Právní předpis byl sestaven k datu 03.07.2024.
Zobrazené znění právního předpisu je účinné od 26.04.2006.
VI.
Vlastní xxxxxxx
X) Ze xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx toliko xxxxxxxxxx, xx xxxxxxxxx kvóta xxxxx, stanovená xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx Fondu xxxxx nařízení xxxxx č. 114/2001 Sb., xx xxxxxxxx xx xxxxxxxxxx i xxxxxx, xx. po xxxxxxxxxxx České xxxxxxxxx x XX, x xxxxxxxx se xx xxxxxx kvóty X x xxxxx X xxxxx xxxxxxxx ES č. 1260/2001 (§3 xxxxxxxx xxxxx č. 364/2004 Xx.), xxxx. xx xxxxxxxxx xxxxx v xxxxxxx xx xxxxx X x kvótu X xx x xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxx nařízení Xxxxxx (ES) č. 1609/2005 xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx (§3 xxxxxxxx xxxxx č. 548/2005 Xx.).
X této xxxxxxxxxxx Xxxxxxx xxxx považuje xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx, xx vláda již xxxxxxxxx č. 364/2004 Sb. xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx, které xxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxx. Xxxxxxx xxxx vláda xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx výslovně počítá x xxx, xx xxxxxxxxxx přijatá na xxxxxxx xxxxxxxxx právní xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxxxxx xxxxxxxxxx podklad xxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx. Xxxxx xxxxxxxxx (xxx xxxxxxxxx nařízení č. 364/2004 Sb. x xxxxxxxx č. 548/2005 Sb.) zvolila xxxxxx xxxxxx i xxx xxxxxx toho, že xxxx pro xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx produkčních xxxx xx xxxxxxxxx v xxxxxx xxxx Xxxxxxxx xxxxxx. Xxxxxxxx nařízení xxxxx č. 114/2001 Sb. xxx xxx již xxxxxx x minulosti Xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx klíče xxxxxxxxx xxxxxxxxx individuálních xxxxxxxxxxx xxxx. Jinými slovy xxxxxx, xxxxxxx vláda xxxxxxxxx č. 364/2004 Sb. xxxxxxxxx xxxxxx rozdělování xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxx, xxxxx ustanovení §3 xxxxxxxx vlády x. 364/2004 Xx. x xx jeho xxxxxxx xxxxx ustanovení §3 nařízení vlády x. 548/2005 Xx. xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx.
X xxxx xxxxxx xx Ústavní xxxx xxxxxxx na přezkum xxxxxxxxx xxxxx, xxxxx xxxxx stanovila pro xxxxxxxxx xxxxx již x xxxxxxxx x. 97/2003 Sb., xxxxxx xx xxxxxxxxxxxx nařízení xxxxx č. 114/2001 Sb., xxxxx xxxxx klíč xx xxxxxxxxxxxxx vazbu xxx xx xxxxxxxxxx §3 xxxxxxxx xxxxx x. 364/2004 Xx., xxx xx ustanovení §3 xxxxxxxx vlády č. 548/2005 Sb., xxx xxxxxxx xxxxxxxxxx vymezující xxxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxx xxxx formálně xxxxxx již v xxxxxxxxx xxxxxxx.
Xxxxxx úprava xxxxxxxxxx rozdělování produkčních xxxx xxxxx xx xxxxxx, v xxx xxxxxxxx regulace vnitrostátní xx regulaci obsaženou x xxxxxx xxxxxxxxxxxxx. Xxxxx xxxxxx, xxxxxxx xxxx x xxxxx xxxx regulace, xxxxx xx xxxxxxxx širší xxxxxxx společné organizace xxxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxx součástí xxxxxxxx Xxxxxxxx zemědělské xxxxxxxx (Common Agricultural Xxxxxx), xxxx obsaženy x xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx, xxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxx xx xxxxxx xxxx dosahováno, xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxx. Xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxx xx xxxx xx xxxxx xxxxxx doménou xxxxxxxxxxxxxx práva, xx xxxxxx xxxxxx je xxxxxxxxxxxxx navázána xx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxx. Xxxxxxx xxxx xxx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxx otázku, xx xxxx xxxx xx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx takových xxxxxxxx xxxxx, které xxxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxx.
Xxxxxxx xxxx xxxx xxxxxxxxxxx x xxxx, xxx xxxxxxxxx otázky xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx. Xxxxxx xxxxxx xxxxxxx do výlučné xxxxxxxxx Evropského xxxxxxxx xxxxx. X pohledu xxxxxxxxxxxxx xxxxx, xxx xxxx v xxxxxxxxx xxxxxxxx Xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx (dále jen "XXX"), požívají xxxxx xxxxxxxxxxxxx práva aplikační xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxx členských států XX. Xxxxx xxxxxxxxxx XXX xxx, kde xxx o xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx právem, xx xxxx právo xxxxxxxx a nemůže xxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx, xxxxxx xxxxxxxx uplatňovaných v xxxxxxx rovině.
Aniž xx xxx Xxxxxxx xxxx xxxxx vymezovat xx x xxxx xxxxxxxx XXX, xxxxxx odhlížet xx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxxxxxx xxxxx x xxxxx xxxxxxxxx x xxxxxx, xxxxx je xxxxx při xxxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxx. Xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx, xx xxxx nejvyšších xxxxxxxx xxxxxxxx původních xxxxxxxxx států XX, xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxx jsou Xxxxxx (xxxx. rozhodnutí ze xxx 27.12.1973 x. 183/73 Frontini x. Xxxxxxxxx xxxxx Xxxxxxx, Xxxxxxxxxxxxxx Xxxxx; xxxxxxxxxx xx xxx 21.4.1989 x. 232/1989 Xxxxx x. Xxxxxxxxxxxxxxx xxxxx Xxxxxxx dello Stato, Xxxxxxxxxxxxxx Xxxxx) a XXX (xxxxxxxxxx ze xxx 22.10.1986 x. 2 BvR 197/83 Xxxxxxxx Xxxxxxxxxxxxxxxxxxx, Xxxxxxx XX.; xxxxxxxxxx xx xxx 12.10.1993 x. 2 XxX 2134 x 2159/92 xxx Xxxxxxx üxxx xxx Xxxxxäxxxxx Union), x xxxxxxx přistoupivší členové xxxx Irsko (xxxxxxxxxx Xxxxxxxxxx soudu xx xxx 19.12.1989 Xxxxxxx xxx xxx Xxxxxxxxxx xx Unborn Children (Xxxxxxx) Ltd. v. Xxxxxx x ze xxx 5.3.1992 Attorney Xxxxxxx x. X) x Xxxxxx (rozhodnutí Xxxxxxxxxx soudu xx xxx 6.4.1998 x. X-361/1997 Xxxxxxx xxx Xxxxxx v. Xxxxxxxxx), xx xxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx práva xxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx, xxxxxxxxx xxx xxxxxxxxx jistou rezervu xxx xxxxxxxxxxxx principů, xxxx xxxx princip xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx x oblast xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx a xxxxxx.
Xxxxxxx xxxx xx xx vědom toho, xx xx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx exegeze xxxxxx Xxxxxxxxxxxx, x xx xxxx xxxxxx xxxx xxxxxx implikace nejen x xxxxxxx právní, xxx xxx politické. Xxxx xxxxxx mohou xxx vážné xxxxxx xx xxxxx vývoj xxxxxx xxxxx xxxxxx Xxxxxxxxxxxx, xxxxxxx xx xxxxx Společenství, xxxx. Xxxx xxxx takové, x xxxxx xx xxxx být i xxxxxxxxxx Xxxxxxxxx xxxxx xxxx soudního xxxxxx xxxxxxx ústavnosti xxxxxxx x xxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxx pokusit se x xxxxx xxxxxxx xx své xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx. Xxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxx, xxx xxxxx xxxxxxx právo a xxxxxxxxx xxxxxxxxx náležitosti xxxxxxxxxxxxxx právního xxxxx xx smyslu čl. 9 xxxx. 2 Xxxxxx xxxxxxxx, aby xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx, na xxx Xxxxx republika xxxxxxxx xxxx xxx svrchovanosti, xxxxxxxxxxx x x xxxxxxxxx, v xxxxx x xxxxxx xxxxxxx xxxxx, xxxxxxxx xxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx aplikovatelné xxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxx pořádkem [xxx x xxxx xxxx x xxxxx V.B) xxxxxx xxxxxx].
Xxx xxxxxxx xxxxx, xxx xxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx, x xxxxx xxxxxxx xxxx se xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxxxxx Xxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx. Xx však xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx Společenství xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxx xxxxxxxx. Xxxxxx Xxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx, x xx x xxxxxxxx aplikace principu xxxxxxxxxxxx, x xxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx x rukou xxxxxxxxx xxxxx, xxxx poté, xx Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx kompetenci nad xxxxx oblastí, xx xxxxxxxx xxxx, xxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx cílů obecné "xxxxxx-xxxxxx" nebo xx xxxxxx administrace obecné xxxxxx xxxxxxxx komunitárního xxxxx. Xxxxx obecně xxxxx, že xxx, xxx komunitární xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxx x kompetenci xxxxxxxxx xxxxx (tj. tam, xxx neexistuje výslovná xxxxxx v xxxxxxxxxxxx xxxxx) xxxx xxxx xxxx zpětně xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxx, xx xxxx xxxxxxxxx xxxxx, aby xxxxxxx a xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx. Přesto xxxxx xxxxxx, xx x xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx. Xxxxxx x x xxxxxx xxxxxxxxx, xxx členské xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx část xxxxxxxxxxx xxxxxxxx, je diskrece xx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxx limitována xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx, xx nichž xx řadí x xxxxxxx základních xxxx [xxx xxxxxx X-260/89, Xxxxxxxx Xxxxxxxxxxx Tiléorassi XX x Panellinia Xxxxxxxxxx Xxxxxxxx Prossopikou x. Xxxxxxxx Etairia Xxxxxxxxxxxxx and Xxxxxxxx Xxxxxxxx x Nicolaos Xxxxxxxx a jiní, (1991) ECR I-2925].
Jinak xxxxxx, x xxxxxxxx xxxxxxxxx Společenství xxxxxxxx xxxxxxxx zpět xx xxxxxxx xxxxx za xxxxxx provedení xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxx členským xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx úpravy x xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx. X v xxxxxxxx případech xx xxxxx Xxxxx republika xxxxxx principy xxxxxxxxxx xxxxx. Současně však, xxxxxxx xxx x xxxxxxxxxxxx xxxxxx úpravu, xxxx xxx xxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx x x xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx.
Xxxxxxx xxxx xx xxxx xxxxxxxxxx, xx xxxxxxx příslušná xxxxxx xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx, xx xxxxxx xx třeba xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx x ústavního xxxxxxx Xxxxx xxxxxxxxx, současně xxxx xxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxx skutečnost, xx xx jedná x problematiku, xxxxx xxxxx pramení x xxxxxxxxxxxxx práva xxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx mezinárodní xxxxxxxxxx, xx kterou Xxxxx republika svým xxxxxxx xxxxxxxx podle čl. 10a Xxxxxx některé xxxxx státní xxxxxxxxxx. X xxxxxxxx xxxx xx tento systém xxxx x těchto xxxxxxx xxx Českou xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx x uvnitř xxxxxxxx xxxx České xxxxxxxxx.
Xx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx Ústavním soudem xxxxxxxxx x xx 1.5.2004 xxxxx ústavního xxxxxxx Xxxxx republiky, xxxxxx Ústavní xxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx xx xxxxxx, aplikaci a xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx práva, x xx x xxxxxxx xxxxxx xxxxxx, xxxxx xxxxx, xxxxxxxx x účel je xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxx. Xxxxxx xxxxx, Xxxxxxx xxxx x xxxx oblasti xxxxxxxxxxxx xxxxxxx právo x xxxxxxxxxxxx k xxxxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxxxx.
X-1) Xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx x xxxxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx z xxxxxxxxxx ESD
Před xxx, xxx Xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx x posouzení xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx x hlediska standardů xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxx xxxxx, xxxxxxx, xxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx produkční xxxxx xxxx xxxxxxx, kterou xx xxx Xxxxxxx xxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxx přímo XXX xxxxx xx. 234 Xxxxxxx ES. S xxx xxxx xxxxxxx xxxxx otázka, x xx xxx xxx Xxxxxxx soud považovat xx soudní xxxxx, xxxxx je xxxxx xx. 234 Xxxxxxx XX xxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxxx otázek. Xx třeba se xxxxx, xxx x xxxxxxx soudu, xxxxx xx xxxxxx úhel xxxxxxx xxx xxxxxxxxxx xxxx, jakým xx Xxxxxxx soud, xx xxxxxx, xxx xxxxxxxx xxxx ESD. Xxxx xxxxxx se xxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx x řízení x xxxxxxxxxx kontrole xxxxx, xxxx je i xxxxxx x dané xxxx. Xxxxxxxxx italský xxxxxxx xxxx xx xxxx xxxxxxxxxx x xxxx 1995 xxxxxxxxxxx, xx xx xxxxxx xxx soudem xxxxx xx. 234 Xxxxxxx XX (xxx xxxxxxxxxx x 29. 12. 1995 x. 536/95, Xxxxxxxxxx Xxxxxxx Xx. x. Office of Xxxxxxxxx xx Xxxxx). Xxxxxx xxxxx xx xxxx xxxxxx. Ústavní xxxx xxxx soudem, xx xxxxx xx xxxxxxxx xx. 234 Xxxxxxx ES a xx. 234 xxxxx xxxxxx x xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx, xxxxx xxxxxxx xxxx vede (xxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx).
Xx xxxxxx xxxxxx nelze xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxx soudů xxxxxxxxx xxxxx, xxxxx xx xxxxxx xxxxxxxx za xxxx xx xxxxxx xx. 234 Smlouvy XX x x xxxx případů předběžnou xxxxxx x ESD xxxxxxx (xxxxxxxx xxxxxxx xxxx nebo belgický xxxxxxxxxx soud) (xxxx. Xxxxx, X. - Xxxxxxx, X. - Xxxxxx, J. X. - Gillis, M.: Xxxxxxxxx xxxxxx v xxxxxxxxxxxx xxxxx. Linde, Xxxxx 2005, xxx.72 - 73).
Xxxxxxx soud xx xx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxx, xxx xxx Xxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xx xxxx xxxxx xx. 234 Xxxxxxx ES, popřípadě x jakých typech xxxxxx, x xxxxxxxxx xx do budoucna xxxxxxxx xxxxxxxx k xxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx, xx. předložit x xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxx k xxxxxxxxx XXX.
Xxxxxxx xxxx xx xxxx xxxx xxxx xxxxxx, že x xxxxx xxxxxxx xx xxxx možné xx projednávanou xxx xxxxxxxxx xxxxx z xxxxxxx zformulovaných x xxxxxxxxxx XXX [xxx xxxxxx 283/81, Srl XXXXXX xxx Xxxxxxxxx xx Xxxxxxx XxX x. Ministry of Xxxxxx, (1982) XXX 3415, xxxxxxx xxxxxxxx x rozhodnutí xx xxx 15.9.2005, X-495/03, Xxxxxxxxxx Xxxxxxxxxx XX x. Staatssecretaris xxx Xxxxxxxëx]. X xxxxxx xxxxxxxxxxxx ESD xxxxxxxxx, xx xxxxxxxx předběžné xxxxxx xxxx nutné, xxxxx se danou xxxxxxx "xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx XXX, xxx xxxxxx xx xxxxxx xxxxxx, xxxxx xxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxx, x xxxxxxx x xxxxx, xxxxx xxxx otázka xxxxxx xxxxxxxxx". Jinak xxxxxx, xxx x situaci, xxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx XXX již pojednala x xxxxxx xxxxxx xxxxxx x daném xxxxxxx (XXXXXX xxxx. 14). V xxxxxxx Xxxxxxxxxx Transports XXX xxxxx, že řešení xxxxxxx x rozhodnutích XXXXXX x dalších xxxxxxx na xxxxxxx xxxxx výhradní odpovědnost xx posouzení, xxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx je natolik xxxxxx, xx nedává xxxxx xxxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx x xxx xxxxxxxxxx x xxx, xx xxxx xxxxx xxxxxx xxxx XXX xxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx, xxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx (xxx x xxxx x Xxxxx, M. - Komárek, J. - Xxxxxx, J. X. - Xxxxxx, X.: Xxxxxxxxx otázka x xxxxxxxxxxxx xxxxx. Xxxxx, Praha 2005, xxx.227 - 231).
X xxxxxxx Xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxx existuje xxxxxxx xxxxxxxx, xxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx XXX, která xxxxxxxxxx xxxxxxxx Xxxxxxxxx xxxxx, aby xxxxxx xxxxxx klíče k xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxx z xxxxxxxx xxxxxxxx ústavního xxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx, resp. xx xxxxxx jejího xxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx, xxx. Xxxxxx xxxxxx xxxxxxxx komunitárního xxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxxxx ESD Xxxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx ústavního xxxxx.
Xxxxxxx xxxxx diskrece xxxxx x xxxx xxxx
Xxxxxxxxx xx xxxxxxx xxx činnosti ESD xxxxxxxxxxx, že právní xxxxxx xxxxxxx regulovaných xxxxxxxxxxxx xxxxxx musí xxx doprovázena xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx (xxx spojené xxxxxxx 205 xx 215/82 - Xxxxxxxx Xxxxxxxxxxx XxxX xxx xxxxxx v. Federal Xxxxxxxx xx Germany, XXX 2633, odst. 17: " Xxxxx xxxxxxxx xxxxx, xx xxxxx xx vystavěn xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx Společenství x jimiž xx xxxx xxxxxx xxxx Xxxxxxxxxxxxx a xxxxxxxxx xxxxx, xx xxxxx xx. 5 (nyní xx. 10) Smlouvy xx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx, xxx komunitární xxxxxx xxxxxxxx, xxxxxxx xxxxx xx xxxx Xxxxxxxx zemědělské politiky, xxxx xx jejich xxxxx xxxxxxxxxxxxxx. Xxxxxxx xxxxxxxxxxx právo, xxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxx, x xxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx, která xx xxxx xxxxxxxxx, xx na xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx, aby xxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxx hmotněprávních x xxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx." Xxxxxx xxxxx xxxxxxx xx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx x potřebami xxxxxxxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxx, xx xxxxxx stranu xxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxxx určitých záležitostí xxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx. Jak xx xxxx Milchkontor dále xxxxxxxxx, xxxxx xxxxx xxxxx x principu xxxxxxxxxx podle xx. 10 Xxxxxxx ES x zvláště xx xxxxxxx xxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxxxx. X xxxxxxxx xxxxxxxxx, xxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxx na xxxxxx xxxxxxxxxxx, xxx xxx Xxxxxxx xxxx výše xxxxxxxxx, xx členský xxxx xxxxxx vázán xxxxxxxx principy komunitárního xxxxx, zvláště xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx [xxxxxx 5/88 - Xxxxxx Xxxxxxx x. Xxxxxxxxx xüx Xxxäxxxxx xxx Xxxxxxxxxxxxxxx. (1989) XXX 2609; xxxxxx X-459/02, Willy Xxxxxxxx xxx Association xxxxxxxx xxxx xx xxxxxxxxx xx xx xxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx Xxxxxxx x Xxxx xx xxxxx-xxxxx xx Xxxxxxxxxx, xxxx. 21].
Xxxxxx x oblasti xxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxx XXX komunitární xxxxxxxxxxx xxxxx volně x xxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx při xxxxxxxxxxxx příslušných nástrojů xxxxxxxxxx politiky xxxxxx xxxxxx xxxxxxxx: "ve xxxxxx týkajících xx Xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx legislativa xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx, xxxxx xxxxxxxxxx politické odpovědnosti xxxxx čl. 40 x 43 (xxxx xx. 34 x 37) Xxxxxxx x XX [případ C-331/88 - Xxx Xxxxx x. Minister xx Xxxxxxxxxxx, Xxxxxxxxx xxx Xxxx xxx Secretary xx State for Xxxxxx, xx parte: Xxxxxx and xxxxxx. (1990) XXX X-4023, xxxx. 14; xxxx xxx xxxx. 13-16 xxxxxxxxx xxxx 196/88, 197/88 x 198/88 - Daniel Cornée xxx xxxxxx x. Xxxxxxxxxxx agricole xxxxxxxx xx Xxxxxxx /Xxxxxx/, (1989) ECR 2309]. X jednom z xxxxxxx, xxxxx se xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxx, XXX xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx, xxxxx xxxxxxx "xxxxxxx xxxx xxxx xxxx xxxxxx xx xxxx produkce x xxxxxxxxx vývoj xxxxxxxx" xxx, že xx xxxx xxxxxxx xxxxxxx členských států, xxx xxxxxxxxxxx, xxxxx xxxxxxxxx xxxx zvýšení xxxxxxxx, xxxxx xxxxxxxxxx xxxxx. Xxxxxxx x xxxxxxxxx, xxx xxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx množstevní kvótu, xxxxxxxxx ESD xxxxx xx, xxx xxxx xxxx "byla xxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx", xxxxxxx xxx xxxx xx "vztahu xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx" ("xx xxx xxxxxxxx xx strict xxxxxxxxxxxxxxx"). Xxxxxx xx xxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxx xxxx produkce xxxx xxxxxxx státy xxxxxxxxx xxxxxxxxx k xxxxxx kritériím, xxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxx, xxxx. zvýhodňování xxxxxxx xxxxxxxxxx [xxx xxxxxx X-16/89 - X. Xxxxxx x. Xxxxxxxx xxx Landbouw xx Xxxxxxxx (1990) ECR X-3185, odst. 14-16]. Xxxxx diskrece států xx xxxxx xxxxxxxxxx XXX omezena pouze xxxxx xxxxxxxxxx kritérii: xxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxx x xxxxxxx x xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx, xxxx xxx xxxxxxxx xx objektivních xxxxxxxxxx a v xxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx práva [xxx xxxxxx X - 13/99, Xxxxxx Xxxxxxxx xxx xxxxxx x. Xxxxxxxx for Xxxxxxxxxxx xxx Xxxx, Xxxxxxx, xxxx. 33-35; xxx xxxx případ X-16/89 - G. Xxxxxx x. Minister xxx Xxxxxxxx en Xxxxxxxx (1990) XXX X-3185, odst. 13, xxxxxxxx se xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxxxx výše xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx].
Xxxxx uvážení xxxxxxxxx xxxxx xx xxx xxxxxxx xxxxx xxxx Xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx a obecnými xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx. Xxxxxxxxx x xxxxxxx, xxx jazykový xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx x porušení xxxxxxxxxx xxxx určitého producenta, XXX judikoval, xx "xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xx xxxx případ xxxxxxxxx příslušným xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx dostatečnou xxxx xxxxxxx xxxxxxx (sufficiently xxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxxx) tak, aby xxxxxxx xxxxx mohly xxxxxxxxxxx aplikovat xxxxxxxx xxxxxxxxxxx s xxxxxxxxxx xxxxxxx základních xxxx" [xxxxxx 5/88 - Xxxxxx Xxxxxxx x. Xxxxxxxxx xüx Ernährung xxx Xxxxxxxxxxxxxxx. (1989) XXX 2609, xxxx. 22].
Xxxxxxx míru xxxxxxx xxxxxxx členských xxxxx xxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx x oblasti xxxxxxxxxxx xxx xxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxx. Xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx x obecné rovině xxxxxxxxx, xx v xxxxxxx xxxxxxx xxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx váže xxxxxx x xxxx půdě. Xxxxx ve xxx xxxxxx legislativě tuto xxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx, xx stanovilo xxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxx, že 20 % xxxxxxxxx kvóty xx xxxxx zpět xx xxxxxx rezervy. XXX xx svém xxxxxxxxxx xxxxxxxx, že xxxxxx opatření považuje xx opatření xxxxx x xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx (xxxxxx the xxxxxx xxxxx discreation) (xxx xxxxxx X-313/99, Gerard Xxxxxxxx and xxxxxx x. Xxxxxxxx xxx Xxxxxxxxxxx and Food, Xxxxxxx, odst. 33-35).
Xx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxx Xxxxxxx xxxx posoudil xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx přístupu x žadatelům o xxxxx x xxxxxx x závěru, xx xxxxxx Vlády České xxxxxxxxx xxx stanovení xxxxx x xxxxxxxxx xxxx xxxxxxx.
Xxxxxxx proporcionality
Zásada xxxxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxxxxx XXX nedílnou xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx práva. ESD xx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx, že xxxxx xxxxxxx vyžaduje, xxx "xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxx vhodnou x xxxxxxxxx xx xxxxxx x xxxxx legitimně xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx […] a xxx xxx, xxx xxxxxxxx xxxx alternativ opatření xxxx použito xxxxxxxxxxxx x xxxx, které xxxx xx xxxxxx xx sledovaným xxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx" [xxxx. xxxxxx 265/87, Xxxxxxx Schräder XX Xxxxxxxxxxx GmbH &xxx; Co. XX x. Xxxxxxxxxxxx Gronau, (1989) XXX 2237, xxxx. 21].
X xxxxxxxx xxxxxxxxxx XXX vyplývá, xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx XXX xxxxxxxxxx na xxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx. Zejména v xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxx, že XXX xxxxx xxxxx xxxxx soudního omezení x ponechal xx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx odpovědnost za xxxxxx, xxx příslušné xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx: "Xxx, xxx xx posuzuje xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx, xxxx xx tento xxxxxx, xx třeba mít xx xxxxxxx, jak xxx XXX x xxxxxxxxx xxxxx, xx xx xx Xxxxxx, xxxxx je xxxxxx xxxxxx xxxxxxxx, a xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx při xxxxxxxxxx nezákonnosti xxxxxxx xxxxxx volné xxxxx, xxxxxx xxxxxxxx úvahy, xxxxx xxxxxxxx x xxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx, xxx xxxxxx se xxxx xxxx xxxxxx xxxxx na xxxxxxxx xxxx, xxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxx chybou xxxx zda xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx…" [xxxxxx X-99/99, Italian Xxxxxxxx x. Commission xx xxx Xxxxxxxx Xxxxxxxxxxx, (2000) ECR X-11535, xxxx. 26].
Takové xxxxxxxxxxx xxxxxxx XXX xxxxxxx x x oblasti xxxxxxxxxx politiky: "X xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxx zemědělské politiky xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx, xxxxx xxxxxxxx jeho politické xxxxxxxxxxxx xxxxx čl. 40 a 43 (xxxx xx. 34 x 37) Xxxxxxx x XX" [xxxxxx X-331/88 - The Xxxxx v. Minister xx Xxxxxxxxxxx, Xxxxxxxxx xxx Xxxx xxx Xxxxxxxxx xx Xxxxx xxx Xxxxxx, xx xxxxx: Fedesa xxx xxxxxx. (1990) XXX X-4023, xxxx. 14]. Xxxxx xxxxxx, XXX x xxxxxxx Xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxx xxxxx xxxxxx, xxx xx nacházejí limity xxxxxxxx xxxxxxxx.
X důsledku xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx ESD xxx posuzování xxxxxxxxxxx x xxxxxxxxx příslušných xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxx (xxxx xxxxxx of xxxxxxxxxxxx): "Xxx, xxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx, xxxxxxxx instituce xxxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxxx. Xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx takového xxxxxxx xxxxxxx ESD xxxxxx xxxxxxxx xx xx xxxxxx xxxxxxxxxxx x xxxx xxxxxxxxxxx orgán, xxx xxxx xx xxxxxx xxxxx xx xxxxxxxx xxxx, xxx xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx orgánem není xxxxxxxxx zcela zjevnou xxxxxx, xxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx, xxxx xxx příslušná xxxxxxxxx xxxxxx nepřekročila meze xxxxxxx uvážení" (xxxxxx X-87/00 - Xxxxxxx Xxxxxx v. Eridania XxX., odst. 37). X xxxxx proto XXX xxxxxxxxx xxxxxxx x závěru, xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx v xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx. Xxxxx xxx xxx x xxxxxxxxx xxxxxx, jednalo xx x xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx x xxxxxxxxxx daného xxxxxxxx, xxxx s xxxx vlastním xxxxxxx, xxxxx x důsledku xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxx základních xxxx a xxxxxx xxxxxxxxxx porušení [xxx xxxxxx 114/76, Bela-Mühle Xxxxx Xxxxxxxx XX x. Grows-Farm GmbH &xxx; CO. KG, (1977) XXX 1211, xxxx. 7].
XXX xx x xxxxxxxxx rovněž xxxxxxxx xxxxx x xxxxxx, xxx xxxxxxxx, xxxxx xxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx komodity, xxxxxxxxxxx xxxxxxxx principu xxxxxxxxxxxxxxx [xxx případ 138/79, XX Roquette Fréres x Xxxxxxx xx xxx Xxxxxxxx Communities, (1980) XXX 3333]. Xxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxxxx situací, xxx XXX v xxxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx, xxxxxxx v xxxxxxxx xxxx bylo xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxx nařízení, a xx z xxxxxx, xx xxxxxxxxx producenti xxxx xxxxxxxxx v xxxxxxxxx, jaká xxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxx, což jim x xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx. XXX x xxxxx případě konstatoval, xx xx třeba xxx na zřeteli xxxxxxxxxx cíle, xxxxx xxxxxxxxx opatření sledují. Xxx xx stabilizace xxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx. Xxxxx xxxxxx, sleduje-li opatření xxxxx xxx, xxxxxx xxxx, xxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxx, xxx o xxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx principu xxxxxxxxxxxxxxx. Ve xxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx, xx xxxxxxxxx xxxxxxx obsahu xxxxxx xxxxxx vedla ke xxxxxxxx jeho xxxxxxx xx trhu, XXX xxxxx, že "xx Xxxx xxxxx xxxxxxxxx, xxx xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx opatření xxxxxxxxxxx xxxxxx zájem přihlížela x xxxxxxxxx, xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx a vnitřní xxxxxxxxx xxxxxxx jednotlivého xxxxxxx" (Xxxxxxxx Xxxxxx, xxxx. 30). Xxxxx XXX v tomto xxxxxxx xxxxx, xx xxxxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx být xxxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxx, xxxxx xxxxxxxxxx producenti xxxx x to xxxxxxxx, že x xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxx.
Xxxxxxx x daném xxxxxxx xx Xxxxxxx xxxx xxxxxxxx v rámci xxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx, xxxxx xxxx xxxxxxx, xxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxx, xxxxx xxxxx, xx sféry xxxxxxxxxx xxxx jednotlivých xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx. V xxxxx typu xxxxxx xxxxx Xxxxxxx soud xxxx xxxxxxxxx právní xxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxx xxxxxx xxxxx xxxxxxxx, které lze x jednotlivých xxxxxxxxxx xxxx dovodit, tj. xxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx do xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx.
Xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx
Xxx xxx xxxxxxx xxxxx, x judikatury XXX xxxxxxx, xx xxxxxxx xxxxx jsou při xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx práva xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx [xxxx. xxxxxxx 5/88 - Xxxxxx Xxxxxxx v. Xxxxxxxxx xüx Ernährung xxx Xxxxxxxxxxxxxxx (1989) XXX 2609; X-459/02, Xxxxx Gerekens xxx Xxxxxxxxxxx agricole xxxx xx xxxxxxxxx de xx xxxxxxxxxxxxxxxxx laitiére Xxxxxxx x. Xxxx xx xxxxx-xxxxx de Xxxxxxxxxx, xxxx. 21]. XXX xxx mnohokráte xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx opatřeními x xxxxxxx hospodářské xxxxxxxx x opakovaně xxxxxxxxxx, xx základní xxxxx xxxxx být xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxxx: "Základní xxxxx xxxxxx ESD xxxxxx xxxxxxxxx, xxx xxxxxx xxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxx xxx sociální xxxxxx. V důsledku xxxx xxx akceptovat xxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxx, zejména x xxxxxxxxxxx se xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx, a xx za předpokladu, xx xxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx x xxxxxx, xxxx je xxxxxx xxxxx xxxxxxxxx Xxxxxxxxxxxxx, x xxxxxxxxxxx s xxxxxxx xx tento xxxx xxxxxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxx" [xxxx. případ 5/88 - Xxxxxx Xxxxxxx x Bundesamt xüx Xxxäxxxxx und Xxxxxxxxxxxxxxx (1989) XXX 2609, odst. 18].
Xxx xxxxxxxxxx přípustnosti xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx x xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx v xxxxxxxxx XXX za klíčové xxxxx a xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx charakter společné xxxxxxxxxx xxxx a xxxxxx kvót x xxxxx Společné xxxxxxxxxx xxxxxxxx: "Xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx trhu xx xxxx xxxxxxxxxxxx v xxxxxxxxxx na ekonomických xxxxxxxxx, xxx ovlivňují xxxxx trhu, x x xxxxxxxxxx xx xxxxxxxx podmínkách xxxxxxxxx Xxxxxxxx zemědělské xxxxxxxx" [xxxxxx 230/78 - XxX Xxxxxxxx-Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx x. Minister of Xxxxxxxxxxx and Xxxxxxxx, (1979) ECR 2749, xxxx. 21].
Ústavní soud x xxxxxxx xx xxxxx xxxxxxx dále xxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxx, xxx xxx xxxxxxxxx xxxxxx úpravu xxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx a základními xxxxx xxxxxxxxxxxxx z xxxxxxxxxxxxx práva, xxx xxxxx být napadenou xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx. Xxxxx xx x xxxxxxx legitimního očekávání, xxxxxxx xxxxxx xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxxxx, xxxxxx diskriminace, ochrany xxxxx xx nerušený xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxx podnikání xx xxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxxxx práv.
a) Xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx
Xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxx x xxxxxxxxxx XXX xxxxxxxxxx jako xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx. Xxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx XXX xxxxxxx, xx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx vykládat tak, xx by xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxx, xxxxx xxxxxxxx nebo jakou xx xxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx v xxxxxxxxxx xxxx [xxx xxxxxx 230/78 - XxX Xxxxxxxx-Xxxxxxxxxxxx nazionali x. Xxxxxxxx xx Xxxxxxxxxxx xxx Xxxxxxxx, (1979) XXX 2749, xxxx. 22]. X xxxx xxxx ESD xxxxxxxxx, xx "individuální xxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxx svého xxxxxxxx xxxxx na xxxxxxx xxxxx, xxxxx získal xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx". ESD xxxxxx xxxxx xxxxxxxxxx, že xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxx xxxxxxx x xxxxxxx xx nezbytnost xxxx xxxxxxxxxxx pravidel, xxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxx Xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx, x xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxx omezeni xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x norem xxxxxxxxxxxxx xxxxx, které xxxx xxxxxxx x xxxx, co xxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx, x to především x souvislosti x xxxxxxxxx xxxx x xxxxxxxxxxxx politiky" [xxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxx 196-198/88 - Xxxxxx Cornée xxx xxxxxx x Coopérative xxxxxxxx laitiére de Xxxxxxx (Copall), xxxx. 26].
Xxx XXX xxxxx x xxxxx xxxxxxx: "Xxxxx ustálené xxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx trhu, xxxxx xx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx aktéři xxxxxxxxx xxxxxxxx, xx xxxxxxx xxxxxxxxx omezením xxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxx x xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx" [xxxxxx X-63/93 - Xxxxxx Xxxx et xx x. Minister xxx Xxxxxxxxxxx xxx Xxxx xxx Attorney Xxxxxxx, (1996) XXX X-569, odst. 20]. X tomto xxxxxxxxx xxxxxxx ESD xxxxxxxxx, xx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx nařízením, xxx xxxxxxxxxxx jednotlivým xxxxxxxxxxx, xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx rozvoje, xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx, xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx, xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx kvótu xxxxxx [xxx x tomu x xxxxxx X-177/90 - Xxxx-Xxxxxxx Kühn x. Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Weser-Ems (1992) XXX X- 0035, xxxx. 13]. Xx xxxxxxxx xxxxxx xxxx podle XXX x rozporu x xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx x 4,5 %, xxxxx je xxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxx, xxxx posléze xxxxxxxxx xxxxxx [X-22/94 - Xxx Irish Xxxxxxx Xxxxxxxxxxx xxx xxxxxx x. Xxxxxxxx xxx Agriculture, Xxxx xxx Xxxxxxxx, Xxxxxxx xxx Attorney Xxxxxxx. (1997) XXX I-1809, xxxx. 17-25]. Xxxxx xxxxxx, xx situace, xxx xxxxxxxx instituce xxxx xxxxxxx xxxxx xxxx xxxxxx přizpůsobovat xxxx xxxxxxxxxxx politiku xxxxxx xxxxxxxxxxxxx podmínek xxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx jako xxxxx, xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx takové xxxxx x xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx, že xxxx x hlediska xxxxxx postavení xxxxxxxx xxxxxx xxx (xxx Xxx Xxxxx Xxxxxxx Xxxxxxxxxxx and xxxxxx x. Xxxxxxxx for Xxxxxxxxxxx, Xxxx xxx Xxxxxxxx, Xxxxxxx xxx Xxxxxxxx General, xxxx. 25: "xxxxxxxx xxxxxxx x soudný xxxxxxxxxx xxxx předpokládat xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx, xxxxx xxxxxxxxxxxxx ovlivní xxxx xxxxx, xxxxxx se xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xxxx takové xxxxxxxx xxxx xxxxxxx"; viz xxxx xxxxxx C - 9/02, Xxxxx Xxxxxxxx xxx Xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx la xxxxxxxxx de xx xxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx Xxxxxxx x. Xxxx xx xxxxx-xxxxx xx Luxembourg, xxxx. 29).
Na druhou xxxxxx, xxxxxxx legitimního xxxxxxxxx xxxx xxx xxxxxx xxxxxxxxxxx úpravou xxxxx tehdy, xxxxx xxxx Xxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxx vytvořilo xxxxxxx, xxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx [případ X-63/93 - Xxxxxx Xxxx xx xx. x. Minister xxx Xxxxxxxxxxx xxx Xxxx xxx Xxxxxxxx General, (1996) XXX X-569, xxxx. 20; Xxxx X-177/90 - Ralf-Herbert Xüxx x. Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Xxxxx-Xxx (1992) XXX X- 0035, para. 14; Case X-459/02, Xxxxx Gerekens xxx Xxxxxxxxxxx agricole xxxx xx promotion xx xx xxxxxxxxxxxxxxxxx laitiére Xxxxxxx x Xxxx xx xxxxx-xxxxx xx Xxxxxxxxxx, xxxx. 29]. Xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx tehdy, xxxx XX přimělo producenty x zastavení produkce xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx x xxxx xxx xxxxxxx xxxxxx kvót xxxxxxx xx výše xxxxxxxx x xxx xxxx, x xxxx xxxxxxxxxx dočasně xxxxxxxxx xxxxxx, xxx xxxxx x xxxxxx, xx xx, xx využili xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx, xxxxxxxx xxxxx na xxxxxxxxxx xxxxx.
XXX shledal, xx vzhledem x xxxx, xx samotné xxxxxx Společenství xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxx pouze na xxxxxxx xxxx, xxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx, že po xxxxxxxx xxxx xxxx xxxxx moci xx xxxxxx xxxxxxxxxx [xxxxxx 120/86, X. Mulder x. Minister xxx Xxxxxxxx xx Visserij, (1988) ECR 2321]. Xx xxxxxx xxxxxx xxx, xxx xxxxxxxxx xxxxx xxxx xxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxx x důsledku svého xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxx xxxx xx byl x xxxx motivován xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, x xx x xxxxxx, xxxxx xx posléze xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxx, xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx [xxxxxx C-177/90 - Xxxx-Xxxxxxx Xüxx x. Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Xxxxx-Xxx (1992) ECR X- 0035, xxxx. 15]. X tomto případě xxxx xxxxxxxx omezena x důsledku xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx z xxxxxxx xxxx xx xxxxxxxxx, přičemž ESD xxxxxxx, xx skutečnost, xx xx producent xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx podnik x xxxxxxx referenčního xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx, v xxxxxxxx čehož se xxxxxxx xxxxxxxx, nezakládá xxxxxxxx legitimního xxxxxxxxx.
Xxxxxxx xxxx dosud judikoval x principu xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx x souladu x xxxxxxxxxxx Xxxxxxxxxx xxxxx xxx lidská xxxxx, x xxx xxxxxxxx xxxxxxxxx pojetí xxxxxxx legitimního očekávání xxxx majetkového xxxxxx, xxxxx byl xxx xxxxxxxxxxxxxxxx individuálním právním xxxxx, x nebo xx individualizovatelný přímo xx xxxxxxx xxxxxx xxxxxx (xxxx. xxxxx xx xxxx sp. xx. Xx. ÚS 2/02, publikovaný xxx č. 278/2004 Sb.). Xxxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxx Xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx, xx xxxxxxx legitimního očekávání xxxxxxxxx xxxxxxxxx porušen xxxxx, xxxx x xxxxxx xx věci xx. xx. Xx. XX 39/01 (Sbírka xxxxxxxxxx, xxxxxx 28, xxxxx x. 135; xxxxxxxx pod č. 499/2002 Sb.) xxxxxxxx xxxxx dovodit xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxx. Xxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx x nové úpravě xxxxxxxxx produkčních xxxx. Xxxxx xxxx xxxxxx, xx napadená xxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx očekávání, xxxxx xx producentům xxxx xxxxxxxxx xx základě xxxxxxxxxxx xxxxxx Xxxxxxxxx xxxxx.
x) Princip právní xxxxxxx a zákazu xxxxxxxxxxxxx
X judikatuře ESD xxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxx, xx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx legislativu xxxxxxxxxx xxx XX, xxx xxxxxxxxx státy, xxxxxx je tato xxxxxxxxxxx přijímána za xxxxxxxxxx xxxxxxxxx, "když xx xxxxxxxx xxxx, xxxxx má být xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxx je xxxxxxxx xxxxxxxx respektováno xxxxxxxxx očekávání xxxxxxxx xxxxxx normy" (C-459/02, Xxxxx Xxxxxxxx and Xxxxxxxxxxx agricole xxxx xx promotion de xx commercialisation xxxxxxxx Xxxxxxx x. Xxxx xx xxxxx-xxxxx de Xxxxxxxxxx, xxxx. 23-24). Xxxxxx x xxxxxx xxxxxxx je x xxxxxxx, xxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxx komunitární xxxxxxxxxxx, která xx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx x xxxx xxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxx x xxxxxxx s komunitárním xxxxxx, xxxxxxx xxxxxxx xxxx byl xxxxxxx xxxxxxxx legislativu xxxxxxxxxx xx x xx xxx xxxxxxxx xxxxxx. Xxxxx by taková xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx, "xxxxxx xx xxxxxxxx sledovaného xxxx x xxxxxxxx xx to efektivitu xxxxxxxx opatření", xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxxx xxxx (X-459/02, xxxx. 25-26).
Tento xxxxxxx napadenou xxxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxx, xxxxx, x xxxx xx x důsledku xxxxxxxxxx Xxxxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx produkčních xxxx měnila, vždy xxx x xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx, nikoliv xxxxxxxxxxxxxx, a vždy xxxx xxxx úprava xxxxx publikována ve Xxxxxx xxxxxx.
x) Princip xxxxxxxxxxxxxx, xxxx. xxxxxx xxxxxxxxxxxx
X xxxxxxx zemědělství xx princip xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx nejen xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx, xxx xxxxxx xxxxx xx. 34 xxxx. 2 (xxxxxxxx xx. 40 odst. 3) Smlouvy XX, xxxxx představuje "xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx principu xxxxxxxx" [viz rozhodnutí xx xxxxxxxxx xxxxxx 201 x 202/85, Xxxxxx Xxxxxxx and xxxxxx x. Xxxxxxxxxx x'Xxxx a x'Xxxxxxxxxxx xx x xx Xxxxxxxxxxx, (1986) ECR 3477, xxxx. 9]. Xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx trhů v xxxxxxxxxxx s xxxxxxxxx Xxxxxxxx xxxxxxxxxx politiky xxxxxxxx "vyloučení xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxx spotřebiteli xxxxxx Xxxxxxxxxxxx". Xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx všechna xxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxx xxx xxxxxx xx xxxxx, xxxxx xx xxxxxxx. Jinak řečeno, xxxxx XXX zavazuje xxxxxx členské xxxxx xx xxxxxxx, xxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx [spojené xxxx 201 a 202/85, Xxxxxx Xxxxxxx and xxxxxx x. Xxxxxxxxxx x'Xxxx x l'Agriculture xx x xx Xxxxxxxxxxx, (1986) ECR 3477, odst. 8].
Xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx zvažuje XXX xxx xxxxxxx - xxxxxxxxxxxxx (xxxxxxxxxxxxx) x xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxx (xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx). Jde-li x xxxxxxxxx srovnatelnosti, XXX xxx x minulosti xxxxxxxxx, xx "xxxxx xx xxxxxx xx. 40 Xxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx, xxx xxxxxxxxx v xxxxxxxxx s xxxxxxxxxxxx xxxxxxx odpovídá xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxx x faktické xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx" [xxxxxx 230/78 - XxX Xxxxxxxx-Xxxxxxxxxxxx nazionali x. Xxxxxxxx xx Xxxxxxxxxxx xxx Xxxxxxxx, (1979) XXX 2749, xxxx. 18]. X takovém xxxxxxx ESD xxxxxxx, xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxx porušen opatřením xxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxx xxxxx, xxxxx xxxxxxx xx v xxxxx Xxxxxxxxxxxx měla snížit xxxxxxx kvóta x 5 %, xxxxx Xxxxxx, v xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx legislativa xxxxxxxx mnohem razantnější xxxxxxxxx. Podle xxxxxxxxxxx XXX vzhledem x xxxx, xx "je xxxxxx xxxxx, že xxxxxxx x oblasti xxxxxxxxx xxxx x xxxxxxxx xxxxx xx x Itálii xxxxxxx xxxx xx xxxxxxxx x xxxxxx xxxxxxx […], xxxx takové xxxxxxx x zacházení […] xxxxxxxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x výchozí xxxxxxxxxx xxxxxxx" (případ 230/78, xxxx. 18-19).
X určitých xxxxxxxxx může být x xxxxxxxxxxxxx a xxxxxxxx xxxxxxxxx mezi xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx ospravedlnitelné, xxxxxxx xxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxxxx xxxx Xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx. XXX xxxxx x xxxxxxxxx shledal xxxxx xxxxx xxxxxxxxxx zacházení xxxx ospravedlnitelné, xxxxx xxxxxxxxxx rozumné a xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx. Například xxx xxxxxxxxxxx xxxx xxxx xxxxxxx xxxx zvýhodňovat xxxxxx formy xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxx, xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xx snadněji xxxxxxxxxx porušovat xxxxxxxxxxx xxxxx [xxx xxxxxx X-15/95 - XXXX xx Xxxxxxx x. Xxxxx régionale de xxxxxxxxxxxx agricoles (Unicopa) xxx Xxxxxxxxxxx xx Xxxxxx. (1997) ECR X-1961, xxxx. 39: "xxxxxxxxx xxxxx xxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx, xxxxx usnadňují činnost, xxx xxxx v xxxxxxx s komunitárními xxxxxxxx"].
XXX již rovněž xxxxxxxxx, xx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx státem nemusí xxx pro xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx, z xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxx xxxxxxxxxxxxx zájmem na xxxxxxx xxxxxx x xxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx referenčního xxxxxx, xxxx. xxxxx let xxxxxxxxxxx xxxx referenční. X xxxxxx xx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx, xx xxx ve xxxxxx x jiným xxxxxxxxxxx diskriminován, xxxxx x xxxx zvoleném xxxx xxxxxxxxxx období xxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxx, ESD učinil xxxxx, že "xxxxxx xxxxx xx ospravedlněn xxxxxxxx co xxxxxxxxxx xxxxxxx situací, kdy xx xxxxxxxxxx období xxxxxxxx z jednoho xxxx xx xxxxxxx xxx" [případ C-177/90 - Xxxx-Xxxxxxx Xüxx x. Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Xxxxx-Xxx (1992) XXX I- 0035, odst. 18]. Xxxxxxx xxxxxxx nastal x případě producentů, xxxxx realizovali plán xxxxxxx (a zvýšili xxxx xxxxxxxx), xxxxx xxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx zvýšené xxxxxxxx x xxxxxxx xx xx, xx za xxxxxxxxxx období byl xxxx xxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx. XXX však xxxxxxxxx, že xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx producentů xxxxxxxxxx za xxxxxxxx xx producentů, xxxxx xxxx rozvoje xxxxxxxxxxxxx, xxxxx "xx xx xxxxx zvolené xxxxxxxxxx xxxxxx, xxxxx je xxxxxxxxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx" [xxxxxx X-63/93 - Xxxxxx Xxxx xx al x. Xxxxxxxx xxx Agriculture xxx Xxxx and Xxxxxxxx General, (1996) XXX I-569, xxxx. 26]. Xxxxx xxxxxx, xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx principu xxxxxxxx mezi xxxxxxxxxx.
Xx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx XXX xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx úplnou diskreci xxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx. XXX xxxxxxxxxxx, xx xxxxxx xxxxx xxxx xxxxxxx xx xxxxxxxx principu xxxxxxxx. Xxxxxxxxx ESD xxxxxxx, xx výběr xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxx xx xxxxxxxxxxxx zakázané xxxxxxxxx xxxxxxxx, "xxxxx, xxxxx specifickým xxxxxxxxx xx xxxxxxx trhu, xxxx implementace takového xxxxxx xx xxxxx xxxxx k xxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx Xxxxxxxxxxxx" [spojené xxxxxxx 201 a 202/85, Xxxxxx Xxxxxxx xxx xxxxxx x. Xxxxxxxxxx d'État a x'Xxxxxxxxxxx et x xx Xxxxxxxxxxx, (1986) XXX 3477, xxxx. 12]. X tomto xxxxxxx pak XXX xxxxxx x xxxxxx, xx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx producenty xx xxxx xxxxxx.
Xxxxxxx xxxxxxxx xx pak ESD xxxxxxx xxxx x xxxxxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxx kvóty x xxxxxxx producenta xx xxxxxx. XXX xxxxxxxxx xxxxxxx, xx xxxxxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx, xxxxx xx xxxxxxx xxxxxx kvóty xxxxxxxxxxx, xxxxx skončili x xxxxxxx, xx xxxxxxxx, xxxxx x xxxxxxxxx jejich xxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxx xxxxxx xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx xx prospěch xxxxxx subjektů a xx úkor xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx x dané oblasti xxxxxx. Xxxxx xx xxxxx xxxxx XXX xxxx xxx xxxxxx xxxxxxx xxxx xx xxxxxxx rezervy x xxxxx přerozděleny xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx [spojené xxxxxxx 196/88, 197/88 and 198/88, Daniel Xxxxxx xxx xxxxxx v. Xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xx Xxxxxxx (Xxxxxx) xxx Xxxxxxxx coopérative xx Trieux, (1989) XXX-2309, xxxx. 21-23].
Konečně xxx xxxxxxxx x xx stanovisko XXX, xxxxx kterého xxxxx xxxxxxxxx xxxxxx hypotetické xxxxxxx o xxx, xx xxxxxxxxxxxx opatření xxxxxxxxxxxxxx určité producenty, xxxxx xxxx předložen xxxxxxxxx důkaz x xxx, xx jakýkoliv x xxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxx xxx xxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx, xxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx dopadu xxxxxxxx xxxxxxxx [xxxxxxx případy 196/88, 197/88 xxx 198/88, Xxxxxx Xxxxxx xxx others v. Xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xx Xxxxxxx (Copall) xxx Laiterie xxxxxxxxxxx xx Xxxxxx, (1989) XXX-2309].
Xxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxx xx principu xxxxxx diskriminace xxxxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxx XXX. Xxx bude xxxxxxx vyloženo, xxxxxxxx Xxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxx principu rovnosti xxxxxxxxxx x čl. 1 Xxxxxxx xxxxxxxxxx práv x svobod xxxxxx x xxxxxx xx. xx. Xx. XX 39/01, x to xxx xxxxxx práva, xxxxx xxxxxxxx na xxxxxxxxxxx xxxxx (xxx xxxx).
x) Xxxxxxx ochrany xxxxx xxxxxxxx x xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx
XXX xxx v xxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxx, xx xxxxx xxxxxxx hospodářskou xxxxxxxx nelze xx xxxxxx k xxxxxxx xxxx xxxxxxxx tak, xx xx garantovalo xxxxx obdržet xxxxxxx xxxxxxxxx xxxx kvóty. Xxxxx ESD xxxxx "xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx aktivitu xxxxxxxxxxx, xxx x xxxxxxxxxxx x budováním xxxxxxxx organizace xxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx, xxxxx xxx xx xxxx xxxxxxxx…" [xxxxxx 230/78 - XxX Xxxxxxxx-Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx v. Xxxxxxxx xx Xxxxxxxxxxx xxx Xxxxxxxx, (1979) XXX 2749, xxxx. 20-21]. Navíc s xxxxxxx na xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx organizace xxxx xxxx xxxxx předmětem xxxx (srov. xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx se xxxxxxx xxxxxxxxxxx očekávání).
Taková xxxxxxx práva xxxxxxxx x xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx x xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx práv, xxxx xxxxxx omezení xxxxxxxxxx sledovanému xxxx, xxxx xx xxxxxx xxxxx Xxxxxxxxxxxx, x xxxxxxxxxxxxx x ohledem xx xxxxxxxxx cíl xxxxxxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxx základních práv [xxxxxx 5/88 - Xxxxxx Wachauf x. Xxxxxxxxx xüx Xxxäxxxxx xxx Xxxxxxxxxxxxxxx, (1989) XXX 2609, odst. 18]. První xxxxxxxxx (xxxxxx se xxxxxxxxxx xxxxx) xx xxxxxxxx, xxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxx xx zemědělskými xxxxxxxxxx, a xx xxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx. Xxxxx kritérium (xxxxxxxxxxxxxxx) xx splněno, xxxxx není xxxxxxxx xxxxxxx podstata xxxxx xxxxxxxx a vykonávat xxxxx hospodářskou xxxxxxx. Xxxxx řečeno, xxxxx xxxxxx kvót neomezuje xxxxx xxxxxxxx příslušné xxxxxxx k jiným xxxxxx nebo xxxxx xxxxxxxx x xxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx x jinými xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx, xx xxxxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxx jinou xxxxxxxxxxxx xxxxxxx [C-177/90 - Xxxx-Xxxxxxx Xüxx v. Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Weser-Ems (1992) XXX X- 0035, xxxx. 17; xxxx X-63/93 - Fintan Xxxx xx xx. x. Minister xxx Xxxxxxxxxxx and Xxxx xxx Xxxxxxxx Xxxxxxx, (1996) ECR X-569, xxxx. 30, xx xxxxxx ESD xxxxxxx, xx není xxxxxxxxx xxxxxx xxxxx, xxxxx xxxxxxxxx xxxxxx kvótu xxx xxxxxx na xxxxxxxx xxxx rozvoje xxxxxxxx, xxxx kvótu, xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxx, které xx xxxxxxxxx schopen xx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx. Xxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxx podnikat, xxx xxxxx omezuje xxxxxxx umístit xxxxxxxx xx xxxx, xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxx]. Jinak xxxxxx, xxxxx xxxxxxxxxx XXX xxxxxxxxx určité xxxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxx x xxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx činnost.
Princip xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx je xxxxxxxx pořádkem České xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxx, xxxxx xxx xxxxxxxx xxx x mezích xxxxxx (čl. 41 Xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx x svobod) x xxxxxxxxx judikatura Xxxxxxxxx soudu založená xx xxxxxxxx "xxxx-xxxxxxxxx" xxxx xxxxxxxxxxxx s xxxxxxxxx XXX. Proto Xxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx.
X-2) Xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx z xxxxxxxxx pořádku České xxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx Xxxxxxxxx xxxxx
Xxx uvedeno xxxxx, xxxxxxxxx klíče pro xxxxxxx individuální xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx Společné xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx, xxxx x xxxxxxx, x xxx xxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxx diskreci členských xxxxx, jaké konkrétní xxxxxxxx k xxxxxxxx xxxx (xxxxxxx produkce xxxxx) zvolí. Xxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx pro xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xx xxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxx, xxxxx xxxxxxxx fakt, xx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx z xxxxx xxxxxxxxxxxxx.
Xxx xxx xxxxxx xxxxxxx xxxx, Xxxxxxx xxxx xx xxxxxxxxxx, xx xxxx, xx xx Xxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx XX, resp. XX, xxxxx xxxxxxxxxxxxx přezkum xxxxxx týkající xx xxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx, xxx xxxxxx na kritéria x xxxx regulace xxxxxxxxx komunitárním xxxxxx x x xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx XXX. Xxxxx řečeno, xxx xxxxxxxxxx xxxxxxx zvoleného xxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxx Xxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxx zcela xxxxxxxx xx, xxxxx xxxxxxxx xx x xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxx x xxxxxxxx jejich xxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxx x XXX. Xxxxxx na rozdíl xx xxxxxxxxxxx rozhodnutí Xxxxxxxxx xxxxx nelze xx komunitárnímu xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx jako x xxxxxxxx xxxxxxxxx, x xxxxx by xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxx k xxxxxx úpravě, nýbrž xxxxxxxxxxx xxxxx v xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxx pořádku Xxxxx xxxxxxxxx, xx-xx používán x xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxx xxxxxx.
Xx xxxxxx xxxxxx nelze x xxxxxxxxxxx ani xxxxxxx xxxxxxxxx judikaturu Ústavního xxxxx, a to x důvodu xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx (viz xxxx).
X xxxxxx xx. xx. Xx. ÚS 45/2000 (Xxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxxx 21, xxxxx č. 30; xxxxxxxx xxx č. 96/2001 Sb.) Xxxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxx č. 51/2000 Sb., xxxxxx se xxxxxxx xxxxxxxx x xxxxx státu xx xxxxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxx cukrovky x xxxxx x xxxxxxxxxxx xxxx x xxxxxx. Xxxxxxx xx o xxxxxx předpis, xxxxx x České republice xxxxxx zaváděl regulaci xxxx x cukrem, x to xxx xxxxxx xx 1.8.2000 xx 30.9.2001. Ústavní xxxx x xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx x xxxxxx, xx xxxxx xxxxx xxxxxxxxx nerespektovala xxxxxxx xxxx xxxxxxxxx čl. 78 Xxxxxx Xxxxx xxxxxxxxx. Xxxxxxx xxxx xx xxxx x xxxxxxxxxx nálezu nezabýval xxxxxxxx obsahem právní xxxxxxxx x xxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxx. Xxxxxx výše xxxx xxx xxxxxxxx xxxx xxxxxx xxx, xx xxxxxxxxxxx obdobím xxxx xxxxxxxxx xxxxxx 5 xxxxxxxxxxx xxx, xxxx období xxx 1995 - 1999.
X xxxxxx sp. xx. Xx. XX 5/01 (Xxxxxx xxxxxxxxxx, svazek 24, xxxxx x. 149; vyhlášen pod č. 410/2001 Sb.) xx Ústavní xxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx nařízení xxxxx č. 445/2000 Sb., x xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxx mléka xx léta 2001 xx 2005. Xxxxxxxxxx xxxxxx Ústavní xxxx xxxxxxx xxxxxxxx, xxxx xxxxxx §4 xxxx. 2 a §14 xxxx. 2 xxxxxxxx, x to opět x xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx pro xxxxxxx rozdělování xxxxxxxxxxx xxxx z xxxxxxx xx xxxxxxxxx hospodařící x systému xxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxx x xxxxxxxxxxxx x nezákonnosti xxxxxxxx xxxxxxxxxxx x xxxx xxxxxxx xx Xxxxxxxxxxxx zemědělství. X xxxxx nálezu xx xxxxxxx Xxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxx k xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxx mléka jako xxxxx x xxxxx xxxxxxxx hospodářské xxxxxxxx xxxxx s ústavním xxxxxxxx, xxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx. Xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx jak xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx produkčních xxxx, xxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx individuálních produkčních xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx. Xxxxxxx soud xxxxxxxxx xxxxxxx, xx zákonodárce xxx (x mezích xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx zásadami, xxxxxxxx xxxxx a svobodami) xxxxx xxx úvahy xxxxxx xxxxxxx nebo xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx produkce x určitém xxxxxxx xxxxxxxxxxxx, xxxxxxx xx xxxxxxxx druh x xxxxx xxxxxxxx x xxx xxxxxxxxxx xx xxxxxx xxxxxxx svobodu xxx xxxxxxxxxxx produkce xx trhu či xxx xxxxxx surovin x výrobních xxxxxxxx. Xxxxxxxx Xxxxxxx xxxx xxxxxx, xx by xxxxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx bylo lze xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx. Xxxxxx xxxxx, že x provedení zákona Ústava připouští x xxxxxxxxxxx xxxxxx přijímání xxxxxxxxxxxx předpisů, pohybují-li xx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx v xxxxxx xxxxxx. Ústavní soud xxxxxx xxxxxx, že xx omezení produkce xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx, které xxxx xxxxxxxxxx veřejným xxxxxx a xx xxx xxxxxxx. Vlastnictví x produkci nad xxxxxxxxx xxxxx není xxxxxx, pouze se xxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xx trhu. Xxxxxxxx xxxxxxxxxxx kvót xxxxxxxxxxx xxxxx kontroly xxxxxxx xxxxxxx, jež sleduje xxxxxxx xxxxx, xxxx xx xxxxxxxxxxx trhu x xxxxxxxxx. Xxxxxxx xxxxxxxx, xxxx systém xxxxxxxxxxx individuálních produkčních xxxx, pak shledal xxxxxxxxxxx.
Xxx-xx x systém xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxx, Ústavní xxxx xxxxxx, xx xx xxxxxxxxx diskriminaci představovalo xxxxxxxx právní postavení xxxx výrobců, xxxxx xxxxx xxxxxx, a xxxx, xxxxx x xx xxxxxxxx. Xxxxxx xxxxxxxxxxx xx neústavní xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx x novými xxxxxxx, xxxx uvedl, xx xxxxxxxxxxxx nových xxxxxxxxxxx (xxxxx xxxxx xxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxx kvóty od xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxx xxxx xxxxx xxxxxxxxx), xx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx. Xxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxx, xxxxx o xxxxx xxxxxxxx x dostanou xx v plné xxxx, x xxxxxxx, xxxxxx bude odepřena xxxx přidělena xxxxx xxxxxx. Proto xxx xxxxxxxxxx §12 xxxx. 6 xxxxxx č. 256/2000 Sb., o Xxxxxxx xxxxxxxxxxx intervenčním xxxxx, požaduje, xxx xx způsob xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxx xxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxxxxxxx způsobu xxxxxxx. Xxxxxxx soud x xxxx xxxxxxxxxx, xx xxxxx xxxxxx pokyn, xxxx xxxx xxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxx čl. 1 Xxxxxxx x čl. 1 Xxxxxx, xxxx mít xx xxxxxx xxxxx při xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx x xxxxx jednotlivých soustav xxxxxxxxxxx kvót s xxxxxxx na xxxx x xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx, xxxxxxx výroba xx xxxxxxxxx xxxxxxx. Xxxxxxx xxxx xxxxx xxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxx xxx původním xxxxxxxxxxx kvót, xxxxxx xxxxxxxxxx referenční období x xxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxx xx xxxxx uznal xx xxxxxxxxx. Současně však Xxxxxxx xxxx připustil, xx xxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx klíč, jenž xxxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxx výkyvů xxxxxx xxxxxx, xxxxxx vzít xxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxx. X xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxx xxxxx i x xxxxxxxxxxxxxxx, jež však xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx.
Xxxxxxx x xxxxxx sp. xx. Pl. ÚS 39/01 (xxxxxxxxxxxx pod č. 499/2002 Sb.) xx Xxxxxxx xxxx opět xxxxxxx xxxxxx xxxxxxx produkčních xxxx xxxxx, přijatou x xxxxxx nařízení xxxxx č. 114/2001 Sb., x xxxxxxxxx produkčních xxxx xxxxx na xxxxxxx xxxx 2001/2002 xx 2004/2005. Tímto xxxxxxx Xxxxxxx soud zrušil §4 xxxx. 3, §5 xxxx. 3, §7 x §13 xxxxxxxx x xxxxxx xxxxx xx zrušení §13 zákona č. 256/2000 Xx., o Xxxxxxx zemědělském xxxxxxxxxxxx xxxxx. Xxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxx zvolený xxxx rozdělování xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx kvót (xx xxxxxxx objemu výroby xxx z xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx výrobních xxxxx x posledních xxxx) xxxx x xxxxxxx xx zákonným xxxxxxxxxx objektivního xxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxx. Xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxx x tom, xx xxxxxxxxx jednotlivých xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxx xxxxxxxx č. 51/2000 Sb., xxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxx xxxxxxxx Xxxxxxxx xxxxxx, xxxx v období xx 30.3.2001 do 29.11.2002. Xxxxxxx toto xxxxxxxx bylo zrušeno x xxxxxxxxxx xxxxxx, xxxx pro xxxxxxxxxx xxxxxxx opory, Ústavní xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx, xx xxxxxxxx rozlišování xxxxxxxxx na xxxxxxxxxxx x nestrategické xxx xxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx (xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx), xxxxx představovala xxxxxxxx, xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx. Xxxxxxx soud xxxx xxxxxxxxxx, xx xxxx xxxxxxx x xxxxxxxx xxxxx č. 114/2001 Sb. xxx o xxxx xxxxxxxxx není, xxxxxxx xxxxxxxxx dopady předchozího xxxxxxx xxxxxxx, xxxxx xxx xxx xxxxxxxx xxxxx, xxx i xxxxx diskriminační, neodstraňuje, xxx xxxxx xxxxxxxx xxx, xx neodvozuje xxxxxxxxx průměrnou xxxxx xxxxx xx xxxxxx xxxxxx xx xxxxx xxxx sezon, nýbrž xxxxxx se xxxxxxxxxxx, xx některé xxxxxxxxx xxxxxx xx všechny xxxxxx v provozu x xxxx x xxxxx tři xxxxxx, xxx se vyrábělo xxxxxxx, xxxx xx xxxxxx, kdy xx xxxxxxxx, xxxxx xx xxxxxxxx po xxx xxxx xxxx xxxxx. Xxxxxxxxxxxx nerovnosti xxxxxxxxx Xxxxxxx xxxx x xxx, že xx xxxxxxx xxxxxxxx xxx x formálních důvodů xxxxxxxxxxx a xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx, mohli někteří xxxxxxx výrobu xxxxxx, xxxxx byli chráněni xxxx xxxxxxxxxx, xxx xxxxxxxxx kvótu xxxxxx, x xxxxxxx xxx xxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxx. Xxxxxxx xxxx xxxxx xxxxxxx, xx vláda xxx xxxxxxxx korektní úpravou xxx budoucnost zachovává xxxxxxxxx stav, xxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxx, xxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx.
Xxxxxxxxx xx xxx 14.9.2004, xx. xx. Xx. XX 48/03 (xxxxxxxxxxxxx), Xxxxxxx soud xxxxxxxx xxxxxx x xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxxx příslušných částí xxxxxxxx xxxxx č. 114/2001 Sb. xx znění xxxxxxxx xxxxx x. 97/2003 Xx., xxxxxx xxxxx x reakci xx xxxxxxxxx nález Xxxxxxxxx xxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxx. Xxxxxxx soud xxxxxx xxxxxxxx podle §67 xxxxxx o Xxxxxxxx soudu, neboť x xxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxxx č. 364/2004 Sb., xxxxx xxxxxxxxxx §3 a §16 xxxx napadena xxxx projednávaným xxxxxxx. Xxxxxx právní úprava xxxxxxxx x nařízení xxxxx č. 114/2001 Sb., ve xxxxx nařízení xxxxx x. 97/2003 Sb., xxxxxxxxx xxxx klíč xxxxxxx x rozdělení xxxx xxx, že xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xx základě xxxxxxxx xxxxxx xxxxx stanovené xxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xx 24 xxxxx v cukrovaru, x xxxx vyráběl xxxx x xxxxxxxxx 2001 xxxx x xxxxx 2002, xxxxx x tomto xxxxxxxxx xxxxxxx xxxx x xxxxxxxx xxxx 2002/2003, xxxxxxx xxxx x xxxxxxxxxxxxx množství, xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxx technologického xxxxxxxx xxxxxxxxx.
X-3)
Xxxxxxx soud tedy x ústavní xxxxxxxxxx xxxxx pro výpočet xxxxxxxxxxxx produkční kvóty xxxxxxxxx xx xxxxxxx, xxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx určité xxxx jak pro xxxxxxxx přípustnost xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxx xxxx xxxxxxxx, tak xxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx. Xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xx xxxx xxxxx xxxxxxx xxxx jiné x xxx zorným úhlem xxxxxxxxx judikatury Ústavního xxxxx, xxxxxx xx Xxxxxxx xxxx xxxxx, xxxxxx xx byly xxxxxxx xxxxxxxx xxx xxxx xxxxxxxxx.
Xxxxx jde x systém xxxxxxxxx xxxx takový, Xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx, xx xxxxx nález navazuje xx xxxxxxxxx judikaturu x oblasti xxxx. Xxxx xx však xxxxxxx posouzení xxxxxxxxx xxxxxxxxx kvót x xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx, xxx xxx xxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxx xx. zn. Xx. XX 39/01.
Ve xxxx nálezu sp. xx. Xx. ÚS 11/02 (Xxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxxx 30, nález x. 87; vyhlášen xxx č. 198/2003 Sb.) Xxxxxxx xxxx formuloval xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxxx dovodil x xxxxxxxxxxx demokratického xxxxxxxx státu, xxxxxx xxxxx dovodil xxxxxxxxx Xxxxxxxxx xxxxx xxx xxxxx xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx, xxxxx může xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxx xx xxxxxxxx xxxxxxxx. Xxxxxx první xxxxxxxx, xxx Xxxxxxx xxxx xxxx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx, xx xxxxx xxxxxxxxxx a xxxxxxxxxxxx xxxxxx v xxxx, nebo xxxxx x xxxxxx xxxxxxxxx, xxxxx xxxxx kulturních xxxxxxxx xxxxxxxxxxx. Xxxxx xxxxxxxx xx změna xx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx normami, xxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx principů x zásad, aniž xx z nich xxxxx xxxxxxxxxx, a xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx (čl. 1 xxxx. 1 Xxxxxx). Xxxxx xxxxxxxx xxx změnu xxxxxxxxxx Xxxxxxxxx xxxxx je xxxxx, xxxx. xxxxxxxx xxxx právních norem x principů, xxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxx Xxxxxxx xxxx, tj. takových, xxxxx xxxx xxxxxxxx x xxxxxxxx pořádku Xxxxx xxxxxxxxx, nejde-li xxxxxxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx čl. 9 odst. 2 Xxxxxx, xx. xxxxx-xx x změny podstatných xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx právního xxxxx.
Xxxxxxx xxxx xxxx x xxxxx případě xx konfrontaci xxxxxxxx xxxxxxxxxx ESD x xxxxxxxxx xxxxxxxxxx Xxxxxxxxx xxxxx xxxxx, xxx xxx xxxxxx xxxxxxxxxxx, xxxxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx Xxxxxxxxx soudu. Xxx xxx xxxxxxx shora, xx xxxxxxxxxx, xx xxxxxxxxxxxx Xxxxx xxxxxxxxx x XX, resp. XX, xxxxx x xxxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxx právního xxxx, xxxxx xxxxx xxxxxxxxx Xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxx. Tedy xxxxxxxxxx xxxxx x xxxxx posunu právního xxxxxxxxx, xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx normami, xxxxx xxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxx, xxxxxx xxxxxxxxx principů x xxxxx, to xxx xxxxx xx xxxxxxxxxxx, xx xxxxxxx, jež xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx, xxxxxx xxxx x sobě v xxxxxxx x demokratickou xxxxxx xxxxxxxxx, xxxx. xxxxxx těchto faktorů xxxxx xxxx x xxxxxxxx demokratické xxxxxx xxxxxxxxx. Xxxxxx xxxxx xx xxx v xxxxxxx s čl. 9 xxxx. 2, resp. čl. 9 xxxx. 3 Xxxxxx.
Xx xxxxxxxxxx, xx xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx x xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx x nich xxxxxxxxxx xxxxxx Xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx od xxxxxxxxxxx xxxxxxxx poskytovat xxxxxxx skrze xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx práva xxxxxxxxxxx xx xxxx x xxxxxxxxxx XXX [xxxx xxxxxx rozhodnutí x. 1/58, Xxxxx x. Xxxxxx xxxx XXXX (1959)], xxxx implementaci xxxxxxx xxxxxx principů x judikatuře XXX xx po xxxxx x vytvoření xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx, xxxxx xx xxxxxx xxxxxxx primárního xxxxx. Xxxxxx xxx xxxxxx xxxxxxxxxx vývojem i xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx x judikatuře Xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx, x xxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx příkladem jsou xxxxx xxxxxxx Xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx XXX (xxxx. rozhodnutí xx xxx 29. 5. 1974 x. 2 XxX 52/71, Xxxxxxx X., x xxxxxxxxxx xx xxx 22.10.1986 x. 2 XxX 197/83, Xxxxxxx XX., x xxxxxxxxxx ze xxx 12.10.1993 x. 2 BvR 2134 x 2159/92 xxx Xxxxxxx üxxx xxx Xxxxxäxxxxx Xxxxx).
Xxxxxxxx standard xxxxxxx základních xxxx xxxxxx Xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx Xxxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxx xx xxxxxxxx, xx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxx základních xxxx xxxxx uplatňování xxxxxxxx z xxxx xxxxxxxxxx, tak xxx xxxxxxx xxxxxxxx x x výše citované xxxxxxxxxx XXX, xx xxxxx kvalitu xxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx x Xxxxx xxxxxxxxx, xxxx. xx standard ochrany xx výrazně liší xx ochrany doposud xxxxxxxxxxx ve vnitrostátním xxxxxxxxx Xxxxxxxx xxxxxx. Xx xxxxxxx xxxxxxx x z xxxxxxxxxxx xxxx uvedených závěrů XXX xxxxxxx přípustnosti xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxx, x xxxxxx, xxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxxxx x minulosti xxxxxx Xxxxxxx xxxx. Xxxxxxxx xx podle Xxxxxxxxx xxxxx toliko xxxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxx xx. xx. Xx. XX 39/01, x němž Xxxxxxx xxxx hodnotil klíč xxxxxxxxx vládou x xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxx porušující princip xxxxxxxx.
Xxxxx je tento xxxxx xxxxxxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxx judikaturou XXX, xxx xxx xxxxxxxxx xx excesivní x xxx xxxxx, xx Xxxxxxx xxxx xx pustil na xxxxxxxxx "tenký xxx" xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx, xxxxx posléze xxxxxxx xx xxxxxxxxx ústavněprávního. Xxx vyplynulo x xxxxxxxx judikatury ESD, xxxxx soud se xx xxxxxx x xxxxxxxxx, xxx xxxx xxxxxxxx Společné zemědělské xxxxxxxx, necítí xxx xxxxxxxx hodnotit tato xxxxxxxx obsahovými xxxxxxxx. Xxxxx xxxx. XXX xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxx na xxxxxxxx xxxxxxxxx mezi xxxxxxxxxx, odkazoval xx xx, xx xxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxx hypotetická, xxxxx xxxx xxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx, xxx byla xx vztahu xx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx založena. Xxxxx vyplývající z xxxxxx xx. zn. Xx. XX 39/01 xxx ostatně považovat xx xx xxxxx xxxx xxxxxxxxx i xx xxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxxxxx Xxxxxxxxx xxxxx, který ve xxxx předchozím xxxxxx, x xxxx posuzoval xxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxx xxxxx, že "xxx podrobně propracovaný xxxx, xxxx xxxxxxxx xx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxx objemu xxxxxx, xxxxxx xxxx xxxxxx xx xxxxxxx okolnosti. X xxxxxxxxxxxx případech xxxxx může dojít x k xxxxxxxxxxxxxxx, xxx však xxxxxxxxxx xxxxxxx závažnosti." V xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxx xx xxxx xxx Xxxxxxx xxxx necítil xxxxxxx k tomu, xxx xxxxxxx xxxx xxx rozdělení kvóty xxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxx v xxxxx xxxxxxxxx přezkumu.
Jinak xxxxxx, Xxxxxxx soud x xxxx projednávaném případě xxxxxx xxxxxxxx xx xxxxxx, které vyplývají xxxxx z judikatury XXX, z xxx xxx dovodit xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx, xxxxx xxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxx přímo xxxxxxxxxxx z komunitární xxxxxxxx XX. Xxxx xx xxx xxxxxxx xxxxx x Xxxxxxx xxxx při přijímání xxxxxxxxxxx nálezu xx. xx. Xx. XX 39/01, xxxx x xxxx odůvodnění uvedl, xx nelze xxxxxxxx xxxxxx xxxxxx, xxxxx xxx x xxxxxx xxxxxxxxx činnosti, které xx xxxx posléze xx xxxxxxxx členství Xxxxx republiky x Xxxxxxxx xxxx, ač xxxx sebeomezení xxxx xxxxxxx do xxxxx xxxx xxxxxx.
Xxxxxxx xxxx xxxxx xxxxxx x xxxxxx, xx xxx xxxxxxxx důvody xxx xxxxxxxxx xx xx xxxxxx xx xxxx xx. zn. Xx. XX 39/01. Xxxx xxxxx xx však xxxxxx samotného obsahového xxxxxxxxx xxxxx zvoleného xxxxxx, xxx xxxx, xx Xxxxxxx xxxx xx xxx xxxxxx xxx xxxxxxx takový xxxx xxxxxxxx, jak xx učinil nález xx. zn. Pl. XX 39/01, podrobit xxxxxxxxx přezkumu x xxxxxxxxxx rovině. To xxxx nevylučuje, xxx xx spravedlností tohoto xxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxx v individuálních x xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx producentů, pokud xxxx xxxxxxxxx, x xxxxxx xxxxxxxxxxx skutečnostech xx xxxxxxxxx založena.
Naopak xxxxxxxxxx xxxxxx XXX, x xxxx xx 1.5.2004 v xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxx shora xxxxxxxxx, x xxxxx svými xxxxxx, k xxxx xxxxxx xxxx xxxxxxx xx. xx. Xx. XX 39/01, Xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx, xxx xxxx xxxxxxx xxxxxx x nařízení x. 97/2003 Xx., xxxxx xxxxxxxx xxxx promítnuty xx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx §3 xxxxxxxx xxxxx č. 364/2004 Xx. x xx xxxx zrušení xxxxxx xx xxxxxxxxxx §3 xxxxxxxx vlády x. 548/2005 Xx. xx xx xx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx. Xxxx nebude hodnotit xx, xxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx, neboť xxxxxxx xxxxxx považuje Xxxxxxx xxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx, x xxxxxxx zodpovězení xx xxxxxx xxx xxx xxxxxxx.
Xxxxxxx xxxx k xxxx xxxx - xxxxxx xx formě xxxxxx xxxxxx, tedy xxxx xxxxxxx meze xxxxxxxxxxxxxxx přezkumu - xxxxx, xx x xxxxxx sp. zn. Xx. XX 39/01 xxxxx nevyplynulo, jak xx xxxxxxx Ústavnímu xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx, xx xxxxx xxxx xxxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxx, než xxxxxx regulovat xxxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxx, tedy xxxxxx xxxx rokem 2000.
X xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx, xxxxx xx Ústavní xxxx xxx xxxxx xxxxxx xxxxxx vyžádal, xxxx xxxxxxx, xx většina xxxxx xxxxxxx a xxxxxxxx Xxxxxx, které x xxxx 2004 xxxxxxxxx xx XX, x xxxxx zvolila xx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx let 1994 - 1999, xxxxxxxxxxxx xxxxxxx x České xxxxxxxxx xx však xxxx právě xxx, xx xxxx x xxxxxxxxx kvóty byl xxxxxxxxx xxxxx Ústavním xxxxxx (xxxxxx x xxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxxxx x důvodů xxxxxxxxxx). Xx xx Ústavní xxxx necítí být x xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxx, xxxxxx xx xx xxxx, xx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxx 2004 xxxx xxx 2000 by xxxx xxxxxxxxx xxxxxxx, xxxx x xxxxxxxxx x xxxxxxxxxxx další xxxxxx xxx tvrzení, xx x xxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx mezi xxxxxxxxxx. Xx xxxxxxxxx xxxxx, xxxx napadeného xxxxxxxxxxxx, lze xxxxx Xxxxxxxxx xxxxx naopak xxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxx, xxxxx by xxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxx xxxxx x xxxx 2004 xxxxxxxxxxxxxx x xx druhou xxxxxx bylo x xx xxxxxxxxxx tržní xxxxxxxx, vzniklé x xxxxxxxx předchozích xxxxxxxx, xxx na xx x nálezu xx. xx. Xx. ÚS 39/01 upozornil Ústavní xxxx.
Xxxxxxx xxxx současně xxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxx, xx nyní xxxxxxx xxxxx x xxxxxx případě xxxxxxxxx, xx xx Ústavní xxxx xxxxxxxxxx na xxxxxxxxxxxxx přezkum xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx, které xxxx komplementární ke xxxxxxxxxxxxx právu, xxx xxx xx x xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx států XX [xxxx. rozhodnutí xxxxxxx Xxxxxxxxxx soudu xx věci Xxxxxx x. Minister xxx Xxxxxxxxxxx 1 (1990) XX 356, xxx. xxx Xüxx, X.: Xxxxxxxxx Evropské xxxx x vztahy xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx. Právník 8/2004, xxx. 765]. Xxxxx x jeho xxxxxxxx xx odvíjí xx xxxxxx x xxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxx, x xxxxx xxxxx po 1.5.2004, x xxxx se xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxxxxxxxx přezkumu x xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx.
Xxx xxxxxxx, že xxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxx xxx xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx, x xxxxx plyne, xx xxxxxxx návrh xxxxxxxxxxxx by xxxxx xxxxx xxx xxxxxxxx.
X) Xxxxxxx xxxx však xxxxxxxx nemohl xxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxx xx, xx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx §3 xxxxxxxx x. 548/2005 Xx., xxxxxx xx xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xx. 1 odst. 3 xxxxxxxx Komise (XX) č. 1609/2005, xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx, xx přistoupením Xxxxx xxxxxxxxx x XX xxxxx xx xxxxxxx čl. 10a Ústavy x xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxx nadnárodní.
Ustanovení čl. 10a, xxxxx xxx do Xxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxx x. 395/2001 Xx. (tzv. xxxxxxxxxxx Ústavy), xxxxx představuje xxxxxxxxxx umožňující xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx Xxxxx republiky na xxxxxxxxxxx organizaci xxxx xxxxxxxxx, tedy především XX x její xxxxxx. Xxxxxxxxx, xxx xx xxxxx Xxxxxxx x xxxxxxxx XX xx xxxxx xxxxx xxxxxx xxxxxx x xx znění xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxx Xxxxxx xxxxxxxxx, došlo x xxxxxxx těch xxxxxxxxx vnitrostátních xxxxxx, xxxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxx XX vykonávají xxxxxx XX, xx xxxx xxxxxx.
Xxxxx xxxxxx, xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx České xxxxxxxxx x ES xx xxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx, x xx xxx, xx Xxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx pravomoci orgánům XX. V xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx, které xxxxxxxxx orgány ES, xx xxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx příslušných xxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xxx xxxxxx xx xx, xxx xx xxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx.
Xxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxx xx xxxxx xxxxx Xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx, xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx suverenity x x ní xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx zůstala Xxxxx republika, xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx čl. 1 odst. 1 Xxxxxx. Xxxxx xxxx xx Xxxxx republika xxxxxxxxxx, xxxxxxxx a xxxxxxxxxxxx právní xxxx xxxxxxxx na xxxx x xxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxx x xxxxxx. Ona xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xx xxxxx Xxxxxxxxx xxxxx projevuje xx xxxx rovinách: v xxxxxx xxxxxxxx x x rovině materiální. Xxxxx x xxxxxx xxxxx se xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx, xxxxx xxxxxx xx týká xxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx moci. Xxxxx xxxxxx, xxxxxxxx části xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx orgánů xxxx xxxxx potud, xxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxx orgány ES xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx x xxxxxxxxx základů xxxxxx xxxxxxxxxx Xxxxx xxxxxxxxx x xxxxxxxx, xxxx xxxxxxxxxx samotnou xxxxxxxx materiálního xxxxxxxx xxxxx. Xxxxx xx xxxxx x xxxxxx xxxxxxxx realizace xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx, xx. xxxxx xx xxxxx v ES, xxxx. EU, ohrožoval xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx České xxxxxxxxx xxxx podstatné xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx právního xxxxx, xxxx xx třeba xxxxx xx xxx, xxx se xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx Xxxxx xxxxxxxxx, xxxxxx xxxxx, xx x xxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxx Xxxxxxx xxxx (čl. 83 Xxxxxx Xxxxx republiky). Xxxxxx xxxxx x xxxxxxx xxxxxxxx v xxxxx platné ústavní xxxxxx. Xxxxx xxx x xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx právního státu, xx xxxxx čl. 9 xxxx. 2 Xxxxxx Xxxxx xxxxxxxxx leží xxxxxxx i xxxx xxxxxxxxx samotného ústavodárce. Xxxxxxx xxxx xxx xx svém xxxxxx xxxxxx xx. xx. Xx. XX 19/93 (Xxxxxx rozhodnutí, svazek 1, nález x. 1; xxxxxxxx xxx č. 14/1994 Sb.) týkajícím xx xxxxxx x xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxx xxxxx xxxx xxxxxxxxxxx, xx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx x xxxxx ústavy xxxx xxxxxxxxx nad xxxxxxxxxxxx pravomoc x xxx xxxxx xxxxx Xxxxxxxxxx. X xxxxxx xxxxxx sp. zn. Xx. ÚS 36/01 (Xxxxxx rozhodnutí, xxxxxx 26, nález x. 80; vyhlášen pod č. 403/2002 Sb.) Xxxxxxx xxxx xxxxx, že žádnou xxxxxx Ústavy xxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxx xxxxxx, xx xx xxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxxx xxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx úrovně xxxxxxx xxxxxxxxxx xxxx a xxxxxx.
Xxxxx by proto xxxxx delegovaných xxxxxxxxx xxx orgány XX xxxxxxxxxx způsobem xxxxxxxxxxx xxxx dosavadnímu xxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx demokratického xxxxxxxx státu, xxxxxxx xx xx x xxxxxxxxx x xxxxxxx x xxxxxxxx xxxxxxxx Xxxxx xxxxxxxxx, xxxxx xx xx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx orgány Xxxxx republiky.
Taková xxxxxxx xxxx xxxxxx ani x xxxxxxxxxxxxx konkrétním xxxxxxx xxxxxxxxx a xxx Xxxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxx, xxx xxxxx xxxxxxxxxxx svou xxxxxxxxxxxx pravomoc xxxxxxxx, xxx xx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx §3 xxxxxxxx xxxxx x. 548/2005 Xx.
Xxxxxxx xxxx po xxxxxxxxxx xxxxxx napadeného xxxxxxxxxx §3 xxxxxxxx xxxxx x. 548/2005 Sb. xxxxx xxxxxx x xxxxxx, xx jeho xxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xx xxxxx xxxxxxxxx, xxxx. xxxxxxxxx svou xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx x xxxxxxx, která xxxx xx xxxxxxx čl. 10a Xxxxxx přenesena na xxxxxx XX, x xx xx. 37 xxxx. 2 x 3 Smlouvy x XX x xx. 1 odst. 3 Xxxxxxx x přistoupení Xxxxx republiky k XX. Jestliže §3 xxxxxxxx xxxxx č. 548/2005 Xx. xx xxx xxxxxxxxx nařízení Xxxxxx (XX) č. 1609/2005, xxx x xxxxxxx xxxxx vires ve xxxxxx x čl. 78 Xxxxxx, neboť vláda x přijetí takové xxxxxx xxxxxx nebyla xxxxxxxxx.
Xxxxxxxx Komise (ES) č. 1609/2005 xx xxxxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxxx Xxxxxx xx základě xx. 10 xxxx. 3 x 4 xxxxxxxx Rady (XX) č. 1260/2001 xxxxxxx xxx xxxxxxxxxxx xxx 2005/2006 xxxxx xx xxxxxxxx xxxxx příslušející xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx. Xxxx xxxxxxxx xx přednost xxxx xxxxxxxxxxxx právní (xxxxxxxx) xxxxxxx x xx xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxxxxx právních xxxxxx.
Xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxxxx xxxxx x xxxxxxxxxx aplikace xxxxxxxx xxxxxxx z xxxxxxx xxxxxxxxx komunitárního xxxxx, xxx xxx byla x minulosti podána x xxxxxxxxxx XXX [xxxx. xxxx. xxxxxxxxxx 26/62 XX Xxxxxxxx Xxxxxxxxx- xx Xxxxxxxxx Xxxxxxxxxxx Van Gend xx Loos v. Xxxxxxxxxxx Xxxxxxxxxxxxx xxx Xxxxxxxxxxx (1963) XXX 1; 6/64 Xxxxx x. XXXX (1964) XXX 585]. Komunitární xxxxx xxxxx xxxx xxxxxx x xxxxxxxxxxx, xx xxxxxx od xxxxxxxxxxxxx xxxxx, jaké xxxx xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxx.
Xxxxx xxxxxxxx x XX s sebou xxxx xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxxx, musí xxx xxxxx xxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxx omezení x xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx (xxxx. Xxxx, X.: Xxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx účinků xxxxxxxxxxxxx xxxxx x Xxxxxx Xxxxx republiky. Xxxxxx rozhledy, xxx. 2004, x. 3, xxx. 111). Xxxxx xxxxxx, s přenesením xxxxxxxxx xxxxxxxxx xx XX xx xxxxxx x xxxxx xxxxxxxx Xxxxx xxxxxxxxx určovat xxxxxxxxxxxx účinky komunitárního xxxxx, které se xxxxxxxx x oblastech, x xxxxx x xxxxxx xxxxxxx došlo, xxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxx. Ustanovení čl. 10a Xxxxxx xxx xxxxxxx xxxxxx xxxxxxxxxx: xxxx xxxxx normativní základ xxx xxxxxx pravomocí x xxxxxxxx xx xxx ustanovením Ústavy, xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx řád pro xxxxxxxx komunitárního xxxxx xxxxxx pravidel xxxxxxxxxx xx jeho účinků xxxxxx xxxxxxxx řádu Xxxxx xxxxxxxxx (srov. Xüxx, Z. - Xxxxxx, X.: Xx xxxxxxx xxxx xxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxx právo x xxxxxx právním xxxx? Xxxxxx rozhledy, xxx. 2004, x. 1, xxx. 23 - 27; xxxx Xüxx, Z.: Ještě xxxxxx x xxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx komunitárního xxxxx x xxxxxx xxxxxxx řádu. Xxxxxx xxxxxxxx, roč. 2004, x. 10, xxx. 395 - 397).
Ústavní xxxx je xxxx xxxxxx, že - xxxxx xxx x xxxxxxxx komunitárního xxxxx xx xxxxxxxxxxxxx právu - xx xxxxx xxxxxxxx xxxxxx xxxxxxx, xxxxx xx nekonzervoval xxxxxx komunitárního xxxxx xx xxxxxxxxxxxxx právním xxxx. Takový přístup xx totiž neodpovídal xxxx, xx xxxxxxx xxxxxxxxx účinků, xxxxx xxxxxxxxxxx akty vyvolávají xx xxxxxxxxxxxxx xxxxx, xxxxxx a xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx. Xxxx xxxxxx xxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xx, xx xxxx xxxxxxx shora, xxxxx xxxxxxxxxxx přenosu xxxxx pravomocí.
Podle xxxxxxxxxx xx. 1 xxxx. 3 nařízení xxxx xxxxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxx xx 1.11.2005 xxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxx, xxxxxxx byla xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx, xxxx, x xxx xx xxxx kvóta xxxxxxx. Jak Ústavní xxxx dotazem u Xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx intervenčního xxxxx xxxxxxx, xxxx xxxxxxx kvóty xxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx na xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxx ustanovení nařízení Xxxxxx (ES) č. 1609/2005.
Jinak xxxxxx, x době, xxx xxxxx přijímala xxxxxxxxxx §3 xxxxxxxx xxxxx x. 548/2005 Xx., xxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxx, x xx na xxxxxxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxxxx x xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx, xxxx Státním xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx. Toto xxxxxxxxxx tak na xxxxx stranu nemůže xxxxxxxxx x xxxxx xxxxx xxxxxx důsledky, xx xxxxxx xxxxxx x xxxx xxxxxxx xxxxxx xxxxx xxx xxxxxxxxx, xxxxx se xxxxx x oblast, x níž bylo xxxxxxxxx přeneseno na xxxxxx Xxxxxxxxxxxx, které xx v xxxxx xxxxxxx realizovaly xxxxxxxx xxxxxxxx č. 1609/2005, které xx - xxx xxx shora uvedeno - xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x právu xxxxxxxxx xxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxx xx xxxxxxxxxxxxx xxxxx.
Xxxxx x xxxxxxxxxx XXX xxxxxxx xxxxxxxx, xxxxx kterého xxxxxxx státy nesmějí xxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx aplikovatelného komunitárního xxxxx, xxxx. jakékoliv xxxxxxxxxxxx xxxxxxxx provádějící xxxxxxxx xx x xxxxxxx x xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx nařízení [srov. xxxxxxx 93/71, Orsolina Xxxxxxxx x. Ministero xxxx'xxxxxxxxxxx x Oreste, (1972) ECR 287; 39/72 Xxxxxxxxxx xx xxx European Xxxxxxxxxxx x. Xxxxxxx Republic, (1973) ECR 101; 34/73 Fratelli Xxxxxxx X.x.X. x. Xxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx delle Xxxxxxx, (1973) XXX 981].
Xxx Xxxxxxx xxxx xxxx xxxxxxx, xxxxxxxx jiných xxxxxxxxx xxxxx (XXX x Xxxxxxxxx) ukazují, xx xxxx xxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx Komise (XX) přímo, aniž xx přikročily x xxxxxxxxxx transformaci tohoto xxxxxxxx do xxxxxxx x forem vnitrostátního xxxxx.
Xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxx xxxxx xxxxxxx xxxxx vires a xxxxxxxx čl. 78 xx xxxxxxx x čl. 10a x čl. 1 xxxx. 2 Xxxxxx, xxxxx xxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx, xxxxx xxxx xxxxxxxxx xx orgány Xxxxxxxxxxxx x kterým xxxx xxxxx nedisponovala.
Zrušení xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xxx xxxx xxxxxxxxxxx xx xxxxx Xxxxxxxxx soudu nikterak xxxxxxxx vlastního xxxxxxx xxxxxxxx trhu s xxxxxx ani zvoleného xxxxx pro přidělení xxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx kvót. Xxxxxxx xxxxxxxx výše xxxx xxx hospodářský xxx 2005/2006 byla xxxxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx aplikovaného nařízení Xxxxxx (XX) č. 1609/2005 x xxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xxxx, jejichž xxxxxx xxxxxxxxx zachovány x xxxxxxx xxxxxxx xxxxx xxx další hospodářský xxx 2006 - 2007, xxx xxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxx, xxxx xxx xxxxxxxxx.
Xxxxxxx xxxx proto pouze x xxxxxxx na xxxx důvody xxxxxxx xxxxx §70 xxxx. 1 zákona x Xxxxxxxx soudu x xxxxxxx §3 nařízení xxxxx x. 548/2005 Xx., o stanovení xxxxxxxxx podmínek provádění xxxxxxxx společné organizace xxxx x xxxxxxx xxxxx, pro xxxxxx x čl. 1 odst. 2, čl. 10a x čl. 78 Xxxxxx, x xx ke xxx xxxxxxxxx xxxxxx xxxxxx xx Xxxxxx xxxxxx.
Xxxxxxxx Xxxxxxxxx xxxxx:
XXXx. Xxxxxxxxx x. x.