Animace načítání

Stránka se připravuje...


Na co čekáte? Nečekejte už ani minutu.
Získejte přístup na tento text ještě dnes. Kontaktujte nás a my Vám obratem uděláme nabídku pro Vás přímo na míru.

Právní předpis byl sestaven k datu 20.04.2005.

Zobrazené znění právního předpisu je účinné od 28.10.2004 do 20.04.2005.


Vyhláška, kterou se stanoví charakteristiky, parametry a ukazatele kvality služeb poskytovaných v rámci univerzální služby držiteli telekomunikační licence

196/2000 Sb.

Ukazatele a charakteristiky kvality služeb §2
Stanovené parametry §3
Vyhodnocování ukazatelů §4
Účinnost §5
Příloha č. 1 - Stanovené parametry kvality univerzální služby v pevné telekomunikační síti
Příloha č. 2 - Stanovené parametry kvality univerzální služby v mobilní telekomunikační síti
196
XXXXXXXX
Xxxxxxxxxxxx dopravy x xxxxx
xx xxx 30. xxxxxx 2000,
xxxxxx se xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx, xxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx
Xxxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxx xxxxxxx xxxxx §109 xxxx. 2 zákona x. 151/2000 Sb., x xxxxxxxxxxxxxxxx x x xxxxx dalších xxxxxx, (xxxx jen "xxxxx") x provedení §29 xxxx. 3 xxxxxx:
§1
Xxx xxxxx této vyhlášky xx rozumí:
a) xxxxxxxxx stanicí - xxxxxx technických, xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx prostředků xxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxxxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx,
x) xxxxxxxxxxx přípojkou - xxxxx, umožňující xxxxxxxxx hovorové xxxxx, xxxxxxxxx účastnické xxxxxxxx x přípojným xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx,
x) xxxxxxx integrity služby - xxx, xxx xxxxxx xxxxx spojení xxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx,
x) xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx - období, xx kterém je xxxxxx xxxxxxxxxxx s xxxxxxxx v hlavní xxxxxxxx xxxxxx,
e) xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx - xxxxxxx nebo xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxx, xxxxx je xxxxxxxxx 24 hodin denně,
x) mobilním xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx - zařízení, xxxxx je xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx stanic xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx schopné xxxxxxxxxx za pohybu.
§2
Ukazatele x charakteristiky xxxxxxx xxxxxx
Ukazatele a xxxxxxxxxxxxxxx kvality služeb xxxx:
a) xxxx xxxxxxxx pro xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx pevné xxxxxxxxxxxxxxx xxxx xx doba xx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx služby xxxxxxxxxx xx okamžiku xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx přístroje xx xxxxxxxxx bodu xxxx x xxxx xxxxxxxxxxx xxxx xx xxxxxxxx ověření funkčnosti xxxxxxxxx xxxx xxxx x xxxx zprovoznění x případě, xx xxxxxxxxxx přístroj xx x majetku xxxxxxxxxxxxx (xxxx doba xxxxx x pro xxxx xxxxxx xxx xxxxxxxxx xxx existující xxxxxxxxx xxxxxxx x vykazuje xx ve xxxxx),
x) xxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxx počtu xxxxxxxx xxxxxxxxxxx hlášení, xxxxxxxx xxxxxxxxx o xxxxxxxxx této služby xxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxx, x xxxxxxxxxx počtu účastnických xxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx (xxxxxxxxx xx poruchy koncových xxxxxxxx připojených xx xxxxxxxxx bodu telekomunikační xxxx x poruchy xxxxxxxxxx xx x xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx sítě, xxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxx),
c) xxxx xxxxxxxxxx poruchového xxxxx xx xxxx xx xxxxxxxx nahlášení xxxxxxxxxxx stavu účastníkem xxxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxx xx okamžiku, kdy xxxx xxxxxx xxxx xxxxxxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx [uvažují xx xxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx podle xxxxxxx x)],
x) xxxx neúspěšnosti xxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxx xxxxx telekomunikační síti xx xxxxx neúspěšných xxxxxx x sestavení xxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxx pokusů x xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxx provozu xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxx x xxxxxxxxx spojení xx xxxxx o xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxx, správně xxxxxx, xx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xx 30 xxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxx volby xxxxxxxx xxxxxxx kontrolní xxxxxxxxx xxx, xxxx. signál xxxxxxxxxx, xx xxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxx, xxxx xxxx signál xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx,
e) doba xxxxxxxx pro xxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxx xx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxx volaného xxxxx volajícím xxxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx tónu, xxxx. xxxxxxx xxxxxxxxxxxx, že xxxxxx účastník právě xxxxxx, nebo jiného xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx spojení,
f) xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxx xxxxxxxxx k xxxxxxxxx xxxxx xxxxx vystavených xxxxxxxxxx xxxxxxxxx v xxxxxxxxxx,
x) xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx pracoviště xxxxxxxxxxxxx služby na xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx provozu xxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxx xx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx čísla xxxx xxxxxx xx xx okamžiku, xxx xxxxxxx (fyzická xxxxx) xx přihlásí xxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx,
x) xxxx pohotovosti xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxx xx xxxxx počtu xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx telefonních xxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxx stavu x xxxxxxxxx počtu xxxxxxxxxxxxx veřejných xxxxxxxxxxx xxxxxxxx vyjádřený x xxxxxxxxxx,
x) xxxx xxxxxxxx xxx zřízení xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx mobilní xxxxxxxxxxxxxxx xxxx xx xxxx xx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx zákazníkem xx xxxxxxx zprovozněného xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx přístroje nebo xx aktivování účastnické xxxxxxxxxxxxx xxxxx zákazníkovi,
x) xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx ve xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx xx xxxxx xxxxxxxxxxx pokusů x xxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx x xxxxxxx z mobilního xxxxxxxxx zařízení v xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx x xxxxxx silného xxxxxxx xxxxxxxxx v xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxx xxxxx, xxx xx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxx xxxx poskytována,
x) xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxx služby xx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx xx xxxxx xxxxx předčasně xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxx x výskytem xxxxxxxxxxx zhoršení jakosti xxxxxxx x celkovému xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx 5 minut x období silného xxxxxxx vyjádřený x xxxxxxxxxx v libovolném xxxxx xxxxx, kde xx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx této sítě xxxxxxxxxxx.
§3
Stanovené xxxxxxxxx
Parametry xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx stanoveny
x) x příloze č. 1 xxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxx,
x) x příloze č. 2 xxx mobilní xxxxxxxxxxxxxxx xxx.
§4
Xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx
(1) Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx služby xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxxxx1) xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx sledování x xxxxx
a) xxxxxxxxx územní jednotky XX-XXXX na úrovni XXXX 32) xxx xxxxxx poskytované xxxxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx,
x) xxxxxx území, xx xxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx prostřednictvím xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx sítě.
(2) Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx ukazatelů podle §2 písm. x), x), x), f) x x) xxxxx x xxxxx evidovaných xxxxxxxxxx uskutečněných v xxxxxxxxxx období.
(3) Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xx vyhodnocení xxxxxxxxx podle §2 xxxx. x), x), x), x), j) x x) xxxxx xxxxxxx statisticky xxxxxxxxx xxxxxxx xxx. Počet xxxxxxxxx, xxxxxxxxxxx dostatečnou xxxxxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxxx, odpovídá požadavku xxxxxxxx schválené Xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx (xxxx xxx "Xxxx").
(4) X případě xxxxxxx xxxxxxx3) xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx předkládá Xxxxx xxxxxxxx parametry ukazatelů xx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx krizovou situací.
§5
Xxxxxxxx
Xxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx.
Xxxxxxx:
Ing. Xxxxxxx x. r.
Xxxxxxx x. 1 x xxxxxxxx x. 196/2000 Xx.
Xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx síti

Xxxxxxxx xxxxx

Xxxx x xxxx xxxxxxxx

Xxxxxxxxx parametr xxx x. 2001-2

Xxxxxxxxx xxxxxxxx xxx r. 2003-5

§3 xxxx. x)

Xxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxx telefonní xxxxxx



- x 95 % xxxxxxx

≤ 40 dnů xxx xxx 2001

≤ 10 dnů



≤ 20 xxx pro
rok 2002



- v 99 % xxxxxxx

≤ 55 xxx xxx
xxx 2001

≤ 15 dnů



≤ 35 xxx xxx
xxx 2002



Xxxxxxxx xxxxxxx telefonní xxxxxx v xxxx xxxxxxxxx se zákazníkem4)

100 %

100 %

§3 písm. x)

Četnost poruch xx 100 xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx (XX) xx xxx

≤ 20 xxxxxx na 100 XX/xxx

≤ 20 xxxxxx xx 100 XX/xxx

§3 písm. x)

x) Xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx

≤ 24 xxxxx

≤ 16 xxxxx


x) Xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx x



- x 80 % případů

≤ 36 hodin

≤ 24 xxxxx


- v 95 % případů

≤ 48 hodin

≤ 36 xxxxx

§3 xxxx. x)

Xxxxx neúspěšných xxxxxx x xxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx x xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx5) xxxxxxxxx v xxxxxxxxxx




x) xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx provozu x národním xxxxxxxxxx xxxxx

≤ 4 %

≤ 3 %


x) xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx provozu x xxxxxxxxxxxx telefonním xxxxx6)

≤ 8 %

≤ 6 %

§3 písm. e)

Xxxxxxxx doba potřebná xxx xxxxxxxxx xxxxxxx



- x národním xxxxx

≤ 15 x

≤ 10 s


- x xxxxxxxxxxxx styku6)

≤ 15 s

≤ 10 x


Xxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxxx 95 % xxxxxxx



- x xxxxxxxx xxxxx

≤ 23 x

≤ 18 x


- x mezinárodním styku6)

≤ 23 s

≤ 18 x

§3 xxxx. x)

Xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxx poplatků

≤ 0,5 %

≤ 0,5 %

§3 xxxx. x)

Xxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx do 20 x x xxxxxxxxx xxxxx volání xx



x) xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx

≥ 99 %

≥ 99 %


x) xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx x procentech

≥ 98 %

≥ 98 %


xxxxxxxx doba přihlášení xxxxxxx xxxxxxxxxx



x) ohlašovnách xxxxxxxxxxxxx a xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx

≤ 12 x

≤ 12x


b) xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx informace

≤ 15 s

≤ 15 x

§3 xxxx. x)

Xxxx xxxxxxxxxxx veřejných xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxx

≥ 98,5 %

≥ 98,5 %
Xxxxxxx č. 2 x xxxxxxxx x. 196/2000 Xx.
Xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx v xxxxxxx telekomunikační xxxx

Xxxxxxxx xxxxx

Xxxx x xxxx xxxxxxxx

Xxxxxxxxx parametr xxx x. 2001-2

Xxxxxxxxx xxxxxxxx pro x. 2003-5

§3 xxxx. x)

Reklamace xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxx poplatků

≤ 0,5 %

≤ 0,5 %

§3 xxxx. x)

Xxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx pracoviště do 20 s x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx xx



x) xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x mezinárodního xxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx

≥ 99 %

≥ 99 %


x) na xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx informace xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx

≥ 98 %

≥ 98 %


průměrná doba xxxxxxxxxx obsluhy pracoviště



a) xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx a xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx

≤ 12 x

≤ 12 s


x) na pracovištích xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx

≤ 15 x

≤ 15 x

§3 xxxx. x)

Xxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx



xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx sítě



- x 95 % xxxxxxx

≤ 3 xxx

≤ 3 xxx


- v 99 % případů

≤ 5 dnů

≤ 5 xxx


Procento xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx x xxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxx

100 %

100 %

§3 xxxx. x)

Podíl xxxxxxxxxxx xxxxxx o xxxxxxx k xxxxxxxxx xxxxx pokusů o xxxxxxx x období xxxxxxx provozu5) xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx

< 3 %

< 3 %

§3 xxxx. k)

Míra xxxxxxxxxxx ukončení xxxxxxx xxxx ztráta integrity xxxxxx v mobilní xxxxxxxxxxxxxxx xxxx

&xx; 3 %

< 3 %

Xxxxxxxxx
Xxxxxx xxxxxxx x. 196/2000 Sb. nabyl xxxxxxxxx dnem 19.7.2000.
Ve xxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxx podchyceny xxxxx x xxxxxxxx uskutečněné xxxxxxx xxxxxxxxx č:
550/2004 Xx., xxxxxx xx mění xxxxxxxx x. 196/2000 Xx., xxxxxx se xxxxxxx charakteristiky, parametry x ukazatele xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx v xxxxx xxxxxxxxxxx služby xxxxxxxx telekomunikační xxxxxxx
x xxxxxxxxx xx 29.10.2004 x xxxxxxx xx dnem xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx x elektronických xxxxxxxxxxxx x o xxxxx xxxxxxxxx souvisejících zákonů (xxxxx x xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx)
Právní xxxxxxx č. 196/2000 Xx. xxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx č. 127/2005 Sb. x xxxxxxxxx xx 1.5.2005.
Xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx norem xxxxxx právních xxxxxxxx x xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxx, xxxxx xx xxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxx shora uvedeného xxxxxxxx předpisu.
1) §34 xxxx. 2 xxxx. x) xxxxxx x. 151/2000 Sb., x xxxxxxxxxxxxxxxx x x xxxxx xxxxxxx zákonů.
2) Xxxxxxxx Xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx x. 13/1999 Xx., x xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx.
3) §87 xxxx. 1 xxxxxx x. 151/2000 Xx.
4) Xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx pro xxxx xxxxxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxx služby.
5) Xxxxxxxx xx průběžné xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxx síti.
6) Xxxxxxx xxxxxxx xxx mezinárodní xxxx jsou doporučené.