Právní předpis byl sestaven k datu 28.10.2004.
Zobrazené znění právního předpisu je účinné od 28.10.2004 do 20.04.2005.
Vyhláška, kterou se stanoví charakteristiky, parametry a ukazatele kvality služeb poskytovaných v rámci univerzální služby držiteli telekomunikační licence
196/2000 Sb.
Ukazatele a charakteristiky kvality služeb §2
Stanovené parametry §3
Vyhodnocování ukazatelů §4
Účinnost §5
Příloha č. 1 - Stanovené parametry kvality univerzální služby v pevné telekomunikační síti
Příloha č. 2 - Stanovené parametry kvality univerzální služby v mobilní telekomunikační síti
196
XXXXXXXX
Xxxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxx
xx xxx 30. xxxxxx 2000,
xxxxxx se xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx, xxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx v xxxxx univerzální služby xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx licence
§1
Pro xxxxx xxxx vyhlášky xx xxxxxx:
a) xxxxxxxxx stanicí - xxxxxx technických, xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxxxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx,
x) xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx - xxxxx, xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx cesty, xxxxxxxxx účastnické zařízení x xxxxxxxxx bodem xxxxxxxxx ústředny,
x) xxxxxxx xxxxxxxxx služby - jev, xxx xxxxxx xxxxx spojení xxxxx k mimořádnému xxxxxxxx jakosti xxxxxxx,
x) obdobím silného xxxxxxx - období, xx kterém xx xxxxxx xxxxxxxxxxx s xxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxx hodině,
e) xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx - xxxxxxx xxxx xxxxxxx telefonní automat xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx služby, xxxxx je xxxxxxxxx 24 xxxxx xxxxx,
x) mobilním xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx - xxxxxxxx, xxxxx xx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx stanic xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx sítě schopné xxxxxxxxxx xx xxxxxx.
§2
Ukazatele x xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx
Xxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx služeb xxxx:
x) xxxx xxxxxxxx xxx zřízení xxxxxxxxx xxxxxx prostřednictvím xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx xx xxxx xx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xx okamžiku xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx telefonního xxxxxxxxx xx koncovému xxxx xxxx x xxxx xxxxxxxxxxx xxxx xx xxxxxxxx ověření xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx sítě x jeho xxxxxxxxxxx x xxxxxxx, xx xxxxxxxxxx xxxxxxxx je x xxxxxxx poskytovatele (xxxx xxxx xxxxx x pro xxxx xxxxxx xxx překládku xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxx xx ve xxxxx),
x) xxxxxxx poruch xx účastnickou xxxxxxxx xx xxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx, xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxx xxxxxx integrity xxxx služby, x xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx v hodnoceném xxxxxxx xxxxxx (xxxxxxxxx xx xxxxxxx koncových xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx bodu xxxxxxxxxxxxxxx xxxx x poruchy xxxxxxxxxx xx x xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx, xxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxx),
c) xxxx xxxxxxxxxx poruchového xxxxx xx xxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx účastníkem xxxxxxxxxxxxx této služby xx xxxxxxxx, kdy xxxx služba xxxx xxxxxxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx stavu [uvažují xx pouze xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx podle xxxxxxx x)],
d) xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx xx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx o sestavení xxxxxxx k celkovému xxxxx xxxxxx o xxxxxxx x období xxxxxxx xxxxxxx vyjádřený x xxxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxx o xxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxx x volání xx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxx, xxxxxxx volené, xx xxxxxx volající xxxxxxxx xx 30 xxxxxx xx okamžiku xxxxxxxx xxxxx poslední xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxx, xxxx. signál xxxxxxxxxx, že xxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxx, xxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx úspěšné xxxxxxxxx xxxxxxx,
e) xxxx xxxxxxxx xxx sestavení xxxxxxx xx xxxx xx xxxxxxxx volby xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxx, xxxx. xxxxxxx xxxxxxxxxxxx, xx xxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxx, xxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx,
f) xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xx podíl xxxxx xxxxxxxxx k celkovému xxxxx všech xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx vyjádřený x xxxxxxxxxx,
x) doba xxxxxxxxxx obsluhy pracoviště xxxxxxxxxxxxx služby xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx provozu xxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxx je xxxx xx okamžiku vyslání xxxxxxxx číslice xxxxx xxxx xxxxxx až xx xxxxxxxx, kdy xxxxxxx (xxxxxxx xxxxx) xx přihlásí volajícímu xxxxxxxxx, xxx poskytla xxxxxxxxxxx službu,
x) xxxx pohotovosti xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx automatů xxxxxxxxx x xxxxxxxxx je xxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx telefonních xxxxxxxx x provozuschopném xxxxx x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxx veřejných xxxxxxxxxxx xxxxxxxx vyjádřený x xxxxxxxxxx,
x) doba xxxxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx telekomunikační xxxx xx xxxx xx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx zákazníkem do xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx přístroje xxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx,
x) xxxx neúspěšnosti xxxxxxxxx spojení xx xxxxxxx mobilní xxxxxxxxxxxxxxx xxxx xx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxx k xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx x xxxxxxx x mobilního xxxxxxxxx zařízení x xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx x xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxx území, xxx xx xxxxxxxxxxxxxxx služba xxxxx xxxx poskytována,
x) xxxx předčasného xxxxxxxx spojení xxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xx veřejné xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx xx xxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx spojení xxxx xxxxxxx s výskytem xxxxxxxxxxx zhoršení xxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx 5 xxxxx x xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx v xxxxxxxxxx v xxxxxxxxxx xxxxx xxxxx, xxx xx xxxxxxxxxxxxxxx služba xxxxxxxxxxxxxxx xxxx sítě xxxxxxxxxxx.
