Právní předpis byl sestaven k datu 22.01.2025.
Zobrazené znění právního předpisu je účinné od 02.03.2007.
III. B) Princip xxxxxxx konformní xxxxxxxxxxxx xxxxxxx práva upravujících xxxxxxxxxxxx xxxxxx
49. Xxx xxxxxx případu je xxxxxxxxxxx odlišení xxxxx "xxxxxxxxxxx xxxxx" x xxxxx "návrh zákona". Xxxxxxx xxxxx zákona xx xxxxxxx v xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx Ústavou (čl. 41, 42, 44 - 48), xxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxx toliko xxxxx č. 90/1995 Sb., o xxxxxxxx řádu Poslanecké xxxxxxxx, ve xxxxx xxxxxxxxxx předpisů, (dále xxx "JŘPS"), xxxxxxxxx-xx xx Ústavou xxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx (x "xxxxxxxxxxxx návrhu" xx x xxxx souvislosti Xxxxxx xxxxxxx - xxx čl. 46 xxxx. 2, čl. 47 odst. 2, 3 a 4, čl. 50 odst. 2). Návětí xxxxxxxxxx §63 odst. 1 XXXX xxxxxxx, xx xxxxxxxx může x xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx "x xxxxxxxxxxxx věci." Xxxx návrhy se xxxx vztahovat "k xxxxxx věci xxxxxxxxxxxxxx xxxx." Xxxxxxxxxx §63 xxxx. 1 xxx 5 XXXX xxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx, xxxx xx xxxxxxxxxx, xxxxxxxxx xxxx xxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx návrhu. Xxxxx xxxxxxx x xxxxxxx zákonů xxxxx xxxxxxxxxxx rozpravy pozměňovací xxxxxx xx xxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxxxx xxxx x ní xxxxxxx, xxxxx xx přirozeně xxxxxxx xxxxxx vyhrazenou xxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx iniciativy. Xxx x xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxxx, x xx xxxxx dodržení xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xx prvně xxxxxxxxxx, xxx xxxxxxx, xx xxxxxxxxxxx xxxxx xx xxx xxxxxxxx toliko xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx, xxxx neměl xx xx xxx xxxxxxx měnit, xxx xxxxxxx xxxxxxxxxx, a xxx xxxx by xx měl pohybovat xxxx předmět zákonodárné xxxxxxxxxx, xxxx. xxxxxx xxxxxx (xxxxxxx Xxxxxx, X.: Bezstarostná xxxxx, Xxxxxxx xxxxx č. 2/2000, s. 65 x xxxx.).
50. Xxxxxxxx x xxxxxxxxx prostoru xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx nabýt xxxxxx xxxxxxxxxx intenzity daného xxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx. Xxxxx xxxxxx xxxx X. X. xxxxxxxxx xxxxxxxxx jako tzv. xxxxxxxxxxxx jezdci ("xxxxxxxxxxx xxxxxx"), xxxxxxx používání xx v USA xxxxx x vzrušeně xxxxxxxxxxx, xxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxx xx xxxxxxxxx, xxxxx ústavně xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx.
51. Xx xxxxxx xxxxxxx případu xx xxxx xxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxx "xxxx xxxxxx" (xxx. xxxxxx xxxxxx). X xxxxx xxxxxxx xxx x překračování xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxx xx xxxxxxx tzv. germaneness xxxx, xx. xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx. Xxxxxx xxxxx, jde o xxxxxxxxx xxxxxx, xxx x xxxxxxxxxx případě xxx x xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx anebo x návrh, xxx xxxxx se x xxxxxx prostředí vžilo xxxxxxxx tzv. "xxxxxxxx". X xxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx x návrhu xxxxxx připojí xxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxx, x xxxxxxxxxxxx předlohou xxxxxxxxxxxxxxx. Je xxxxxx, xx x xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxx xx xxxxx xxx xxxx x xxxx xxxxxxxxx, xxx-xx xx předkládán x xxxxxxxxxxxxx návrhu xxxxxx (x xxxxx xxxxxxx xx xx xxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxx, nýbrž xxxxx x xxxxxxxxxxx návrh, xxxxxxxxxx svou intenzitou), xxx xx xxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxx "xxxxxxxxxxxx pozměňovacího xxxxxx" xxxxxx, neboť ve xxxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx není xxx debatu xxxxxx xxxxx prostor. Xxx xx jen xxxxxx x rozšiřuje xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx techniky.
52. Xxxxxxxx úzkého xxxxxx (xxxxxxxxxxx rule) xx x xxxxxxxxx Xxxxxxxx xxxxx xx xxxx 1789 x dnes xx obsaženo v xxxxxxxx řádu Kongresu x xxxx xxxxxxxx xx fundamentální xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx procesu (xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx Xxxxx'x Xxxxxx xx Xxxxxxxxxxx Xxxxxxxxx, 1989, xx. 402 /Xxxxxxxxxx Xxxx Xx Xxxxxxx/, x. 264 - 265). Xxxx pravidlo xxxxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxx kterého xx xxxxxxxxxxx návrh xxxx xxxxx téhož xxxxxxxx xxxxxx, xxxxx xx v xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx. Xx xxxxxxxx xx xxxxx, xx xxxxxxxx xxx x určitou xxxx projednávat xxxxx xxxxxxx věcně vymezenou xxxxxxx. Jeho xxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx, xx smyslu xxxxx xxxxxxxxxxx a xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx, x xxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx. Je-li vznesen xxxxxxxxxxx návrh, xxxxx xxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxx, xxx xxxxx xxxx xxxxx členem xxxxxxxx xxxxxxxxx. Na xxx, xxx xxxxxx, xxxx xxxx xxxxxxx xxxxxxx prokazovat xxxxxx xxxxxxxxxxxxx návrhu s xxxxxxxxx. Po vznesení xxxxxxx kolize x xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx povahu x účel xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx návrhu zákona x poté xxxxx xxxxxxxxxx pozměňovacího xxxxxx x xxxxxx ustanovení. X xxxxxx pravidla xxxxxxx, že pozměňovací xxxxx xx xxxx xxxx vztahovat x xxxxx konkrétního ustanovení xxxxxxxxxxxxxx xxxxxx zákona xxxxx xxxx části. Xxxx xxxxxxxxxx kritéria xxxxx zejména xxxxxxxxxxx xxxxxxxx, xxxxxxx ke xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx x pravidlem xxxxxxx x xxxxxxxxxx xxx xxxxxxxxx z xxxx:
∙ xxxxxxxxxxx návrh xx musí xxxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx zákona,
∙ xxxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxx xxxx xxxxx k fundamentálnímu xxxxx projednávaného xxxxxx xxxxxx,
∙ úprava xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx nesmí xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx,
∙ xxxxxx xxxxxxx xxxx být xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx,
∙ xxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx x xxxxxx xxxxxx, xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx změnu x xxxxx, xxxxx považovat xx xxxxx mající xxxx xxxxx.
53. Xxxxxxxxxxxx xxxxxx XXX xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx Xxxxxxxx xxxxxxxxxx od výkonné xxxx. Xxxxx xx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx. Xxxx. velmi xxxxxxxx xx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xx Francii, x xx ze xxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx Xxxxxxx rady (Schorm, X.: Xxxxxxxxxxx xxxxxx xx Xxxxxxx. Rigorózní xxxxx xxxxxxxx xx Xxxxxxxxx xxxxxxx XX x Xxxx, 2000, x. 124 xxxx.). Xxxxxxx xx z xxxx, že dodatek (xxxxxxxxxxx xxxxx) xxxx xxx xxxxx xx xxxxxxxxxxx text návrhu xxxxxx (akcesorický xxxxx: xxxxxxxx xxxxx, xxxxxxxxx, xxxxxxxxx s xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx). V xxxxxxx xxxxxxxxxxxx nesouladu xx xxx x xxxxxxxxxxx "xxxxxxxxxxxx xxxxxx", tj. xxxxxxxx xxxxxxxxxx. Ústavní xxxx xxxxxx již x 80. xxxxxx xxxxxxxx století samostatně xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx a xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx, x xx bez xxxxxx na xx, xxx xx která xxxxxxxx posoudila xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx návrhů. Xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx počtu xxxxxxxxxxxxx xxxxxx, xxxxx xxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx zákonodárného xxxxxxx (xxxxxxxx, uniknout xxxxxxxxxx xxxx.).
54. Na Xxxxx Xxxxxxx jsou xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxx xx zamítnutí xxxxxxxx, xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx (xxxxx x xxxx, xxx xx xxx měněna - xxx je xxx zařazením xx xxxxxx, xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx i navrhovatele) (XxXxx, D.: Parliamentary Xxxxxxxx xx Xxx Xxxxxxx. Xxxxxxxxxx, 3. xxx. 2005, xxxx. x. 216 - 217). Xxxxxxx tomu xx x xxxxxxxxxxx Xxxxxx, kdy se xxxxxxxxxxxx xxxxxxx míní xxxxxxxxx xxxxx, xxxxxxxxx xxxxx xxxxx xx xxxxxxxx nového xxxxx, xxxxx xxx respektování xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxx xxxxxxxx (Xxxxx, X. (xx.): Odgers' Australian Xxxxxx Xxxxxxxx. Xxxxxxxx, 11. xxx. 2002, x. 184 - 185). Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx problému x německá xxxxx, xxxxxx xxxxxxx xxx. xxxxxxxxx xxxxxx (Xxxxxxxxxxxxxxxxxx), xxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx, xxx se xxxxxxxxxxx do názvu xxxxxx. Xxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxx transparence xxxxxx xxxxx x xxxxxxxxxxxxx práva a xxxx jak xxxxxxxx, xxx i xxxxxxxx xxxxx (Xxxxx, E.: Xxxxxxxxxxxx ohne Xxxxxxxxx? Xxxxxx, Xx Xxxxxxx Xxxxx, 2004, x. 16-17). Xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx odbornými výbory, xxxx měnit jen xxxxxxxxxxx xxxxxxxx, xxxxxxxx xxx v xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx x xx, xxxxx "xxxxxxxx" x xxxxxx xx pouze xxxxxxxxx zákonodárnou iniciativu (Xxxxxxxxx, X.: Xxxxxxxxxxxx. Xxxxxxxxxx: X. X. Xüxxxx, 2. xxx. 2002, s. 84).
55. Xxx xxxx xxxx xxxxxxx, Ústava Xxxxx xxxxxxxxx do jisté xxxx xxxxxxxx problematiku xxxxxx xxxxxx, a xx x hlavě xxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxx zákonodárné. Xx xxxxx xxxxxx, xx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xx xxx xxx xxxxxxx xxxxxxxx, které xxxx uplatňovány pro xxxxx xxxx xxxxxxxxxxx. Xxxx principy xx xxxxx xxxxxx xx xxxxxxx x xxxxxxxx xxxx moci, xxx xxxx xxxxxxxxx xxxxx. Xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx parlamentu xxxx xxxxxxxx, rovné, xxxxxxxxx xxxxx jeho xxxxx, jejich svobodný xxxxxx, dále zásada xxxxxxxxxx zásadně xxxxxxxxxxx xxx xxxxxxxxxxxx zákonů, xxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxx rozhodování. Princip xxxxxxxxxx směřuje xxx xxxxxxx, xxx i xxx xxxxxxxxxxx xxxxxx. Xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx členů xxxxxxxxxxx xxxxxx, xxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxxx k xxxxxxxxxxx veřejnosti. A xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx, je xxxxx xxxx debaty xxxxxxx již proto, xx skrze xx xx xxxxxxxx informovanosti xxxxxxxxxx.
56. X xxxxxxxxxx xx také xxxxxx xxxx pluralismu, xxxxx xx xxxxxxxx a xxxxxx každé xxxxxxxx xxxxxxxxxxx. X parlamentní xxxxxxxx, x xxxxxxxxx x v xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx parlamentu xx dostává xx xxxxx xxxxxxx, xxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx, xxxxxx xxx xxxxxx jako jeden xx základních xxxxx xxxxxxxx xxxxx. Xxxxx xxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxxxx tzv. xxxxx xxxxx, xx. xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx skupin, xxxxx nedisponují xxxxxxx xxxxxxxxx x prosazení xx. Právě tyto xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx rozprav xxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxx parlamentu xxx xxxxxxxxxxx a při xxxxxxxxx zájmů. Xxxxxxx xxxx xxxxxxxx je xxxxx xxxxxxxxxxx při xxxxxx x vykonávání xxxxxxxxx xxxxxxxxxx se x návrhům xxxxxx, x xxx spíše x interpretaci xxxx, xx jest třeba xxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxx.