Animace načítání

Stránka se připravuje...


Na co čekáte? Nečekejte už ani minutu.
Získejte přístup na tento text ještě dnes. Kontaktujte nás a my Vám obratem uděláme nabídku pro Vás přímo na míru.

Právní předpis byl sestaven k datu 29.10.2004.

Zobrazené znění právního předpisu je účinné od 28.10.2004 do 20.04.2005.


Vyhláška, kterou se stanoví charakteristiky, parametry a ukazatele kvality služeb poskytovaných v rámci univerzální služby držiteli telekomunikační licence

196/2000 Sb.

Ukazatele a charakteristiky kvality služeb §2
Stanovené parametry §3
Vyhodnocování ukazatelů §4
Účinnost §5
Příloha č. 1 - Stanovené parametry kvality univerzální služby v pevné telekomunikační síti
Příloha č. 2 - Stanovené parametry kvality univerzální služby v mobilní telekomunikační síti
196
VYHLÁŠKA
Xxxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxx
ze xxx 30. xxxxxx 2000,
xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx, parametry x xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx
Xxxxxxxxxxxx xxxxxxx x spojů xxxxxxx xxxxx §109 xxxx. 2 zákona č. 151/2000 Xx., x xxxxxxxxxxxxxxxx x x xxxxx dalších xxxxxx, (xxxx xxx "xxxxx") x xxxxxxxxx §29 xxxx. 3 xxxxxx:
§1
Xxx xxxxx xxxx vyhlášky xx xxxxxx:
x) xxxxxxxxx xxxxxxx - xxxxxx technických, xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx prostředků xxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xx telekomunikační síť xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx,
x) účastnickou xxxxxxxxx - xxxxx, xxxxxxxxxx xxxxxxxxx hovorové cesty, xxxxxxxxx xxxxxxxxxx zařízení x přípojným xxxxx xxxxxxxxx ústředny,
x) xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx - xxx, xxx xxxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx,
x) xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx - xxxxxx, xx xxxxxx je xxxxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxx xxxxxx,
x) xxxxxxxx telefonním xxxxxxxxx - xxxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx poskytovatelem xxxxxx, xxxxx xx xxxxxxxxx 24 xxxxx xxxxx,
x) mobilním xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx - zařízení, xxxxx xx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx mobilní xxxxxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxx.
§2
Xxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx
Xxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx služeb xxxx:
a) doba xxxxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx pevné xxxxxxxxxxxxxxx xxxx xx doba xx xxxxxxxxxxxxxx objednání xxxx služby xxxxxxxxxx xx xxxxxxxx připojení xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx přístroje xx xxxxxxxxx xxxx xxxx x xxxx xxxxxxxxxxx xxxx xx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxx x xxxx xxxxxxxxxxx x případě, xx xxxxxxxxxx xxxxxxxx je x majetku xxxxxxxxxxxxx (xxxx xxxx platí x xxx xxxx xxxxxx xxx xxxxxxxxx xxx xxxxxxxxxx telefonní xxxxxxx x xxxxxxxx xx xx dnech),
x) xxxxxxx xxxxxx xx účastnickou přípojku xx poměr xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx hlášení, xxxxxxxx účastníky x xxxxxxxxx této služby xxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxx, k xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx (neuvažují xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx bodu xxxxxxxxxxxxxxx xxxx a xxxxxxx xxxxxxxxxx se x xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx, xxxxx není provozována xxxxxxxxxxxxxx xxxxxx),
c) xxxx odstranění poruchového xxxxx je xxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx této xxxxxx xx okamžiku, xxx xxxx xxxxxx xxxx xxxxxxx do xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx [xxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxx x)],
d) xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx ve xxxxxxx xxxxx telekomunikační xxxx xx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx o xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx x procentech x xxxxxxxxx xxxxx x xxxxxxxxx spojení xx xxxxx x xxxxxx xx platné xxxxxxxxx xxxxx, správně volené, xx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx do 30 xxxxxx xx okamžiku xxxxxxxx volby poslední xxxxxxx xxxxxxxxx vyzváněcí xxx, xxxx. signál xxxxxxxxxx, xx volaný xxxxxxxx právě hovoří, xxxx xxxx signál xxxxxxxxxx úspěšné xxxxxxxxx xxxxxxx,
e) doba xxxxxxxx pro sestavení xxxxxxx je doba xx xxxxxxxx volby xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx účastníkem xx příjmu xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxx, popř. xxxxxxx xxxxxxxxxxxx, xx xxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxx, nebo jiného xxxxxxx xxxxxxxxxxxx úspěšné xxxxxxxxx spojení,
x) xxxxxxxxx správnosti xxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxx xxxxxxxxx x celkovému xxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx,
x) xxxx xxxxxxxxxx obsluhy pracoviště xxxxxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx a xxxxxxxxxxxxx provozu xxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxx xx okamžiku xxxxxxx xxxxxxxx číslice xxxxx xxxx služby xx xx xxxxxxxx, xxx xxxxxxx (xxxxxxx osoba) xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx, aby xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx,
x) xxxx xxxxxxxxxxx veřejných xxxxxxxxxxx automatů xxxxxxxxx x mincových je xxxxx xxxxx instalovaných xxxxxxxxx telefonních automatů x provozuschopném stavu x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxx veřejných xxxxxxxxxxx xxxxxxxx vyjádřený x xxxxxxxxxx,
x) doba xxxxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxx služby prostřednictvím xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx je doba xx xxxxxxxxxxxxxx objednání xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx mobilního xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx nebo xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx zákazníkovi,
x) xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxx mobilní xxxxxxxxxxxxxxx xxxx xx podíl xxxxxxxxxxx xxxxxx o xxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx x xxxxxxx x mobilního xxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx x xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx x libovolném xxxxx xxxxx, xxx xx xxxxxxxxxxxxxxx služba xxxxx xxxx xxxxxxxxxxx,
x) xxxx předčasného xxxxxxxx spojení xxxx xxxxxx integrity služby xx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx xx xxxxx počtu předčasně xxxxxxxxxx spojení xxxx xxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx jakosti xxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx 5 xxxxx x období xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx v xxxxxxxxxx x libovolném xxxxx xxxxx, xxx xx telekomunikační xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx sítě xxxxxxxxxxx.
§3
Xxxxxxxxx xxxxxxxxx
Xxxxxxxxx kvality xxxxxx poskytovaných x xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx stanoveny
a) x příloze č. 1 xxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxx,
x) v příloze č. 2 xxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxx.
§4
Xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx
(1) Poskytovatel xxxxxxxxxxx xxxxxx provádí xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx x jejich xxxxxxxxxxxxx1) xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx x rámci
x) xxxxxxxxx územní xxxxxxxx XX-XXXX xx xxxxxx XXXX 32) xxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx sítě,
x) xxxxxx xxxxx, xx kterém jsou xxxxxx poskytované xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx sítě.
(2) Xxxxxxxxxxxx univerzální xxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx podle §2 písm. a), x), x), x) x i) údaje x xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx v xxxxxxxxxx xxxxxx.
(3) Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx §2 xxxx. x), x), x), h), x) x x) údaje xxxxxxx statisticky významným xxxxxxx xxx. Počet xxxxxxxxx, xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx a věrohodnost xxxxxxxx, odpovídá xxxxxxxxx xxxxxxxx schválené Xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx (dále xxx "Xxxx").
(4) X xxxxxxx krizové xxxxxxx3) xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx Úřadu xxxxxxxx xxxxxxxxx ukazatelů xx zdůvodněním jejich xxxxxxxxx xxxxxxxx situací.
§5
Účinnost
Xxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx dnem xxxxxxxxx.
Xxxxxxx:
Xxx. Xxxxxxx x. x.
Xxxxxxx x. 1 x vyhlášce x. 196/2000 Sb.
Xxxxxxxxx xxxxxxxxx kvality xxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx

Xxxxxxxx xxxxx

Xxxx x xxxx xxxxxxxx

Xxxxxxxxx xxxxxxxx pro x. 2001-2

Xxxxxxxxx xxxxxxxx pro x. 2003-5

§3 xxxx. x)

Doba xxxxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx



- x 95 % xxxxxxx

≤ 40 xxx xxx xxx 2001

≤ 10 dnů



≤ 20 xxx pro
xxx 2002



- x 99 % případů

≤ 55 dnů xxx
xxx 2001

≤ 15 xxx



≤ 35 xxx xxx
xxx 2002



Xxxxxxxx xxxxxxx telefonní xxxxxx x xxxx xxxxxxxxx se zákazníkem4)

100 %

100 %

§3 xxxx. x)

Xxxxxxx poruch xx 100 xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx (XX) xx xxx

≤ 20 xxxxxx xx 100 XX/xxx

≤ 20 xxxxxx xx 100 XX/xxx

§3 písm. x)

x) Xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx

≤ 24 xxxxx

≤ 16 xxxxx


x) Xxxx odstranění xxxxxxxxxxx xxxxx v



- x 80 % případů

≤ 36 xxxxx

≤ 24 xxxxx


- x 95 % xxxxxxx

≤ 48 xxxxx

≤ 36 xxxxx

§3 xxxx. x)

Xxxxx neúspěšných xxxxxx x spojení k xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx x spojení v xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx5) xxxxxxxxx v procentech




x) při průběžném xxxxxxxxx reálného xxxxxxx x xxxxxxxx telefonním xxxxx

≤ 4 %

≤ 3 %


x) xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx provozu x xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx styku6)

≤ 8 %

≤ 6 %

§3 xxxx. e)

Xxxxxxxx doba xxxxxxxx xxx sestavení xxxxxxx



- x xxxxxxxx xxxxx

≤ 15 x

≤ 10 x


- x xxxxxxxxxxxx styku6)

≤ 15 s

≤ 10 x


Xxxx potřebná xxx xxxxxxxxx 95 % xxxxxxx



- x xxxxxxxx xxxxx

≤ 23 x

≤ 18 x


- x mezinárodním styku6)

≤ 23 x

≤ 18 x

§3 xxxx. f)

Xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx

≤ 0,5 %

≤ 0,5 %

§3 xxxx. x)

Xxxxx xxxxx přihlášení xxxxxxx xxxxxxxxxx do 20 x k celkovému xxxxx volání xx



a) xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx provozu vyjádřený x procentech

≥ 99 %

≥ 99 %


x) na xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx informace xxxxxxxxx x procentech

≥ 98 %

≥ 98 %


xxxxxxxx xxxx přihlášení xxxxxxx xxxxxxxxxx



x) xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx

≤ 12 x

≤ 12s


x) na xxxxxxxxxxxx podávajících xxxxxxxxx

≤ 15 s

≤ 15 x

§3 xxxx. h)

Xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx automatů xxxxxxxxx x xxxxxxxxx

≥ 98,5 %

≥ 98,5 %
Xxxxxxx x. 2 x xxxxxxxx x. 196/2000 Sb.
Xxxxxxxxx xxxxxxxxx kvality xxxxxxxxxxx služby x xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx

Xxxxxxxx xxxxx

Xxxx x xxxx jednotka

Xxxxxxxxx xxxxxxxx xxx x. 2001-2

Xxxxxxxxx xxxxxxxx pro x. 2003-5

§3 xxxx. x)

Reklamace xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx telekomunikačních xxxxxxxx

≤ 0,5 %

≤ 0,5 %

§3 xxxx. x)

Xxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx pracoviště xx 20 x x xxxxxxxxx xxxxx volání xx



x) ohlašovnách meziměstského x mezinárodního provozu xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx

≥ 99 %

≥ 99 %


x) xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx

≥ 98 %

≥ 98 %


průměrná xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx pracoviště



x) xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx

≤ 12 x

≤ 12 x


x) xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx

≤ 15 s

≤ 15 s

§3 xxxx. i)

Xxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx



xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx sítě



- x 95 % xxxxxxx

≤ 3 xxx

≤ 3 xxx


- x 99 % xxxxxxx

≤ 5 xxx

≤ 5 xxx


Xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx služby x xxxx xxxxxxxxx se xxxxxxxxxx

100 %

100 %

§3 xxxx. j)

Xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx o xxxxxxx k xxxxxxxxx xxxxx pokusů o xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxx provozu5) xxxxxxxxx x procentech

&xx; 3 %

&xx; 3 %

§3 xxxx. x)

Míra xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxx integrity xxxxxx v xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx

&xx; 3 %

&xx; 3 %

Informace
Xxxxxx xxxxxxx č. 196/2000 Sb. xxxxx xxxxxxxxx xxxx 19.7.2000.
Ve xxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx změny x doplnění xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx č:
550/2004 Xx., xxxxxx xx mění xxxxxxxx x. 196/2000 Xx., kterou xx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx, xxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx
x xxxxxxxxx xx 29.10.2004 x xxxxxxx xx xxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx x o změně xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx (xxxxx o elektronických xxxxxxxxxxxx)
Právní xxxxxxx x. 196/2000 Xx. xxx zrušen xxxxxxx xxxxxxxxx č. 127/2005 Sb. x účinností xx 1.5.2005.
Znění xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxx právních předpisů x odkazech není xxxxxxxxxxxxx, pokud se xxxx xxxxxx derogační xxxxx xxxxx uvedeného xxxxxxxx předpisu.
1) §34 xxxx. 2 xxxx. x) xxxxxx x. 151/2000 Xx., x xxxxxxxxxxxxxxxx x x xxxxx dalších xxxxxx.
2) Xxxxxxxx Xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx x. 13/1999 Sb., x xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx.
3) §87 xxxx. 1 zákona x. 151/2000 Xx.
4) Xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx však xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxx xxxx xxxxxxxxx xxx xxxxxxx telefonní xxxxxx.
5) Xxxxxxxx xx průběžné xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx v xxxxxxxxx xxxx.
6) Xxxxxxx xxxxxxx pro xxxxxxxxxxx xxxx xxxx xxxxxxxxxx.