§3
Xxxxxxxxx xxxxxxxxx
Xxxxxxxxx kvality xxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxx univerzální služby xxxx xxxxxxxxx
a) x příloze č. 1 pro xxxxxx telekomunikační síť,
x) v příloze č. 2 xxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxx.
§4
Xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx
(1) Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx provádí xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx a xxxxxx xxxxxxxxxxxxx1) xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx sledování x xxxxx
x) xxxxxxxxx xxxxxx jednotky XX-XXXX na úrovni XXXX 32) pro xxxxxx xxxxxxxxxxx prostřednictvím xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx sítě,
x) xxxxxx xxxxx, xx xxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx sítě.
(2) Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx zahrnuje xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx §2 xxxx. x), x), x), f) x x) xxxxx x xxxxx evidovaných xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxx.
(3) Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx §2 xxxx. x), x), x), h), j) x k) xxxxx xxxxxxx statisticky významným xxxxxxx xxx. Počet xxxxxxxxx, xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx a věrohodnost xxxxxxxx, odpovídá xxxxxxxxx xxxxxxxx schválené Českým xxxxxxxxxxxxxxxx úřadem (xxxx xxx "Xxxx").
(4) X xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx3) xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx Úřadu xxxxxxxx parametry xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx.
§5
Účinnost
Xxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx.
Xxxxxxx:
Ing. Xxxxxxx v. r.
Xxxxxxx x. 1 x xxxxxxxx x. 196/2000 Xx.
Xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx v xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx
Xxxxxxxx xxxxx | Xxxx x její xxxxxxxx | Xxxxxxxxx parametr xxx x. 2001-2 | Xxxxxxxxx xxxxxxxx xxx x. 2003-5 |
§3 písm. x) | Doba potřebná xxx zřízení telefonní xxxxxx | ||
- x 95 % xxxxxxx | ≤ 40 dnů xxx xxx 2001 | ≤ 10 xxx | |
≤ 20 xxx pro rok 2002 | |||
- x 99 % xxxxxxx | ≤ 55 xxx xxx xxx 2001 | ≤ 15 xxx | |
≤ 35 xxx xxx rok 2002 | |||
Xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx x xxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxx4) | 100 % | 100 % | |
§3 xxxx. x) | Xxxxxxx poruch xx 100 účastnických xxxxxxxx (XX) xx xxx | ≤ 20 xxxxxx xx 100 XX/xxx | ≤ 20 xxxxxx na 100 XX/xxx |
§3 xxxx. x) | x) Xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx poruchového xxxxx | ≤ 24 xxxxx | ≤ 16 xxxxx |
x) Xxxx odstranění xxxxxxxxxxx xxxxx x | |||
- v 80 % případů | ≤ 36 hodin | ≤ 24 xxxxx | |
- v 95 % případů | ≤ 48 xxxxx | ≤ 36 hodin | |
§3 xxxx. x) | Xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx x spojení x xxxxxxxxx počtu xxxxxx x xxxxxxx v xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx5) xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx | ||
x) xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx reálného xxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx | ≤ 4 % | ≤ 3 % | |
x) xxx xxxxxxxxx hodnocení xxxxxxxx provozu x xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx6) | ≤ 8 % | ≤ 6 % | |
§3 xxxx. x) | Xxxxxxxx doba xxxxxxxx xxx xxxxxxxxx spojení | ||
- x xxxxxxxx xxxxx | ≤ 15 x | ≤ 10 x | |
- v xxxxxxxxxxxx xxxxx6) | ≤ 15 x | ≤ 10 x | |
Xxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxxx 95 % xxxxxxx | |||
- x xxxxxxxx xxxxx | ≤ 23 x | ≤ 18 x | |
- x xxxxxxxxxxxx xxxxx6) | ≤ 23 s | ≤ 18 s | |
§3 písm. x) | Xxxxxxxxx správnosti vyúčtování xxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx | ≤ 0,5 % | ≤ 0,5 % |
§3 xxxx. x) | Xxxxx xxxxx přihlášení xxxxxxx xxxxxxxxxx xx 20 x x celkovému xxxxx xxxxxx na | ||
a) xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx x procentech | ≥ 99 % | ≥ 99 % | |
x) xx pracovištích xxxxxxxxxxxx informace xxxxxxxxx x procentech | ≥ 98 % | ≥ 98 % | |
xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx | |||
a) xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx a xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx | ≤ 12 x | ≤ 12x | |
x) na xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx informace | ≤ 15 x | ≤ 15 x | |
§3 písm. h) | Xxxx pohotovosti xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx kartových x xxxxxxxxx | ≥ 98,5 % | ≥ 98,5 % |
Xxxxxxx x. 2 x xxxxxxxx x. 196/2000 Xx.
Xxxxxxxxx parametry xxxxxxx xxxxxxxxxxx služby v xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx síti
Xxxxxxxx xxxxx | Xxxx x její jednotka | Xxxxxxxxx xxxxxxxx xxx x. 2001-2 | Xxxxxxxxx xxxxxxxx pro x. 2003-5 |
§3 xxxx. x) | Xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxx poplatků | ≤ 0,5 % | ≤ 0,5 % |
§3 xxxx. x) | Xxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xx 20 x k xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx xx | ||
x) ohlašovnách xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx provozu xxxxxxxxx v xxxxxxxxxx | ≥ 99 % | ≥ 99 % | |
b) xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx informace xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx | ≥ 98 % | ≥ 98 % | |
průměrná doba xxxxxxxxxx xxxxxxx pracoviště | |||
a) xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx | ≤ 12 x | ≤ 12 x | |
x) xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx | ≤ 15 s | ≤ 15 x | |
§3 xxxx. i) | Xxxx xxxxxxxx pro xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx | ||
xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx | |||
- x 95 % xxxxxxx | ≤ 3 xxx | ≤ 3 dny | |
- v 99 % xxxxxxx | ≤ 5 xxx | ≤ 5 xxx | |
Xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx služby v xxxx xxxxxxxxx se xxxxxxxxxx | 100 % | 100 % | |
§3 xxxx. x) | Podíl xxxxxxxxxxx pokusů x xxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx o xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxx provozu5) xxxxxxxxx x procentech | < 3 % | &xx; 3 % |
§3 xxxx. k) | Míra xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxx integrity xxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx síti | &xx; 3 % | &xx; 3 % |
Xxxxxxxxx
Xxxxxx xxxxxxx x. 196/2000 Xx. xxxxx xxxxxxxxx xxxx 19.7.2000.
Xx xxxxx xxxxxx xxxxxxxx předpisu xxxx xxxxxxxxxx xxxxx x doplnění xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx x:
550/2004 Xx., xxxxxx xx mění xxxxxxxx č. 196/2000 Xx., xxxxxx se xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx, xxxxxxxxx x ukazatele xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxx služby xxxxxxxx telekomunikační xxxxxxx
x xxxxxxxxx od 29.10.2004 a xxxxxxx xx dnem xxxxxx xxxxxxxxx zákona x elektronických xxxxxxxxxxxx x x xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx (xxxxx x elektronických xxxxxxxxxxxx)
Xxxxxx xxxxxxx x. 196/2000 Xx. xxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx č. 127/2005 Sb. x xxxxxxxxx xx 1.5.2005.
Xxxxx xxxxxxxxxxxx právních xxxxx xxxxxx xxxxxxxx předpisů x odkazech není xxxxxxxxxxxxx, xxxxx se xxxx xxxxxx derogační xxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx.
1) §34 xxxx. 2 písm. x) xxxxxx x. 151/2000 Xx., x xxxxxxxxxxxxxxxx x x xxxxx xxxxxxx xxxxxx.
2) Xxxxxxxx Xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx úřadu x. 13/1999 Xx., x xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx jednotek.
3) §87 xxxx. 1 zákona x. 151/2000 Sb.
4) Xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxx xxxx xxxxxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxx služby.
5) Xxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxx xxxx.
6) Uvedené xxxxxxx xxx xxxxxxxxxxx xxxx jsou xxxxxxxxxx.