Animace načítání

Stránka se připravuje...


Na co čekáte? Nečekejte už ani minutu.
Získejte přístup na tento text ještě dnes. Kontaktujte nás a my Vám obratem uděláme nabídku pro Vás přímo na míru.

Právní předpis byl sestaven k datu 28.10.2004.

Zobrazené znění právního předpisu je účinné od 28.10.2004 do 20.04.2005.


Vyhláška, kterou se stanoví charakteristiky, parametry a ukazatele kvality služeb poskytovaných v rámci univerzální služby držiteli telekomunikační licence

196/2000 Sb.

Ukazatele a charakteristiky kvality služeb §2
Stanovené parametry §3
Vyhodnocování ukazatelů §4
Účinnost §5
Příloha č. 1 - Stanovené parametry kvality univerzální služby v pevné telekomunikační síti
Příloha č. 2 - Stanovené parametry kvality univerzální služby v mobilní telekomunikační síti
196
XXXXXXXX
Xxxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxx
xx dne 30. června 2000,
xxxxxx se stanoví xxxxxxxxxxxxxxx, xxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxx služeb xxxxxxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx
Xxxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxx stanoví xxxxx §109 odst. 2 zákona x. 151/2000 Xx., x xxxxxxxxxxxxxxxx x o xxxxx xxxxxxx zákonů, (xxxx xxx "xxxxx") x provedení §29 xxxx. 3 zákona:
§1
Xxx xxxxx této vyhlášky xx xxxxxx:
x) xxxxxxxxx xxxxxxx - xxxxxx technických, xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx prostředků xxxxxxxxxxxx x návaznosti xx telekomunikační xxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx,
x) xxxxxxxxxxx přípojkou - xxxxx, xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx, xxxxxxxxx xxxxxxxxxx zařízení x xxxxxxxxx bodem xxxxxxxxx xxxxxxxx,
c) xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx - jev, xxx xxxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxx x mimořádnému xxxxxxxx jakosti xxxxxxx,
x) obdobím silného xxxxxxx - období, xx kterém xx xxxxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxx hodině,
e) xxxxxxxx xxxxxxxxxx automatem - xxxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxx, xxxxx je xxxxxxxxx 24 xxxxx xxxxx,
x) xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx - xxxxxxxx, xxxxx je xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx stanic xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx za pohybu.
§2
Ukazatele x xxxxxxxxxxxxxxx kvality xxxxxx
Xxxxxxxxx a xxxxxxxxxxxxxxx kvality xxxxxx xxxx:
x) xxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx xx xxxx xx xxxxxxxxxxxxxx objednání xxxx služby xxxxxxxxxx xx okamžiku xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx telefonního xxxxxxxxx xx koncovému xxxx xxxx x jeho xxxxxxxxxxx nebo xx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxx x jeho xxxxxxxxxxx x xxxxxxx, že xxxxxxxxxx xxxxxxxx je x xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx (xxxx xxxx xxxxx x pro xxxx xxxxxx xxx xxxxxxxxx xxx existující xxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxx xx xx dnech),
x) xxxxxxx poruch xx xxxxxxxxxxx přípojku xx xxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx, xxxxxxxx účastníky x xxxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxx, x xxxxxxxxxx počtu účastnických xxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx (neuvažují xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx ke xxxxxxxxx bodu xxxxxxxxxxxxxxx xxxx x poruchy xxxxxxxxxx xx x xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx, xxxxx není provozována xxxxxxxxxxxxxx xxxxxx),
c) xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx xx xxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx stavu účastníkem xxxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxx xx okamžiku, xxx xxxx xxxxxx byla xxxxxxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx [xxxxxxx xx xxxxx poruchové xxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxx b)],
d) xxxx neúspěšnosti xxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx xx xxxxx neúspěšných xxxxxx o sestavení xxxxxxx k xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx o xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx x procentech x xxxxxxxxx xxxxx x xxxxxxxxx spojení xx xxxxx o volání xx platné xxxxxxxxx xxxxx, xxxxxxx xxxxxx, xx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xx 30 xxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxx, xxxx. signál xxxxxxxxxx, xx volaný xxxxxxxx právě hovoří, xxxx jiný xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx sestavení xxxxxxx,
x) xxxx xxxxxxxx pro xxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxx xx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxx volaného xxxxx volajícím xxxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxx, xxxx. xxxxxxx xxxxxxxxxxxx, xx xxxxxx účastník právě xxxxxx, xxxx jiného xxxxxxx xxxxxxxxxxxx úspěšné xxxxxxxxx spojení,
x) xxxxxxxxx xxxxxxxxxx vyúčtování xx xxxxx xxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx v xxxxxxxxxx,
x) xxxx xxxxxxxxxx obsluhy xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx služby xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx a xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx nebo xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx o xxxxxxxxxxx xxxxxxx je xxxx xx okamžiku xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx čísla xxxx xxxxxx xx xx xxxxxxxx, kdy xxxxxxx (xxxxxxx osoba) xx přihlásí volajícímu xxxxxxxxx, aby xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx,
x) xxxx xxxxxxxxxxx veřejných xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxx xx xxxxx xxxxx instalovaných xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx x provozuschopném xxxxx x celkovému xxxxx xxxxxxxxxxxxx veřejných xxxxxxxxxxx xxxxxxxx vyjádřený v xxxxxxxxxx,
x) xxxx xxxxxxxx pro xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx prostřednictvím xxxxxxx xxxxxxx telekomunikační xxxx xx xxxx xx prokazatelného objednání xxxxxx zákazníkem do xxxxxxx zprovozněného xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xx aktivování účastnické xxxxxxxxxxxxx karty xxxxxxxxxxx,
x) míra neúspěšnosti xxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxx mobilní xxxxxxxxxxxxxxx xxxx je xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx x xxxxxxx z mobilního xxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx x období xxxxxxx xxxxxxx vyjádřený v xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxx xxxxx, xxx xx xxxxxxxxxxxxxxx služba xxxxx xxxx xxxxxxxxxxx,
x) míra xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxx služby xx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx je xxxxx počtu předčasně xxxxxxxxxx spojení xxxx xxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxxx zhoršení xxxxxxx xxxxxxx x celkovému xxxxx xxxxxxxxxx spojení xxxxxxxxxx 5 xxxxx x období xxxxxxx xxxxxxx vyjádřený x xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxx xxxxx, xxx xx telekomunikační xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx této xxxx xxxxxxxxxxx.
§3
Xxxxxxxxx xxxxxxxxx
Parametry xxxxxxx xxxxxx poskytovaných x xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxx
x) x příloze č. 1 xxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxx,
x) v příloze č. 2 xxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxx.
§4
Vyhodnocování xxxxxxxxx
(1) Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx služby xxxxxxx xxxxxxxxxx dosahovaných parametrů xxxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxxxx1) xx podkladě xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx x rámci
x) xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx XX-XXXX xx úrovni XXXX 32) pro xxxxxx xxxxxxxxxxx prostřednictvím xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx sítě,
x) celého území, xx xxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx telekomunikační xxxx.
(2) Poskytovatel xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx do xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx podle §2 písm. x), x), x), x) x x) xxxxx x všech evidovaných xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx období.
(3) Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx služby xxxxxxxx do xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx podle §2 xxxx. x), x), x), x), x) x k) xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx významným xxxxxxx dat. Počet xxxxxxxxx, zajišťující dostatečnou xxxxxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxxx, odpovídá požadavku xxxxxxxx schválené Xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx (xxxx xxx "Úřad").
(4) X případě xxxxxxx xxxxxxx3) xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx Xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xx zdůvodněním xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx.
§5
Xxxxxxxx
Xxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx.
Xxxxxxx:
Xxx. Xxxxxxx x. r.
Xxxxxxx x. 1 x vyhlášce x. 196/2000 Xx.
Xxxxxxxxx parametry xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx

Xxxxxxxx podle

Xxxx x xxxx jednotka

Xxxxxxxxx xxxxxxxx xxx x. 2001-2

Stanovený xxxxxxxx xxx x. 2003-5

§3 xxxx. x)

Xxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx



- x 95 % xxxxxxx

≤ 40 dnů xxx xxx 2001

≤ 10 xxx



≤ 20 xxx xxx
xxx 2002



- x 99 % xxxxxxx

≤ 55 xxx xxx
xxx 2001

≤ 15 dnů



≤ 35 xxx xxx
xxx 2002



Xxxxxxxx zřízení xxxxxxxxx xxxxxx v době xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxx4)

100 %

100 %

§3 xxxx. x)

Četnost poruch xx 100 xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx (XX) xx xxx

≤ 20 xxxxxx na 100 XX/xxx

≤ 20 xxxxxx xx 100 XX/xxx

§3 xxxx. x)

a) Xxxxxxxx xxxx odstranění xxxxxxxxxxx xxxxx

≤ 24 xxxxx

≤ 16 xxxxx


b) Xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx x



- v 80 % xxxxxxx

≤ 36 hodin

≤ 24 hodin


- v 95 % případů

≤ 48 xxxxx

≤ 36 xxxxx

§3 xxxx. x)

Xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx x spojení x xxxxxxxxx počtu xxxxxx x spojení x xxxxxx silného xxxxxxx5) xxxxxxxxx v xxxxxxxxxx




x) xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx

≤ 4 %

≤ 3 %


x) xxx průběžném xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx styku6)

≤ 8 %

≤ 6 %

§3 xxxx. e)

Xxxxxxxx xxxx potřebná xxx xxxxxxxxx xxxxxxx



- x národním styku

≤ 15 x

≤ 10 x


- v xxxxxxxxxxxx xxxxx6)

≤ 15 s

≤ 10 x


Xxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxxx 95 % xxxxxxx



- v xxxxxxxx xxxxx

≤ 23 x

≤ 18 x


- x xxxxxxxxxxxx xxxxx6)

≤ 23 x

≤ 18 s

§3 xxxx. x)

Xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxx poplatků

≤ 0,5 %

≤ 0,5 %

§3 xxxx. x)

Podíl xxxxx xxxxxxxxxx obsluhy xxxxxxxxxx do 20 x x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx xx



x) xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx

≥ 99 %

≥ 99 %


x) xx pracovištích xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx vyjádřený x procentech

≥ 98 %

≥ 98 %


xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx



x) xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx a xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx

≤ 12 x

≤ 12x


b) xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx

≤ 15 x

≤ 15 s

§3 písm. x)

Xxxx pohotovosti veřejných xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxx

≥ 98,5 %

≥ 98,5 %
Xxxxxxx č. 2 x xxxxxxxx x. 196/2000 Xx.
Xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx v xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx síti

Xxxxxxxx xxxxx

Xxxx x xxxx jednotka

Xxxxxxxxx parametr xxx x. 2001-2

Xxxxxxxxx xxxxxxxx xxx r. 2003-5

§3 písm. x)

Reklamace xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx

≤ 0,5 %

≤ 0,5 %

§3 xxxx. g)

Xxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xx 20 x x xxxxxxxxx xxxxx volání xx



x) xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x mezinárodního provozu xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx

≥ 99 %

≥ 99 %


x) na xxxxxxxxxxxx podávajících xxxxxxxxx xxxxxxxxx x procentech

≥ 98 %

≥ 98 %


xxxxxxxx doba xxxxxxxxxx obsluhy pracoviště



x) xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx

≤ 12 x

≤ 12 x


x) xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx

≤ 15 s

≤ 15 x

§3 xxxx. i)

Doba xxxxxxxx xxx zřízení xxxxxxxxx xxxxxx



prostřednictvím xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx sítě



- x 95 % xxxxxxx

≤ 3 xxx

≤ 3 xxx


- v 99 % xxxxxxx

≤ 5 xxx

≤ 5 xxx


Xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx v xxxx dohodnuté xx xxxxxxxxxx

100 %

100 %

§3 xxxx. x)

Xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx o xxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx o xxxxxxx v xxxxxx xxxxxxx provozu5) xxxxxxxxx x procentech

< 3 %

&xx; 3 %

§3 xxxx. x)

Xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxx integrity xxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx

< 3 %

&xx; 3 %

Informace
Xxxxxx předpis č. 196/2000 Xx. xxxxx xxxxxxxxx xxxx 19.7.2000.
Xx znění xxxxxx právního xxxxxxxx xxxx podchyceny xxxxx x doplnění xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx x:
550/2004 Xx., xxxxxx xx xxxx xxxxxxxx č. 196/2000 Xx., xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx, xxxxxxxxx x ukazatele kvality xxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxx univerzální xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx
x účinností od 29.10.2004 a xxxxxxx xx xxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxxxxxxxxx komunikacích x x xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx zákonů (xxxxx o xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx)
Xxxxxx xxxxxxx x. 196/2000 Xx. xxx zrušen xxxxxxx předpisem č. 127/2005 Sb. x účinností xx 1.5.2005.
Znění xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxx právních xxxxxxxx x xxxxxxxx není xxxxxxxxxxxxx, xxxxx xx xxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx předpisu.
1) §34 xxxx. 2 xxxx. x) zákona x. 151/2000 Xx., o xxxxxxxxxxxxxxxx x o xxxxx xxxxxxx zákonů.
2) Opatření Xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx x. 13/1999 Xx., x xxxxxxxx klasifikace xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx.
3) §87 xxxx. 1 xxxxxx x. 151/2000 Sb.
4) Xxxx xxxxxxxxx nepřekračující xxxx xxxxxxxxx stanovené xxx xxxx xxxxxxxxx pro xxxxxxx telefonní služby.
5) Xxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx v xxxxxxxxx xxxx.
6) Xxxxxxx xxxxxxx xxx mezinárodní xxxx xxxx xxxxxxxxxx.