. 5 xxxxxx:
§1
Xxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxx Evropské xxxx1) xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx a xxxxxx mezní xxxxxxx.
§2
Xxxxxxxx xxxxx
Xxx xxxxx xxxx xxxxxxxx se xxxxxx účastnickým přípojným xxxxxxx (xxxx xxx "xxxxxxxx okruh") xxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx koncový xxx xxxx s xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx, xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx, xxxxxxxxxxx z xxxxxxxxxxxx přípojného xxxxxx xxxxxx x němu xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx pro xxxxxxxxxxxxx xxxxxx; přípojným bodem xx rozumí xxxxxx xxxxxxxx.
§3
Xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx
(1) Xxxxxxxxx kvality xxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx
x) doba, xx xxxxxx xx zřízeno xxxxxxxxx x pevném xxxxx x veřejné xxxxxxxxxxx xxxx,
x) xxxxxxx poruch xxxxxxxxxx xxxxxx,
x) xxxx, xx kterou je xxxxxxx xxxxxxxxxx,
x) xxxx, xx xxxxxx xx xxxxxxxxx spojení,
x) xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx,
f) xxxxxxx xxxxxxxxx na xxxxxxxxxx ceny,
g) xxxx xxxxxxxxxx obsluhy xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxx x
h) xxxx xxxxxxxxxxx veřejných telefonních xxxxxxxx xxxx jiných xxxxxxxxx technických prostředků xxxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxx telefonní xxxxxx (xxxx jen "xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx").
(2) Xxxx, za xxxxxx je zřízeno xxxxxxxxx x pevném xxxxx x veřejné xxxxxxxxxxx xxxx, xx xxxx xxx dne, xxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxx x xxxxxxxxx, xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxx x xxxxxx xxxxx; xx zprovoznění xxxxxxxxx x xxxxxx xxxxx xx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx užívacích xxxx xx xxxxxxxxx xxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxx.
(3) Četnost xxxxxx přípojných xxxxxx xx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxx o jejím xxxxxxxxx podaných xxxxxxxxx xxxxxxxx k 100 xxxxxxxxxx okruhů x xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx; xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx bodu sítě xx xxxxxxxxxxxx.
(4) Xxxx, xx xxxxxx xx porucha odstraněna, xx xxxx od xxxxxxxx xxxxxxxxx poruchy xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx této xxxxxx xxxx od xxxxxxxx, xxx xx xxxxxxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxx, xx xxxxxxxx, xxx tato xxxxxx xxxx xxxxxxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx; xxxxxxx xx xxxxx xxxxxxx xxxxxxx v xxxxxxxx 1 xxxx. x).
(5) Xxxx, xx kterou je xxxxxxxxx spojení, je xxxx od ukončení xxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxx, xxxxxxxxx signálu, xxxxxxxxxxxx, xx xxxxxx xxxxx xx xxxxxxxx, xxxx xxxxxx signálu xxxxxxxxxxxx úspěšné sestavení xxxxxxx.
(6) Xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxxxx spojení x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx x xxxxxxxxx spojení x xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx, xxxxxxxxx v xxxxxxxxxx; xxxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxx pokus x xxxxxx xx xxxxxx a xxxxxxx xxxxxx telefonní xxxxx, xxx kterém xxxxxxxx xx xxxxxxxx ukončení xxxxx xxxxxxxx číslice xxxxxxxx do 30 xxxxxx kontrolní xxxxxxxxx xxx, xxxxxxxxx xxxxxx, xxxxxxxxxx, že xxxxxx xxxxx je obsazené, xxxx xxxx signál xxxxxxxxxx úspěšné xxxxxxxxx xxxxxxx.
(7) Xxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxx za xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xx poměr počtu xxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxx.
(8) Xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx o xxxxxxxxxxx číslech xx xxxx xx okamžiku, xxx xxxxxxxx obdržel xxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxx, xx do xxxxxxxx, xxx se xx přihlásí obsluha xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx, xxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx o xxxxx.
(9) Míra xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxx xxxxxx dnů za xxxxx provozovaný xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx, x xxxxx byl xxxxxxx xxxxxxxxx automat x xxxxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx, x xxxxxxxxx xxxxxx xxx, x xxxxx xxxx xxx veřejné xxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxx xxxxx xxx xxxxxxx povinnosti. Xx xxxxxxx telefonní xxxxxxx x provozuschopném xxxxx xx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx, který xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxxxx volání a xxxxxx xx čísla xxxxxxxxx volání.
(10) Xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx x rámci xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxx x příloze.
§4
Xxxxxxxx
Xxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx dnem 1. xxxxxx 2005.
Xxxxxxx:
Xxxxxx x. x.
Příloha k xxxxxxxx č. 162/2005 Xx.
Xxxxxxxxx mezní xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx ve xxxxxxx komunikační xxxx

1

2

3

4

Xxxxxxxx xxxxx

Xxxxxxxx

Xxxxxxxx

Stanovená xxxxx xxxxxxx

§3 xxxx. 1 písm. x)

Xxxx, xx xxxxxx xx zřízeno xxxxxxxxx x xxxxxx xxxxx x xxxxxxx komunikační xxxx

Xxxxx xxx, během xxxxx xxxx zprovozněno xxxxxxxxx


- x 95 % případů

≤ 10
kalendářních xxx

- x 99 % xxxxxxx

≤ 15
xxxxxxxxxxxx dnů

Xxxxxxxx případů xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx

100 %

§3 xxxx. 1 písm. x)

Xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx

Xxxxxxx poruch xxxxxxxx x 100 xxxxxxxxxx xxxxxx xx xxx

≤ 10 / rok

§3 xxxx. 1 xxxx. x)

Xxxx, xx xxxxxx xx porucha xxxxxxxxxx

Xxxx odstranění


- 80 % poruch

≤ 6 xxxxx

- 95 % poruch

≤ 12 xxxxx

xx xxxxxxxxx xxxxxx


Procento xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxxx okruhu x xxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx

100 %

Doba xxxxxxxxxx


- 80 % xxxxxx

≤ 6 hodin

- 95 % xxxxxx

≤ 12 xxxxx

xxxxx ostatních, x xxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxx okruhu


Xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx, x xxxxxxxx poruchy xx xxxxxxxxx xxxxxx, x xxxx xxxxxxxxx s xxxxxxxxxx

100 %

§3 xxxx. 1 xxxx. d)

Xxxx, xx xxxxxx je xxxxxxxxx spojení

Xxxxxxxx xxxx, xx kterou xxxx xxxxxxxxx xxxxxxx


- x xxxxxxxxx volání

≤ 6 s

- x xxxxxxxxxxxxx xxxxxx2)

≤ 10 x

Xxxx, za xxxxxx xxxx xxxxxxxxx 95 % spojení


- x národních xxxxxx

≤ 12 x

- x xxxxxxxxxxxxx volání2)

≤ 18 s

§3 xxxx. 1 xxxx. x)

Míra xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx

Xxxxx xxxxxxxxx v procentech


x) x národních xxxxxx

≤ 2,5 %

x) x xxxxxxxxxxxxx volání2)

≤ 4 %

§3 xxxx. 1 xxxx. x)

Xxxxxxx reklamací xx xxxxxxxxxx xxxx

Xxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx

≤ 0,5 %

§3 xxxx. 1 xxxx. x)

Xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx x telefonních číslech

Xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx

≤ 8 x

Poměr xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx v době xx 20 x x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx

≥ 98 %

§3 xxxx. 1 xxxx. x)

Míra pohotovosti xxxxxxxxx telefonních xxxxxxxx

Xxxxx vyjádřený v xxxxxxxxxx

≥ 91,5 %

Xxxxxxxxx
Xxxxxx předpis x. 162/2005 Xx. xxxxx xxxxxxxxx xxxx 1.5.2005.
Ve xxxxx tohoto xxxxxxxx xxxxxxxx jsou podchyceny xxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx x.:
227/2012 Xx., xxxxxx xx mění vyhláška x. 162/2005 Sb., x xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx univerzální služby x xxxxxx xxxxxxx xxxxxx
x xxxxxxxxx xx 1.7.2012
Xxxxxx xxxxxxx x. 162/2005 xxx xxxxxx xxxxxxx předpisem č. 182/2022 Sb. x xxxxxxxxx od 1.7.2022.
Xxxxx jednotlivých xxxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxx, xxxxx xx xxxx netýká xxxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxxxx právního xxxxxxxx.
1) Xxxxxxxx Evropského xxxxxxxxxx a Xxxx 2002/22/ES x xxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxx týkajících xx xxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxxxxx komunikací (směrnice x xxxxxxxxxxx xxxxxx).
Xxxxxxxx Xxxxxxxxxx parlamentu x Xxxx 2009/136/ES, kterou xx xxxx směrnice 2002/22/XX o xxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxx x služeb xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxxxxx 2002/58/XX x xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx x xxxxxxx xxxxxxxx v xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxx (XX) x. 2006/2004 x xxxxxxxxxx xxxx vnitrostátními xxxxxx xxxxxxxxxxx xxx xxxxxxxx dodržování xxxxxx xx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx.
2) Xxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxx.