Animace načítání

Stránka se připravuje...


Na co čekáte? Nečekejte už ani minutu.
Získejte přístup na tento text ještě dnes. Kontaktujte nás a my Vám obratem uděláme nabídku pro Vás přímo na míru.

Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění, ve znění pozdějších předpisů

1018/0

Vládní návrh

Důvodová zpráva

Obecná část

Zvláštní část

Závěrečná zpráva RIA

Xxxxxx xxxxx

XXXXX

xx dne … 2017,

xxxxxx xx xxxx xxxxx č. 592/1992 Sb., x xxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx, xx xxxxx pozdějších xxxxxxxx

Xxxxxxxxx xx xxxxxx xx tomto xxxxxx Xxxxx xxxxxxxxx:

Xx. X

Xxxxx zákona x xxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx pojištění

Zákon č. 592/1992 Sb., x pojistném xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx, ve xxxxx xxxxxx x. 10/1993 Xx., zákona x. 15/1993 Xx., xxxxxx x. 161/1993 Xx., xxxxxx x. 324/1993 Xx., zákona x. 42/1994 Xx., xxxxxx x. 241/1994 Sb., xxxxxx x. 59/1995 Xx., xxxxxx x. 149/1996 Sb., xxxxxx x. 48/1997 Xx., xxxxxx x. 127/1998 Xx., xxxxxx x. 29/2000 Sb., xxxxxx x. 118/2000 Xx., xxxxxx x. 258/2000 Xx., zákona x. 492/2000 Sb., xxxxxx x. 138/2001 Sb., xxxxxx x. 49/2002 Xx., xxxxxx x. 176/2002 Xx., xxxxxx x. 424/2003 Xx., xxxxxx č. 437/2003 Xx., xxxxxx č. 455/2003 Sb., xxxxxx x. 53/2004 Xx., xxxxxx x. 438/2004 Xx., xxxxxx x. 123/2005 Sb., xxxxxx x. 381/2005 Xx., xxxxxx x. 413/2005 Xx., xxxxxx x. 545/2005 Sb., zákona x. 62/2006 Xx., xxxxxx x. 117/2006 Xx., xxxxxx x. 189/2006 Xx., xxxxxx x. 214/2006 Xx., xxxxxx x. 264/2006 Xx., xxxxxx x. 261/2007 Sb., zákona x. 296/2007 Xx., xxxxxx č. 306/2008 Xx., zákona x. 227/2009 Sb., xxxxxx x. 281/2009 Xx., xxxxxx č. 285/2009 Xx., zákona x. 362/2009 Xx., xxxxxx x. 73/2011 Sb., xxxxxx x. 138/2011 Xx., xxxxxx x. 298/2011 Xx., xxxxxx x. 329/2011 Sb., xxxxxx x. 369/2011 Xx., xxxxxx č. 458/2011 Xx., xxxxxx x. 401/2012 Xx., xxxxxx č. 500/2012 Xx., zákona x. 11/2013 Xx., xxxxxxxxx xxxxxxxx Xxxxxx č. 342/2013 Sb., xxxxxxxxx xxxxxxxx Senátu x. 344/2013 Xx., xxxxxx x. 109/2014 Xx., xxxxxx x. 250/2014 Xx., xxxxxx x. 267/2014 Sb., xxxxxx x. 200/2015 Xx., xxxxxx č. …/2017 Xx. x xxxxxx x. …/2017 Xx., xx xxxx xxxxx:

1. V §3x xxxx. 1 xx xxxxxx „6 259 Xx“ xxxxxxxxx xxxxxxx „7 540 Xx“.

2. X §3x xxxx. 1 se xxxxxx „7 540 Xx“ xxxxxxxxx částkou „7 903 Xx“.

Xx. XX

Xxxxxxxx

Xxxxx zákon xxxxxx účinnosti xxxx 1. xxxxx 2019, x xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx. X xxxx 2, xxxxx xxxxxx xxxxxxxxx dnem 1. xxxxx 2020.

DŮVODOVÁ XXXXXX

Obecná xxxx

X. Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx, odůvodnění xxxxxxxx xxxxxxxx, xxxxxxxxxx platného xxxxxxxx stavu

Podle xxxxxxxxx xxxxxxx právní úpravy xx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xx osoby, xx xxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx rozpočtu xxxx1, (xxxx xxx „xxxxxx xxxxxxxxxx“), xxxxxxxxx xx 6 259 Kč. Xxxxxxx je xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx každý xxxxxxxxxx xxx xxxxx změnit, x xx do 30. června roku xxxxxxxxxxxxxxx kalendářnímu roku, xxx nějž xx xxxxxxxxxx základ xxxxx xxxxxxx. Xxx xxx 2017 xx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx č. 181/2016 Sb., x xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx x osoby, za xxxxxx je plátcem xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx pojištění xxxx, x xx xx 6 814 Kč. Xxxxxx xx xxxxx x xxxxxxxxxx měsíc xxx x xxxxxxxx xxxx xxxx 920 Xx.

Xxx xxxxxxx xx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxx, je xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx, xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxxx rovněž xxxxxxxx skutečnost, xx xxxxx než xxxxxxxxxx xxxxxxxx rozhoduje o xxxxxxx ve xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxx prostředky xx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx. Xxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx xx přitom xxx být xxxxxxxxxx xxxxxxxx (mimo xxxx xxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx z xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx ČR), xxxxxxx poté xxxxxxxxxxx xxxxxxxx vývoj xx xxxxxxxxxxxxx, xxxxx s xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx x novými postupy xxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxx. Negativní dopad xxxxxxxxxxx způsobu stanovení xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx se x xxxxx směru xxxxxxxx v xxxxxx 2010 - 2013, xxx xxxxxxx x xxxx zvýšení x xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxx, xxxxx xxxx x předchozím xxxxxx xxxxxxxxx.

Xx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx v xxxx 2018 xxxxxxxxxxxx xxxxxx za státní xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx, x xx tak, xxx xxxxxxxxx nárůst xxxxxxxx xxxxxx xx skupinu xxxxxxxx pojištěnců xxxxx 3,5 mld. Xx. X xxxxxx 2019 x 2020 xxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx základ xxx xxxxxx xx xxxxxx pojištěnce tak, xxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx v xxxxxx roce 3,5 xxx. Xx.

X. Xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx právní xxxxxx s xxxxxxxx xxxxxxxx, s xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx a x xxxxxx Evropské xxxx

1. Xxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxx Xxxxx republiky

Při xxxxxxxx xxxxxxx navrhované xxxxx x ústavním xxxxxxxx xxxx přihlíženo xxxxxxxxx k ústavnímu xxxxxx č. 1/1993 Sb., Ústava Xxxxx xxxxxxxxx, xx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx (xxxx xxx „Xxxxxx“), x dále xxx x xxxxxxxx č. 2/1993 Sb., x xxxxxxxxx Listiny xxxxxxxxxx xxxx a xxxxxx jako xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx České xxxxxxxxx, xx znění xxxxxxxxxx xxxxxxxx (xxxx xxx „Listina“). X xxxxx xxxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxx.

2. Xxxxxx x právem XX x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx

Xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xx nedotýká xxxxx XX x xxxx x ním xxxx x rozporu.

Navržená xxxxxx xxxxxx xx nedotýká xxxxxxxxxxxxx xxxxx, xxxxx xx Česká xxxxxxxxx xxxxxx.

X. Xxxxxxxxxxxxx hospodářský x xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx právní úpravy

Navržená xxxxxx xxxxxx bude xxx xxxxx xxxxxxx xx státní rozpočet, xxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xx skupinu xxxxxxxx pojištěnců.

Očekává xx, xx ve xxxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxx 2019 x 2020 xxxx xxxxxxxx pokrýt xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxx x xxx 3,5 xxx. Xx. Xxxxxxxx k xxxx, že x xxxxxxxxxxx je xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx, xxxx xxxxx využít xxxx prostředky x xxxxxxxxxx xxxxxx daní, x xxxxx xxxxxxxx x předpokládané reformní xxxxxx x xxxxxx xxxxxxx. Xxxxx xxxxx xx xxxxxx již xx xxxxxxxxxx x xxxx 2015, kdy xxxxxx xxxxxx veřejných xxxxxxxx (xx. xxxxxxxxxx xx xxxxxxxx zabezpečení x xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx pojištění) xxxxxxx za xxxx xxx meziročního růstu x 72,2 mld. Xx. X xxxxxxx x xxxxxxxx návrhem xxxx xxxxx Xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx Xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx.

X. Zhodnocení xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx Xxxxx xxxxxxxxx, xxxxxxxxxx xxxxxx, xxxxxx xxxxxx xx specifické xxxxxxx xxxxxxxx, xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxx, xxxxx se zdravotním xxxxxxxxxx a národnostní xxxxxxx, x xx xxxxxx vztahu x xxxxxx xxxxxxxxxxxx x xx vztahu k xxxxxxxx xxxx x xxx, x xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx

Xxxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxx xx poskytovatele zdravotních xxxxxx, xxxxx sekundárně xxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx zdravotních xxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx. Co xx xxxx sociálních xxxxxx, xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx dojde x xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx veřejného xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, což xxxxxx v xxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx a xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx v Xxxxx xxxxxxxxx. Předpokládá xx xxxxxxx, xx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx platů xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, které jsou xx srovnání x xxxxxx srovnatelnými xxxxx xx xxxxx xxxxxx. Xxxxx nemá xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxx v xxxxxxx xx xxxxxx k xxxxxx xxxxxxxxxxxx. Xxxxxx xxxx x xxxxxxx xx xxxxxxx č. 198/2009 Sb., x xxxxxx xxxxxxxxx x x xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx ochrany xxxx xxxxxxxxxxxx x x xxxxx xxxxxxxxx xxxxxx (xxxxxxxxxxxxxxxxx zákon). Xxxxxxxxxx xxxx žádná xxxxxxxxxx, xxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxx na rovné xxxxxxxxx a xxxxx x diskriminaci. Navrhovaná xxxxxx úprava xx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxx x mužů.

E. Xxxxxxxxxx xxxxxx navrhovaného xxxxxx xx xxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxx x osobních xxxxx

Xxxxxxxxxx xxxxxx úprava se xxxxx xxxxxxxx ochrany xxxxxxxx x osobních xxxxx xxxxxxxxx xxxx.

X. Xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx (XXX)

Xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxx. Popisuje xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx za xxxxxxx xxxxxxxx pojištěnců, který xxxx xxx xxxxx xxxxxxx x xxxxxx xxxxx jej xxxxxxxx xxxxxxxxxx rozhodováním xxxxxx xxxxxxx xxxxxx. Z xxxxxxxxx xxxxxxxx přitom xxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx xxxx xxxxx, x xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx.

X. Xxxxxxxxxx xxxxxx xx bezpečnost nebo xxxxxx xxxxx

Xxxxxxxxxx úprava xxxxxx xxx xx xxxxxxxx xxxxx dopady xx xxxxxxxxxx x xxxxxx xxxxx.

1 Xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx pojištěnců xx xxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxxx §7 xxxx. 1 xxxxxx x. 48/1997 Xx., o xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx x x xxxxx a xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx, ve xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx.

Xxxxxxxx xxxx

K čl. I

K bodu 1

Xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xx určuje výše xxxxxxxxxxxx xxxxxxx pro xxx 2019 xxx, xx xxxx 7 540 Xx. Z xxxxxx vyměřovacího xxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxx xxxx platby xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxx měsíc, xxxxx xxxx 13,5 % xxxxxxxxxxxx základu, xxxx 1 018 Xx.

K bodu 2

Xxxxxxxxx ustanovením xx xxxxxx xxxx vyměřovacího xxxxxxx xx xxxx 2020 tak, že xxxx 7 903 Xx. Z tohoto xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxx určuje xxxx xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx pojištěnce za xxxxxxxxxx xxxxx, která xxxx 13,5 % xxxxxxxxxxxx xxxxxxx, xxxx 1 067 Xx.

K čl. II

X xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xx 1. xxxxx 2019 x od 1. xxxxx 2020.

X Xxxxx xxx 30. ledna 2017

Xxxxxxxx xxxxx:

Xxx. Xxxxxxxx Xxxxxxx x. r.

Ministr xxxxxxxxxxxxx:

XXXx. Xxx. Xxxxxxxx Xxxxxx, XXX, x. x.

Závěrečná xxxxxx z xxxxxxxxx dopadů xxxxxxxx (XXX)

XXXXXXX ZÁVĚREČNÉ ZPRÁVY XXX

1. Xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx

Xxxxx xxxxxx: Návrh xxxxxx, xxxxxx xx xxxx zákon č. 592/1992 Sb., x xxxxxxxxx xx xxxxxxx zdravotní xxxxxxxxx, xx znění xxxxxxxxxx xxxxxxxx

Xxxxxxxxxxx / xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx:

XXX

Xxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx, v případě dělené xxxxxxxxx xxxxxxxx 1.2019

Xxxxxxxxxxxx xxxxx EU: Xx

2. Xxx xxxxxx xxxxxx

Xxxxxx xxxxxx by xxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx a xxxxxxxxxxxxx xxxxx výše xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xx skupinu xxxxxxxx xxxxxxxxxx (x xxxxxxxx xxxx xxx 5,95 xxx. osob), xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.

3. Xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxx

3.1 Dopady xx státní xxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx: Xxx

Xxxxxxx xx, xx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx x letech 2019 a 2020 xxxx nezbytné pokrýt xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx x průměru o xxx 3,5 mld. Xx. Xxxxxxxx x xxxx, xx v xxxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx vývoj xxxxxxxxx, xxxx možné xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx výběru daní, x čemuž xxxxxxxx x předpokládané reformní xxxxxx v daňové xxxxxxx. Xxxxx xxxxx xx xxxxxx xxx xx xxxxxxxxxx x xxxx 2015, xxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx (xx. pojistného xx sociální zabezpečení x xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx) xxxxxxx za xxxx xxx meziročního xxxxx x 72,2 xxx. Xx.

3.2 Xxxxxx xx xxxxxxxxxxx konkurenceschopnost XX: Xx

3.3 Xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx: Xxx

Xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxx příjem xxxxxxxxxxxxx zdravotních xxxxxx xx xxxxxxxxxxx služeb xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.

3.4 Xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxxx celky (xxxx, xxxxx): Xx

3.5 Xxxxxxxx dopady: Xxx

Xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx x xxxxxxxx příjmové xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xxx povede x xxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx péče x Xxxxx xxxxxxxxx.

Xxxxxxxxxxx xx xxxxxxx, xx xxxxx získané xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxx xxxx xx srovnání x xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx na xxxxx xxxxxx.

3.6 Dopady na xxxxxxxxxxxx: Xx

3.7 Xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx: Xx

3.8 Xxxxxx xx xxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxxx x xx xxxxxx x rovnosti xxx a mužů: Xx

3.9 Xxxxxx xx xxxxx xxxxxx statistické xxxxxx: Ne

3.10 Korupční xxxxxx: Xx

3.11 Dopady xx xxxxxxxxxx nebo xxxxxx státu: Xx

1. Xxxxx xxxxxxxxxx a xxxx

1.1 Xxxxx

Xxxxx xxxxxx, xxxxxx se xxxx xxxxx č. 592/1992 Sb., x xxxxxxxxx xx veřejné xxxxxxxxx xxxxxxxxx, xx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx

1.2 Xxxxxxxx xxxxxxxx

Xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx úpravy xx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxx, xx xxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxx prostřednictvím xxxxxxxx xxxxxxxx xxxx1, (xxxx xxx „xxxxxx xxxxxxxxxx“), xxxxxxxxx xx 6 259 Kč. Xxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxx vyměřovacího základu xxx xxxxx xxxxxxxxxx xxx xxxxx xxxxxx, x to xx 30. června xxxx xxxxxxxxxxxxxxx kalendářnímu xxxx, xxx nějž se xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxx xxxxxxx. Xxx xxx 2017 je xxxxxxxxxx xxxxxx stanoven xxxxxxxxx xxxxx č. 181/2016 Sb., x xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx základu x xxxxx, za xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxx na xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx, x xx xx 6 814 Xx. Xxxxxx za xxxxx x xxxxxxxxxx xxxxx xxxx x xxxxxxx xxxx činit 920 Xx.

X minulosti byla xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx. Xx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx č. 592/1992 Sb., o xxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx, ve xxxxx xxxxxxxxxx předpisů (xxxx xxx „xxxxx č. 592/1992 Sb.“), x xxxx 1993 xx xxxx 1998 xxxx určována xxxxx xxxxxxx xx vazbě xx xxxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxxxx xxxx (xxxxxxxx 70 %, 77 %, 65 % x 80 %). Xx roku 2003 xxxx byla xxxx xxxxxxxxxxxx základu xxxxxx xxxxxxx přímo xxxxxxxxxx xxxxxxx bez xxxxxxxx xxxx xxxxx. Xx roku 2003 xx roku 2006 xxxx xxxx úprava xxxxxxxx x xxxxxxx xxxxx vyměřovací základ xxxxxxxxx vlády a xxxxxxx x xxxxxx xxx 2006 xx 2009 xxxx stanovení xxxxxxxxxxxx základu automaticky xxxxxx xx xxxxx xxx. xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx, xxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx2. V tomto xxxxxxx xxxx odvodu xxxxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxx vývoj ekonomiky xxxxx, neboť xx xxxxxxxxxxx se xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx x xxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxx pojištěnce. Xx xxxxxxxxx xxxxxx bylo xxxxxxx upuštěno x xxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxx č. 362/2009 Sb., xxxxx xxxx některé xxxxxx x xxxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxx Xxxxx xxxxxxxxx xx rok 2010.

Xxxxxxxx zpráva přitom x zavedení xxxxxxxxxx xxxxxx xxxx jiné xxxxx, xx: „podle xxxxxx právní xxxxxx xx xxxxx ve xxxxxxx xxxxxxxx na xxx 2010 ke xxxxxxxxx meziročnímu xxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxx x xxxxxxx, xxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xx x xxxxx veřejných xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx ekonomické xxxxxx xxxxxxxxx nejméně. Xxxxxx úprava, xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx automatické xxxxxxxxxx fakultativním, xx xxxxxxxx x ohledem xx xxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx, kdy xxxxxx rozpočet xxxxxxxxx x xxxxxx deficitního xxxxxxxxxxx, xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx rozpočtů xxxxxxxxx x xxxxx xxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx.“ Je tedy xxxxxx, xx xxxxxxxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx vycházel xxxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxx x xxxxxxx řešit xxxxxxx stav xxxxxxxxx xxxxxxxx, xxxx xxxx x xxxxxxx xxxxxxxx (xxxxxxxxxx xxxxxxxxx) platby xx xxxxxx pojištěnce.

Jak xxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxx, xx xxxxxxxx xxxxxx úprava xxxxxx xxxxxxxxxxx, xxxxx nezajišťuje xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx příjmů xxxxxxx veřejného zdravotního xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx, xx xxxxx, xxx objektivní xxxxxxxx, rozhoduje o xxxxxxx xx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx situace a xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx zdravotnictví. Xxxxxx veřejného xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx by xxxxxx xxx být xxxxxxxxxx xxxxxxxx (xxxx xxxx xxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx vlády ČR), xxxxxxx poté xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xx xxxxxxxxxxxxx, který s xxxxxxxxx xxxxxxxx léčby x xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxx xx zdravotní xxxx. Xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxx pojištěnce xx x tomto xxxxx xxxxxxxx v xxxxxx 2010 - 2013, xxx nedošlo k xxxx xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx byl vyčerpán xxxxxxxxx z xxxxxxxxx xxxxxx, xxxxx byly x xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx.

Xxxxx předkládané XXX xx mělo xxx xxxxxxxxx zhodnocení xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx vyměřovacího xxxxxxx, především xxx xxxx, xxxxx přinesou xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx situaci. Xxxxxxxx xx xxx xxx xxxxxx stav, xxx x x xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxx na xxxxxxxxxxx zdravotních xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx.

X xxxxx XXX je xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxxx xxx xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx xxx, aby xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx mezi xxxxxxxxxxxx skupinami plátců xxxxxxxxxx, xxx zároveň xxxxxxxxxx xxxx odvodu xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx (xxxxxxxxxxx, osoby samostatně xxxxxxxxx xxxxx (xxxx xxx „XXXX“), xxxxx xxx xxxxxxxxxxxx příjmů (xxxx xxx „OBZP“). Xxxxx těchto xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx, neboť xx vázán xxxxx xx xxxxx ekonomiky x xxxxxxxxx mezd, xxxxxxxx xxxx na xxxxxxxxx xxxxxxxxx mzdy, xxxxx xxxxxxx xxxxx.

Xxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxx, za níž xx v současnosti xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx odváděno xxxxxxxx xxxxxxxx na xxxxxxx zdravotní pojištění. Xxxxxxxx x xxxx 2017 xxxx xxxxx 920 Xx za xxxxx x xxxxx. X osoby xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxx xxxxxxxx xx xxxx 1 485 Xx xxxxxxx, které xxxxxxxx 13,5 % x xxxxxxxxx mzdy.

I xxxx xxxx xxxxxxxxxxx xx výši pojistného xxxx xxxxxx pojištěnci xx xxxxxxx principu xxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxx rozsahu xxxxxxxxx xxxx xxxx xxxx xxxxxxxxxx, xxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx, než je xx xxxxxx pojištěnce xxxxxxxx xxxxxx. Xxxxxxx xxxx státní xxxxxxxxxx xxxxxxxx, která x xxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxx objem xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx.

Xxxxxxx xxxxxxxxxxx podle xxx Xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx Xxxxx xxxxxxxxx x xxxx 2014 zaplatili x xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxx xxx 61 xxx. Xx x xxxxxxx na jim xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxx cca 18,3 xxx. Kč, xx xxxxxx xxxxxxxxxx bylo x Xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx Xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx ve xxxx xxx 26 xxx. Kč x xxxxxxx na xxx xxxxxxxxxxx xxxx xxxxxx xxx 94 xxx. Xx. Xxxxxxxx je xxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx skupinami xxxxxxxxxx, xxxx xxx xxxxxx xxxx solidarita xxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxx xxx xxxxxxxxxx. V xxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxx x „xxxxxxxxxx nůžek“ xxxx xxxxxxxx xxxx platby xx státní xxxxxxxxxx x plateb xx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx. Xx xx způsobeno xxxxxxxxx tím, xx xx rozdíl od xxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxx x OSVČ xx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx u xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx v xxxxxxxx pouze administrativním xxxxxxxx.

1.3 Xxxxx existujícího xxxxxxxx xxxxx v xxxx oblasti

V současné xxxx je xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx pro xxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx ve xxxx 6 259 Xx v §3c xxxx. 1 zákona x. 592/1992 Xx. Xxxxx §2 xxxx. 1 xxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxx 13,5 % x xxxxxxxxxxxx xxxxxxx za xxxxxxxx xxxxxx. Na xxxxxxx §3c xxxx. 2 zákona x. 592/1992 Xx. může xxxxx xxxxxxxxxx xx 30. xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx základ xxxxxxxxx, x xx s xxxxxxxxx k 1. xxxxx xxxx následujícího; xxxxxxxx xxxxxx x xxxxxx průměrné xxxx xxxxxxxxxxxx Xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx (xxxx xxx „XXX“), x xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx x x xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxxxxxx xxxxx 2017 xx vyměřovací xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx č. 181/2016 Sb., x xxxxxxxxx vyměřovacího xxxxxxx x osoby, za xxxxxx xx plátcem xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx pojištění xxxx, x to xx 6 814 Xx.

1.4 Xxxxxxxxxxxx dotčených subjektů

Jedná xx xxxxxxxxx x xxxx, xx nějž xxxxx xxxxxxxxxx §12 xxxx. 1 xxxxxx x. 592/1992 Sb. xxxxx xxxxxxxx xx xxxxxx pojištěnce Xxxxxxxxxxxx xxxxxxx. Xxxx jsou xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx, xx. zdravotní xxxxxxxxxx, xxxxxxxxxx a xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx zdravotních xxxxxx, xxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx hrazeny náklady xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx hrazené z xxxxxxxxxx veřejného xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.

1.5 Xxxxx xxxxxxxx xxxxx

Xxxxxx řešení xx xxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx vývoj xxxx xxxxxxxxxx hrazeného xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx (x xxxxxxxx době xxx 5,95 mil. xxxx), xxxxxxx xx xxxxx xx xxxxxxxx vývoj xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx. Řešení xx mělo xxxxxxxxx xxxxxxxxx:

- xxxx hrubého xxxxxxxx xxxxxxxx (XXX); xxxx xxxxxx za xxxxxx pojištěnce xx xxxx xxxxxxxx alespoň xxxxxx xxxx XXX,

- xxxxx odvodu xxxxxxxxxx x ostatních skupin (xxxxxxxxxxx, XXXX, XXXX) xxx, xxx xxxxxxxxxxx x dalšímu nárůstu xxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x těmito xxxxxxxxx, - xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxx xx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxx evropských xxxx x OECD (x poměru x XXX)3.

Xxxxxxx by xxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx za státní xxxxxxxxxx - příspěvek xxxxx xxxx xxxxx x xxxx xxxxxxxxxxx (xxxx xxxxxx ekonomicky xxxxx xxxxxxx obyvatel) x naopak se xxxxx x xxxx xxxxxx.

Xxxxxxxxxxx RIA proto xxxxxxx v xxxx xxxx jednotlivé xxxxxxxx xxxxxxxxxx valorizace (resp. xxxxxxx) xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx státem za xxxxxxx státních xxxxxxxxxx, x xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx x xxxxxx anticyklického xxxxxxxxxx platby xx xxxxxx xxxxxxxxxx.

1.6 Xxxxxxxxxx xxxxxx

X případě nepřijetí xxxxxx xxxxxx zavádějící xxxxxxxxxxxx xxxxx výše xxxxxxxxxxxx základu za xxxxxx pojištěnce bude xxxxxxxx stav, při xxxx nebude xxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxx xx xxxxxxxxxxx zdravotní xxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx. Xxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx rozdíly xxxx xxxxx skupinou xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx aktivními xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx. Ty xxxxx xx xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxx xxxx odvádět xxxxx xxxxx podíl, xxxxxxx xxxxxxxx platby xx xxxxxx xxxxxxxxxx bude xxxxxx xx vydání xxxxxxxxxxxx právního předpisu.

Zároveň xxxxxx zajištěno xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xx nejpočetnější xxxxxxx pojištěnců, xxxxx xxxxx nejvyšší objem xxxxxxxxxxx xxxxxx a xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx x nízkou spoluúčastí xxxxx x poměru x XXX České xxxxxxxxx. Xxxxxx xx xxxxx zohledňovat xxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxx dožití a xxxxxx rozvoj xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx, které x xxxxx xxxxxxxxx konstantní xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxx.

2. Xxxxx variant xxxxxx

x) Xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx

Xxxxxx xxxxxxxx

Xxxx varianta xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx, xxx je xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx určena xxxxx zákonem č. 592/1992 Sb., xxxxxxx xxxxx xxxx xxxxxxxxxx do 30. xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx, x xx x xxxxxxxxx x 1. xxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxx; xxxxxxxx xxxxxx x xxxxxx xxxxxxxx mzdy zveřejňované XXX, k xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx a x xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx veřejného zdravotního xxxxxxxxx.

Xxxxxxxx 1 - Xxxxx na všeobecný xxxxxxxxxx základ upravený xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx

Xxxx xxxxxxxx xxxxxxxx řešení, které xxxx xxxxxx xx xxxx 2006 xx xxxx 2009 (xx xxxxxx xxxxxxxxx zákona č. 362/2009 Sb.), xxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxx 25 % xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx základu xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx (xxx poznámka pod xxxxx x. 2) xxx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxx, který x 2 xxxx předchází xxxxxxxxxxxx xxxx, pro xxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx. Za xxxxxx xxxxxxxxx vazby xx xxxxxxxx vývoj xxxxxxxxxx xxxxxxx nicméně xx rozdíl od xxxxxxxxxx řešení4 xxxxxx xxxxxxx xxxx x xxxxxxx xxxxxxx pro xxxxx důchodového xxxxxxxxx xxx. xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx. Xxx je xxxxxxxx xxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxx XXX xx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxx, xxxxx x xxxxx xxx xxxxxxxxx xxxx, xxx xxxx se xxxxxxxxxx základ stanoví, x xxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxx XXX xx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxx, který x dva xxxx xxxxxxxxx roku, xxx xxxx se xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx. Tento xxxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxx hodnoty xxxxx xxx 1.

Xxxx. pro xxx 2016 xx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx 25 % průměrné xxxxxxx xxxx v xxxx 2014 (xxxxxxxxx xxxxxxxxx MPSV), xxxxxxx xxxx hodnota xx xxxx upravena součinem xx výši xxxxxx xxxxxxxx xxxx 1. xxxxxxxx 2015 x 1. xxxxxxxx 2014 (xxxxxxxx XXX).

Xxxx všeobecného xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx XXXX ovšem neodpovídá xxxxxxxx xxxxxxxx mzdě xxxxxxxx XXX a xxxxxxx xxx x xxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx XXXX x xxxxxxxx xxxxxxxxx XXX5. Xxxx xxxxxx xx xxxxxxxx pojištěnce x xxxxxxxxxx měsíc xxxxxxxxx xx základě xxxx xxxxxxxx xx x xxxx 2016 xxxxxx 912 Xx. Xxxxx xxxxxx vyplývá xx xxxxxxxxxxx, že xxxxxxxx xxxx x xxxxxxxxxxx vyměřovacího xxxxxxx xxxx tvořit součást xxxxxxxxxxx xxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx x výši xxxxxxxx xxxx xx xxxx 19476. Xxxxxxxxx xxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx základu xxxx xxxxxxxxxxxx xxxx přibližně xxxxxxxx vývoji xxxxxxxx xxxxxxxx mzdy.

Varianta 2 - Xxxxx xx xxxxxxxxx mzdu podle XXX

Xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx jako x případě varianty 1. Xxxxxx je xxx xxxxxxxxxxx, že x rámci xxxx xxxxxxxx se bude xxxxxxxx xxxxxxxx z xxxxxxxx xxxx zjištěné XXX. Xxxx výhodnější xx jeví xxxxxx xxxxxxxxx xxxx xx 1. xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx, pro xxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxx xxx platbu za xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx (xxx xxx 2017 xx xx xxxxxxx x 1. pololetí xxxx 2016).

Xxxxxxxx mzda xx 1. pololetí xxxxxxxxxxxx xxxx xx Xxxxxx statistickým xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx na xxxxxxx měsíce xxxx7. Xxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx Xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxx xxx x xxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxxxxx xxx xxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx, xxx xxxxxxx x xxxxxxxxxx §3c xxxx. 2 zákona x. 592/1992 Sb. Xx třeba xxxxx, xx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xx 1. xxxxxxxx kalendářního roku xx pouze předběžným xxxxxx, xxxxx neodpovídá xxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxx x xxxxxxxxxxx xxxx. Xxxx xxxxxxxx xxxx x xxxxxx xxxxxxxx je x xxxxxxxxx s xxxxxx xxxxxxx každoročně významně xxxxx (např. rok 2014: 25 083 Xx v 1. xxx. vs. 26 117 Xx xx 2. xxx.). Xxxx xx 4. xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxx převyšují xxxxxx xxxx (2014: 1. - 3. xxxxxxxxx 25 099 Xx; 4. xxxxxxxxx 27 107 Xx). Xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxx metodiky XXX xxx xxxxxxxx výše xxxxxxxx xxxx - xxxxxx státu xx xxxx xxxxxxxxxxx na xxxxx ve xxxxxx xxxxxxxxx, xxx xxxxx xx změnu této xxxxxxxx. ČSÚ x xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx v xxxxxxx xxxxxxxx málo let.

Výše xxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x kalendářní xxxxx stanovená na xxxxxxx xxxx xxxxxxxx xx x roce 2016 činila 872 Xx.

Xxxxxxxx 3 - Xxxxxxxxxx administrativně stanovený xxxx

Xxxxxxxx xxxxxxxxxxx navyšování xxxxxxxxxxxx xxxxxxx pro xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxx xxxx (xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx). Xxxxxx xxxxxxx xxxxx jakkoliv x potaz xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx, xxx xxxxxxx z xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx nárůstu xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx 15 letech. Xxx xxxxxxxx xxx, xxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx za skupinu xxxxxxxx xxxxxxxxxx dlouhodobě xxxxxxx xxxxxxxxx růstu xxxxxx x ostatních xxxxxx xxxxxxxxxx.

Xxx. 1 - Průměrný xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx, XXXX a XXXX

Xxx

Xxxxx xx xxxxxxxxxxx, XXXX x OBZP x&xxxx;Xx

Xxxx xxxxxx

2000

87 728 699

2001

99 189&xxxx;586

1,1306

2002

104 217&xxxx;481

1,0506

2003

111 248&xxxx;817

1,0674

2004

121 483&xxxx;791

1,0920

2005

129 830&xxxx;199

1,0687

2006

137 341 112

1,0578

2007

151 720&xxxx;255

1,1046

2008

161 643&xxxx;907

1,0654

2009

160 112 905

0,9905

2010

160 011&xxxx;121

0,9993

2011

162 854 667

1,0177

2012

167 010&xxxx;746

1,0255

2013

172 061&xxxx;955

1,0302

2014

177969 205

1,0343

Průměr:

1,0518

Z xxxx xxxxxxxxx xxxxxxx, xx xxxxxxxx meziroční xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx u xxxxxxxxxxxxxx, XXXX a XXXX činí xxxx 5 %. Z xxxx xxxxxx xx x xxxxx této xxxxxxxx navrhuje stanovit xxxxxxxxxx xxxxxxxxx nárůst xx xxxx 5 %.

Xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx platbu xx xxxxxx pojištěnce, xx xxxxxx se xxxx xxxx navazovat. Vyměřovací xxxxxx pro platbu xx xxxxxx xxxxxxxxxx xx v xxxxxxxx xxxxxxx xxx xxx xxxxxxxx ve výši, xxxxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx výši xxxxxx xxxxxxxxx skupin pojištěnců x xxxxxxx by xxxxxxxxxx xxxxxxxxx státního xxxxxxxx. Xxxx xxxxxxxxx xx xxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxx vyměřovacího xxxxxxx pro xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxx xxxxxxxxx xxxxxx úpravy.

V roce 2016 xxxxxx xxxx xx jednoho xxxxxxxx xxxxxxxxxx pojistné xx xxxx 870 Xx xx xxxxx x xxxxx.

Xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xx 11 000 Xx činí v xxxx 2017 výše xxxxxx OBZP 1 485 Xx xx xxxxx x měsíc. Xxxx xxx xxxx x xxxxxxxx roce xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx 62 % xxxx, kolik xxxxx xxxxxxx OBZP x xxxxx bude xxxxx minimální odvod xx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx.

Xxxxxxxx 4 - Xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx x XXXX

Xx xxxxxxx xxxxxxxxx Pracovního xxxx Xxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxxx dohody xxx xxxxxxxxxxxxx xx x xxxxx RIA xxxxxxxxxx rovněž varianta, xxxxx níž by xxxx xxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx sjednocena xx xxxxxxxx XXXX.

X xxxxxxxx xxxx je xxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx č. 567/2006 Sb., v xxxxxxx xxxxx, na 11 000 Xx x xxxxxx xx XXXX xxx činí 1 485 Xx xx xxxxx x xxxxx. Xx xxxxx xxxxx, xx xxxxx OBZP xx xx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx (xxxxxxxxx 150 xxx.) x xxxxx xxxxxxxxx xxxx, xxxxx xx určována administrativním xxxxxxxx, xx obtížné xxxxxxxxxx, neboť xxxx xxxxx xxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxxx situace.

Varianta 5 - Xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx základu xxx xxxx 2019 x 2020 xxxxx xxxxxxx

Xx xxxxxxx xxxxxxx vzešlého x xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xx x XXX obsažena xxxxxx xxxxxxxx „xxxxxxxxx“ v xxxxxxx x xxxxx X.4 Obecných pro xxxxxxxxx pravidel xxxxxxxx xxxxxx úpravy (RIA). Xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx, xx x xxxx 2018 xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx vyměřovacího xxxxxxx xxx xxxx xxxxxx xx xxxxxx pojištěnce xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx, x xx xxx, aby xxxxxxxxx xxxxxx úhrnného xxxxxx za skupinu xxxxxxxx pojištěnců xxxxx 3,5 xxx. Kč. X letech 2019 x 2020 bude xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx základ xxx xxxxxx xx xxxxxx pojištěnce xxx, xxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx x xxxxxx xxxx 3,5 xxx. Xx.

Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxx určení xxxxxxxxxxxx xxxxxxx pro roky 2019 x 2020 xxxxxxx x odhadované xxxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxx xxxx xxxxxxxx x xxxx 20188, tedy xxx 69,3 xxx. Xx. Xxxxxxx vycházíme x průměrného xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxx 2016 (jako xxxxxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xx základě přerozdělování xxxxxxxxxx), který xxx 5 962 981 xxxx.

Xxxxxxxx částka xxxxxxxx x xxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxx 2019 xx tedy měla xxxxx xxx 72,8 xxx. Kč. Xxx xxxx uvedeném xxxxx xxxxxxxx pojištěnců xx xxxxx odvedená částka xx jednu osobu xxxx xxxxx xxx 12 208 Xx x xxxxxxx xxxx xxxxxx xxxx 1018 Xx.9 Xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx poté xxxx 7540 Xx. X xxxx 2020 by xx xxxxxxx stejného xxxxxxx výpočtu xxxx xxxxxxx xxxxxx za xxxxxxx xxxxxxxx pojištěnců xxxx xxxxx xxx 76,3 mld. Kč, xxxx měsíčního xxxxxx 1067 Kč x xxxxxxxxxx xxxxxx 7 903 Xx.

3. Xxxxxxxxxxx xxxxxxx a přínosů

Identifikace xxxxxxx a přínosů x xxxxxx xxxxxxxxxxx

Xxxxxxxxxx xxxxxxxx xx třeba xxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxxxxxx cílů, xxxxxxx xx xxxx být xxxxx xxxxxx úpravou xxxxxxxx. Varianty xxx xxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxx schopnosti:

- xxxxxxxx transparentního a xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxx státních xxxxxxxxxx,

- xxxxxxxxxxx xxxxxxx xx výši xxxxxx (xxx xxxxxx x x xxxxx) xxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx (zaměstnanci, XXXX, XXXX) xx střednědobém xxxxxxxxx,

- xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx x XX,

- xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx výdajů xx xxxxxxxxxxxxx (x xxxxxx k XXX) x průměru xxxxxxxxxx xxxx x XXXX (xxxxxxxx xxxxxxxx stránky xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx) x ohledem xx xxxxxxxx státního xxxxxxxx.

Xxxxxx varianta

Přínos nulové xxxxxxxx spočívá zejména x xxxxxxxx relativně xxxxxx (meziročně) reagovat xx potřeby systému xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx pojištění. Xxxxxx xxxx xxxx xxx xxxxxxx xxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx s xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx (xxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxxxxx xxxx.). Xxxxxx ovšem xxxxxxxx předvídatelnost vývoje xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxx xxxx xxxxxx, xxx se xxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxx. Xxxxxxx xxxxxxxxx právní xxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx (xxxxx průměrné xxxx zveřejňované XXX, xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxx finanční xxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx), na základě xxxxxxx by mělo xxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxx vyměřovacího základu (xxxx. xxxx xxxxxx xx xxxxxxxx pojištěnce x xxxxx).

X hlediska xxxx xxxxxxxxxxx xxxx xxxx xxxxxx xxxxxx xxx xxxxxxxxxxx, že xxxxxx xxxxxxxx pouze xxxxxxxx zajišťuje potřebu xxxxxxxxxx reagovat na xxxxxxxxxxxxxxx xxxxx (i xxx xx xxxxx x reakci víceméně xxxxxxxx, xxxxx xx xxxxxxxx xx xx xxxxxxxxxxx kalendářní xxx, xxx xxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxx a xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx vydání xxxxxxxx). Xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxx x xxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxx, rozhodnutí x xxxxxxxx může xxxxxxxxx xxxxxxxx ze xxxxx xxxxxx xxxxxx (x xxxxxxxxx se xxxx. xxxxxxxxxx xxxxxx pro xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxx xx účelem xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xx hospitalizaci)10. Xxxxxxxxx nenavyšování rozdílu xxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx v xxxxx xxxxxxx xxxx xxxx xxxxxxxxxx x xxxxxx pouze na xxxxxxxxxx, xxx bude xxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx nařízením xxxxxxx xxxxxx. Xxxxxx xxxxxxx xxx identifikovat x xxxx xxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx výdajů xx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx x XXXX.

Xxxxxxxx 1

Tato xxxxxxxx xxxxxxxxx xx zákonem xxxxx xxxxxxxxx xxxxxx, xxx xxxx xx x xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx účely xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, který xxxxxxxxxx xxxxxxxxx vyhláška Xxxxxxxxxxxx xxxxx a xxxxxxxxxx xxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx č. 155/1995 Sb., x důchodovém xxxxxxxxx, xx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx. Xxxxxxx xxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx, xxxxx xxxxxxx x xxxx o xxx roky xxxxxxxxxxxxxxx xxxx, pro xxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx, x příslušného xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx. Xxx xxxxxxxx xxxxx průměrné xxxxxxx mzdy x 1. xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxxxx kalendářnímu xxxx, xxx nějž xx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx. Xxxxxxxxxxx koeficient bude xxxx xxxxxxxxx xxxxx 1, tudíž xxxxxx xxxxx, xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxx platby za xxxxxx xxxxxxxxxx (při xxxxxxx xxxxx státních xxxxxxxxxx)11.

Xxxxxxx řešení xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx a xxxxxxxxxxxxxxxx a xxxxxxx xxxxxxxxx, že nebude xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx x navyšování xxxxxxx mezi xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx a xxxxxxxxxxx, xxxxx xxxxxx xx xxxx s xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xx poměrné výše x xxxxxxxx mzdě xxxxxxxxx xxxxxxxxx Xxxxxxxxxxxx xxxxx x sociálních xxxx12.

Xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xx ovšem xxxxx xxxxx zpoždění, xxx xxxxxxxxxxxxxxx situace může xxx xxx xxxxx xxxxxxx x systém xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxx nebo xxxxxx x xxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxx xxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx zcela xxxxxxxxxxx.

Xxx. 2: Xxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx dle VVZ x letech 2018-2020

m. x.

2018

2019

2020

Xxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx

Xx

1&xxxx;002

1&xxxx;048

1 095

Xxxxxx xx xxxxxx pojištěnce xx xxx

xxx. Xx

72,3

75,6

79,0

Xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx

xxx. Xx

5,9

3,3

3,4

Xxxx.: Xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx nákladů xx xxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxx xxxx, xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxxxx, xx celková xxxx xxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxx 2016 xxxx xxxxx xxx 66,3 xxx. Xx

X xxxxxxx xxxxxxx, xx x xxxxxxxxxxxx navýšení platby xx xxxxxx xxxxxxxxxx xx došlo pouze x 1. xxxx xx xxxxxx xxxxxxxxx. Xx xx xxxxxxxxx xxxxxxx dlouhodobou xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxx xx v současnosti x xxxxxx x xxxxxx za OBZP xx xxxxxxxxx výši xxxxxx x xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx.

Xxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxx úrovni částečně (xxx ne xxxxx) xxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxx k xxxxxxx v OECD, xxxxx bezpochyby xxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxxx 2% xxxxxxxx x xxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxxxxxxxxx xx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx i x xxxxxxx xxxxxx, xxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxx lze xxxxxxxxx xx xxxxxxxxx, xxxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního pojištění.

Varianta 2

Xxxx varianta xxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxx xx státního xxxxxxxxxx xxxxx xx průměrnou xxxx zjištěnou ČSÚ xx 1. pololetí xxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx, xxx nějž xx xxxxxxxxxx xxxxxx xxx xxxx xxxxxx xxxxxxx. Xx rozdíl xx xxxxxxxx 1 xxxx xxxxxx xxxxxx patrně xxxx eliminovat riziko xxxxxxxxxxx výkyvu makroekonomické xxxxxxx, na druhou xxxxxx xxxx xxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxx xx 1. xxxxxxxx xxxxxxxxxx signifikantní xxx xxxxxx celého xxxxxxxxxxxx xxxx, xxx x xxxxxxxx xxxxxx dochází xx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx. Xxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx aktuálního xxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx. Zajištěna xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxx xx xxxxxx pojištěnce, xxxx xx xxxx x xxxxxxxx 1 - xxxx xxxxx ke xxxxx xxxxxxxx XXX xxx xxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxx a xxx k xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx.

X x xxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxx x XXXX, xxxxxx xxxxxxxx 1 xx xxxxx xxxxxxx x xxxxxx xxxx xxxxx x výrazně xxxxx xxxxxxxx.

Xxx. 3: Xxxxxxxxxxxxx xxxxx varianty xxx xxxxxxxx xxxx (XXX) x letech 2018 - 2020

x. x.

2018

2019

2020

Xxxxxxx xxxxxx na xxxxxxxx pojištěnce

950

993

1 038

Xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xx rok

mld. Xx

68,5

71,6

74,9

Xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx

xxx. Xx

2,2

3,1

3,2

Xxxx.: Meziroční nárůst xxxxxxxxxxxxxxx celkových xxxxxxx xx xxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxx xxxx, přičemž xxxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxxxx, že xxxxxxx xxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx v xxxx 2016 xxxx xxxxx cca 66,3 xxx. Xx

Xxxxxxxx 3

Varianta xxxxxx xxxxxxxxxxxxx a xxxxxxxxxxxxx xxxx odvodu xxxxxxxxxx za xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx, který xx měl xxx xx xxxxxxxxxxxx horizontu xxxxxxxxx xxxxx výše xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx skupiny xxxxxxxxxx.

Xxxxxx xxxxxxxx nijak nezohledňuje xxxxx ekonomiky (s xxxxxxxx dále xxxxxxxxx xxxxxxxxxx prostřednictvím vývoje xxxxxxxxxxxxx a počtu xxxxxxxx pojištěnců) a xxxxxxx x historických xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx. Xxxx xxx xxxxxxxx x xxxxxxxxxxxx mezi xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx roky, xxx v xxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxx odvod xxxxx xx jednoho xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxx x xxxxxx tak xxxx bude x xxxxxx, xxx xxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx. Xxxxx rozdíl xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxx odpovídajícímu xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx. X době xxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxxxxxxx (x xxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxx) bude xxxxxxxx a xxxxx xxxxx xx xxxxx xxxxxxx státních pojištěnců xxxx xxxxx. Xxxxxx x xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx x xxxxxxx státních pojištěnců xxx xxxx xxxxx13.

X xxxxx xxxx varianty xxxxxxx x přibližování xxxxxxxxx xxxxxx na xxxxxxxxxxxxx x průměru x XXXX, oproti xxxxxxxx 1 se xxxxxxx v xxxxxx xxxx xxxxx x xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx, xxxxxxx x dalších xxxxxx xx x xxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx.

Xxx. 4: Xxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx stanoveného xxxxx x xxxxxx 2018-2020

m. x.

2018

2019

2020

Xxxxxxx platba xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx

Xx

966

1&xxxx;015

1 066

Xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx xx xxx

xxx. Xx

69,7

73,2

76,9

Xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx

xxx. Xx

3,3

3,5

3,7

Xxxx.: Xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxx k xxxxxxxxxxxxxxx xxxx, xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx z xxxxxxxxxxx, že celková xxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxx 2016 bude xxxxx xxx 66,3 xxx. Xx

Xxxxxxxx 4

Xxxxxx xxxx x xxxxxxx xxxxxxxx 0 není x xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxx vývoje xxxx xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx, xxxxx xx xxxxxx xxxxxxx xx xxxxx ekonomiky, ale xx administrativní xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx (x xxxxx ohledu xxx x obdobu xxxxxxxx xxxxxxx).

Xxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxx xxxxx xx sjednocení s xxxxxxx xx XXXX, xxxxxxx xxxx xxxxxxx xx x xxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx. Xx xxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxx, xxxxxxx xxx xxxxxxxx, xx v xxxxxxxxxxxx xxxxxx se xxxx odvodu za xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxx xxxxxx zaměstnanců x OSVČ budou xxxx xxxxxxxxx.

Xxxxxxxx x xxxxxxxx vyměřovacího xxxxxxx xxx platbu za xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxx, xxxxx xxxx přímo svázána xx xxxxxxxx veřejného xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxx xxxxxxxx ani xxxxxxx xxxxxx reakce xx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxx. Změna minimální xxxx xxxxx za xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxx xxxx prosaditelná, xxxxx xx tomu za xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx.

Xxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx příjmovou stánku xxxxxxx veřejného zdravotního xxxxxxxxx. Xxxxx xx xxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxxx (x ohledem xx skutečnosti xxxx 2016), xxxxxxxxx xx xx xxxxxxxx celkového xxxxxx xx skupinu xxxxxxxx xxxxxxxxxx přibližně x 34 miliard Xx oproti roku 2016. I v xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xx 4 let (xx xxxx 2020) xxxxxxxxxx navýšení činilo xxx 8,5 xxx. Xx. Je třeba xxxxxxxxx, xx tato xxxxxxxx vychází z xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxx xxxx x xxxx 2016 (x době zpracování XXX). Xxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxx x xxxx 2017 xx 11 000 Xx xx v příštím xxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx pojištění. Xx xxxxx straně, xxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxx v xxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx x realizovatelné xx patrně bylo xx xxx dlouhodobějším xxxxxxxxx.

Xxxxxxxx 514

Xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx růst xxxxxx xxxxxxxxxx xx skupinu xxxxxxxx pojištěnců x xxxxxx 2019 x 2020, nicméně xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx vývoj xxxx xxxxxx za xxxxxxx skupiny xxxxxxxx xxxxxxxxxx.

Xxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx ekonomiky xxxxxxx x xxxxxx 2019 x 2020 x xxxxx xxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx jednotlivými skupinami xxxxxxxxxx.

Xxxxxxxx xxxx x xxxxxx 2019 x 2020 xxxxxx xx xxxxx makroekonomické xxxxxxx x nebude xx xxxx xxxxxxxxxxx.

X xxxxxx 2019 x 2020 xxxx xxxxxxxxxxxxx (x xxxxxxx xx xxxxx XXX) docházet x xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxx x XXX xx xxxxxx xxxxxxxxx evropských xxxx x XXXX, xxxx. xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx systému veřejného xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.

Xxx. 5: Xxxxxxxxxxxxx xxxxx varianty xxx xxxxxxxxx vyměřovacího xxxxxxx xxxxx xxxxxxx

2018

2019

2020

Xxxxx xxxxxxxx pojištěnců (osoby)

5 962&xxxx;981

5 962 981

5 962 981

Xxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx (Xx)

969

1&xxxx;018

1 067

Xxxxxxxxxx základ (Xx)

7&xxxx;177

7&xxxx;540

7 903

Xxxxxxxxx navýšení (xxx. Xx)

3,5

3,5

3,5

Xxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx (xxx. Xx)

69,3

72,8

76,4

* X roce 2018 xxxx xxxxxxxxxx základ xx základě xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx vlády.

Vyhodnocení variant

Jednotlivé xxxxxxxx xxxx porovnány xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxx kritériu xx xxxxxxxx přiřadí bodové xxxxxxxxx ve xxxxx 0-3. Xxxxxxxx xx xxxxxxx x xxxx xxxx XXX a xxxx xxxx:

- transparentnost x xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxx pojistného (Xxxxxxxxx 1)

- xxxxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx (Kritérium 2)

- xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx (Xxxxxxxxx 3)

- xxxxxxxxxxxx podílu xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx v xxxxxx x XXX xx úroveň xxxxxxxxx xxxxxxxxxx zemí x XXXX, xxxx. xxxxxxxx xxxxxxxx stránky xxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx (Xxxxxxxxx 4)

Kritérium 1

Kritérium 2

Xxxxxxxxx 3

Kritérium 4

Celkem

Varianta 0

0

0

2

0

2

Xxxxxxxx 1

3

2

2

2

9

Varianta 2

2

2

1

2

7

Xxxxxxxx 3

3

2

1

2

8

Xxxxxxxx 4

0

1

0

3

4

Varianta 5

1

1

1

2

5

Xxxxxxxx 0 xxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx alespoň xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx žádný xxxxxx, xxxxxxx zachován xx hoc xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx. V xxxxxxxxxx xx xx nelze xxx určit, xxx xxxxxx docházet ke xxxxxxxxx rozdílu xxxxxx xxxx státními xxxxxxxxxx x ostatními xxxxxxxxx xxxxxxxxxx. Xxxxxx je x xxxxx této xxxxxxxx xxxxx relativně xxxxxx reagovat na xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxx, xxx xxxxxx by x konkrétním roce xxxx být xxxx xxxxxx pro xxxxxx xxxxxxxxxx. Posílení xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx podílu x poměru x XXX xxxx xxxxx xxxxxxxxx garantováno, x xxxxxxxx tak nelze xxxxxxxx xxxxx bod.

Varianta 1 xxxxxxx transparentní x xxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx, který je xxxxx xxxxxxx na xxxxx xxxxxxxx mzdy xxxx dvěma xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxx, na xxxx xx vyměřovací xxxxxx xxxxxx. Xxxx xxxxxx xx xxxxxx pojištěnce xx xxxxxxxx přizpůsobuje x xxxx xxxxxx xx xxxxxxx skupiny xxxxxxxxxx. Xxxxxxxxx xx xxxxx předkladatele xxxxxxx xxxxx xxxxx snížit x xxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx x xxxxxx xx xxxxxxxxxx, xx xxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx a xxxxxxx xxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx. Xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxx zohledňuje (xxxxxx se xx xxxx xxxxxxxx xxxx), xxxxx x xxxxxxx xx xxxxxxx hodnoty xxx xxxx xx xxxxxxxxx, které xxxxx xxxxxx zcela odpovídat xxxxxxxxxx xxxxxxx. Xxxxxxx xxxxxxx již v xxxxxx xxxx x xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx pojištění x xxx x xxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxx xx zdravotnictví x XXX xx xxxxxx jiných xxxxxxxxxx xxxx XXXX. Nejedná xx nicméně o xxxxxxxx této xxxxxx, xxxxx xx toto xxxxxxxxx xxxxxxxxx 2 xxxx.

Xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx 2 je obdobné xxxx x xxxxxxxx 1 s tím xxxxxxxx, že xxxxxxx xxxxx x xxxx xxxxxxxx mzdy xxxxxxxxx XXX xx 1. xxxxxxxx roku xxxxxxxxxxxxxxx xxxx, xxx xxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx. Dochází xxx xx zkreslení, vyměřovací xxxxxx by xxx xxxxxxxx x xxxxxxxx xxxx xx celý xxxxxxxxxx xxx, xxx xx xxx potřeby xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx, xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx pojištěnců xxxx xxxxxxxx xxxxx xx xxxxxxxx mzdy. U xxxxxxxx 1 xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxx bodů. Vzhledem x možným změnám x xxxxxxxx XXX x xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx určení xxxx xxxxxxxx mzdy x xxxx xxxxxxxxxx xx xxxx xxxxxxxxx x. 3 xxxxxxxxxx jedním xxxxx. Xxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxx xxxx xx xxxxxxxx 1 xx bodové xxxxxxxxx xxxxxx.

Xxxxxxxx 3 xxxxxx xxxxxx předvídatelný x xxxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx a xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx rozdílu xxxx xxxxxxxx státních xxxxxxxxxx x xxxxxxxxx skupinami. Xxxxx i v xxxx, xxx bude xxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx, xxxx platba státu xxxx o 5 % xxxxx. Jak xxxxxx xxxxx z xxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxx 1, měl xx 5% růst xxxxxxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx plateb xx ostatních xxxxxx xxxxxxxxxx, na rozdíl xx dalších xxxxxxx xxxxx není přímo xxxxxxxxx vývoj xxxxxxxx xxxx. X xxxx xxxxxx se xxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxx xxx. Xxxx platby xx x xxxxx xxxxxxx konstantní x xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxx státních xxxxxxxxxx, xxxxx x xxxxxxxx x. 3 xxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxx 1 xxx. Xxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxx x XXX k xxxxxxxxxx xxxxxxx. Z xxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxx jako xxxxxxxx 2.

Xxxxxxxx 4 xxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx, xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx zůstává xxxxxxxx. X posílení xxxxxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxx nedochází. Xx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx pouze xx xxxxxx k OBZP, xxxxxxx ve xxxxxx x xxxxxxxxxxxx x XXXX. Xxxxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx je xxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxx xxxxx xx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx možné xxxxx xxxx minimální xxxx. Xxxxx s xxxxxxx na xxxxxxx xxxxxxxx hrozí xxxxxxxx xxxxxx, xx ani x xxxxxxx potřeby xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxx xx xxxxxx pojištěnce xxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxx. X xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx nejvíce xxxxxxxx xxxxxxxxx stránku xxxxxxx veřejného zdravotního xxxxxxxxx a xxxxxxxxxx xxxxxx na xxxxxxxxxxxxx x xxxxxx x XXX xx xxxxxx xxxxxxxxx evropských xxxx x XXXX.

Xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx 5 xxxxxxx xx xxxxxxxxxxx, xx xx xxxx 2020 xxxx xxxxxxxxxx základ xxxxx přímo právním xxxxxxxxx bez xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx, xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxx xx státní xxxxxxxxxx xxxxxxx v xxxxxx xxxxxx. X xxxxx xxxxxx xx xxxxx posuzovat xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx. Xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx x letech 2019 x 2020 xx xxxx x xxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx u xxxxx xxxxxx pojištěnců. X x tomto ohledu xx xxxxx jedná x xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx garanci. Xxxxxxxxxxxxxxx xxxxx je zohledněn xxxxx na xxxxxxx xxxxxxxx pro xxxxxxxxxxx xxxxxx. Xxxxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxx k xxxxxx financování xxxxxxxxxxxxx x xxxxxx x XXX xx úroveň xxxxxxxxx evropských xxxx x XXXX x xxxxxx 2019 a 2020 bude díky xxxxxx podpořeno.

Stanovení xxxxxx xxxxxxx a xxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxx

Xxx xxxxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx, je pro xxxxxxxx cílů xxxxxxxxx x části 1.5 xxxx RIA v xxxxxxx stanovení vhodného xxxxxxxxxxxxx mechanismu nejvhodnější xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx x. 1.

Xx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxx xxxxxx č. 592/1992 Sb. xxxxxxxxxxx prostřednictvím varianty x. 5.

b) Anticyklický xxxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx

Xxxxxxxx xxxxx xxxxxx výše xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx, xxxx. xxxxxxxx xxxx. Obecně platí, xx x xxxxxx xxxxxxxx mzdy rostou x xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx pojištění, xxxxx xx xxxx xxxx xx xxxxxxx x odvod xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx. X xxxxxx ekonomického xxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx, xxx x xxxxxx xxxxxx xxxxxxx x xxxxxxx xx xxxxxxxx straně, který xxxxxx srovnán xxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx valorizace. X tohoto xxxxxx xx xxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx právní xxxxxxx mechanismus, xxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx situace xxxxx a x xxx plynoucí vliv xx příjmovou stránku xxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx.

Xxxxxx xxxxxxxx

X rámci xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxx zakotvení xxxxxxxxxxxxxx mechanismu a xxxx xxxxxxxxxx situace xxxx xxxxxxxxx pouze xxxxxxxxxx xxxxxxxxx pojištěnců xxxx xxxxxxxxxxxx skupinami; x růstem xxxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxx počet xxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxx xxxxx x xxxx platby státu.

Varianta 1 - Xxxxxxxxx xxxxxxxxx koeficientu xxxxxxxxxx xxx xxxxxxxxx limitace

Princip xxxxxx výpočtu je x xxxx xxxxxxxx xxxxxxx na xxxxxxxxxxx, xx x „xxxxxxxxx“ xxxxxxxx xxxxxxx počet xxxxxxxx pojištěnců, zatímco x xxxxxxxx „blahobytu“ xx tomu přesně xxxxxx. Xxxxx xxxxxxxxxxx xxxx v xxxxxxxx xxxxxx xxx o xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxx veřejného xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxx x xxxxxxx, že xx xxxx opírat xxxxx x xxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxxxxx, xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx (tedy zaměstnavatelů, XXXX x XXXX). X obdobích xxxxxxxxxx xx pak xxxxxxx xxxxxx (byť pro xxxxxx veřejného zdravotního xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx).

Xxxxxx xx způsobů, jímž xxx znatelně xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx, je xxxxxx xxxxxxxxx počtu xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx, tzv. xxxxx xxxxxxxx pojištěnce (xxxx jen „xxxxxxx xxxxxxxxxx), xxxxx xx x xxxxxx celkového xxxxx xxxxxxxx pojištěnců xxxxxxxx, xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx ekonomickou situaci. Xxxxx výpočtů xxx xxxxxx model, xxxxx, x xxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxx rozpočtu xx straně jedné x xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxx, xxxxxxx upravuje tok xxxxxxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx zdravotního xxxxxxxxx. Xxxxxxx model na xxxxxxx hodnoty xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx zvyšuje (xxxx. xxxxxxx) xxxx jednoho xxxxxxxxxx. Xxxxxxxxxx hodnota, xxx níž má xxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxx, xxxx xxxxxxxxx na xxxxxx průměru počtu xxxxxxxx pojištěnců v xxxxxxxxxx xxxxx letech (xxxxxxxxx xxxxxxxx délce xxxxxxxxxxxx xxxxx) před xxxxxxxxxxx xxxxx, pro xxxx xx referenční xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx.

Xxxx měsíčního koeficientu xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxx pojištěnců, xxxxx je xxxxxxxxx Xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx podle xxxxxxxxxx §21 xxxx. 2 xxxxxx x. 592/1992 Xx. x rámci xxxxxxxxxxxxxx (xxxx xxxxxx xxxxxxx xx 3 xxxxxxxx), x bude xxxxxxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxx měsíci xxx xxxxxxx platbu za xxxxxx xxxxxxxxxx.

Xxxxxxxx 2 - Zakotvení měsíčního xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxxx

X xxxxxx xxxxxx je xxxx xxxxxxxx shodná xxxx xxxxxxxx 1. Xx xxxxxx od xx xx xxxxx symetricky xxxxx referenčního počtu xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx 100 000 xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxx a xxxxx xxx, při jejímž xxxxxxxx je počet xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx x 5 %. Při xxxxxxxxx xxxx meze zůstává xxxxxx xx xxxxxx 5 %, xxxxx xx xxx xxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxx xxxxx x xxxxx xxxx xx váha xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xx 0,95 xx 1,05. Toto xxxxxx xxx xxxxxxxxxx i xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx, xxxxx xx xxxxx xxx x xxxxxxx varianty 1 xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx (xxxx. xx xxxxxx xxxxxxxx, xxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx).

Xxxx 1: Xxxxxxxxxx xxxxxxxxx váhy xxxxxxx xxxxxxxx pojištěnce xx celkovém počtu xxxxxxxxxx (xxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx 5,9 mil xxxx)

Xxxx 2: - Xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxx platby státu xx státní pojištěnce x letech 2000 - 2015 xx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxxxx 1 xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx

Xxxx.: V xxxxx xx znázorněn teoretický xxxx navrhovaného xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx se stanovením xxxxxxxx xx skutečné xxxxxx xxxxx xx xxxxxx pojištěnce.

Vyhodnocení xxxxxxx

Xxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx primárně x xxxxxx schopnosti přiměřeně xxxxxxxxx xxxxx plateb xxxxxxxxxx xx xxxxxx xxx státních xxxxxxxxxx. Xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xx xxxxxx zavést xxxxxxxx anticyklického xxxxxxxxxx, x xx xxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxx xxxx nežádoucích xxxxxxxx. X případě xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xx xxx xxxxxxxxx limitace mohlo xxxxx x zásadnímu xxxxxx xx státní xxxxxxxx. Xxxxxx je xxxxxxxxxxxxx, xx x xxx by xxx xxxxx na xxxxxxxx xxxxxxx x ohledem xx xxxxxxx xxxxxx xxxxx xxxxxx. Xxxxxx x xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx xxxx x „xxxxxxxxx xxxxx“ xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxx pojištěnci x xxxxxxxxxx aktivními xxxxxxxxx xxxxxxxxxx.

X xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx parametry xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx x. 2, xxxxx zajišťuje xxxxxx xxxxxxxxxxxx mechanismus x xxxxxxx zajišťuje xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx x xxxxx xx xxxxxx xxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx.

Xx xxxxxxx xxxxxxxxxxx rozhodnutí xxxxxx xxxxxxxxxxxx mechanismus xxxxxxx x xxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxx 0.

4. Návrh xxxxxx

Xxxxxxxxx xxxxxx variant x xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx

Xxx xxxxxxx z politického xxxxxxxxxx x souladu x částí X. 4 xxxxxxxx XXX, xxxx zvolena xxxxxxxxx xxxxxxxx 5 xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx a xxxxxxxx 0 anticyklického xxxxxxxxxx.

5. Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxxx

Xxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx změny xxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxx legislativní xxxxx x xxxxxx č. 592/1992 Sb. Xxxxxxxx x xxxx, xx xxx xxx 2018 má xxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxx za xxxxxx pojištěnce stanovena xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxx, xxxxxxxxxxx se xxxxxx xxxx právní xxxxxx xx roku 2019 s tím, xx x xxxx 2020 xxxxx xxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx přímo xxxxxxx.

Xxxxxxxx x tomu, xx xxxxxxx xxxxx xx xxxxx ve způsobu xxxxxxx vyměřovacího xxxxxxx xxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxx, bude xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx způsobem xxxx v xxxxxxxxxxx, xxxx xxxxxxx Xxxxxxxxxxxx xxxxxxx.

6. Xxxxxxx účinnosti xxxxxxxx

Xxxxxxx xxxxxxxxx regulace xxxx xxxxxxxx provádět Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxx x Xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx. Xxxxxxxxx bude xxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx, xxxx pravidelný x xxxxxxxxxxxxx růst xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx za xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x moderních xxxxxxxxxxx xxxxxx, xxxxxxxxxxxx rozdílů xxxx xxxxxxxx pojištěnci x xxxxxxxxx skupinami xxxxxxxxxx.

7. Xxxxxxxxxx x xxxxxx xxx

Xxxxx vychází x xxx a xxxxxxxxx, které xx xxxxxxxxxxxx k xxxxxxxxx x vlastní xxxxxxxx. Xxxxx xx xxxxxxx x data x xxxxxxxxx, xxxxx jsou xxxxxxxxx x rámci xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx (xxxxxxxx xxxx. na xxxx://xxx.xxxx.xx/xxxxx/xxxxxxxxxxxxxx-xxxxxxxxxx-xx-xxxxxxx- xxxxxxxxx-xxxxxxxxx 3211 1.html), xxxx xxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx (Xxxxx statistický ústav, Xxxxx zdravotnických xxxxxxxxx x xxxxxxxxxx, zdravotní xxxxxxxxxx) a xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx se xxxxxx zdravotnictví x Xxxxx xxxxxxxxx.

Xxxxxxxx:

1 Xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxx x&xxxx;xxxxxxxxxx §7 xxxx. 1 xxxxxx č. 48/1997 Xx., o xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx x x xxxxx x xxxxxxxx některých xxxxxxxxxxxxx xxxxxx, ve xxxxx xxxxxxxxxx předpisů.

2 X&xxxx;xxxxxxxxxxx xx xxxxx x xxxxxxxxxx vydávanou xxxxxxxx Xxxxxxxxxxxx xxxxx x xxxxxxxxxx xxxx o xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx, xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxx xxxxxx všeobecného xxxxxxxxxxxx xxxxxxx, xxxxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxx důchodu.

3 Xxxxx xxx z roku 2013 byl xxxxxx XXXX xxxxxxxxxx zemí xx výdajích státu xx xxxxxxxxxxxxx xxx 9,1 %, xxxxxxx x&xxxx;Xxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxx xxxxx 7,1 %. Xxxxx xxxxx xx sledovaných xxxx mělo pouze Xxxxxx x Estonsko.

4 X&xxxx;xxxxxxxxx (xxxxxx xxxx 1.4.2006 a 31.12.2007) xx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxx xxxxxxxx (XXX ´ koef.= xxxxxxxx xxxxxxx xxxx x&xxxx;xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx). Xxxxx xxx XXX xx xxxxxx xxxxxxxx xx xxxx - v období xxxx 1.1.2008 a 31.12.2009 (byť pro xxx 2009 xxxx xxxxxxxx na xxxxxx xxxx 2008).

5 Xxxxxxxx xxxx xxxxxxxx XXX x&xxxx;xxxx 2014 xxxxxx 25&xxxx;686 Kč, xxxxxxx xxxx vyhláška MPSV xxxxxxxx výši vyměřovacího xxxxxxx xxx xxxxxxx xx 26 357 Kč.

6 Xxx §17 odst. 2 xxxxxx x. 155/1995 Sb., x xxxxxxxxxx pojištění, xx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx.

7 Xxxx. x&xxxx;xxxx 2015 xxx xxxxx://xxx.xxxx.xx/xxx/xxxx/xxx/xxxxxxxx-xxxx-2-xxxxxxxxx-2015.

8 Xxxxxxxxxx xxxxxx x&xxxx;xxxx 2018 xx xxx xxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx na 7&xxxx;177 Xx, xxxxxx za xxxxx x xxxxx xx xxxx xxxxx 969 Kč.

9 Xxxxx §2 xxxx. 2 xxxxxx x. 592/1992 Xx. xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx.

10 Xxx xxxxxxxx zpráva x&xxxx;xxxxxx 109/2014 Xx.

11 Xxx §17 odst. 4 zákona x. 155/1995 Sb., x xxxxxxxxxx pojištění, xx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx.

12 Xxxxx-xx xxxx. xxxx xxxx 2015 x 2016 k nárůstu xxxxxxxx xxxx (xxxxxxxxxxxx základu xxx účely xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx), xxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxx 2017 x 2018.

13 Xxxxxxxxx-xx x xxxxxxxxx xxxxx xx xxxx 100 xxxxx státních xxxxxxxxxx, xxxx xx při xxxx xxxxxx 870 Xx xx osobu x xxxxxxxxxx měsíc xxxxx za xxxx xxx xxxxxx cca 1 xxx. Kč.

14 Xxxx varianta xxxxxxxxxxx, xx v roce 2018 xxxx xxxx vyměřovacího xxxxxxx xxxxxx naposledy xxxxxxxxx xxxxx

Xxxxx xxxxx www.psp.cz