Právní předpis byl sestaven k datu 03.07.2024.
Zobrazené znění právního předpisu je účinné od 02.03.2007.
XXX. X) Princip xxxxxxx xxxxxxxxx interpretace xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx
49. Pro xxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx "xxxxxxxxxxx xxxxx" x xxxxx "xxxxx xxxxxx". Xxxxxxx xxxxx zákona xx upraven x xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx Xxxxxxx (čl. 41, 42, 44 - 48), xxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxx č. 90/1995 Sb., o xxxxxxxx xxxx Xxxxxxxxxx xxxxxxxx, xx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx, (xxxx xxx "JŘPS"), xxxxxxxxx-xx xx Ústavou xxxxxxxxxx xxxxxx mezi xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx (x "xxxxxxxxxxxx xxxxxx" se x xxxx souvislosti Xxxxxx xxxxxxx - xxx čl. 46 odst. 2, čl. 47 odst. 2, 3 x 4, čl. 50 xxxx. 2). Návětí ustanovení §63 xxxx. 1 XXXX xxxxxxx, xx xxxxxxxx xxxx v xxxxxxxx podávat návrhy "x xxxxxxxxxxxx xxxx." Xxxx návrhy xx xxxx vztahovat "k xxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxx." Ustanovení §63 xxxx. 1 bod 5 XXXX xxxxxxxxx xxxxxxxx k xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx, jímž xx xxxxxxxxxx, xxxxxxxxx xxxx mění xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx návrhu. Xxxxx xxxxxxx x xxxxxxx zákonů během xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx se xxxxxxxx x xxxxx zákonodárné xxxxxxxxxx, xxxxxxx xxxx x xx totožné, xxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx sférou xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx. Xxx x xxxxxxx odlišení xxxxxxxxxxx iniciativy x xxxxxxxxxxxxx xxxxxx, x xx kvůli xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxx jmenovanou, xxx dovodit, xx xxxxxxxxxxx xxxxx xx xxx skutečně xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx právní xxxxxx, xxxx neměl xx ji ani xxxxxxx xxxxx, xxx xxxxxxx xxxxxxxxxx, x xxx xxxx xx xx xxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx, resp. xxxxxx xxxxxx (xxxxxxx Xxxxxx, X.: Bezstarostná xxxxx, Xxxxxxx právo č. 2/2000, x. 65 x xxxx.).
50. Vybočení x xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx pozměňovacím xxxxxxx xxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx daného xxxxxx anebo xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx předmětu xxxxxxxxxx návrhem zákona. Xxxxx xxxxxx xxxx X. X. doktrínou xxxxxxxxx jako xxx. xxxxxxxxxxxx jezdci ("legislative xxxxxx"), jejichž používání xx v XXX xxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxxx, nicméně xx xxxxxxxxxx xxxx za xxxxxxxxx, xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx.
51. Xx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xx xxxx nutné xxxxxxx xxxxx případ nazývaný "xxxx xxxxxx" (xxx. xxxxxx jezdci). V xxxxx xxxxxxx jde x překračování kritérií xxxxx xxxxxxxxxxxxx xx xxxxxxx tzv. xxxxxxxxxxx xxxx, xx. xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx. Xxxxxx xxxxx, xxx x xxxxxxxxx otázky, xxx x xxxxxxxxxx případě xxx x řádný xxxxxxxxxxx návrh anebo x xxxxx, xxx xxxxx se v xxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx tzv. "xxxxxxxx". X tomto xxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxx xxxxxx xxxxxxx úprava xxxxx xxxxxx zákona, x legislativní předlohou xxxxxxxxxxxxxxx. Xx zřejmé, xx x intenzita xxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxx xx mohla xxx sama x xxxx xxxxxxxxx, byl-li xx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx návrhu xxxxxx (x xxxxx xxxxxxx xx xx xxxxx xxxxxxxxx x klasický xxxxxxxx, xxxxx xxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxx, xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx), xxx se ovšem x xxxxxxx xxxxxxxxx "xxxxxxxxxxxx pozměňovacího návrhu" xxxxxx, neboť xx xxxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxx xxxxxx xxxxxx xxxxx prostor. Xxx xx jen násobí x rozšiřuje xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx techniky.
52. Xxxxxxxx úzkého xxxxxx (xxxxxxxxxxx rule) xx x xxxxxxxxx Xxxxxxxx xxxxx xx xxxx 1789 x xxxx xx xxxxxxxx x xxxxxxxx xxxx Xxxxxxxx x bývá xxxxxxxx xx fundamentální pravidlo xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx (xxxxxxx xxxxxxxx příručka Xxxxx'x Xxxxxx xx Xxxxxxxxxxx Xxxxxxxxx, 1989, xx. 402 /Xxxxxxxxxx Xxxx Xx Germane/, x. 264 - 265). Xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxxxxx návrh xxxx xxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxx, xxxxx xx x legislativním xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx. Xx xxxxxxxx xx xxxxx, xx xxxxxxxx xxx x určitou xxxx xxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxx vymezenou xxxxxxx. Xxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx, xx smyslu xxxxx xxxxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx, x xxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxxx jednání xxxxxxxx. Xx-xx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx, xxxxx xxxxxxxx s xxxxx xxxxxxxxx, lze tento xxxx jiným xxxxxx xxxxxxxx namítnout. Xx xxx, xxx namítá, xxxx leží xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxxxx. Xx vznesení xxxxxxx kolize s xxxxx pravidlem předsedající xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx x xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx x poté vztah xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx x tomuto ustanovení. X tohoto xxxxxxxx xxxxxxx, že xxxxxxxxxxx xxxxx se xxxx xxxx xxxxxxxxx x xxxxx konkrétního xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx návrhu zákona xxxxx jeho xxxxx. Xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx, přičemž xx xxxxxxxxxxxx kolize xxxxxxxxxxxxx xxxxxx s xxxxxxxxx xxxxxxx i nenaplnění xxx některého x xxxx:
∙ xxxxxxxxxxx návrh xx musí vztahovat x xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx,
∙ xxxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxx návrhu xxxx mít úzký xxxxx x xxxxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx,
∙ xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx nesmí xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx,
∙ xxxxxx xxxxxxx xxxx být měněn xxxxxxxxxxx xxxxxxx,
∙ xxxxxxxxxxx xxxxx obsahující trvalou xxxxx x návrhu xxxxxx, xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx x xxxxx, nelze xxxxxxxxx xx xxxxx mající xxxx xxxxx.
53. Xxxxxxxxxxxx xxxxxx USA xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx autonomie Kongresu xxxxxxxxxx xx výkonné xxxx. Xxxxx xx xxxxxxxxxxxxxxx zkoumat poměry xxxxxxxxxxxxx či poloprezidentských xxxxxx. Xxxx. velmi xxxxxxxx je xxxxxxxxx x pozměňovacími xxxxxx xxxxxxxx ve Xxxxxxx, x to xx xxxxxx části xxxxxxxxxxx Xxxxxxx xxxx (Xxxxxx, X.: Xxxxxxxxxxx xxxxxx xx Xxxxxxx. Xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx na Xxxxxxxxx fakultě MU x Xxxx, 2000, x. 124 násl.). Xxxxxxx xx x xxxx, že xxxxxxx (xxxxxxxxxxx xxxxx) musí xxx xxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxx (akcesorický xxxxx: xxxxxxxx xxxxx, xxxxxxxxx, xxxxxxxxx s xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx právního xxxx). V případě xxxxxxxxxxxx nesouladu xx xxx x nepřípustné "xxxxxxxxxxxx jezdce", xx. xxxxxxxx xxxxxxxxxx. Xxxxxxx xxxx začala xxx x 80. xxxxxx xxxxxxxx století xxxxxxxxxx xxxxxxxxx vztah xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx, x to xxx xxxxxx na xx, xxx xx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx přípustnost xxxxxxxxxxxxx návrhů. Xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxx velkým xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx, xxxxx xxxxxx xxxxxxxx a xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx (zrychlit, xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx.).
54. Xx Xxxxx Xxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx pozměňovacího xxxxxx xxxxx stanoveny xxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxx na zamítnutí xxxxxxxx, jednak především xxxxxxxxx xxxxxxxxx (vztah x xxxx, xxx xx být xxxxxx - xxx je xxx xxxxxxxxx do xxxxxx, tematicky xxxxxxx xxxxxxx x navrhovatele) (XxXxx, X.: Parliamentary Xxxxxxxx in Xxx Xxxxxxx. Xxxxxxxxxx, 3. xxx. 2005, xxxx. x. 216 - 217). Xxxxxxx xxxx xx x australském Xxxxxx, xxx xx xxxxxxxxxxxx návrhem xxxx xxxxxxxxx xxxxx, xxxxxxxxx xxxxx xxxxx xx xxxxxxxx nového slova, xxxxx xxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxx xxxxxxxx (Xxxxx, X. (xx.): Xxxxxx' Xxxxxxxxxx Xxxxxx Xxxxxxxx. Xxxxxxxx, 11. vyd. 2002, x. 184 - 185). Xxxxxxxxxxxx pozornost xxxxxx xxxxxx xxxxxxxx x německá nauka, xxxxxx xxxxxxx tzv. xxxxxxxxx xxxxxx (Xxxxxxxxxxxxxxxxxx), xxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx, jež xx xxxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxx. Taková xxxxx xxxxxxxx zásady transparence xxxxxx práva x xxxxxxxxxxxxx xxxxx x xxxx jak xxxxxxxx, xxx x adresáty xxxxx (Klein, X.: Xxxxxxxxxxxx ohne Parlament? Xxxxxx, Xx Gruyter Xxxxx, 2004, s. 16-17). Xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx být xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx výbory, xxxx xxxxx xxx xxxxxxxxxxx předlohu, xxxxxxxx xxx x bezprostřední xxxxxxxxxxx x xx, xxxxx "přídavky" x xxxxxx xx pouze xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx (Xxxxxxxxx, X.: Gesetzgebung. Xxxxxxxxxx: X. X. Xüxxxx, 2. vyd. 2002, x. 84).
55. Xxx xxxx xxxx xxxxxxx, Ústava Xxxxx xxxxxxxxx do jisté xxxx xxxxxxxx problematiku xxxxxx xxxxxx, a xx x xxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxx o xxxx xxxxxxxxxxx. Xx xxxxx xxxxxx, xx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xx xxx xxx xxxxxxx xxxxxxxx, xxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxx xxxxx moci zákonodárné. Xxxx principy xx xxxxx xxxxxx ve xxxxxxx x xxxxxxxx xxxx xxxx, jak xxxx naznačeno shora. Xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxx, xxxxx, xxxxxxxxx xxxxx jeho xxxxx, jejich svobodný xxxxxx, xxxx zásada xxxxxxxxxx zásadně xxxxxxxxxxx xxx xxxxxxxxxxxx zákonů, xxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxx rozhodování. Princip xxxxxxxxxx xxxxxxx jak xxxxxxx, xxx x xxx xxxxxxxxxxx xxxxxx. Xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxx svobodné xxxxxx xxxxxx členů xxxxxxxxxxx xxxxxx, xxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx. A xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx na neplodnost xxxxxxxxxxxxx debat, xx xxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxx xxx proto, xx xxxxx ně xx dosahuje xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx.
56. X xxxxxxxxxx xx také xxxxxx xxxx xxxxxxxxxx, xxxxx xx xxxxxxxx a xxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx. X xxxxxxxxxxx xxxxxxxx, x přirozeně x x xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xx xxxxx xxxxxxx, xxxxx xxx zároveň xxxxxxxxx xxxxxxxx, xxxxxx xxx xxxxxx jako xxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx státu. Často xxx x parlamentu xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxx. xxxxx xxxxx, xx. zájmy xxxxxxxx společenských skupin, xxxxx xxxxxxxxxxx takovou xxxxxxxxx x prosazení xx. Právě tyto xxxxxxxxxx parlamentních xxxxxxx xxxxxxx na zvláštní xxxxx parlamentu xxx xxxxxxxxxxx x xxx xxxxxxxxx zájmů. Xxxxxxx xxxx principy xx xxxxx zohledňovat xxx xxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xx x xxxxxxx xxxxxx, x xxx xxxxx x xxxxxxxxxxxx toho, xx xxxx třeba xxxxxxxxx xx návrh xxxxxx.