Právní předpis byl sestaven k datu 26.11.2024.
Zobrazené znění právního předpisu je účinné od 01.09.2019.
165
XXXXXXXX
xx xxx 6. xxxxxx 2018
o obsahu x xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx neslyšících x xxxxxxxxxxxxx xxxx
Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx, xxxxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxx podle §10 písm. x) xxxxxx x. 155/1998 Xx., x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxx, ve xxxxx xxxxxx x. 384/2008 Xx.:
§1
Xxxxxxx xxxxxx
Xxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx x xxxxxx bezplatné výuky x xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxx xxx xxxxxx, x xxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx úplná xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxx.
§2
Druhy poskytovaných kurzů
Kurzy xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx neslyšících x xxxxxxxxxxxxx xxxx xx pro účely xxxx xxxxxxxx xxxx xx
x) xxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx,
x) kurzy xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x českého xxxxxx.
§3
Obsah xxxxx českého xxxxxxxxx xxxxxx
(1) Kurz xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xx poskytuje ve 2 xx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx úrovních, x xx xxxxxxxxxx x pokročilý, x xxxxxxxxx xx xxxxxx x obecné a xxxxxxxx části.
(2) Xxxxxx xxxx xxxxx českého xxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx, ledaže xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx účastníků xxxxx xxx pokročilé xxxx xxxx výuka xxxxxx. Xxxx xxxxx xxxxx xxxxxxx výuka
a) xxxxxxxx x kultury xxxxxxxxxxx,
x) xxxxx přístupu x xxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx,
x) xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx,
x) základních xxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx v xxxxxx xxxxxxxx jazyce a xxxxxxx od mluvených xxxxxx,
x) základních xxxxx xxxxx a xxxxxxx xxxxxxx,
x) základních znaků xxx každodenní xxxxxxx x
x) základních xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx znakového xxxxxx.
(3) Xxxxx xxxxxxxx xxxxx kurzu xxxxxxx xxxxxxxxx jazyka xxx xxxxxxxxxxx je převážně xxxxxxxxx zaměřený x xxxxx jej xxxxxxx xxxxx
x) xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxx xxxx x xxxxx xxx každodenní xxxxxxx,
x) xxxxxx xxxxxxxxxx xxx xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx a
c) schopnosti xxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxx x sobě x xxx rodině, zeptat xx xxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx se xxxxxxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx.
(4) Xxxxx xxxxxxxx části xxxxx xxxxxxx znakového xxxxxx xxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxx xxx alespoň
a) upevnění xxxxxxxx xxxxxx zásoby x xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx jazyka,
b) xxxxxxxxxxxx x tvorba xxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxx a
c) výuka xxxxxxxxxx vést v xxxxxxx xxxxx jednoduchý xxxxxxxx x xxxxxxxxx x jejich xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx a x xxxxxxxxxxxx potřebách a xxxxxxxxxx.
§4
Xxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxx
(1) Xxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxx se odvíjí xx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx, xxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxxxxxx vývoje x závažnosti znevýhodnění.
(2) Xxxxx komunikačních systémů xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxx xx skládají x obecné x xxxxxxxx xxxxx x xxxxxxxxx xx ve xxxxxxxx se xxxxxxxxx xx xxxxx
x) xxxxxxx xxxxxxxxx jazyka x xxxxxxx znakového xxxxxx x xxxxxxxx formě, xxxx
x) xxxxxxxxx xxxxxxx x taktilní formě.
(3) Xxxxx obecné části xxxxx komunikačních xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxx xx výuku xxxxxxx xxxxxxxxx jazyka x xxxxxxx znakového jazyka x taktilní xxxxx xxxxx alespoň xxxxx
x) xxxxx přístupu x xxxxxxxxxxxx dětem,
b) základů xxxxxxxxxxxx pravidel, principů x xxxxxxxxxxxxxxx komunikace x xxxxxx xxxxxxxx xxxxxx včetně taktilní xxxxx,
x) xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxx potřeb účastníků xxxxx.
(4) Xxxxx zvláštní xxxxx xxxxx komunikačních xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxx se xxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx jazyka x xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx v xxxxxxxx xxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxx zaměřený x xxxxx jej alespoň xxxxx
x) xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxx x xxxxxxxxxx mezi xxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxxxx,
x) xxxxxxxxx xxxxxxx abecedy x tvorby xxxxxxxxxx xxxxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx.
(5) Xxxxx xxxxxx xxxxx kurzu xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxx na xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxx formě xxxxx xxxxxxx xxxxx
x) xxxxx přístupu x xxxxxxxxxxxx xxxxx,
x) xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx, principů x xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx taktilní xxxxx,
x) xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx osob xxxxx xxxxxxxxxxxxxx potřeb účastníků xxxxx.
(6) Xxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxx xx výuku xxxxxxxxx češtiny x xxxxxxxx xxxxx je xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxx xxx xxxxxxx xxxxx
x) xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx a dětmi xxxxxxxxxxxxx,
x) xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx.
§5
Rozsah xxxxxxxxxxxxx xxxxx
(1) Xxxxx komunikačních xxxxxxx xxxxxxxxxxx a xxxxxxxxxxxxx xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxx xxxx.
(2) Xxxxx xxxxx xxxxxxx znakového xxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxx 64 xxxxxxxxxxx xxxxx.
(3) Vyučovací xxxxxx xxxx 45 xxxxx.
§6
Xxxxxxxx
Xxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxx 1. xxxx 2019.
Ministr:
Ing. Xxxxx, Xx.X., x. x.
Xxxxxxxxx
Xxxxxx xxxxxxx x. 165/2018 Xx. nabyl xxxxxxxxx xxxx 1.9.2019.
Xx xxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx nebyl xxxxx xx xxxxxxxxx.
Xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx norem xxxxxx xxxxxxxx předpisů v xxxxxxxx xxxx aktualizováno, xxxxx xx jich xxxxxx xxxxxxxxx změna xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx.